Στα σκαριά η πρώτη ελληνική φρεγάτα – Πιστή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων από τους Γάλλους και απόλυτη ικανοποίηση στο Πολεμικό Ναυτικό.
Με την επίσκεψη του Αρχηγού ΓΕΝ, Αντιναύαρχου Στυλιανού Πετράκη στα ναυπηγεία της Λοριάν στη Γαλλία, δόθηκαν στη δημοσιότητα και οι πρώτες εικόνες από την κατασκευή της πρώτη ελληνικής φρεγάτας Belh@rra.
Ο επικεφαλής του Πολεμικού μας Ναυτικού βρέθηκε την Τρίτη (31/05) στα ναυπηγεία της Naval Group, όπου ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις και είδε από κοντά την πρόοδο που έχουν σημειώσει οι εργασίες ναυπήγησης της πρώτης γαλλικής FDI Belh@rra, η οποία ήδη έχει πέσει στο νερό.
Ο Αντιναύαρχος Πετράκης ενημερώθηκε με λεπτομέρειες για την εξέλιξη του προγράμματος, ενώ είχε την ευκαιρία να επιθεωρήσει και τις εργασίες κατασκευής της πρώτης ελληνικής φρεγάτας Belh@rra, που όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες έχει μπει ήδη στο «μπλοκ».
Η κορυφαία φρεγάτα παγκοσμίως αποκτά πλέον μορφή, με τους Γάλλους της Naval Group να προχωρούν τις εργασίες με ταχύτατους ρυθμούς, έχοντας ως στόχο να παραδώσουν στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό την πρώτη Belh@rra ΗΝ το 2025 και τις άλλες δύο το 2026. Μάλιστα, με τις εργασίες να «τρέχουν» εκτιμάται ότι η παράδοση της πρώτης ελληνικής Belh@rra μπορεί να γίνει και νωρίτερα απ' ότι προβλέπει το χρονοδιάγραμμα.
Δείτε τις εικόνες με την πρώτη ελληνική Belh@rra να κατασκευάζεται στο ναυπηγείο της Naval Group:
Θυμίζουμε πως το να πάρει η Ελλάδα το δεύτερο, το τρίτο και το πέμπτο πλοίο που θα βγει από την γραμμή παραγωγής των ναυπηγείων της Naval Group δεν ήταν απλή υπόθεση, με την Αθήνα ωστόσο να διαμηνύει στη γαλλική πλευρά πως θέλει άμεσα τις φρεγάτες στην Ελλάδα, έστω κι αν δεν είναι ελληνικής διαμόρφωσης και έχουν ορισμένες διαφορές. Η Γαλλία, αν και εξέφρασε λογική δυσφορία, τελικά δέχτηκε να δώσει τρία από τα πρώτα πέντε πλοία της στην Ελλάδα.
Επισημαίνουμε επίσης πως η ελληνική φρεγάτα Belh@rra έχει πιο ισχυρό οπλισμό από τη γαλλική, διαθέτοντας αντιαεροπορικούς πυραύλους Aster 30 σε 32 κελιά, ενώ οι γαλλικές σε 16 κελιά. Επίσης, η ελληνική διαμόρφωση διαθέτει σύστημα εγγύς προστασίας RAM των 21 πυραύλων που δεν διαθέτουν οι γαλλικές, αλλά και αντιαεροπορικά αντίμετρα Chaffs και Flares.
Η αναμόρφωση του Πολεμικού μας Ναυτικού πλέον παίρνει «σάρκα και οστά», με τον ελληνικό Στόλο να περνά στη νέα εποχή και να γίνεται απόλυτος κυρίαρχος στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, διαθέτοντας υπερσύγχρονα πλοία, με βαρύτατο οπλισμό και εξαιρετικές δυνατότητες στην Αεράμυνα περιοχής, στον ανθυποβρυχιακό και ηλεκτρονικό πόλεμο.
Οι επαφές του Αρχηγού ΓΕΝ, Αντιναύαρχου Στυλιανού Πετράκη
Σειρά σημαντικών επαφών στη Γαλλία είχε ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης.
Ο επικεφαλής του Πολεμικού μας Ναυτικού σχεδίαζε από τον περασμένο Ιανουάριο να πραγματοποιήσει επίσημη επίσκεψη στη Γαλλία, ώστε να δει από κοντά τις εργασίες κατασκευής της πρώτης φρεγάτας FDI Belh@rra, στα ναυπηγεία της Naval Group στη Λοριάν. Ωστόσο, ο κορονοϊός ανέβαλε τα σχέδια του και όπως σας είχε ενημερώσει το Newsbomb.gr το ταξίδι θα πραγματοποιούνταν στα τέλη Μαΐου.
Ο Αντιναύαρχος Πετράκης, ο οποίος δικαίως πιστώνεται την έναρξη της αναμόρφωσης του Πολεμικού Ναυτικού, επισκέφθηκε την Τρίτη (31/05) την εταιρεία MBDA, την ευρωπαϊκή πολυεθνική εταιρεία ανάπτυξης και κατασκευής πυραύλων η οποία κατασκευάζει και τα όπλα των Belh@rra, τους πανίσχυρους πυραύλους Exocet MM40 B3C και τους Aster.
Επίσης είχε επαφές με την γαλλική πολυεθνική THALES η οποία σχεδιάζει και κατασκευάζει ηλεκτρικά συστήματα, μεταξύ των οποίων και το κορυφαίο ραντάρ Seafire που θα φέρουν οι φρεγάτες Belh@rra και είναι το πρώτο αμιγώς ψηφιακό πολυλειτουργικό ραντάρ με ενεργή κεραία και σταθερά πάνελ. Ακόμη, επισκέφθηκε και το MICA Centre, γαλλικό κέντρο τεχνογνωσίας αφιερωμένο στη θαλάσσια ασφάλεια.
Οι Γάλλοι βεβαίως, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχασαν την ευκαιρία να «πολιορκήσουν» τον Αρχηγό ΓΕΝ και για το ζήτημα των κορβετών, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι παράλληλα με τις λεπτομέρειες για τις Belh@rra έδιναν πληροφορίες στον κ. Πετράκη και για τις κορβέτες Gowind, τις οποίες έχει προτείνει η Γαλλία στη χώρα μας.
Ο ίδιος ο Αρχηγός ΓΕΝ πάντως, απέφυγε ευγενικά να εκφραστεί για το ζήτημα των κορβετών, επισημαίνοντας πως όλες οι προτάσεις των υποψηφίων βρίσκονται στο στάδιο της αξιολόγησης και πως σύντομα θα έχουμε «λευκό καπνό» και για το ζήτημα των κορβετών, που θα ενισχύσουν κατακόρυφα τις επιχειρησιακές δυνατότητες του ελληνικού Στόλου.
Οι Γάλλοι πάντως με τις κορβέτες Gowind παραμένουν το μεγάλο φαβορί, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι η Naval Group έχει καταθέσει μια πολύ συμφέρουσα πρόταση που περιλαμβάνει τόσο την απόκτηση 4 κορβετών στα 1,7 δισ. ευρώ, τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ του Πολεμικού μας Ναυτικού σε τιμή που δελεάζει την Αθήνα και όλα αυτά με σημαντική εμπλοκή των ελληνικών ναυπηγείων, το οποίο θυμίζουμε πως έχει θέσει ως προαπαιτούμενο η χώρα μας.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι Ολλανδοί της Damen με τις κορβέτες Sigma 10514 και οι Ιταλοί με της Fincatieri με τις κορβέτες κλάσης Doha, ετοιμάζουν ρελάνς στην τελική ευθεία, βελτιόντας σημαντικά τις αρχικές τους προτάσεις.
Η τελική απόφαση για τις κορβέτες εκτιμάται ότι θα ληφθεί από το ΓΕΝ στα τέλη Ιουνίου και θα ακολουθήσει η εισήγηση στην πολιτική ηγεσία. Όπως τονίζουν πηγές του Πολεμικού Ναυτικού, η απόφαση λαμβάνεται με βασικό κριτήριο τις επιχειρησιακές ανάγκες του Στόλου, ενώ οι χρόνοι παράδοσης, η ομοιογένεια και φυσικά το κόστος αποτελούν επίσης σημαντικούς παράγοντες.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου