Η ΠΟΕΣ αναδεικνύει, μετά από έγγραφο της Ένωσης Καστοριάς, το σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες στρατιωτικών με τεκνα κοντά σε έτος πανελλαδικών εξετάσεων. Είναι γνωστό ότι οι μεταθέσεις φέρνουν μείζονα αλλαγη στις οικογένειες (που σε κάποιες περιπτώσεις χάνουν το δεύτερο εισόδημα λόγω της μετάθεσης). Η ΠΟΕΣ και η ΕΣΠΕΕΚΑΣ προτείνουν μια ρεαλιστική και εφικτή λύση, με τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης, προκειμένου το πρόβλημα αυτό να μην μετακυλίεται και στα τέκνα των στρατιωτικών, ούτε να επιδεινώνει περαιτέρω την ήδη επιβαρυμένη οικονομική κατάσταση των οικογενειών.
ΘΕΜΑ: Παραμετροποίηση Κριτηρίων Μεταθέσεων
ΣΧΕΤ. : α. Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Φ.411/12/362832/Σ.8977/2021 (ΦΕΚ Β ΄5700, «Καθορισμός Συμβουλίων Μεταθέσεων των Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων. Εξειδίκευση των κριτηρίων και λοιπών θεμάτων που αφορούν στις τοποθετήσεις, τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις των αξιωματικών, ανθυπασπιστών και υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων»)
β. Υπ΄ αριθμ. πρωτ. 115/ 09.03.2023 έγγραφο Ε.Σ.ΠΕ.Ε.ΚΑΣ.
- Σας αποστέλλουμε συνημμένως το σχετικό έγγραφο της Ένωσης Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς, το οποίο αφορά την παραμετροποίηση των κριτηρίων μεταθέσεων των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και ειδικότερα όταν στην οικογένεια τους υπάρχει τέκνο που θα φοιτήσει στη Β΄ Λυκείου κατά το επόμενο από την υλοποίηση των μεταθέσεων σχολικό έτος. Με την παρα.4 του άρθρου 2 της σχετικής ΥΑ, το στέλεχος με τέκνο που θα φοιτήσει στη Γ΄ Λυκείου κατά το επόμενο από την υλοποίηση των μεταθέσεων σχολικό έτος, μετατίθεται μόνο κατόπιν επιθυμίας του. Με την εν λόγω πρόνοια δεν επιτυγχάνεται η μη μετακίνηση του στελέχους (κατ' επέκταση και της οικογενείας του), όταν υπάρχει τέκνο που θα φοιτήσει στη Β΄ Λυκείου, η οποία κατά κοινή ομολογία είναι η τάξη προετοιμασίας των εξετάσεων. Το χρονικό διάστημα που παρέχεται στα στελέχη από το ισχύον πλαίσιο είναι ανεπαρκές, αφού:
α. Δεν διασφαλίζει τη απρόσκοπτη φοίτηση του τέκνου κατά τις τάξεις Β΄ και Γ΄ Λυκείου.
β. Δεν λαμβάνει υπόψιν την περίπτωση μίας αποτυχίας στις πανελλαδικές εξετάσεις.
γ. Δεν διασφαλίζει τη δυνατότητα υποστήριξης της φοίτησης για ένα ικανό χρονικό διάστημα.
δ. Δεν αφαιρεί την αβεβαιότητα από την οικογένεια του στρατιωτικού, αναφορικά με το μέλλον τόσο της οικογένειας, όσο κα του τέκνου.
ε. Δεν παρέχει τη δυνατότητα μετάθεσης σε Φρουρά πλησίον του τόπου επιτυχίας και φοίτησης του τέκνου.
- Για την θεραπεία του προβλήματος προτείνεται η τροποποίηση του αρ.2 παρ.4 του (α) σχετικού ως εξής: «Στον τόπο προτίμησής τους υπηρετούν υποχρεωτικά πολύτεκνοι, γονείς τριών τέκνων, γονείς μονογονεϊκών οικογενειών, στελέχη που έχουν σύζυγο ή επιμελούνται τέκνο με αναπηρία, στελέχη με ανήλικο τέκνο που τελούν σε χηρεία, καθώς και στελέχη που με δικαστική απόφαση τους έχει ανατεθεί η επιμέλεια ατόμου με αναπηρία είτε με δικαστική απόφαση έχουν οριστεί ως ανάδοχοι γονείς ανηλίκου με αναπηρία για όσο χρόνο διαρκεί η αναδοχή, εκτός αν το αρμόδιο Συμβούλιο Μεταθέσεων αποφασίσει διαφορετικά, επειδή συντρέχουν σοβαροί υπηρεσιακοί λόγοι ειδικώς αιτιολογημένοι. Στελέχη με τέκνα που θα φοιτήσουν στη Γ΄ Λυκείου μετατίθενται μόνον κατόπιν επιθυμίας τους. Στελέχη με τέκνα που φοιτούν στη Β΄ Λυκείου και θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, εξαιρούνται από τις ετήσιες μεταθέσεις για τα επόμενα δύο (2) έτη σε περίπτωση αποτυχίας κατά τις πρώτες εξετάσεις, ενώ μετατίθενται κατόπιν επιθυμίας τους κατά τα επόμενα τέσσερα (4) χρόνια από τη χρονολογία της πρώτης συμμετοχής σε πανελλαδικές εξετάσεις, στην περίπτωση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εφόσον αυτό καθίσταται εφικτό, εξετάζεται η δυνατότητα μετάθεσης του στρατιωτικού σε Φρουρά πλησίον του τόπου φοίτησης καθ’ όλο τον προβλεπόμενο χρόνο φοίτησης. Για την εφαρμογή του πρώτου εδαφίου, το ποσοστό αναπηρίας απαιτείται να είναι τουλάχιστον 67%.».
--
Πανελλαδική Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών - Π.Ο.Ε.Σ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου