Στρατιωτικό ή πολιτικό αεροδρόμιο στην Καλαμάτα;

Στρατιωτικό ή πολιτικό αεροδρόμιο στην Καλαμάτα;

Στις 9 Οκτωβρίου 2019, δέκα μόλις μέρες πριν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εξαγγείλει από την Καλαμάτα την παραχώρηση του αεροδρομίου "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος" προκειμένου να αναβαθμιστούν οι εγκαταστάσεις του, έγραφα μεταξύ άλλων στο άρθρο με τίτλο "Αεροδρόμιο για low cost πτήσεις" τα εξής:
«Θα πρότεινα να εξεταστεί και η αξιοποίηση των εγκαταστάσεων του στρατιωτικού αεροδρομίου, με παράλληλη μετακίνηση της 120 ΠΕΑ στην Τρίπολη ή στην Ανδραβίδα, αλλά πολύ φοβάμαι ότι η συντηρητική Μεσσηνία δεν είναι έτοιμη να ακούσει ρηξικέλευθες προτάσεις που θα αυξήσουν τον πλούτο της».
Εννοείται ότι κανένας δεν ασχολήθηκε με την πρόταση αυτή, και γι’ αυτό στις 7 Φεβρουαρίου 2020 στο άρθρο με τίτλο "Πύλη της Πελοποννήσου το αεροδρόμιο Καλαμάτας" επανήλθα στο θέμα γράφοντας: «Θα επαναλάβω για μια ακόμα φορά ότι με αυστηρά ορθολογικά κριτήρια ο στρατηγικός στόχος της αναβάθμισης του αεροδρομίου "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος" δεν μπορεί να επιτευχθεί πλήρως με παράλληλη λειτουργία της 120 ΠΕΑ. Είναι έτοιμη η Μεσσηνία να συζητήσει ενδεχόμενη μετακίνηση της 120 ΠΕΑ, προκειμένου οι εγκαταστάσεις της να αξιοποιηθούν ως βάσεις αεροπορικών εταιρειών; Προσωπικά εκτιμώ ότι οι συνθήκες έχουν ωριμάσει και ότι το μόνο που απομένει είναι να είναι συνεπής στο ραντεβού της με την ιστορία η πολιτική ηγεσία του νομού και της Πελοποννήσου».
Εννοείται ότι πάλι δεν ασχολήθηκε κανένας με το θέμα, ακόμα και όταν με το άρθρο "Θα χάσουμε πάλι την... πτήση της ανάπτυξης;" ξαναρώτησα στις 10 Απριλίου 2020: «Είναι βιώσιμη η συλλειτουργία του διεθνούς αεροδρομίου "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος" με το στρατιωτικό αεροδρόμιο εκπαίδευσης πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας;». Χρειάστηκε να φτάσει ο κόμπος στο χτένι, όταν τον περασμένο μήνα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το Ισραήλ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο μετατροπής του στρατιωτικού αεροδρομίου σε διεθνές κέντρο εκπαίδευσης πιλότων πολεμικών αεροσκαφών. Λίγες μέρες αργότερα πληροφορηθήκαμε από το βήμα του Φόρουμ των Δελφών ότι παραμένει ζωντανό και το σχέδιο της καναδικής CAE Gloobal Defence&Security, για δημιουργία διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης πιλότων πολεμικών αεροσκαφών στην Καλαμάτα. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της "Ε" στις 27 Ιουνίου: «Τόσο οι Καναδοί όσο και οι Ισραηλινοί επέλεξαν το αεροδρόμιο της Καλαμάτας επειδή στην ακτίνα των εκπαιδευτικών πτήσεων δεν υπάρχει κανένας διεθνής αεροδιάδρομος. Η απουσία αεροδιαδρόμου, σε συνδυασμό με τις πολλές μέρες ηλιοφάνειας και το χαμηλό υψόμετρο που διευκολύνει τις απογειώσεις, καθιστούν το αεροδρόμιο της Καλαμάτας ιδανικό για εκπαίδευση πληρωμάτων μαχητικών αεροσκαφών».
Το ρεπορτάζ της "Ε" αφύπνισε τους τοπικούς άρχοντες, καθώς κατάλαβαν ότι όχι μόνο υπάρχει κίνδυνος ακύρωσης του σχεδίου αναβάθμισης του "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος", αλλά και ότι ενδέχεται να ξανανοίξει επισήμως η συζήτηση για λειτουργία πολιτικού αεροδρομίου σε άλλη πόλη της Πελοποννήσου. Ανοίγοντας παρένθεση, αξίζει να επισημάνουμε ότι η επιχειρηματική κοινότητα της Αργολίδας και της Αρκαδίας δεν εγκατέλειψε ποτέ το όνειρο λειτουργίας πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη και ότι η Λακωνία εξακολουθεί να φλερτάρει με την ιδέα δημιουργίας αεροδρομίου στη Σπάρτη. Ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας έχει ευφυώς αποφύγει την πίεση που του ασκείται, λέγοντας ότι δεν υπάρχουν χρήματα στο δημόσιο ταμείο και ότι αν βρεθεί ιδιώτης να κατασκευάσει χωρίς επιδοτήσεις αεροδρόμιο στην Τρίπολη ή στη Σπάρτη δεν έχει καμία αντίρρηση για τη δημιουργία του. Ας επιστρέψουμε όμως στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας και στην αγωνία για το μέλλον του, μετά και τη διακοπή όλων των αυγουστιάτικων διεθνών πτήσεων της Aegean. Η διακοπή των πτήσεων, ανεξάρτητα από τους λόγους που την προκάλεσαν, προκαλεί εύλογη ανησυχία αφού η Aegean ήταν ο βασικός μοχλός "ανάστασης" του αεροδρομίου και ένας από τους ενδιαφερόμενους για την απόκτησή του όταν (και τελικώς αν...) παραχωρηθεί σε ιδιώτη. Σε αυτές τις συνθήκες έγινε η προχθεσινή συνάντηση του δημάρχου Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλου με τον υπουργό Εθνικής Αμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο και τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, αντιπτέραρχο (Ι) Γεώργιο Μπλιούμη. Η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία είπε στο δήμαρχο ότι «δεν έχουν ληφθεί οι τελικές αποφάσεις», επιβεβαιώνοντας έτσι, εμμέσως πλην σαφώς, ότι υπάρχει θέμα δημιουργίας διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης πιλότων πολεμικών αεροσκαφών στην Καλαμάτα - και άρα ακύρωσης της παραχώρησης-αναβάθμισης του πολιτικού αεροδρομίου της Καλαμάτας.
Συμπέρασμα: Αν λόγοι εθνικής ασφάλειας επιβάλλουν τη λειτουργία διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης πιλότων πολεμικών αεροσκαφών στην Καλαμάτα, η κυβέρνηση πρέπει να το ανακοινώσει το συντομότερο δυνατό ώστε να αναζητηθεί νέα εναέρια πύλη για την Πελοπόννησο. Αν όμως το διεθνές κέντρο εκπαίδευσης πιλότων μπορεί να λειτουργήσει στην Τρίπολη ή στην Ανδραβίδα, η 120 ΠΕΑ πρέπει να πάρει διαζύγιο από το "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος" και οι σημερινές στρατιωτικές εκτάσεις να αξιοποιηθούν από τον παραχωρησιούχο που θα αναβαθμίσει το πολιτικό αεροδρόμιο.
Δύο καρπούζια στην ίδια μασχάλη δεν χωράνε.
(Δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της "Ε" το Σάββατο 11 Ιουλίου 2020) 
Θανάσης Λαγός 
eleftheriaonline
Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά