Το σαράκι που κατατρώει τόσα χρόνια την Τουρκία για να επικρατήσει στο Αιγαίο, δεν θα έχει τέλος
Με αφορμή τα τελευταία γεγονότα, που διαδραματίζονται στο Αιγαίο και πρόσφατα στον Έβρο, από την πλευρά της Τουρκίας, με την προκλητικότητά της να ξεπερνά κάθε όριο νομιμότητας και του διεθνούς δικαίου, χρησιμοποιώντας μάλιστα ως πολιορκητικό κριό μετανάστες ομόθρησκούς της άλλων χωρών, καθώς και για τις ανερυθρίαστες αξιώσεις της για νησιά μας, θα κάνω μια σύντομη ιστορική αναδρομή εμφάνισης των Ελλήνων και των Τούρκων στο Αιγαίο, τι δημιούργησαν και τι ζητά η Τουρκία από το Αιγαίο.
Εμφάνιση των Ελλήνων στο Αιγαίο και τι δημιούργησαν
Το Αιγαίο ή Ελληνικό Αρχιπέλαγος, όπως ήταν περισσότερο γνωστό παλαιότερα, υπήρξε το λίκνο του Ελληνικού και Δυτικού πολιτισμού, γεμάτο θρύλους, παραδόσεις και ιστορία της Ελλάδας. Ο μύθος λέει πως πήρε τ’ όνομά του από τον δεύτερο Βασιλιά της Αττικής, τον Αιγέα, που, όταν είδε από μακριά τα μαύρα πανιά του πλοίου του γιού του Θησέα που γύριζε νικητής του τρομερού Μινώταυρου, νόμισε πως ο γιός του νικήθηκε και από τον καημό του ρίχτηκε στη θάλασσα και πνίγηκε. Τα πολυάριθμα νησιά και η ασφάλεια που παρείχε η κλειστή θάλασσα του Αιγαίου διευκόλυναν τη δια θαλάσσης επικοινωνία με τα πρωτόγονα μέσα της εποχής και βοήθησαν τον Αιγαιοπελαγίτη Έλληνα να μεταφέρει γρήγορα τον πολιτισμό του στις γύρω περιοχές. Η Έφεσος, η Πέργαμος, η Αλικαρνασσός και άλλα κέντρα πολιτισμού είναι δημιουργήματα του Ελληνισμού στις Μικρασιατικές ακτές. Τα αρχαιότερα ευρήματα που δείχνουν ανθρώπινη δραστηριότητα στο Αιγαίο ανάγονται στην παλαιολιθική περίοδο. Νεώτερα αρχαιολογικά ευρήματα δείχνουν πως πολιτισμός αναπτύχθηκε στο Αιγαίο στη νεολιθική περίοδο από τους Αιγαίους. Αιγαίοι ονομάστηκαν από ορισμένους ιστορικούς, λαοί ή φύλλα που κατοίκησαν αρχικά τα νησιά του Αιγαίου, τις ανατολικές ακτές της ηπειρωτικής Ελλάδας και τις δυτικές ακτές της Μικράς Ασίας, καλύτερα γνωστές σαν Ιωνία. Ο Αιγαίος πολιτισμός θα φτάσει στο αποκορύφωμα του τη 2η χιλιετηρίδα π.Χ. με σπουδαιότερα κέντρα την Κνωσό και τη Φαιστό στην Κρήτη και συναντώμενος με τον πολιτισμό της ηπειρωτικής Ελλάδας στις Κυκλάδες, θα συμβάλει στη δημιουργία του πρώτου μεγάλου πολιτισμού του Ελληνικού Έθνους, του Μυκηναϊκού (1600 π.χ. και μετά). Οι μεγάλες ηρωικές Ελληνικές παραδόσεις - Αργοναυτική εκστρατεία και Τρωικός πόλεμος - συνδέονται άμεσα με το Αιγαίο και δείχνουν την ελληνική επικράτηση σ΄ αυτό. [2] Αργότερα και μέχρι την αρχή της κλασικής περιόδου (479 π.Χ.) οι Έλληνες θα φτάσουν σε κάθε γωνιά του Αιγαίου και γύρω απ΄ αυτό μέχρι τη Νότια Ιταλία και τον Εύξεινο Πόντο. Στη Μικρά Ασία οι Έλληνες έζησαν μέχρι και το 1922, οπότε αναγκάστηκαν να καταφύγουν στη Μητροπολιτική Ελλάδα ως πρόσφυγες.
Ας δούμε τι έδωσαν οι Έλληνες του Αιγαίου στον Πολιτισμό
Θεοί, ημίθεοι, ήρωες, σοφοί, επιστήμονες, έμποροι και έργα αθάνατα της τέχνης, αργότερα δε και άγιοι, γεννηθήκαν στα νησιά του Αιγαίου. Κάθε νησί έχει να προσφέρει κάτι σπουδαίο. Στην Κω γεννήθηκε ο μεγαλύτερος ιατρός της αρχαιότητας, ο Ιπποκράτης, πολλές από τις θεωρίες του οποίου ισχύουν, μέχρι σήμερα, ενώ στον περίφημο όρκο του ορκίζονται οι ιατροί όλου του κόσμου. Το θεραπευτήριο που ίδρυσε στην Κω, το Ασκληπιείο, είναι παγκοσμίως γνωστό. Η Σάμος μας έδωσε το μαθηματικό Πυθαγόρα, τον αστρονόμο Αρίσταρχο και το λυρικό ποιητή Ανακρέοντα. Ο Όμηρος κατά μία εκδοχή καταγόταν από τη Χίο. Η Λέσβος μας έδωσε τους λυρικούς ποιητές Αλκαίο και Σαπφώ, καθώς και τους Φιλοσόφους Πιττακό και Θεόφραστο. Η Δήλος μας χάρισε τους Θεούς Απόλλωνα και Άρτεμη και η Μήλος το αιώνιο σύμβολο της ομορφιάς, την Αφροδίτη. Εδώ στο Αιγαίο, έγινε η πρώτη σύγκρουση ανάμεσα στη Δύση και την Ανατολή. Ο πόλεμος των Αθηναίων με τους Πέρσες δεν ήταν παρά η πρώτη φάση. Η συμμετοχή των νησιών στο πλευρό των Αθηναίων ήταν καθολική. Αργότερα ο Μέγας Αλέξανδρος μετέφερε το πεδίο σύγκρουσης πιο ανατολικά και όταν από το Ανατολικό Ρωμαϊκό Κράτος δημιουργήθηκε το Ελληνικό Χριστιανικό Βυζάντιο, η Βυζαντινή Αυτοκρατορία διέδωσε το Χριστιανισμό και έγινε για αιώνες ο κυματοθραύστης των ανατολικών επιδρομέων. Μετά την Άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1204 από τους Σταυροφόρους, τα νησιά του Αιγαίου κατελήφθησαν από τους Φράγκους, τους Ενετούς και τους Γενουάτες. Μετά την επανίδρυση του Βυζαντινού Κράτους (1261) τα νησιά περιήλθαν και πάλι στο Βυζάντιο.
Στο σημείο αυτό ας δούμε πότε εμφανίστηκαν οι Τούρκοι στο Αιγαίο και τι δημιούργησαν
Οι Τούρκοι εμφανίστηκαν στο Αιγαίο για πρώτη φορά τον 11 μ.Χ. αιώνα ως επιδρομείς και έτσι έμειναν μέχρι τα μέσα του 15ου αιώνα μ.Χ. Η κατάληψη των νησιών από τους Τούρκους έγινε μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης (1453) μεταξύ 1456 και 1669, πλην της Τήνου που καταλήφθηκε το 1715. Η Τουρκική κατοχή δεν κατόρθωσε να πνίξει τη Χριστιανική πίστη και την εθνική συνείδηση των υπόδουλων Αιγαιοπελαγιτών Ελλήνων. [3] Η Τουρκική κυριαρχία στο Αιγαίο υπήρξε περιορισμένη και άγονη. Κανένα έργο τέχνης και καμιά Τουρκική δημιουργία δεν υπήρξε τα νησιά σ΄ όλη τη διάρκεια της Τουρκικής κατοχής.
Ποια είναι όμως η σημασία του Αιγαίου για την Ελλάδα;
Σήμερα κατοικούν στο Αιγαίο 1.500.000 Έλληνες, οποίοι ζουν από τη ναυτιλία, τον τουρισμό και τη γεωργία, ενώ άλλοι τόσοι έχουν μεταναστεύσει στην Αυστραλία, τον Καναδά, την Αμερική και αλλού. Το Αιγαίο εξασφαλίζει την εθνικοπολιτική μεταξύ ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας και οικονομικά αποτελεί τον πνεύμονα των δύο αυτών χώρων, χωρίς τον οποίο χώρων ο νησιωτικός θα νεκρωθεί. Το Αιγαίο και η Ελλάδα υπήρξαν έννοιες ταυτόσημες. Το Αιγαίο αποτέλεσε, διαμέσου των αιώνων, τον πυρήνα του εθνικού βίου του Ελληνικού λαού. Εκεί εκδηλώθηκαν οι Φυλετικές, πολιτικές, πνευματικές και ηθικές αξίες του Ελληνισμού και από εκεί ακτινοβόλησαν στην οικουμένη. Το Αιγαίο όμως, εκτός από λόγους ιστορικούς, εθνολογικούς, πολιτιστικούς και οικονομικούς, έχει για την Ελλάδα ζωτική σημασία από στρατηγικής πλευράς. Παρέχει το απαραίτητο στρατηγικό και τακτικό βάθος για την άμυνα του ηπειρωτικού χώρου της Ελλάδας και των Στενών. Η διάταξη των νησιών συνιστά διαδοχικός γραμμές άμυνας και παρέχει στον κάτοχο των νησιών τη δυνατότητα να ελέγχει τη συγκοινωνία από τη Μαύρη Θάλασσα προς τη Μεσόγειο και αντίστροφα. Σε συνδυασμό με την Κρήτη εξασφαλίζει πλήρη έλεγχο των θαλάσσιων συγκοινωνιών στην Ανατολική Λεκάνη της Μεσογείου.
Τι ζητούν οι Τούρκοι στο Αιγαίο;
Οι Τούρκοι, είναι απλοί στις απαιτήσεις τους όπως και σε όλες τις εκδηλώσεις της ζωής τους. Ισχυρίζονται ότι δε ζητούν τίποτα, αλλά τα θέλουν όλα. Τη θάλασσα, την υφαλοκρηπίδα, τον αέρα και τα μισά νησιά. Πού βασίζονται οι Τουρκικές απαιτήσεις; Οι Τουρκικές απαιτήσεις βασίζονται σε παράξενες θεωρίες των ιδίων, αντίθετες με όλους τους κανόνες και αρχές της διεθνούς κοινωνίας, που αποσκοπούν να δικαιολογούν τις προθέσεις της Τουρκίας οι οποίες οφείλονται στην πολιτική της, του μεγαλοτουρκισμού και επεκτατισμού. Ίσως αυτό να οφείλεται στη μοναδικότητα της Τουρκίας. Είναι η μοναδική χώρα της Ασίας, που είναι μέλος του ΝΑΤΟ, συνδεδεμένη με την Ε.Ε. αλλά πολιτικά και πολιτιστικά έχει ακολουθήσει διαφορετική πορεία. Τα επιχειρήματά της είναι, όπως αναφέρθηκε, απλά. Με βάση όμως τη θεωρία αυτή, θα πρέπει τα εδάφη των χωρών που έχουν κατά μονοπώλιο στρατηγικές πρώτες ύλες (ουράνιο, πετρέλαιο, χρυσό) να διανεμηθούν μεταξύ των γειτονικών που δεν έχουν ή, ακόμη πιο δίκαια, μεταξύ όλων των χωρών. Ορισμένα ελληνικά νησιά βρίσκονται πολύ κοντά στις τουρκικές ακτές, έτσι ώστε με το μάτι μπορείς να δεις τις απέναντι πόλεις, άρα πρέπει να ανήκουν στην Τουρκία. [4] Μα είναι φυσικό, όταν σταθείς κοντά στα σύνορα - είτε από τη μία, είτε από την άλλη μεριά - να δεις τις πόλεις στην άλλη πλευρά. αν αυτά τα σύνορα είναι θαλάσσια, ισχύει και πάλι το ίδιο. Αν όμως δεχθούμε την τουρκική παράξενη λογική τότε θα φθάσουμε σε παράλογα αποτελέσματα: Τα νησιά της Μάγχης, που ανήκουν στην Αγγλία και απέχουν απ΄ αυτή 85 μίλια, πρέπει να δοθούν στη Γαλλία, από την οποία απέχουν μόνο 20 μίλια και μάλιστα το Ζέρσεϊ μόνο 14. Η Κοπεγχάγη, η πρωτεύουσα της Δανίας, ευρίσκεται στο νησί Σιάλντ που απέχει από τη Σουηδία μόνο 3 μίλια, άρα η Κοπεγχάγη και όλο το νησί πρέπει να δοθούν στη Σουηδία. Διάφορα νησιά στο Αρχιπέλαγος Σούλι που απέχουν μόνο 3-5 μίλια από το Βόρνεο, εντούτοις ανήκουν στις Φιλιππίνες, οι οποίες βρίσκονται 30-50 μίλια μακριά από τα νησιά. Υπάρχουν πάρα πολλές τέτοιες περιπτώσεις στον κόσμο Υιοθέτηση της τουρκικής θεωρίας θα ανέτρεπε την υπάρχουσα τάξη στον κόσμο. Η Τουρκία για να δικαιολογήσει τις επεκτατικές σε βάρος της Ελλάδας επιδιώξεις της προβάλλει καθημερινά τον ισχυρισμό ότι το νεοελληνικό Κράτος ιδρύθηκε και επεκτάθηκε σε βάρος της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και την κατηγορεί, ότι η πολιτική της κατευθυνόμενη από την Μεγάλη Ιδέα αποσκοπεί στην επανασύσταση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική, αφού η Οθωμανική αυτοκρατορία ιδρύθηκε σε βάρος του Ελληνισμού με την κατάλυση της Βυζαντινής αυτοκρατορίας το δε νεοελληνικό Κράτος περιλαμβάνει αποκλειστικά εδάφη που επί χιλιάδες χρόνια κατοικούνται από Έλληνες και που απελευθερώθηκαν με θυσίες και ποταμούς αιμάτων. Από το 1920 και μετέπειτα ο Ελληνισμός υφίσταται συνεχείς διώξεις από την Τουρκία, η οποία επιδιώκει τη συρρίκνωσή του. Βέβαια κατά καιρούς για να κρύψει τις επεκτατικές της επιδιώξεις σε βάρος της Ελλάδας, προσφέρει ανάλογα με την επικρατούσα κατάσταση, κλάδο ελαίας. Η Ελλάδα δεν διεκδικεί από κανένα τίποτε αλλά και δεν παραχωρεί τίποτε σε κανένα. Επιθυμεί ειρήνη γι’ αυτό και έχει αναπτύξει φιλικές σχέσεις με όλες τις χώρες της περιοχής, με μεγάλη χαρά θα έβλεπε την Τουρκία να συμμετέχει σε αυτή την προσπάθεια για τη διατήρηση της ειρήνης στην περιοχή. Το σαράκι όμως που κατατρώει τόσα χρόνια την Τουρκία για να επικρατήσει στο Αιγαίο, δεν θα έχει τέλος. Στο χέρι μας είναι να το αποτρέψουμε, ούτως ώστε αυτός ο διακαής πόθος της, να μη γίνει πραγματικότητα, και αυτό θα το πετύχουμε με ισχυρές ΕΔ, άρτια εκπαιδευμένες, με υλικά και μέσα συντηρημένα και με στελέχη τα οποία να μην πένονται, προκειμένου να είναι απερίσπαστα στο ιερό τους καθήκον. Συνεπώς, για να διατηρηθούν τα σύνορα μας ανέπαφα, θα πρέπει οι εκάστοτε Κυβερνήσεις να δίδουν προτεραιότητα και άμεση λύση στα προβλήματά τους, να αφου- [5] γκράζονται την αγωνία των στελεχών και της ηγεσίας των ΕΔ, οι οποίοι εκπαιδεύονται στην περίοδο ειρήνης για να αντιμετωπίσουν την οποιαδήποτε απειλή κατά της Πατρίδος μας, από όπου και αν προέρχεται. Εμπιστοσύνη λοιπόν στις Ένοπλες Δυνάμεις μας, χωρίς να τους ασκούμε εκ του ασφαλούς κριτική για προσωπικούς και ιδεολογικούς σκοπούς. Κλείνοντας θέλω να επισημάνω ότι στην παρούσα χρονική στιγμή, έχουμε την καλύτερη σύνθεση στις ΕΔ, ΓΕΕΘΑ, Αρχηγούς των τριών Όπλων και ΥΦΕΘΑ τον Στρατηγό Αλκιβιάδη Στεφανή έναν άοκνο στρατιώτη. Από όλους εμάς Επιβάλλεται: ΑΦΥΠΝΙΣΗ, ΟΜΟΝΟΙΑ και ΕΓΡΉΓΟΡΣΗ. «Οι καιροί ου μενετοί» μας φωνάζει από το παρελθόν ο Θουκυδίδης.
Έγραψε Ο Ευάγγελος Μαυρογόνατος Απόστρατος Αξιωματικός του Στρατού Ξηράς
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου