Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσε ο βουλευτής κ. Αντώνιος Μυλωνάκης με θέμα «Αποζημίωση Νυχτερινής Απασχόλησης σε εικοσιτετράωρη υπηρεσία του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων», σας γνωρίζω, τα ακόλουθα:
Κατ’ αρχάς στο στρατιωτικό προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, ως εκ της σημασίας της αποστολής που επιτελεί, ανατίθενται εκ των Στρατιωτικών Κανονισμών και Διαταγών επιπλέον καθήκοντα, όπως η εκτέλεση 24ωρων ή μικρότερης διάρκειας υπηρεσιών, η συμμετοχή σε ασκήσεις, εκπαιδευτικές δραστηριότητες, εκδηλώσεις, αλλά και η παροχή βοήθειας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Οι ανωτέρω δραστηριότητες, εμφανίζουν εγγενείς ιδιαιτερότητες και για το λόγο αυτό αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση, ως εξαιρέσεις από το πεδίο εφαρμογής των σχετικών κοινοτικών οδηγιών περί οργάνωσης του χρόνου εργασίας (93/104/ΕΚ, 2000/34/ΕΚ, 2003/88/ΕΚ). Παράλληλα, δεν πρέπει να παραγνωρίζεται ότι οι παραπάνω δραστηριότητες εντάσσονται στο πλαίσιο των συνήθων δραστηριοτήτων των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίες είναι συνυφασμένες με την ιδιότητά τους ως στρατιωτικών και αποτελούν υποχρέωση απορρέουσα από την αποστολή τους. Παρόλα ταύτα, τα Γενικά Επιτελεία αναγνωρίζοντας τις ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας του προσωπικού τους, οι οποίες πηγάζουν από την αποστολή και την ανάγκη διατήρησης υψηλού επιπέδου επιχειρησιακής ετοιμότητας, λαμβάνουν κάθε αναγκαίο διοικητικό μέτρο. Όσον αφορά στην καταβολή νυχτερινής αποζημίωσης, επισημάνεται ότι, το μισθολόγιο, σύμφωνα με το ν.4472/2017(τ.Α'74), των στρατιωτικών των Ενόπλων
Δυνάμεων, είναι ειδικό και ως κριτήριο αμοιβής αποδέχεται την ανάγκη ειδικής μισθολογικής μεταχείρισης των στελεχών. Προς την κατεύθυνση αυτή θεσπίστηκε η παράγραφος Β' του άρθρου 127 του ως άνω νόμου με την οποία χορηγήθηκε επίδομα ιδιαίτερων συνθηκών εργασίας, σε ένδειξη αναγνώρισης της ιδιαίτερης φύσης των καθηκόντων τους και της απασχόλησής τους χωρίς ωράριο εργασίας ή πέραν αυτού, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεσή του. Επιπρόσθετα η ειδική αποζημίωση της παραγράφου Δ΄, του προαναφερόμενου άρθρου, θεσπίστηκε σε ένδειξη αναγνώρισης ότι λόγω της ιδιοτυπίας των συνθηκών, τα στελέχη προσφέρουν εργασία και κατά τις νυχτερινές ώρες. Είναι προφανές ότι η μέχρι σήμερα μη υπογραφή της οικείας ΚΥΑ, εκ μέρους του Υπουργείου Οικονομικών, πηγάζει από τις υφιστάμενες δημοσιονομικές συνθήκες και την υποχρέωση διαφύλαξης της ακεραιότητας του εκάστοτε εκτελούμενου προϋπολογισμού, προκειμένου να αποτραπούν επιπτώσεις στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) των ετών 2019 - 2022.
Ανεξάρτητα από τα παραπάνω και στα πλαίσια της διαρκούς μέριμνας για το προσωπικό, βούληση της παρούσας πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ είναι η εκ νέου άμεση προώθηση νεώτερου σχεδίου ΚΥΑ, προκειμένου να ρυθμιστεί το θέμα για το τρέχον οικονομικό έτος (2020). Το προκαλούμενο κόστος εκτιμάται στα 18.000.000€ περίπου, για το έτος 2020 καθώς και για κάθε ένα από τα επόμενα έτη του ΜΠΔΣ.
Σε κάθε περίπτωση το ΥΠΕΘΑ συνεργάζεται στενά με το Υπουργείο Οικονομικών, εξαντλώντας στη βάση της εκάστοτε υπάρχουσας δημοσιονομικής πραγματικότητας όλα τα περιθώρια, όμως η πολιτική που θα εφαρμοσθεί ανήκει στην αρμοδιότητα του εν λόγω Υπουργείου.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
---
Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσαν οι βουλευτές κ.κ. Κυριάκος Βελόπουλος και Κωνσταντίνος Χήτας με θέμα «Καταβολή αποζημίωσης έναντι νυχτερινής υπηρεσίας στο στρατιωτικό προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων», σας γνωρίζω, τα ακόλουθα:
Κατ’ αρχάς, η αρμοδιότητα για την πολιτική μισθών και αποζημιώσεων ανήκουν στο συνερωτώμενο Υπουργείο Οικονομικών, το οποίο την εξειδικεύει με ειδικούς νόμους, με βάση τις εκάστοτε οικονομικές συνθήκες και την εφαρμοζόμενη δημοσιονομική πολιτική.
Σε κάθε περίπτωση από πλευράς του, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, έχει ως στόχο τη ρεαλιστική και δίκαιη επίλυση των αιτημάτων των στρατιωτικών. Προς τούτο συνεργάζεται στενά με το Υπουργείο Οικονομικών, εξαντλώντας στη βάση της εκάστοτε υπάρχουσας δημοσιονομικής πραγματικότητας όλα τα περιθώρια που υπάρχουν.
Εν προκειμένω, το μισθολόγιο των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, σύμφωνα με το ν.4472/2017 (ΦΕΚ Α' 74), είναι ειδικό και ως κριτήριο αμοιβής αποδέχεται την ανάγκη ειδικής μισθολογικής μεταχείρισης των στελεχών. Προς τη κατεύθυνση αυτή θεσπίστηκε η παράγραφος Δ' του άρθρου 127 του ως άνω νόμου, με την οποία χορηγείται ειδική αποζημίωση σε ένδειξη αναγνώρισης ότι τα στελέχη, λόγω της ιδιοτυπίας των συνθηκών, προσφέρουν εργασία και κατά τις νυχτερινές ώρες.
Είναι προφανές ότι η μέχρι σήμερα μη υπογραφή της οικείας ΚΥΑ, εκ μέρους του Υπουργείου Οικονομικών, πηγάζει από τις υφιστάμενες δημοσιονομικές συνθήκες και την υποχρέωση διαφύλαξης της ακεραιότητας του εκάστοτε εκτελούμενου προϋπολογισμού, προκειμένου να αποτραπούν επιπτώσεις στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) των ετών 2019 - 2022.
Ανεξάρτητα από τα παραπάνω και στα πλαίσια της διαρκούς μέριμνας για το προσωπικό, βούληση της παρούσας πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ είναι η εκ νέου άμεση προώθηση νεώτερου σχεδίου ΚΥΑ, προκειμένου να ρυθμιστεί το θέμα για το τρέχον οικονομικό έτος (2020). Το προκαλούμενο κόστος εκτιμάται στα 18.000.000€ περίπου, για το έτος 2020 καθώς και για κάθε ένα από τα επόμενα έτη του ΜΠΔΣ.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑ
--
Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσε ο βουλευτής κ. Κωνσταντίνος Μπούμπας με θέμα «Αποζημίωση νυχτερινής απασχόλησης στρατιωτικών από 24ωρη υπηρεσία», σας γνωρίζω, τα ακόλουθα:
Κατ’ αρχάς, η αρμοδιότητα για την πολιτική μισθών και αποζημιώσεων ανήκουν στο συνερωτώμενο Υπουργείο Οικονομικών, το οποίο την εξειδικεύει με ειδικούς νόμους, με βάση τις εκάστοτε οικονομικές συνθήκες και την εφαρμοζόμενη δημοσιονομική πολιτική.
Σε κάθε περίπτωση από πλευράς του, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, έχει ως στόχο τη ρεαλιστική και δίκαιη επίλυση των αιτημάτων των στρατιωτικών. Προς τούτο συνεργάζεται στενά με το Υπουργείο Οικονομικών, εξαντλώντας στη βάση της εκάστοτε υπάρχουσας δημοσιονομικής πραγματικότητας όλα τα περιθώρια που υπάρχουν.
Εν προκειμένω, το μισθολόγιο των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, σύμφωνα με το ν.4472/2017 (ΦΕΚ Α' 74), είναι ειδικό και ως κριτήριο αμοιβής αποδέχεται την ανάγκη ειδικής μισθολογικής μεταχείρισης των στελεχών. Προς τη κατεύθυνση αυτή θεσπίστηκε η παράγραφος Δ' του άρθρου 127 του ως άνω νόμου, με την οποία χορηγείται ειδική αποζημίωση σε ένδειξη αναγνώρισης ότι τα στελέχη, λόγω της ιδιοτυπίας των συνθηκών, προσφέρουν εργασία και κατά τις νυχτερινές ώρες.
Είναι προφανές ότι η μέχρι σήμερα μη υπογραφή της οικείας ΚΥΑ, εκ μέρους του Υπουργείου Οικονομικών, πηγάζει από τις υφιστάμενες δημοσιονομικές συνθήκες και την υποχρέωση διαφύλαξης της ακεραιότητας του εκάστοτε εκτελούμενου προϋπολογισμού, προκειμένου να αποτραπούν επιπτώσεις στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) των ετών 2019 - 2022.
Ανεξάρτητα από τα παραπάνω και στα πλαίσια της διαρκούς μέριμνας για το προσωπικό, βούληση της παρούσας πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ είναι η εκ νέου άμεση προώθηση νεώτερου σχεδίου ΚΥΑ, προκειμένου να ρυθμιστεί το θέμα για το τρέχον οικονομικό έτος (2020). Το προκαλούμενο κόστος εκτιμάται στα 18.000.000€ περίπου, για το έτος 2020 καθώς και για κάθε ένα από τα επόμενα έτη του ΜΠΔΣ.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου