Ένας ιπτάμενος «κουρσάρος» στους… δρόμους




Στις 5 χθες ΞΎΞ·ΞΌΞµΟΟŽΞΌΞ±Ο„Ξ± ξεκίνησε Ξ· επιχείρηση μεταφοράς του Ξ‘-7 Ξ±Ο€ΟŒ την 110 Ξ Ξœ στο ΑΤΑ


  Στις 5 χθες ξημερώματα ξεκίνησε η επιχείρηση μεταφοράς του Α-7 από την 110 ΠΜ στο ΑΤΑ

Στη θέση του στην ιστορία, στον εκθεσιακό χώρο του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας, βρίσκεται και τυπικά από χθες ένα αεροσκάφος - «θρύλος» της Πολεμικής Αεροπορίας, ένα από τελευταία A-7 Corsair που προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο της Λάρισας μετά την απόσυρσή τους από την ενεργό δράση, το 2014. Το μαχητικό – βομβαρδιστικό A-7 πέταξε στον πόλεμο του Βιετνάμ αλλά και στον πόλεμο του Κόλπου, ενώ για 39 χρόνια υπηρέτησε την ελληνική Πολεμική Αεροπορία, επιχειρώντας αρχικά το 1977 από την Αεροπορική Βάση Λάρισας (347 Μοίρα «Περσέας») μέχρι και τον Οκτώβριο του 2014 που αποσύρθηκε, σε ειδική τελετή στην 116 Πτέρυγα Μάχης στον Άραξο. Ένα από αυτά τα τελευταία αεροσκάφη που μετά την απόσυρσή τους προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο της Λάρισας, μεταφέρθηκε χθες από την 110 Πτέρυγα Μάχης στην είσοδο του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας, όπου μαζί με άλλα δύο επίσης ιστορικά αεροσκάφη, ένα F5 και ένα F104, αποτελούν πλέον εκθέματα, θυμίζοντας την ιστορία της Πολεμικής Αεροπορίας. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος αποτέλεσε την πιο βελτιωμένη εκδοχή των εξήντα A-7H Corsair που διέθετε η ελληνική Πολεμική Αεροπορία, τα A-7 Ε που χρησιμοποιούσε το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ και ένα από τα 50 μονοθέσια που απέκτησε η Ελλάδα μετά από «δωρεά» των ΗΠΑ, αεροσκάφη που προέρχονταν από τα αποθέματα του Αμερικάνικου Πολεμικού Ναυτικού. Ένα αεροσκάφος, το οποίο στην εποχή του αποτέλεσε αιχμή του δόρατος της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας με αφορμή και τις επιχειρησιακές του δυνατότητες, τόσο ως μαχητικό και κυρίως ως βομβαρδιστικό αεροσκάφος. Για τη μεταφορά του αεροσκάφους στήθηκε ολόκληρη επιχείρηση χθες τα ξημερώματα από τεχνικούς και διοίκηση της 110 ΠΜ αφού το αεροσκάφος, λόγω των διαστάσεών του και με αναδιπλωμένα τα φτερά (σ.σ. κατασκευάσθηκαν για να χρησιμοποιηθούν και από τα αεροπλανοφόρα του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού), μεταφέρθηκε οδικώς από την 110 ΠΜ μέσω της παλαιάς εθνικής οδού, της Σ. Καράγιωργα και της Ηρ. Πολυτεχνείου όπου με τη χρήση γερανού, μεταφέρθηκε από την είσοδο της Στρατολογίας για να τοποθετηθεί στην κεντρική πύλη του ΑΤΑ επί της οδού Αγιάς. Η επιχείρηση μεταφοράς του αεροσκάφους ξεκίνησε στις 5 χθες τα ξημερώματα και με τη συνδρομή αστυνομικών του Τμήματος Τροχαίας, μεταφέρθηκε στην είσοδο του ΑΤΑ, επί της Ηρ. Πολυτεχνείου προτού ξημερώσει.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Στα ιστορικά αεροσκάφη του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας σημειώνεται πως το Α-7Η παραλήφθηκε από την Πολεμική Αεροπορία το 1975. Η αρχική παραγγελία ήταν για 60 μονοθέσια αεροπλάνα, ενώ αργότερα παρελήφθησαν και 5 διθέσια. Αρχικά επιχειρούσαν από τις Αεροπορικές Βάσεις Λάρισας (347 Μοίρα “Περσέας”) και Σούδας (340 Μοίρα “Αλεπού“ και 345 Μοίρα “Λαίλαψ”). Το 1993 παρελήφθησαν 43 A-7E και 19 TA-7C από αποθέματα του Αμερικάνικου Ναυτικού και αντικατέστησαν τα F-104G στις 335 και 336 Μοίρες. Από το 2002 όλα τα ελληνικά Corsair επιχειρούσαν από την Αεροπορική Βάση Αράξου, μέχρι την απόσυρσή τους την 31η Οκτωβρίου 2014.

 Β. ΚΑΚΑΡΑΣ

eleftheria.gr

Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά