ΠΡΟΣ : Υπουργό Εθνικής Άμυνας
κ. Παναγιώτη Καμμένο
ΚΟΙΝ : Συντονιστικό Ενώσεων, ΠΟΕΣ, Περ.Ενώσεις,
Βουλευτές Κεντρ. Μακεδονίας, ΜΜΕ
ΘΕΜΑ : Στρατιωτικά Δελτία Ταυτότητας
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Παρακαλούμε και εφόσον είναι δυνατό, να εξεταστεί η δυνατότητα αλλαγής των Δελτίων Στρατιωτικής Ταυτότητας και καθιέρωσης νέων, κατά τα πρότυπα των υπηρετούντων στα Σώματα Ασφαλείας, τα οποία θα έχουν ισχύ και ταξιδιωτικού εγγράφου.
Επίσης θα θέλαμε να προσθέσουμε ότι επί του θέματος έχει ενημερωθεί στο παρελθόν και ο “Συνήγορος του Πολίτη”, επισημαίνοντας τα εξής:
«Από τις ανωτέρω διατάξεις (αναφέρεται στο άρθρο 1 § 1 του ν.δ. 127/1969 και το ν. 2514/1997) συνάγεται ότι όλοι οι έλληνες πολίτες μπορούν να ταξιδεύουν στις χώρες – Σένγκεν κάνοντας χρήση μόνο του δελτίου ταυτότητάς τους. Γεγονός από το οποίο εύλογα θα μπορούσε να τεκμαίρεται ότι μπορούν να ταξιδεύουν στις χώρες – μέλη της Συμφωνίας όλοι οι έλληνες πολίτες αδιακρίτως μορφής του δελτίου ταυτότητάς τους. Συνεπώς και οι στρατιωτικοί (και λοιπές κατηγορίες του άρθρου 1 του ν.δ. 127/69) θα μπορούσαν να ταξιδεύουν στις χώρες – Σέγνκεν κάνοντας χρήση της (μοναδικής – υπηρεσιακής) ταυτότητάς τους. Σε αντίθετη περίπτωση, της εξαίρεσης των στρατιωτικών (κλπ προσώπων) από το δικαίωμα ελεύθερης μετακίνησης στις χώρες – Σένγκεν με χρήση μόνον του δελτίου ταυτότητάς τους, δημιουργείται πρόβλημα άνισης μεταχείρισης εις βάρος τους, αναφορικά με το άρθρο 4 του Συντάγματος. Μάλιστα για μια άλλη «ειδική κατηγορία πολιτών το ν.δ. 127/69, τους αστυνομικούς, με πρόσφατη ανακοίνωση του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας δόθηκε η δυνατότητα να ταξιδεύουν στις χώρες – Σένγκεν κάνοντας χρήση της υπηρεσιακής ταυτότητάς τους. Γίνεται σαφές, ότι δεν υπάρχει κώλυμα σε νομοθετικό επίπεδο να ταξιδεύουν οι ανήκοντες στις ειδικές κατηγορίες του ν.δ. 127/69 πολίτες στις χώρες – Σένγκεν με χρήση της (υπηρεσιακής) ταυτότητάς τους, παρά μόνον επειδή αυτό απαγορεύεται από επιμέρους εσωτερικούς κανονισμούς είτε τα δελτία δεν καλύπτουν κάποιες απαραίτητες τεχνικές προδιαγραφές (που προφανώς ξεπεράστηκαν από την Ελληνική Αστυνομία). Εύλογα μπορεί να υποστηριχτεί επομένως, ότι δικαίωμα κυκλοφορίας στις χώρες – Σένγκεν με χρήση μόνον του δελτίου ταυτότητας πρέπει να δοθεί σε όλες τις ειδικές κατηγορίες πολιτών του ν.δ. 127/69 για λόγους ίσης μεταχείρισης έναντι των άλλων ελλήνων πολιτών και σύμφωνα με τις επιταγές του Συντάγματος. Ωστόσο, η Αρχή δεν θεωρεί βέλτιστη λύση την δυνατότητα να κυκλοφορούν στις χώρες – Σένγκεν διάφορες κατηγορίες ελλήνων πολιτών που η κάθε μια έχει τον δικό της τύπο ταυτότητας. Η ορθή λύση φαίνεται να είναι η χορήγηση «πολιτικών» δελτίων ταυτότητας σε όλες τις κατηγορίες ελλήνων πολιτών ανεξαιρέτως (αλλά και με σκοπό την πλήρη εξίσωση των πολιτών). Διότι οι στρατιωτικοί (και οι αστυνομικοί και οι πυροσβέστες κτλ) δεν παύουν να είναι έλληνες πολίτες μόλις αποκτούν τη στρατιωτική ιδιότητα. Εάν ο Στρατός επιθυμεί να αναγνωρίζει τα μέλη του μέσω ειδικών δελτίων ταυτότητας βεβαίως μπορεί να τα εφοδιάζει με το σχετικό έντυπο, όπως λ.χ. συμβαίνει με τα μέλη ιατρικών ή δικηγορικών συλλόγων κ.ο.κ. Για όλες τις λοιπές συναλλαγές τους, όμως, οι στρατιωτικοί εξομοιώνονται με τους άλλους έλληνες πολίτες και δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιούν ειδικό δελτίο ταυτότητας γι΄ αυτές: Σε τι διαφοροποιείται λ.χ. ο στρατιωτικός από τους άλλους πολίτες όταν ζητά τη χορήγηση πιστοποιητικού από Δήμο της χώρας ή όταν συναλλάσσεται με Τράπεζα και πρέπει να επιδεικνύει την υπηρεσιακή ταυτότητα αντί μιας πολιτικής; Μάλιστα, η χορήγηση δελτίου πολιτικής ταυτότητας στους στρατιωτικούς θα εξυπηρετούσε και τις ανάγκες του εσωτερικού τους κανονισμού, καθώς οι ενδιαφερόμενοι δεν θα αποκάλυπταν την ιδιότητά τους στα ταξίδια (αντίθετα με ό,τι συμβαίνει με τα υφιστάμενα δελτία των αστυνομικών λχ). Γίνεται φανερό ότι το ν.δ. 127/69, διακρίνοντας τους στρατιωτικούς και τις άλλες κατηγορίες πολιτών από τους υπόλοιπους πολίτες, μάλλον αντικατοπτρίζει παγιωμένες αντιλήψεις του παρελθόντος, παρά εφαρμόζει τις επιταγές του (μεταγενέστερου σημειωτέον) Συντάγματος. Κατόπιν των ανωτέρω, σας παρακαλούμε να εξετάσετε τη δυνατότητα τροποποίησης των σχετικών διατάξεων, ώστε οι στρατιωτικοί να εφοδιάζονται με πολιτικό δελτίο ταυτότητας ή εναλλακτικά να είναι δυνατή η χρήση του υπηρεσιακού δελτίου ταυτότητας και ως ταξιδιωτικού εγγράφου στις χώρες της Συνθήκες Σένγκεν».
Παρακαλούμε για την ενημέρωση σας στο συγκεκριμένο θέμα και ελπίζουμε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να επιλυθεί το ζήτημα.
κ. Παναγιώτη Καμμένο
ΚΟΙΝ : Συντονιστικό Ενώσεων, ΠΟΕΣ, Περ.Ενώσεις,
Βουλευτές Κεντρ. Μακεδονίας, ΜΜΕ
ΘΕΜΑ : Στρατιωτικά Δελτία Ταυτότητας
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Παρακαλούμε και εφόσον είναι δυνατό, να εξεταστεί η δυνατότητα αλλαγής των Δελτίων Στρατιωτικής Ταυτότητας και καθιέρωσης νέων, κατά τα πρότυπα των υπηρετούντων στα Σώματα Ασφαλείας, τα οποία θα έχουν ισχύ και ταξιδιωτικού εγγράφου.
Επίσης θα θέλαμε να προσθέσουμε ότι επί του θέματος έχει ενημερωθεί στο παρελθόν και ο “Συνήγορος του Πολίτη”, επισημαίνοντας τα εξής:
«Από τις ανωτέρω διατάξεις (αναφέρεται στο άρθρο 1 § 1 του ν.δ. 127/1969 και το ν. 2514/1997) συνάγεται ότι όλοι οι έλληνες πολίτες μπορούν να ταξιδεύουν στις χώρες – Σένγκεν κάνοντας χρήση μόνο του δελτίου ταυτότητάς τους. Γεγονός από το οποίο εύλογα θα μπορούσε να τεκμαίρεται ότι μπορούν να ταξιδεύουν στις χώρες – μέλη της Συμφωνίας όλοι οι έλληνες πολίτες αδιακρίτως μορφής του δελτίου ταυτότητάς τους. Συνεπώς και οι στρατιωτικοί (και λοιπές κατηγορίες του άρθρου 1 του ν.δ. 127/69) θα μπορούσαν να ταξιδεύουν στις χώρες – Σέγνκεν κάνοντας χρήση της (μοναδικής – υπηρεσιακής) ταυτότητάς τους. Σε αντίθετη περίπτωση, της εξαίρεσης των στρατιωτικών (κλπ προσώπων) από το δικαίωμα ελεύθερης μετακίνησης στις χώρες – Σένγκεν με χρήση μόνον του δελτίου ταυτότητάς τους, δημιουργείται πρόβλημα άνισης μεταχείρισης εις βάρος τους, αναφορικά με το άρθρο 4 του Συντάγματος. Μάλιστα για μια άλλη «ειδική κατηγορία πολιτών το ν.δ. 127/69, τους αστυνομικούς, με πρόσφατη ανακοίνωση του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας δόθηκε η δυνατότητα να ταξιδεύουν στις χώρες – Σένγκεν κάνοντας χρήση της υπηρεσιακής ταυτότητάς τους. Γίνεται σαφές, ότι δεν υπάρχει κώλυμα σε νομοθετικό επίπεδο να ταξιδεύουν οι ανήκοντες στις ειδικές κατηγορίες του ν.δ. 127/69 πολίτες στις χώρες – Σένγκεν με χρήση της (υπηρεσιακής) ταυτότητάς τους, παρά μόνον επειδή αυτό απαγορεύεται από επιμέρους εσωτερικούς κανονισμούς είτε τα δελτία δεν καλύπτουν κάποιες απαραίτητες τεχνικές προδιαγραφές (που προφανώς ξεπεράστηκαν από την Ελληνική Αστυνομία). Εύλογα μπορεί να υποστηριχτεί επομένως, ότι δικαίωμα κυκλοφορίας στις χώρες – Σένγκεν με χρήση μόνον του δελτίου ταυτότητας πρέπει να δοθεί σε όλες τις ειδικές κατηγορίες πολιτών του ν.δ. 127/69 για λόγους ίσης μεταχείρισης έναντι των άλλων ελλήνων πολιτών και σύμφωνα με τις επιταγές του Συντάγματος. Ωστόσο, η Αρχή δεν θεωρεί βέλτιστη λύση την δυνατότητα να κυκλοφορούν στις χώρες – Σένγκεν διάφορες κατηγορίες ελλήνων πολιτών που η κάθε μια έχει τον δικό της τύπο ταυτότητας. Η ορθή λύση φαίνεται να είναι η χορήγηση «πολιτικών» δελτίων ταυτότητας σε όλες τις κατηγορίες ελλήνων πολιτών ανεξαιρέτως (αλλά και με σκοπό την πλήρη εξίσωση των πολιτών). Διότι οι στρατιωτικοί (και οι αστυνομικοί και οι πυροσβέστες κτλ) δεν παύουν να είναι έλληνες πολίτες μόλις αποκτούν τη στρατιωτική ιδιότητα. Εάν ο Στρατός επιθυμεί να αναγνωρίζει τα μέλη του μέσω ειδικών δελτίων ταυτότητας βεβαίως μπορεί να τα εφοδιάζει με το σχετικό έντυπο, όπως λ.χ. συμβαίνει με τα μέλη ιατρικών ή δικηγορικών συλλόγων κ.ο.κ. Για όλες τις λοιπές συναλλαγές τους, όμως, οι στρατιωτικοί εξομοιώνονται με τους άλλους έλληνες πολίτες και δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιούν ειδικό δελτίο ταυτότητας γι΄ αυτές: Σε τι διαφοροποιείται λ.χ. ο στρατιωτικός από τους άλλους πολίτες όταν ζητά τη χορήγηση πιστοποιητικού από Δήμο της χώρας ή όταν συναλλάσσεται με Τράπεζα και πρέπει να επιδεικνύει την υπηρεσιακή ταυτότητα αντί μιας πολιτικής; Μάλιστα, η χορήγηση δελτίου πολιτικής ταυτότητας στους στρατιωτικούς θα εξυπηρετούσε και τις ανάγκες του εσωτερικού τους κανονισμού, καθώς οι ενδιαφερόμενοι δεν θα αποκάλυπταν την ιδιότητά τους στα ταξίδια (αντίθετα με ό,τι συμβαίνει με τα υφιστάμενα δελτία των αστυνομικών λχ). Γίνεται φανερό ότι το ν.δ. 127/69, διακρίνοντας τους στρατιωτικούς και τις άλλες κατηγορίες πολιτών από τους υπόλοιπους πολίτες, μάλλον αντικατοπτρίζει παγιωμένες αντιλήψεις του παρελθόντος, παρά εφαρμόζει τις επιταγές του (μεταγενέστερου σημειωτέον) Συντάγματος. Κατόπιν των ανωτέρω, σας παρακαλούμε να εξετάσετε τη δυνατότητα τροποποίησης των σχετικών διατάξεων, ώστε οι στρατιωτικοί να εφοδιάζονται με πολιτικό δελτίο ταυτότητας ή εναλλακτικά να είναι δυνατή η χρήση του υπηρεσιακού δελτίου ταυτότητας και ως ταξιδιωτικού εγγράφου στις χώρες της Συνθήκες Σένγκεν».
Παρακαλούμε για την ενημέρωση σας στο συγκεκριμένο θέμα και ελπίζουμε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να επιλυθεί το ζήτημα.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου