Στρατιωτικά Δελτία Ταυτότητας και Διαβατήρια


κε Υπουργέ.

 

Με το σχετικό (α) έγγραφό μας αιτηθήκαμε όπως εξεταστεί η δυνατότητα αλλαγής των δελτίων στρατιωτικής ταυτότητας και καθιέρωσης νέων, κατά τα πρότυπα των υπηρετούντων στα Σώματα Ασφαλείας, τα οποία θα έχουν ισχύ ταξιδιωτικού εγγράφου, εάν δε παρ΄ ελπίδα κάτι τέτοιο κριθεί ανέφικτο να εξεταστεί η δυνατότητα εκδόσεως από την Υπηρεσία εγγράφου με ισχύ ταξιδιωτικού ομοίου, το οποίο θα παρέχεται δωρεάν στο στρατιωτικό που επιθυμεί να ταξιδέψει - μετακινηθεί σε χώρα της συμφωνίας Σένγκεν.

 

Με το (β) όμοιο έγγραφό του ο Συνήγορος του Πολίτη, παρεμβαίνοντας στο θέμα, μεταξύ των άλλων παρατήρησε τα εξής:

 

       «Από τις ανωτέρω διατάξεις (εννοεί το άρθρο 1 § 1 του ν.δ. 127/1969 και το ν. 2514/1997) συνάγεται ότι όλοι οι έλληνες πολίτες μπορούν να ταξιδεύουν στις χώρες – Σένγκεν κάνοντας χρήση μόνο του δελτίου ταυτότητάς τους. Γεγονός από το οποίο εύλογα θα μπορούσε να τεκμαίρεται ότι μπορούν να ταξιδεύουν στις χώρες – μέλη της Συμφωνίας όλοι οι έλληνες πολίτες αδιακρίτως μορφής του δελτίου ταυτότητάς τους. Συνεπώς και οι στρατιωτικοί (και λοιπές κατηγορίες του άρθρου 1 του ν.δ. 127/69) θα μπορούσαν να ταξιδεύουν στις χώρες – Σέγνκεν κάνοντας χρήση της (μοναδικής – υπηρεσιακής) ταυτότητάς τους. Σε αντίθετη περίπτωση, της εξαίρεσης των στρατιωτικών (κλπ προσώπων) από το δικαίωμα ελεύθερης μετακίνησης στις χώρες – Σένγκεν με χρήση μόνον του δελτίου ταυτότητάς τους, δημιουργείται πρόβλημα άνισης μεταχείρισης εις βάρος τους, αναφορικά με το άρθρο 4 του Συντάγματος. Μάλιστα για μια άλλη «ειδική κατηγορία πολιτών το ν.δ. 127/69, τους αστυνομικούς, με πρόσφατη ανακοίνωση του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας δόθηκε η δυνατότητα να ταξιδεύουν στις χώρες – Σένγκεν κάνοντας χρήση της υπηρεσιακής ταυτότητάς τους. Γίνεται σαφές, ότι δεν υπάρχει κώλυμα σε νομοθετικό επίπεδο να ταξιδεύουν οι ανήκοντες στις ειδικές κατηγορίες του ν.δ. 127/69 πολίτες στις χώρες – Σένγκεν με χρήση της (υπηρεσιακής) ταυτότητάς τους, παρά μόνον επειδή αυτό απαγορεύεται από επιμέρους εσωτερικούς κανονισμούς είτε τα δελτία δεν καλύπτουν κάποιες απαραίτητες τεχνικές προδιαγραφές (που προφανώς ξεπεράστηκαν από την Ελληνική Αστυνομία). Εύλογα μπορεί να υποστηριχτεί επομένως, ότι δικαίωμα κυκλοφορίας στις χώρες – Σένγκεν με χρήση μόνον του δελτίου ταυτότητας πρέπει να δοθεί σε όλες τις ειδικές κατηγορίες πολιτών του ν.δ. 127/69 για λόγους ίσης μεταχείρισης έναντι των άλλων ελλήνων πολιτών και σύμφωνα με τις επιταγές του Συντάγματος. Ωστόσο, η Αρχή δεν θεωρεί βέλτιστη λύση την δυνατότητα να κυκλοφορούν στις χώρες – Σένγκεν διάφορες κατηγορίες ελλήνων πολιτών που η κάθε μια έχει τον δικό της τύπο ταυτότητας. Η ορθή λύση φαίνεται να είναι η χορήγηση «πολιτικών» δελτίων ταυτότητας σε όλες τις κατηγορίες ελλήνων πολιτών ανεξαιρέτως (αλλά και με σκοπό την πλήρη εξίσωση των πολιτών). Διότι οι στρατιωτικοί (και οι αστυνομικοί και οι πυροσβέστες κτλ) δεν παύουν να είναι έλληνες πολίτες μόλις αποκτούν τη στρατιωτική ιδιότητα. Εάν ο Στρατός επιθυμεί να αναγνωρίζει τα μέλη του μέσω ειδικών δελτίων ταυτότητας βεβαίως μπορεί να τα εφοδιάζει με το σχετικό έντυπο, όπως λ.χ. συμβαίνει με τα μέλη ιατρικών ή δικηγορικών συλλόγων κ.ο.κ. Για όλες τις λοιπές συναλλαγές τους, όμως, οι στρατιωτικοί εξομοιώνονται με τους άλλους έλληνες πολίτες και δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιούν ειδικό δελτίο ταυτότητας γι΄ αυτές: Σε τι διαφοροποιείται λ.χ. ο στρατιωτικός από τους άλλους πολίτες όταν ζητά τη χορήγηση πιστοποιητικού από Δήμο της χώρας ή όταν συναλλάσσεται με Τράπεζα και πρέπει να επιδεικνύει την υπηρεσιακή ταυτότητα αντί μιας πολιτικής; Μάλιστα, η χορήγηση δελτίου πολιτικής ταυτότητας στους στρατιωτικούς θα εξυπηρετούσε και τις ανάγκες του εσωτερικού τους κανονισμού, καθώς οι ενδιαφερόμενοι δεν θα αποκάλυπταν την ιδιότητά τους στα ταξίδια (αντίθετα με ό,τι συμβαίνει με τα υφιστάμενα δελτία των αστυνομικών λχ). Γίνεται φανερό ότι το ν.δ. 127/69, διακρίνοντας τους στρατιωτικούς και τις άλλες κατηγορίες πολιτών από τους υπόλοιπους πολίτες, μάλλον αντικατοπτρίζει παγιωμένες αντιλήψεις του παρελθόντος, παρά εφαρμόζει τις επιταγές του (μεταγενέστερου σημειωτέον) Συντάγματος. Κατόπιν των ανωτέρω, σας παρακαλούμε να εξετάσετε τη δυνατότητα τροποποίησης των σχετικών διατάξεων, ώστε οι στρατιωτικοί να εφοδιάζονται με πολιτικό δελτίο ταυτότητας ή εναλλακτικά να είναι δυνατή η χρήση του υπηρεσιακού δελτίου ταυτότητας και ως ταξιδιωτικού εγγράφου στις χώρες της Συνθήκες Σένγκεν».

 

Παρακαλούμε για την ενημέρωσή σας και τις περαιτέρω ενέργειές σας προς επίλυση του θέματος.

 

Τα κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου, προς τα οποία αποστέλλεται το παρόν, παρακαλούνται για τις κατά την κρίση τους ενέργειες.

 

Για τη Διοικούσα Επιτροπή

 

Ο Πρόεδρος
 
Τσουκαράκης Ανέστης
Αντισυνταγματάρχης (ΣΔΓ)
6974365800
Ο Γεν. Γραμματέας
 
Τσάκαλος Αναστάσιος
Αρχικελευστής ΕΜΘ (ΜΗΧ)
6943487931
 
Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά