Συνέντευξη ΑΝΥΕΘΑ Δημήτρη Βίτσα στο Ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ




Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας, σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα Τρίτη 25 Ιουλίου 2017 στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ και στον δημοσιογράφο Άρη Πορτοσάλτε, ανέφερε:
Α.Π.: Για την επαναγορά του ομολόγου και την έξοδο στις αγορές.
Δ.Β.: Σήμερα το βασικό στοιχείο είναι η έξοδος της χώρας στις αγορές. Αυτό δεν έρχεται σαν πυροτέχνημα αλλά με βάση μια σειρά αποφάσεις που έχουν ληφθεί και στην Ελλάδα αλλά και σε διεθνή κέντρα σε σχέση με την ίδια την οικονομία της χώρας. Άρα βγαίνουμε με ένα σίγουρο βήμα. Αυτό το βήμα είναι το πρώτο και θα πρέπει να ακολουθηθεί και από ένα δεύτερο. Έχει μεγάλη σημασία, πέρα από κουταμάρες που ακούγονται, όπως ότι το επιτόκιο πρέπει να είναι κάτω από το 2%, δηλαδή να δανειζόμαστε με χαμηλότερο επιτόκιο απ’ ότι δανείζεται η Γερμανία. Έχει πολύ μεγάλη σημασία αυτό να είναι ένα προσθετικό στοιχείο στην όλη προσπάθεια, ώστε το καλοκαίρι του 2018 η χώρα να βγει από την επιτροπεία που σημαίνει ότι μπαίνουμε σε ένα δρόμο να βγούμε από την κρίση.
Α.Π.: Έρχεται το κράτος δια του κ. Παππά να μπει ενδιάμεσος στην ιδιωτική οικονομία. Αυτό δεν είναι πισωγύρισμα; Από τη μια να κάνουμε άνοιγμα στις αγορές και ταυτοχρόνως να ελέγχω το πώς συναλλάσσονται οι ιδιώτες;
Δ.Β.: Υπάρχουν δύο στοιχεία. Το ένα το ξέρουν όσοι ασχολούνται με τη διαφήμιση, είναι ότι ο χώρος πρέπει να τακτοποιηθεί. Από τις επιστροφές, των πιστωτικών, από το μαύρο χρήμα, το εκτός συναλλαγής χρήμα, το οποίο διακινείται μέσω της διαφημιστικής αγοράς. Δεν υπάρχει καμία παρέμβαση στο πως τοποθετεί νόμιμα ο καθένας τα χρήματά του. Δεύτερο, θεωρώ πολύ θετικό γεγονός ότι περνάμε σε μια ψηφιοποίηση αυτών των διαδικασιών. Σε λίγα χρόνια δεν θα μετράει τόσο, ανάμεσα στις χώρες, η οικονομική τους κατάσταση, το πόσο είναι το ΑΕΠ τους κλπ, όσο σε τι επίπεδο είναι ψηφιοποιημένες οι κοινωνίες και πρώτα και κύρια το κράτος. Βεβαίως κανείς δεν μπορεί να παρεμβαίνει, παρά εντός του νόμου, στο πως ο διαφημιζόμενος, μέσω της διαφημιστική τους εταιρείας ή μέσω του media shop ή μέσω άλλης διαδικασίας, θα διαθέσει τα χρήματά του. Αρκεί βεβαίως να κρατιέται και για το κράτος και για την κρατική διαφήμιση το ποσοστό 70-30, σε σχέση και με τα επαρχιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Α.Π.:  Η Παρουσία του κράτους δια του υπουργού...
Δ.Β.: Νομίζω πως είναι καλό και για τον ραδιοτηλεοπτικό σταθμό και για τους διαφημιζόμενους, να ξέρουν με ποιους όρους βάζουν διαφήμιση και συγχρόνως ο ίδιος ο ιδιοκτήτης και τα διαφημιστικά τμήματα  να έχουν μια πολύ καθαρή εικόνα και να ξέρει και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, ποια είναι η φορολογητέα ύλη, και να σταματήσουμε τον Δεκέμβριο να κόβουν μέσω άλλων συμφωνιών πιστωτικά σημειώματα. Η δουλειά του υπουργείου του Νίκου Παππά, είναι να ψηφιοποιεί τη λειτουργία των κοινωνικών και των κρατικών σχέσεων, ώστε να υπάρχει αυτή η διαφάνεια. Άρα συνεργάζεται με όλα τα άλλα υπουργεία αλλά και με τους κοινωνικούς θεσμούς σε αυτή την κατεύθυνση.
Α.Π.: Μια ανοιχτή οικονομία δεν μπορεί να έχει τον κ. Παππά σήμερα ή όποιον άλλον μεθαύριο να είναι το μάτι, γιατί η αίσθηση που αποκομίζουμε είναι ότι ο κ. Παππάς, το κράτος, θα είναι εκεί για να κατευθύνει έσοδα σε όποιους σταθμούς θέλει.
Δ.Β.: Δεν μπορεί να το κάνει αυτό.
Α.Π.: Για να μη διατυπώνεται αυτό, καλό είναι το κράτος να απέχει από αυτά.
Δ.Β.: Πάμε στον ιδιωτικό τομέα. Μπαίνω σε αυτή την πλατφόρμα για να διαφημίσω ένα προϊόν που θέλω, δέχομαι προσφορές  και κάνω επιλογές. Τι δουλειά έχει ο Παππάς;
Α.Π.: Γιατί πρέπει να είναι η επιλογή φωναχτά;
Δ.Β.: Μα φωναχτά γίνεται έτσι κι αλλιώς. Θα παιχτεί η διαφήμιση στην τηλεόραση.
Α.Π.: Θα αποτυπωθεί στο τιμολόγιο. Η πλατφόρμα του Παππά τι χρειάζεται;
Δ.Β.: Κόβουμε ένα τιμολόγιο που ακολουθείται από ένα πιστωτικό σημείωμα. Είναι ξεκάθαροι οι όροι ευθύς εξαρχής. Ο Παππάς στο επίπεδο βοήθειας προς όλα τα υπουργεία, πρέπει να προχωράει πράγματα που διευκολύνουν τη δουλειά του κυρίου Πιτσιλή. Δεν καταλαβαίνω που διαφωνούμε. Στο τέλος θα φανεί ότι διαφωνούμε στο όνομα.
Α.Π.: Διαφωνούμε στην ιδεολογική σας θέση, ότι το κράτος να παρεμβαίνει. Λοιπόν κύριε Βίτσα, να είναι ανοιχτές και οι πλατφόρμες, να ψηφιοποιήσουμε και το Υπουργείο Άμυνας και να πούμε ότι στην επόμενη αγορά οπλικών συστημάτων να είναι φανερά όλα για να βλέπω κι εγώ ποιος δίνει τι.
Δ.Β.: Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας είναι το πιο ψηφιοποιημένο υπουργείο. Οι αγορές περνάνε από τη Βουλή από το ΚΥΣΕΑ.
Α.Π.: Όχι, όχι, δημοσίως.
Δ.Β.: Τελικώς το βλέπετε.
Α.Π.: Γιατί τη διαφήμιση του αναψυκτικού και όχι την αγορά των όπλων;
Δ.Β.: Πρώτα και κύρια έχει να κάνει με τη διαφάνεια των συναλλαγών. Κάνουμε διαγωνισμό δημόσιο. Το αν αύριο μεθαύριο γίνει με πλατφόρμα, στη Γερμανία έχουν.  Έχουμε λοιπόν διαφωνία στο όνομα.
Α.Π.: Στο ιδεολογικό έχουμε διαφορά. Βλέπω και από τον κ. Παππά και από τη Δικαιοσύνη έχετε ένα βηματισμό που θέλετε: το κράτος πανταχού παρόν στην οικονομική δραστηριότητα. Μπορεί να γουστάρετε τον κινέζικο καπιταλισμό.
Δ.Β.: Το κράτος έχει βασικές αρχές και βασικές λειτουργίες. Και οι τρεις ανεξάρτητες λειτουργικά εξουσίες συγκροτούν  το κράτος και επ’ αυτού πρέπει να συμφωνούμε. Το δεύτερο είναι ότι η κριτική επί οποιασδήποτε λειτουργίας είναι ελεύθερη. Τρίτο, η κριτική μπορεί να γίνεται σε συγκεκριμένες αποφάσεις και όχι στο σύνολο των λειτουργιών του κράτους. Οι δικτατορίες την πρώτη εξουσία που καταργούν είναι η νομοθετική.
Α.Π.: Διαφωνούμε πλήρως. Θα επιμείνω ότι σε λειτουργίες του κράτους. θέλετε να έχει μια επικάλυψη στην ιδιωτική συναλλαγή.
Α.Π.: Για το σημερινό tweet του Γιάνη Βαρουφάκη που λέει ή ζητήστε συγνώμη από Σαμαρά, Στουρνάρα ή σταματήστε τους πανηγυρισμούς περί εξόδου στις αγορές;
Δ.Β.:  Θα τοποθετηθώ στο σύνολο όλης αυτής της επικοινωνιακής συζήτησης. Έχουμε 2017. Οι πολιτικές επιλογές που έχει κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ και η ηγεσία του είναι ξεκάθαρες και τις ξέρει όλος ο κόσμος. Δεν υπάρχει αντικείμενο συζήτησης. Το να προσπαθεί κάποιος να ξαναδικαιώσει τον εαυτό του, μιλάω για τον Γιάνη Βαρουφάκη, δικαίωμά του είναι, αλλά κρίνεται για αυτό που κάνει. Από ‘κει και πέρα τι καθόμαστε ακριβώς και συζητάμε; Το γεγονός ότι κάποιος έχει κάποια θέση επί του ζητήματος της χώρας; Εμείς έχουμε κάνει τις επιλογές μας και γνωρίζουμε ότι και αυτή η συζήτηση σήμερα γίνεται και με βάση τις δικές μας πολιτικές επιλογές, στις πλάτες μας, στις πλάτες του Τσίπρα. Δεν θα ήμασταν σήμερα εδώ αν δεν παίρνονταν αυτές οι αποφάσεις.
Α.Π.: Υπάρχουν κάτι ηχητικά με δηλώσεις του κ. Τσίπρα το 2015 που λέει ότι δεν υπάρχει καλύτερος διαπραγματευτής από τον Γιάνη Βαρουφάκη.
Δ.Β.: Τι μου λέτε ότι ένας πρωθυπουργός πρέπει να στηρίζει τον υπουργό Οικονομικών; Είναι της μόδας ο αναθεωρητισμός της ιστορίας. Αυτό συζητάμε τώρα;  Ή το πώς θα προχωρήσει η χώρα;
Α.Π.: Τον στήριξε τον Βαρουφάκη.
Δ.Β.: Με συγχωρείτε και εγώ τον στήριξα τον Βαρουφάκη τον καιρό που ήταν υπουργός Οικονομικών, δεν τον στηρίζω τώρα που θυμήθηκε όταν ήταν υπουργός Οικονομικών τι σκέψεις είχε.
  Α.Π.: Αν το σχέδιο του Βαρουφάκη ήταν επαρκές θα το εφάρμοζε ο κ. Τσίπρας;
Δ.Β.: Με το αν δεν χτίζεται η ιστορία και πολύ περισσότερο το παρελθόν. Θέλω να σας πω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ και πριν ο Συνασπισμός ορισμένα ζητήματα τα συζήτησε πολύ εξαντλητικά για αυτό και οι θέσεις του είναι πολύ σταθερές. Έχω εξηγήσει πολλές φορές σε όργανα του ΣΥΡΙΖΑ ότι στην Ευρώπη δίνουμε μια πολύ μεγάλη μάχη για αλλαγή των συσχετισμών για αλλαγή της πολιτικής πλεύσης. Αυτό είναι όμως το πεδίο εντός του οποίου δίνουμε τη μάχη. Δεν καταδικάζω άλλα κόμματα τα οποία λένε θέλουμε να φύγουμε εκτός Ευρώπης, συζητάω μαζί τους και τους κάνω κριτική. Δεν θεωρώ ότι κάνουν κάτι προδοτικό. Τώρα εδώ έχουμε μια διαδικασία που περισσότερο μοιάζει με διαφήμιση προϊόντων που έχουμε βγάλει και μοιάζει ότι «θέλουμε να δικαιωθούμε», μου θυμίζουν κάτι μονογραφίες την περίοδο του εμφυλίου πολέμου όπου όλοι είχαν πάντα δίκιο.
Α.Π.: Τον Μάρτιο του 2015 ο κύριος Βαρουφάκης ζήτησε από τους Χανιώτες «να είσαστε και στη ρήξη μαζί μας» δεν άκουσα κάποιος από σας να αντιδρά.
Δ.Β.: Τότε μου είχε δοθεί η ευκαιρία να πως και από αυτό το σταθμό - όπου είμαι σίγουρος ότι πληρώνεστε, κι αν τυχόν δεν πληρώνεστε κάποιο καιρό, ελπίζω να μη θεωρηθεί ότι δεν είναι βλαπτική σχέση - είχε πει ότι πρέπει να δώσουμε ουσιαστικό περιεχόμενο στις λέξεις. Τι πάει να πει ρήξη; Ρήξη μπορεί να θεωρούν κάποιοι ότι είναι να φύγουμε από την Ευρώπη.
Α.Π.: Παραβλέπετε ότι έχουμε έλεγχο στην κίνηση κεφαλαίων. Παραλάβατε μια χώρα που το 2014 είχε βγει στις αγορές.
Δ.Β.: Είχε βγει και ξαναμπήκε στο καβούκι της.
Α.Π. Πληρώσαμε ένα ΑΕΠ, 180 δις ευρώ, για να μάθουμε τι θα πει αριστερή διακυβέρνηση.
Δ.Β.: Πως βγαίνει αυτό;
Α.Π.: Καθημερινή της Κυριακής πριν δύο βδομάδες.
Δ.Β.: Και επειδή το λέει η Καθημερινή… Όλα αυτά που λέγονται κάπως πρέπει να αποδεικνύονται και όχι να λέει ο άλλος «έχω τη γνώμη».
Α. Π.: Το ότι δώσαμε 25 δις ευρώ στις τράπεζες;
Δ.Β.: Πέντε δώσαμε. Τα 20 θα αφαιρεθούν το 2018. 
Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά