Προχωρούν και ολοκληρώνονται με απόλυτη επιτυχία οι εξαντλητικές δοκιμές του πρώτου Σκάφους Ανορθόδοξου Πολέμου Viking Norsafe 1200 το οποίο θα ενταχθεί τα επόμενα χρόνια στη «φαρέτρα» των Αμφίβιων Καταδρομέων που επιχειρούν στην πρώτη γραμμή αποτροπής. Έμπειρα Στελέχη από τα ΕΤΕΘ των νησιών πραγματοποίησαν τις προηγούμενες εβδομάδες εκτεταμένη και λεπτομερή αξιολόγηση των δυνατοτήτων του σκάφους έπειτα από συνεχείς εν πλω δοκιμές κάτω από όλες τις καιρικές συνθήκες. Με πλήρη φόρτο μάχης, δηλαδή το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο τόσο σε υλικά και σε εξοπλισμό αλλά και το προβλεπόμενο προσωπικό πάνω στο Viking το σκάφος μήκους 12 μέτρων κατάφερε να επιτύχει ταχύτητα 55 μιλίων με κατάσταση θαλάσσης 3. Ενώ στη δοκιμή με 7 bf και πλήρη φόρτο στο 100% κατάφερε αυτονομία που ξεπέρασε τα 250 μίλια. Επιπλέον το Viking έπιασε και τη μέγιστη ταχύτητα που δίνει ο κατασκευαστής για το σκάφος ξεπερνώντας τα 70 μίλια χωρίς όμως φόρτο αλλά μόνο με το πλήρωμα.
Καθοριστικό ρόλο στις δοκιμές έχουν ο πολύπειρος κυβερνήτης ταχύπλοων σκαφών αλλά και αντίστοιχων δυνατοτήτων τεχνίτης οι οποίοι επελέγησαν να προχωρήσουν στο «crash test» του καινούργιου ΣΑΠ. Πρόκειται για Στελέχη τα οποία μετέβησαν από τα ΕΤΕΘ της Λέσβου και της Κω στο Κέντρο Εκπαίδευσης Ειδικών Δυνάμεων στο Μεγάλο Πεύκο όπου πραγματοποιήθηκαν οι δοκιμές. Και μόνο τυχαία δεν ήταν η επιλογή καθώς οι Αμφίβιοι Καταδρομείς των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου είναι αυτοί που γνωρίζουν καλύτερα από κάθε άλλο τον χειρισμό και τη συντήρηση των ταχυπλόων. Με εμπειρία πολλών ετών στη θάλασσα και στη χρήση των σκαφών κάτω από όλες τις καιρικές και επιχειρησιακές συνθήκες στο ιδιαίτερο και εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον του Αιγαίου αποτέλεσαν τους ιδανικούς δοκιμαστές. Άλλωστε σαν κύριοι χρήστες των ταχυπλόων έχουν ξεκάθαρη άποψη για κάθε ενδεχόμενο πρόβλημα.
Η απόφαση για εμπλοκή στις δοκιμές του Viking των «μπαρουτοκαπνισμένων» Αμφίβιων του Ανατολικού Αιγαίου πιστώνεται κυρίως στον καινούργιο Διοικητή της ΔΕΠ Αντιστράτηγο Δημήτριο Χούπη ο οποίος έπειτα από πρόταση των αρμόδιων αξιωματικών άναψε το «πράσινο» φως στην μετακίνηση τους. Άλλωστε ο Στρατηγός Χούπης με θητεία ως Διοικητής της ΑΣΔΕΝ όσο και της 95 ΑΔΤΕ στη Ρόδο διαθέτει πλήρη και προσωπική εικόνα της κατάστασης στα θαλάσσια σύνορα της χώρας. Και κατά συνέπεια των απαιτήσεων από τα νέα ταχύπλοα προκειμένου να δώσουν λύσεις στις επιχειρησιακές ανάγκες. Με πρώτες αυτές της επιτήρησης και άμεσης αντίδρασης έναντι οποιασδήποτε εχθρική ενέργεια έως και στον τελευταίο βράχο του Αιγαίου. Πολύτιμη συνεισφορά στις δοκιμές και στην αξιολόγηση των καινούργιων ΣΑΠ έχουν φυσικά οι εξειδικευμένοι ναυπηγοί του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και τα στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας.
Δοκίμασαν το Viking σε δεκάδες πλόες και υπό όλες τις συνθήκες με τις τρεις πανίσχυρες μηχανές verado 400 ίππων και μάλιστα χρησιμοποίησαν διαφορετικές προπέλες με στόχο να επιτύχουν τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό για να αγγίξουν μεγάλες ταχύτητες. Εντόπισαν όλες τις λεγόμενες «παιδικές ασθένειες» του ΣΑΠ και προχώρησαν στις ανάλογες παρατηρήσεις ώστε η τελική διαμόρφωση του σκάφους να καλύπτει στον μέγιστο βαθμό τις ανάγκες. Κυβερνήτης και Συγκυβερνήτης βρίσκονται εντός θωρακισμένης από όπλα διαμετρήματος 7.62 καμπίνας ενώ για τον οπλισμό του ΣΑΠ εκτός από το κλασσικό 12.7 mm «πενηντάρι» πολυβόλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ελαφρύτερο 7.62 αλλά και πολυβομβιδοβόλο GMG 40mm. Επιπλέον μπορούν να τοποθετηθούν έστορες για όπλα σε οποιοδήποτε σημείο του σκάφους.
Το Viking μεταφέρει με ταχύτητα και ασφάλεια την Ομάδα Αμφίβιων Καταδρομέων ενώ είναι εξοπλισμένο με συστήματα ναυτιλίας και επικοινωνιών τελευταίας τεχνολογίας. Διαθέτει ισχυρό ραντάρ με μέγιστη εμβέλεια τα 48 μίλια, GPS plotter ενώ ο φορητός δορυφορικός εξοπλισμός των κομάντος το μετατρέπουν σε ένα μίνι πλωτό Κέντρο Επιχειρήσεων με δυνατότητα να δίνει live κρυπτογραφημένη εικόνα και ήχο στο ΕΘΚΕΠΙΧ αλλά και στο ΚΕΠΙΧ της ΔΕΠ το οποίο ήδη κατασκευάζεται. Επιπλέον θα διαθέτει και θερμική κάμερα Flir η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο σε αποστολές επιτήρησης όσο και έρευνας. Με δυνατότητα εντοπισμού ναυαγού σε απόσταση ενός χιλιομέτρου ακόμα και υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες.
‘Ετσι θα υπάρχει δυνατότητα συντονισμού κάθε επιχείρησης σε κεντρικό επίπεδο ενώ ανάλογα θα συντονίζονται και όλες οι Διακλαδικές δραστηριότητες των Αμφίβιων Καταδρομέων. Άλλωστε η Διακλαδικότητα αλλά και οι Δικτυοκεντρικές επιχειρήσεις βρίσκονται στην απόλυτη προτεραιότητα του ΓΕΕΘΑ και αποτελούν ζητούμενο για τις Ένοπλες Δυνάμεις τα επόμενα χρόνια.
Τα 41 συνολικά Viking αναμένεται να δώσουν νέα πνοή στους κομάντος της πρώτης γραμμής στα θαλάσσια σύνορα της χώρας καθώς σταδιακά θα αντικαταστήσουν τα γερασμένα πλέον Magna 960 Rib τα οποία θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται είτε από τα ΕΤΕΘ για μεταφορά υλικών είτε από τις Μονάδες Μηχανικού στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίο
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου