Υπόμνημα ΕΣΠΕΛ για το Υπό Διαβούλευση Νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ

 






ΥΠΟΜΝΗΜΑ


Αξιότιμε Κύριε Βουλευτά

Το Δ.Σ της Ένωσης Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας –

ΕΣΠΕΛ, στο πλαίσιο θεσμικής εκπροσώπησης των εν ενεργεία Στρατιωτικών της

Φρουράς Λάρισας, ανέλαβε πρωτοβουλία ενημέρωσης σας για τα σημαντικότερα

θέματα που χρήζουν επαναξιολόγησης στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του

ΥΠΕΘΑ με τίτλο «Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας,

εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών

Ιδρυμάτων, σύσταση Κοινού Σώματος Πληροφορικής στις Ένοπλες Δυνάμεις και

λοιπές διατάξεις», επιδίδοντας σχετικό υπόμνημα.


Παρακαλούμε για τις αρμοδίως ενέργειές σας, επί του παρακάτω


θεματολογίου:

ΘΕΜΑ 1 ο : Κατάργηση των ηλικιακών ορίων αποστρατείας των Υπαξιωματικών

Προελεύσεως ΕΠΟΠ (Δεν συμπεριλαμβάνεται στο υπό διαβούλευση

νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ)

1. Αφορά όλους τους Υπαξιωματικούς προελεύσεως ΕΠΟΠ, οι οποίοι

σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 39 του ΝΔ 445/1974 τίθενται σε

αποστρατεία με την συμπλήρωση του Πεντηκοστού έτους της ηλικίας τους.

2. Με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 20 του Ν3865/2010

μεταξύ άλλων καθορίζεται ότι: «Τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων

Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης από

01-01-2015 και μετά, δικαιούνται σύνταξη, εφόσον έχουν συμπληρώσει το

εξηκοστό (60ό) έτος της ηλικίας τους ή σαράντα (40) έτη συντάξιμης

υπηρεσίας».

3. Προτείνονται η ενσωμάτωση ρύθμισης στο υπό διαβούλευση

νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ, σύμφωνα με την οποία:


α. Με την μονιμοποίηση τους όσοι επιθυμούν κατόπιν αίτησής

τους, να παραμένουν στις Ένοπλες Δυνάμεις πέρα από τα οριζόμενα της

περίπτωσης α, παράγραφο 2, άρθρου 39 του ΝΔ 445/1974 με το βαθμό που

φέρουν ως Μόνιμοι Υπαξιωματικοί προελεύσεως ΕΠ.ΟΠ. και μέχρι τη συμπλήρωση

του απαιτούμενου χρόνου για πλήρη συνταξιοδότηση, ώστε να εξελίσσονται

βαθμολογικά μέχρι τον βαθμό του Ανθυπασπιστή και των αντιστοίχων των άλλων

Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων».


β. Την τροποποίηση του Ν.2936/2001 που αφορά το βαθμολογικό

– προαγωγές Μονίμων Επαγγελματιών Οπλιτών προελεύσεως ΕΠ.ΟΠ. ώστε οι

Αρχιλοχίες να προάγονται στο βαθμό του Ανθυπασπιστή με τη συμπλήρωση οχτώ

(8) ετών στο βαθμό του Αρχιλοχία.»


ΘΕΜΑ 2 ο : Αποκατάσταση βαθμολογικής εξέλιξης των Αξιωματικών αποφοίτων

ΑΣΣΥ (Δεν συμπεριλαμβάνεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του

ΥΠΕΘΑ)

1. Στις διατάξεις του Ν.3883/2010 οι παρακάτω απόφοιτοι ΑΣΣΥ, που

εισήλθαν στις Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών με το σύστημα των Πανελληνίων

εξετάσεων, δύναται να έχουν καταληκτικό βαθμό Συνταγματάρχη μόνο στην περίπτωση

που είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ:

α. Οι καταταγέντες από το έτος 1994 (Τάξη 1996) έως το έτος 2014

(Τάξη 2016) με διετή φοίτηση.

β. Οι καταταγέντες από το έτος 2015 (Τάξη 2018) και εντεύθεν με

τριετή φοίτηση.

2. Έτσι διαφαίνεται ως οξύμωρο και αντιφατικό ότι ενώ απαιτείται οι

απόφοιτοι ΑΣΣΥ να είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ για να έχουν τον καταληκτικό βαθμό του

Συνταγματάρχη, σύμφωνα με την Εγκύκλιο Προκήρυξης Διαγωνισμού Επιλογής

Σπουδαστών, με την κατάταξη τους στις ΑΣΣΥ υποβάλλουν υποχρεωτικά Υπεύθυνη

Δήλωση ότι δεν είναι εγγεγραμμένοι σε άλλο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα ή

βεβαίωση διαγραφής, εφόσον είναι ήδη εγγεγραμμένοι σε άλλο Ανώτατο

Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, όπως ορίζεται στα δικαιολογητικά επιτυχόντων που

προσκομίζονται στη Σχολή την ημέρα κατατάξεως.

3. Επιπλέον οι απόφοιτοι ΑΣΣΥ καταταγέντες τα έτη 1994, 1995 (Τάξεων

1996, 1997) συμπεριλαμβάνονται στην χρονική περίοδο της ομαλής μετάβαση προς το

νέο συνταξιοδοτικό Νόμο όπου σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου

22 του Ν.3865/2010 (Α΄ 120/21-07-2010):


«4. Ο συντάξιμος χρόνος του ένστολου προσωπικού των Ενόπλων

Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος που έχει καταταγεί

μέχρι την 31.12.1995 και θεμελιώνει δικαίωμα σύνταξης από την 1.1.2015 και μετά

προσαυξάνεται κατά τρία (3) έτη, με την καταβολή της προβλεπόμενης, από τις διατάξεις

του άρθρου 59 του Π.Δ. 169/2007, εισφοράς για τη συμπλήρωση σαράντα (40) ετών

συντάξιμης υπηρεσίας».

4. Κατόπιν των παραπάνω, για λόγους ισονομίας προτείνεται η ενσωμάτωση

ρύθμισης στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ, σύμφωνα με την οποία:

α. Όλοι οι απόφοιτοι ΑΣΣΥ να έχουν τον καταληκτικό βαθμό του

Συνταγματάρχη, χωρίς προαπαιτούμενο την απόκτηση πτυχίου ΑΕΙ.

β. Η διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής του άρθρου 37 του

Ν.4494/2017 ώστε να υπαχθούν στον Ν.2439/1996 και οι απόφοιτοι ΑΣΣΥ καταταγέντες

τα έτη 1994, 1995 (Τάξεων 1996, 1997).

γ. Η διευθέτηση του σταδιοδρομικού καθεστώτος των απόφοιτων

ΑΣΣΥ καταταγέντων από το έτος 1996 (Τάξεως 1998) και εντεύθεν ώστε να προάγονται,

σε Λοχαγό μετά από 27 έτη (αντί 28), σε Ταγματάρχη μετά από 31 έτη (αντί 34), σε


Αντισυνταγματάρχη μετά από 34 έτη (αντί 36) και σε Συνταγματάρχη μετά από 35 έτη

(αντί 37), υπηρεσίας. Υπόψη ότι με την παράγραφο 2 του άρθρου 12 του Ν.Δ. 445/1974

(Α 160/10-06-1974) προάγονται στο βαθμό του Ανθυπολοχαγού μετά από 19 έτη.


ΘΕΜΑ 3 ο : Βαθμολογική και μισθολογική αποκατάσταση Αξιωματικών

Ειδικών Καταστάσεων (Δεν συμπεριλαμβάνεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο

του ΥΠΕΘΑ)

1. Με την παρ. ε΄ του άρθρου 23 του Ν.3883/2010 οι καταληκτικοί βαθμοί που

μπορούν να εξελιχθούν οι Αξιωματικοί των Ειδικών Καταστάσεων είναι Ταξιάρχου οι

υπηρεσίας γραφείου από ΑΣΕΙ, Συνταγματάρχη οι ελαφράς υπηρεσίας από ΑΣΕΙ, Λοχαγού

οι υπηρεσίας γραφείου από ΑΣΣΥ και Υπολοχαγού οι ελαφράς υπηρεσίας από ΑΣΣΥ.

2. Συνεπώς με την εφαρμογή της νομοθεσίας από το έτος 2010 δεν τους

απονέμονται έως 4 βαθμοί, με αποτέλεσμα τη δημιουργία στρεβλής κατάστασης

ανισότητας και την εκ πλαγίου καταστρατήγηση της ιεραρχίας προσθέτοντας επιπρόσθετα

προβλήματα και αδικίες στις μισθολογικές τους αποδοχές λόγω της καθήλωσης των

μισθών σε χαμηλά επίπεδα, αφού τα μισθολογικά κλιμάκια βρίσκονται σε συνάρτηση του

καταληκτικού τους βαθμού. Έτσι «τιμωρούνται» βαθμολογικά και μισθολογικά, με

μικρότερο βαθμό και λιγότερο μισθό, έναντι ομοίων κατηγοριών στρατιωτικών και

αργότερα όταν αποστρατευθούν με λιγότερη σύνταξη, μερίσματα, εφάπαξ και ΒΟΕΑ για

τα τέκνα τους.

3. Κατόπιν των παραπάνω, προτείνεται η ενσωμάτωση ρύθμισης στο υπό

διαβούλευση νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ, σύμφωνα με την οποία να υλοποιείται η

βαθμολογική και μισθολογική αποκατάσταση Αξιωματικών Ειδικών Καταστάσεων.


ΘΕΜΑ 4 ο : Ένταξη στην Β΄ μισθολογική κατηγορία των Αξιωματικών

προελεύσεως ΕΜΘ (άρθρο 124 Ν.4472/2017) (Δεν συμπεριλαμβάνεται στο υπό

διαβούλευση νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ)

1. Αφορά όλους τους Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) οι οποίοι με το άρθρο

13 του Ν.1848/1989 (όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 46 του Ν.5018/2023)

προάγονται στο βαθμό του Υπολοχαγού και έπειτα αποστρατεύονται με το βαθμό του

Λοχαγού αλλά στην ισχύουσα νομοθεσία δεν έχει προβλεφθεί αντίστοιχη μισθολογική

κατηγορία με αποτέλεσμα να μισθοδοτούνται με το βαθμό του Ανθυπασπιστή.

2. Σύμφωνα με το Ν.4472/2017 ισχύει το νέο μισθολόγιο των ΕΔ από 01-01-

2017 και στο άρθρο 124 περιγράφονται οι 4 Κατηγορίες μισθολογικής κατάταξης:


α. Κατηγορία Α: για τα στελέχη που προέρχονται από τα Ανώτατα


Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Σ.Ε.Ι.),


β. Κατηγορία Β: για υπαξιωματικούς, ανθυπασπιστές και αξιωματικούς

που προέρχονται από τις παραγωγικές σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων

(Α.Σ.Σ.Υ.), για τους αξιωματικούς του ν.δ. 649/1970 (Α176), Εθελόντριες του Ν.705/1977,

για τους υπαξιωματικούς, ανθυπαστυνόμους και αντίστοιχους και αξιωματικούς που

προέρχονται από παραγωγικές ή μη σχολές των Σωμάτων Ασφαλείας, καθώς και για

τους αστυφύλακες, πυροσβέστες και λιμενοφύλακες των ίδιων Σωμάτων,


γ. Κατηγορία Γ: για τα στελέχη με προέλευση από ΕΠΟΠ –Ο.Π.Υ.-ΕΜΘ

–ΕΠΥ, καθώς και το προερχόμενο από την κατηγορία Δ αστυνομικό προσωπικό και


δ. Κατηγορία Δ: για τους Ειδικούς Φρουρούς –Συνοριακούς Φύλακες


της Ελληνικής Αστυνομίας.

3. Με το άρθρο 46 του Ν.5018/2023 τα στελέχη που προέρχονται από το

θεσμό των Εθελοντών Πενταετούς Υπηρεσίας (ΕΠΥ), έχουν ενταχθεί στις διατάξεις του

Ν.1848/1989 και στους Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ), εξελίσσονται βαθμολογικά

μέχρι το βαθμό του Υπολοχαγού και τον αποστρατευτικό βαθμό Λοχαγού. Παρ’ όλα αυτά

το μισθολόγιο των ανωτέρω στελεχών δεν έχει ακόμη εναρμονισθεί, με αποτέλεσμα τα

συγκεκριμένα στελέχη να μην αμείβονται σύμφωνα με τον φερόμενο βαθμό του

Αξιωματικού δηλαδή του Ανθυπολοχαγού.

4. Κατόπιν των παραπάνω, προτείνεται η ενσωμάτωση ρύθμισης στο υπό

διαβούλευση νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ, σύμφωνα με την οποία να υλοποιείται ο

εναρμονισμός της μισθολογικής αποκατάστασης των Εθελοντών Μακράς Θητείας (ΕΜΘ),

με τον φερόμενο προαγωγικό βαθμό τους.


ΘΕΜΑ 5 ο : Άρση του άρθρου 69 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου του

Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την ειδική μεταθετικότητα.

1. Η τροποποίηση του Άρθρου 5 του Ν.3883/2010 που επιχειρείται με το

άρθρο 69 του προαναφερόμενου σχεδίου νόμου, επί της ουσίας καταργεί το αμετάθετο

και θέτει σε καθεστώς άμεσης μεταθετικότητας, τις πιο ευαίσθητες και αδύναμες

κατηγορίες στρατιωτικών οικογενειών καθόσον προβλέπεται σε αυτό:

Άρθρο 5 παράγραφος 1α εδάφιο (2)(α)

«1. Οι μεταθέσεις διακρίνονται σε τακτικές και έκτακτες:

α. Για τις τακτικές μεταθέσεις των στελεχών των ΕΔ λαμβάνονται υπόψη τα παρακάτω

αναφερόμενα κατά σειρά σπουδαιότητας κριτήρια:

(2) Κοινωνικά κριτήρια, δηλαδή την προτίμηση των στελεχών με βάση και:

(α) Την οικογενειακή τους κατάσταση. Οι πολύτεκνοι, οι γονείς τριών (3) τέκνων καθώς

και οι γονείς μονογονεϊκών οικογενειών, δεν μετατίθενται από τον τόπο προτίμησής τους

αν δεν παρέλθουν έξι (6) τουλάχιστον έτη, εκτός αν δηλώσουν οι ίδιοι επιθυμία

μετάθεσης ή αν εκλείψουν οι σχετικοί οικογενειακοί λόγοι.»

Άρθρο 5 παράγραφος 2α - 2ε

«2. Οι παρακάτω κατηγορίες στελεχών υπηρετούν, μετά από αναφορά τους, για έξι (6)

τουλάχιστον έτη στον τόπο προτίμησής τους και εν συνεχεία μετατίθενται σε φρουρές

όπου υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές υγείας, ανάλογα με το πρόβλημα υγείας:

α. Στελέχη που έχουν ενταχθεί στις ειδικές καταστάσεις των άρθρων 14 έως 16 του ν.δ.

1400/1973 (Α’ 114), αμέσως μετά την ένταξή τους σε ειδική κατάσταση.

β. Στελέχη που έχουν σύζυγο με αναπηρία ή σακχαρώδη διαβήτη.


γ. Στελέχη που έχουν την επιμέλεια τέκνου με αναπηρία ή σακχαρώδη διαβήτη.


δ. Στελέχη που έχουν οριστεί με δικαστική απόφαση ως ανάδοχοι γονείς ανηλίκου με

αναπηρία ή σακχαρώδη διαβήτη, για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η αναδοχή.

ε. Στελέχη που με δικαστική απόφαση τους έχει ανατεθεί κατ’ αποκλειστικότητα η

επιμέλεια ατόμου με αναπηρία ή σακχαρώδη διαβήτη.»

2. Την περίοδο που η υπογεννητικότητα στην πατρίδα μας κρούει τον

κώδωνα του κινδύνου, το σχέδιο νόμου της Κυβέρνησης πλήττει ουσιαστικά τους

πολύτεκνους, γονείς τριών (3) τέκνων, γονείς μονογονεϊκών οικογενειών, καθώς

και γονείς με ανίκανα για εργασία, λόγω αναπηρίας, άγαμα τέκνα και στελέχη

που έχουν ενταχθεί στις ειδικές καταστάσεις του ν.δ. 1400/1973, που χρειάζονται

την στήριξη της πολιτείας, λόγω του ιδιαίτερου της κατάστασής τους, με μονομερείς

ενέργειες οι οποίες αντιτίθεται σε κάθε έννοια προσπάθειας αντιμετώπισης του

δημογραφικού προβλήματος.

3. Πεποίθηση μας είναι ότι οι αλλαγές σε τόσο ευαίσθητα θέματα δεν

πραγματοποιούνται με αποφάσεις εν μέσω μίας νύκτας επιφέροντας καταστάσεις

κατακόρυφων ανατροπών οικογενειακών προγραμματισμών. Μάλιστα την ίδια στιγμή

που η κυβέρνηση ενθαρρύνει τις γεννήσεις τέκνων με παροχή κοινωνικών επιδομάτων,

το ΥΠΕΘΑ "τιμωρεί" με μετάθεση τους κοινωνικά ευάλωτους συναδέλφους μας αυτής

της κατηγορίας. Αλήθεια, για παράδειγμα πως θα ανταποκριθεί στα νέα αυτά δεδομένα

ο πολύτεκνος συνάδελφος που επέλεξε να επενδύσει στην αγορά μιας οικίας

στηριζόμενος στην έως τώρα κείμενη νομοθεσία;

Επιπρόσθετα, την ίδια περίοδο που η κυβέρνηση δια στόματος του νέου Υπουργού

επικρατείας κ. Άκη Σκέρτσου παρουσιάζει στο υπουργικό συμβούλιο την Εθνική

στρατηγική για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία 2024-2030 "Μια Ελλαδα με

Όλους", υλοποιώντας μια προσπάθεια ίσων ευκαιριών, την ίδια στιγμή το ΥΠΕΘΑ

λειτουργεί προς την αντίθετη κατεύθυνση στερώντας δικαιώματα ετών σε συναδέλφους

που επιμελούνται άτομα ΑΜΕΑ.

4. Κατόπιν των παραπάνω και αναλογιζόμενοι:

α. Τις επιπτώσεις που θα έχει στα ΑΜΕΑ μέλη των οικογενειών μας η

μεταθετικότητα, η αλλαγή περιβάλλοντος καθώς και η αλλαγή ιατρικού και θεραπευτικού

προσωπικού.


β. Την πιθανότητα ο τόπος συμφερόντων μας (που αποτελεί και τόπος

διαμονής του οικείου συγγενικού μας περιβάλλοντος) να μας παρέχει βοήθειες με την

φροντίδα των μελών ΑΜΕΑ των οικογενειών μας, που δεν δυνάμεθα να μετακινήσουμε

μαζί μας στην νέα περιοχή που καλούμαστε να υπηρετήσουμε.

προτείνεται η απόσυρση του άρθρου 69 του σχεδίου νόμου και η συνέχιση της

ισχύος των σχετικών διατάξεων του άρθρου 5 του Νόμου 3883/2010.


ΘΕΜΑ 6 ο : Ρύθμιση νομοθετικού πλαισίου για τις μεταθέσεις στελεχών με

τέκνα που θα φοιτήσουν στη Β΄ Λυκείου (και όχι μόνο για την Γ΄ Λυκείου όπως

ισχύει στην υφιστάμενη κατάσταση). (Δεν συμπεριλαμβάνεται στο υπό

διαβούλευση νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ)


1. Σύμφωνα με την υφιστάμενη Υπουργική Απόφαση του ΥΠΕΘΑ

(Φ.411/12/362832/Σ.8977/26 Νοε 21) στην Παρ.2η του άρθρου 2 αναφέρει ότι:

«Ο σχεδιασμός των μεταθέσεων για την κάλυψη των κατά Κλάδο – ΚΣ κενών θέσεων

λαμβάνει υπόψη τα κριτήρια του άρθρου 5 του ν. 3883/2010 (χωρίς να υφίσταται

ρητή πρόβλεψη) και ιδίως τα ακόλουθα στοιχεία, τα οποία παραμετροποιούνται στα

Παραρτήματα της παρούσας ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες των Κλάδων – ΚΣ:


η. Την ύπαρξη τέκνων που θα φοιτήσουν στη Β΄ Λυκείου κατά το


επόμενο από την υλοποίηση των μεταθέσεων σχολικό έτος.»

και σε αντίθεση με την Παρ.4 του ιδίου άρθρου όπου αναφέρει ότι:

«Στελέχη με τέκνα που θα φοιτήσουν στη Γ΄ Λυκείου μετατίθενται μόνον κατόπιν

επιθυμίας τους.»

2. Ως εκ τούτου είναι αναγκαίο ένα νέο ολοκληρωμένο και διαφανές θεσμικό

πλαίσιο αναφοράς, στο οποίο δεν θα υπεισέρχονται υποκειμενικοί παράγοντες

(επιλεκτική ερμηνεία και εφαρμογή), με τη συχνή επίκληση δήθεν υπηρεσιακών αναγκών,

κατά την απόλυτη ευχέρεια των Γενικών Επιτελείων, αλλά θα παρέχονται οι ελάχιστες

εγγυήσεις που θα εξασφαλίζουν την πιστή εφαρμογή της βούλησης του νομοθέτη που

συμπυκνώνεται στη φράση «…για το σχεδιασμό των μεταθέσεων λαμβάνεται υπόψη,

μεταξύ άλλων, και η ύπαρξη τέκνων που θα φοιτήσουν στη Β και Γ Λυκείου κατά το

επόμενο από την υλοποίηση σχολικό έτος, προκειμένου να μην αλλάζουν σχολικό

περιβάλλον….», με την κατά κανόνα (και όχι κατά το δοκούν) εξαίρεση των γονέων

στρατιωτικών από τη διαταγή μεταθέσεως για περιορισμένο χρονικό διάστημα

(προσωρινό καθεστώς ειδικής μεταθετικότητας).

3. Κατόπιν των παραπάνω, προτείνεται η διαμόρφωση ενός κοινωνικού

πλέγματος προστασίας των μαθητών του Λυκείου που είναι τέκνα στελεχών των ΕΔ, δια

της τροποποίησης της περίπτωσης ε΄ της παραγράφου 1α(2) του άρθρου 5 του

Ν.3883/2010, ως εξής:

«(ε) Την ηλικία και τις σπουδές των τέκνων. Τα στελέχη γονείς τέκνων τα οποία

θα φοιτήσουν στην Β’ Λυκείου κατά το επόμενο από την υλοποίηση των

μεταθέσεων σχολικό έτος, παραμένουν υποχρεωτικά στον τόπο της υπηρέτησής

τους, κατόπιν πρότερης σχετικής αναφορά τους, για χρονικό διάστημα τριών (3)

ετών. Το υπόψη διάστημα, αθροιστικά για κάθε στέλεχος, δεν μπορεί να υπερβεί

συνολικά τα έξι (6) έτη, ανεξαρτήτως του αριθμού των τέκνων. Σε περίπτωση

ανυπέρβλητου κωλύματος (κατάργηση ή μεταστάθμευση Μονάδας, αδήριτες

ανάγκες υπηρεσιακής εξέλιξης) τα εν λόγω στελέχη μετατίθενται στην πλησιέστερη

Φρουρά του οικείου Κλάδου ή των Κοινών Σωμάτων του ΓΕΕΘΑ και σε απόσταση

όχι μεγαλύτερη των 60 χιλιομέτρων από την έδρα του Δήμου που δηλώσαν

επιθυμία υπηρέτησης.»


ΘΕΜΑ 7 ο : Θέσπιση Αμετάθετου με τη συμπλήρωση 30 ετών υπηρεσίας. (Δεν

συμπεριλαμβάνεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ)

1. Η συνεχή μετακίνηση των Στρατιωτικών σε όλα τα εδαφικά διαμερίσματα

του Ελλαδικού χώρου και ιδίως σε απομακρυσμένες περιοχές της Θράκης και των

νησιών του Αν. Αιγαίου, μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα, για την κάλυψη των

εκάστοτε υπηρεσιακών αναγκών επιφέρει:


α. Αστάθεια του οικογενειακού προγραμματισμού (απόκτηση κατοικίας,


σπουδές τέκνων, εργασία συζύγου κλπ).


β. Απώλεια της οικογενειακής συνοχής, λόγω της διατήρησης 2 και 3

κατοικιών και εμφάνιση πλήθους διαζυγίων αλλά και ψυχοσωματικών διαταραχών στα

τέκνα, λόγω του ασταθούς οικογενειακού και κοινωνικού περιβάλλοντος.

2. Προτείνεται η ενσωμάτωση στο ισχύον νομικό πλαίσιο

(Ν.3883/2010), τροποποιητική προσθήκη, όπως παρακάτω:

«Μετά τη συμπλήρωση πραγματικής υπηρεσίας 30 ετών, το στέλεχος που

τυγχάνει έγγαμος/η με ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα, μετατίθεται

υποχρεωτικά σε Μονάδα ή Υπηρεσία της πόλης προτίμησής του και εάν αυτό

δεν είναι δυνατόν να μεταφερθεί σε Μονάδα ή Υπηρεσία του οικείου ή άλλου

Κλάδου των ΕΔ που απέχει το ανώτερο 60 χιλιόμετρα οδικώς από αυτήν (την

πόλη) και πάντα εντός της περιφερειακής ενότητας στην οποία υπάγεται ο τόπος

πρώτης προτίμησης του στελέχους, με δυνατότητα παραμονής μέχρι τη

συνταξιοδότηση ή την αποστρατεία του στελέχους.».


Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση και πληροφορία.


Για το Διοικητικό Συμβούλιο

-Ο-

Πρόεδρος


Πέτρος Μούστος

Ανχης (ΔΒ)

6936158679


-Ο-

Γεν. Γραμματέας


Απόστολος Θέος

Εσμίας (ΟΤΕΤΗ)

6977617429

Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά