Υπτγος Ζαρκάδας - Βιβλίο Ιστορίας




ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Στις 11 Σεπτεμβρίου άνοιξαν τα σχολεία. Την ίδια ημέρα δόθηκαν στους μαθητές τα σχολικά βιβλία. Μεταξύ αυτών δόθηκε και το βιβλίο “Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία” στους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου. 
Φυλλομετρώντας το βιβλίο στάθηκα στα δύο σύγχρονα ιστορικά γεγονότα του 20ου αιώνα, ήτοι το Μακεδονικό Ζήτημα – Μακεδονικός Αγώνας και τον Εμφύλιο Πόλεμο, στην περιγραφή των οποίων αγνοεί, παραβλέπει ή υποβαθμίζει την πραγματικότητα. 
Συγκεκριμένα για το Μακεδονικό Ζήτημα και τον Μακεδονικό Αγώνα λίαν περιληπτικά και σε μισή περίπου σελίδα τοποθετεί και εξισώνει τις διεκδικήσεις των Ελλήνων, Βουλγάρων και Σέρβων για την ενσωμάτωση ολόκληρης ή τμήματος της Μακεδονίας. Μνημονεύει και περιγράφει τις βουλγαρικές ενώσεις για την αποτίναξη του οθωμανικού ζυγού και την αυτονόμηση της Μακεδονίας. 
Σε μια και μόνον παράγραφο σημειώνονται τα ονόματα του μητροπολίτου Καστοριάς Γερμανού Καραβαγγέλη και των διπλωματών Ίωνα Δραγούμη και Λάμπρου Κορομηλά, χωρίς λέξη για την εθνική τους δράση. Στην ίδια παράγραφο από τους Έλληνες, που πήραν μέρος στον εθνικό μακεδονικό αγώνα μνημονεύει ως ξεχωριστή μορφή τον Παύλο Μελά και παραπέμπει σε μια μικρή “λαϊκή εικόνα αφιερωμένη στον θάνατό του”. Παραλείπει σκόπιμα να περιγράψει ότι οργανώθηκαν ελληνικά ανταρτικά σώματα με έντιμους και ικανούς αρχηγούς αξιωματικούς του ελληνικού στρατού, οι οποίοι αγωνίστηκαν σκληρά για την ελληνικότητα της Μακεδονίας. 
Σχετικά δε με τον Εμφύλιο Πόλεμο, τον οποίο περιορίζει μετά βίας σε μία σελίδα, αποφεύγει συστηματικά να περιγράψει τους σκοπούς και τα κίνητρα των ξενοκίνητων ανταρτικών τμημάτων, που επεδίωκαν την υποδούλωση της Πατρίδας μας στο ανελεύθερο καθεστώς των χωρών της Σοβιετικής Ένωσης. Επισημαίνει και θεωρεί ότι τελικά αντιπροσώπευε

μια μορφή κοινωνικής επανάστασης και δίδει έμφαση, κυρίως στις επιπτώσεις στο πεδίο των πολιτικών ελευθεριών. 
Παραβλέπει και αποφεύγει να θεωρεί ως κύριο παράγοντα της έκβασής του τις νικηφόρες επιχειρήσεις του ελληνικού στρατού, αλλά αποκλειστικά την ρήξη της Σοβιετικής Ένωσης μετά της Γιουγκοσλαβίας, η οποία στέρησε τις ανταρτικές δυνάμεις από ένα σημαντικό στήριγμα, που ήταν η γιουγκοσλαβική βοήθεια. 
Πιστεύουμε ότι η παραχάραξη της ιστορικής αλήθειας και πραγματικότητας, σιγά – σιγά σαν το σαράκι που προχωράει στο ξύλο, συντελεί στο ότι όλες οι αξίες να έχουν τεθεί υπό αμφισβήτηση. 
Η Παιδεία συνιστά τον θεμελιώδη και ακρογωνιαίο λίθο της κοινωνίας μας, μορφώνει πραγματικά τα παιδιά μας με αξίες, αρχές, γνώσεις, ιστορικές και θρησκευτικές παραδόσεις, κατοπτρίζει τα ιδεώδη, τις προσδοκίες, τις ανάγκες και τις ελπίδες, χαράσσει σχέδια με λογική και τόλμη και δημιουργεί τις ευνοϊκές προϋποθέσεις για ένα ελπιδοφόρο μέλλον.
Είναι αδήριτη ανάγκη, όπως η διδασκαλία των μαθημάτων θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τη συνταγματική επιταγή “…την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής αγωγής των Ελλήνων” {παρ. 2 άρθρου 16}.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία. 
       Με Τιμή
Νικόλαος Ζαρκάδας
Υποστράτηγος ε.α.
Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά