Κλείνει το deal για τις κορβέτες «πακέτο» με την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας

 Με νίκη της ιταλικής Fincantieri, που συμπράττει με την Onex στην εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας φαίνεται πλέον ότι λήγει η μακρά «ναυμαχία» κορυφαίων διεθνών προμηθευτών, που διεκδίκησαν το συμβόλαιο των 2 δισ. ευρώ για τις κορβέτες του Πολεμικού Ναυτικού, παρότι για αρκετό καιρό η γαλλική Naval, που θα προμηθεύσει τις υπερσύγχρονες φρεγάτες Belhara, «έπαιζε» ως φαβορί και για το δεύτερο μεγαλύτερο εξοπλιστικό πρόγραμμα του Ναυτικού.

Κλείνει το deal για τις κορβέτες «πακέτο» με την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας
Κλείνει το deal για τις κορβέτες «πακέτο» με την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας
© Παρέχεται από: sofokleousin.gr



Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης κατέστησε σήμερα σαφές ότι η εξυγίανση των
Ναυπηγείων Ελευσίνας, που θα προχωρήσει στη βάση του πτωχευτικού νόμου μετά και την
 υπερψήφιση από ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ του σχετικού νομοσχεδίου, πηγαίνει «πακέτο» με
τη συμμετοχή των δεύτερων μεγαλύτερων ναυπηγείων της χώρας στα προγράμματα του
 Πολεμικού Ναυτικού, εκ των οποίων το σημαντικότερο, που βρίσκεται τώρα σε εκκρεμότητα,
 είναι η προμήθεια των κορβετών.

Ο κ. Μητσοτάκης εξέφρασε ενθουσιασμό για την ανάληψη συμβάσεων σε εξοπλιστικά
προγράμματα από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, δηλώνοντας χαρακτηριστικά προς τους εργαζόμενους:
  • «Θα έρθουν πολλοί καινούργιοι πελάτες, μην έχετε καμία αμφιβολία γι' αυτό. Πιστεύω ότι θα υπάρχουν και πολύ σημαντικές συνεργασίες με μεγάλα ξένα ναυπηγεία. Και ναι βεβαίως, υπάρχουν και προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού τα οποία δρομολογούνται και θέλουμε τα πλοία αυτά να μπορούν να χτιστούν στην Ελλάδα, όπως χτίστηκαν άλλα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, για τα οποία το Ναυτικό μας σήμερα είναι εξαιρετικά υπερήφανο.
  • Κι εγώ χαίρομαι ιδιαίτερα κάθε φορά που μιλάω με τους Ναυάρχους μας και μας λένε «να αυτό το πλοίο χτίστηκε στην Ελλάδα», τα αρματαγωγά μας παραδείγματος χάρη και είναι τόσο αξιόπλοα, που αποτελούν και σήμερα σημείο θαυμασμού από άλλα πολεμικά ναυτικά. Το ίδιο θα μπορέσουμε, φίλες και φίλοι, να ξανακάνουμε και εδώ στην Ελευσίνα. Το νερό μπήκε στο αυλάκι. Θέλω να γνωρίζετε ότι εγώ προσωπικά αλλά και η κυβέρνηση θα είμαστε κοντά σε αυτήν την συνεχιζόμενη προσπάθεια».

Ευλόγως, ο πρωθυπουργός δεν αναφέρθηκε ειδικά στις κορβέτες, πριν ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία που «τρέχει» το υπουργείο Άμυνας, όμως τις «φωτογράφισε» με... υψηλή ευκρίνεια, με την αναφορά του σε «προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού τα οποία δρομολογούνται και θέλουμε τα πλοία αυτά να μπορούν να χτιστούν στην Ελλάδα».

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση που έχει καταθέσει η Fincantieri, η οποία θα αναλάβει και τη λειτουργία του αμυντικού τμήματος των Ναυπηγείων, με την Onex να «τρέχει» το εμπορικό κομμάτι, είναι η πλέον ανταγωνιστική από όσες έχουν υποβληθεί ως τώρα στο Ναυτικό και θεωρείται απίθανο να μπορέσει να την «χτυπήσει» η Naval, καθώς μάλιστα το «πακέτο» των Ιταλών περιλαμβάνει μεγάλη προστιθέμενη αξία για την εγχώρια οικονομία, δεδομένου ότι τρία στα τέσσερα πλοία προβλέπεται να κατασκευασθούν στην Ελευσίνα.

Αυτό που μένει να οριστικοποιηθεί, όπως όλα δείχνουν, είναι τα οπλικά και ηλεκτρονικά συστήματα που θα τοποθετηθούν στα πλοία, ώστε να διαμορφωθεί και το τελικό κόστος της απόκτησής τους, για το οποίο πάντως έχει προσφέρει σημαντική χρηματοδοτική διευκόλυνση η ιταλική κυβέρνηση.

Για παράδειγμα, η φρεγάτα FCX-30HN, δηλαδή η έκδοση της FCX-30 της Fincantieri για το Ελληνικό Ναυτικό, θα μπορούσε να εξοπλισθεί με υπερσύγχρονους αντιαεροπορικούς πυραύλους, όπως συμβαίνει με την «αδελφή» κορβέτα Doha που έχει κατασκευάσει ο ιταλικός κολοσσός για το Κατάρ, αλλά αυτό θα ανέβαζε αρκετά το συνολικό κόστος της προμήθειας.

Σε κάθε περίπτωση, η «προίκα» των κορβετών στο Ναυπηγείο Ελευσίνας αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του συνολικού σχεδίου εξυγίανσης, αφού προβλέπεται ότι δεν θα υπάρξει κούρεμα στα χρέη του προς το Πολεμικό Ναυτικό, αλλά αυτά θα εξυπηρετηθούν από τα μελλοντικά έσοδα από τη λειτουργία του αμυντικού τμήματος των Ναυπηγείων. Είναι προφανές ότι, χωρίς μια μεγάλη σύμβαση του Πολεμικού Ναυτικού που θα «τρέχει» τα επόμενα χρόνια, θα υπήρχε πολύ σοβαρός κίνδυνος να βρεθούν τα Ναυπηγεία σε δύσκολη θέση, όσον αφορά την εξυπηρέτηση του χρέους προς το Ναυτικό και να επιστρέψουν σε μια κρίση βιωσιμότητας.


msn

Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά