Η αλλαγή πλεύσης με το επίδομα στόλου φρενάρει τις παραιτήσεις στο Πολεμικό Ναυτικό και φέρνει νέα δεδομένα στον στόλο

 




Έως και 500 ευρώ, σύμφωνα με πληροφορίες, θα είναι το «ταβάνι» του νέου επιδόματος «ανάσα» για τον στόλο, το οποίο ανακοινώθηκε από τον πρωθυπουργό- και αιφνιδίασε ορισμένα πρόσωπα- από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Ποσά άνω των 150 ευρώ θ’ αφορούν τα νεότερα στελέχη που υπηρετούν στα πλοία του στόλου, ενώ κλιμακωτά και ανά βαθμό θα κατανέμεται το επίδομα, με τον κυβερνήτη θα φτάνει την οροφή, δηλαδή τα 500 ευρώ.

Με αυτή την ανακοίνωση, στον Στόλο, στα πληρώματα των πολεμικών πλοίων, αλλά και στο Ναυτικό επιτελείο, αισθάνθηκαν δικαίωση για τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι άνθρωποι που αφήνουν για εκατοντάδες ημέρες τις οικογένειές τους και που με τα σύγχρονα ξύλινα τείχη υπερασπίζονται την Εθνική Κυριαρχία.

Αυτό το διάστημα, όπως επισημαίνεται από τις ίδιες πηγές, όσοι επιφορτίστηκαν να ολοκληρώσουν την μελέτη και να την καταθέσουν, τρέχουν από διεύθυνση σε διεύθυνση για να πάρουν την επικύρωση και τις υπογραφές.

Αν όλα κυλήσουν ομαλά, το αμέσως επόμενο διάστημα κι έως το τέλος της χρονιάς, το επίδομα στόλου ξεκινά και «με την βούλα», να λειτουργεί επιπροσθέτως ως παροχή που δεν υπήρχε για τα πληρώματα του Πολεμικού Ναυτικού.

Βαλβίδα ασφαλείας…

Η ανακοίνωση αυτή ήρθε σε μια στιγμή που για πολλούς λόγους λειτουργεί ως βαλβίδα ασφαλείας, διότι το τελευταίο διάστημα κάτι που προβληματίζει ιδιαίτερα τους Επιτελείς είναι οι παραιτήσεις του προσωπικού. Παραιτήσεις οι οποίες οφείλονται στα τεράστια διαστήματα απουσίας από τις οικογενειακές εστίες αλλά και στην οικονομική στενότητα.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι αξιωματικοί ή υπαξιωματικοί, ιδιαίτερα έμπειροι, μάχιμοι ωθούνται στο να καταθέσουν παραίτηση αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο με υψηλότερες αποδοχές. Αυτό που σήμανε εδώ και καιρό συναγερμό στον Στόλο και το Ναυτικό Επιτελείο είναι οι απανωτές παραιτήσεις έφτασαν για τους μάχιμους μηχανικούς σχεδόν σε δυο τάξεις.

Και αυτή η κυβερνητική απόφαση, παρά το γεγονός πως το επίδομα δεν έχει κατατεθεί, ήδη αρχίζει να φρενάρει την κατάσταση που περιγράψαμε μόλις στην πιο πάνω πρόταση. Οι δεύτερες σκέψεις αλλά και η αγάπη στο όπλο του υπηρετούν, η πίστη στον όρκο που έδωσαν, λειτουργούν προς όφελος του Πολεμικού Ναυτικού, με ορισμένα στελέχη να παίρνουν πίσω τα έγγραφα παραίτησης που είτε σκέπτονταν είτε είχαν υποβάλλει στην υπηρεσία τους.

Το επίδομα αυτό χαρακτηρίζεται από το ναυτικό Επιτελείο αλλά και τα πληρώματα των πλοίων ως «Μάνα εξ ουρανού», διότι τα στελέχη με τις εκατοντάδες ημέρες εν πλω αποτελούσαν τους ξεχασμένους συγγενείς, για τους οποίους το μόνο το οποίο έτρεχε ήταν το λεγόμενο «πλεύσιμο», της δεκαετίας του 90’, των 17 ευρώ ανά ημέρα.

Μια φορά το 6μηνο…

Για να λαμβάνει κανείς το επίδομα στόλου πρέπει να έχει ορισμένες ελάχιστες ημέρες κάθε μήνα πλου με πολεμικά πλοία του στόλου.

Το επίδομα θα δίδεται με τη μορφή που το λαμβάνουν τώρα οι ιπτάμενοι, το λεγόμενο πτητικό ή το επίδομα επικινδυνότητας που λαμβάνουν τα στελέχη των Ειδικών Επιχειρήσεων, δηλαδή μια φορά το εξάμηνο.

Μαζεμένα χρήματα που ο καθένας μπορεί να εκμεταλλευτεί αναλόγως των αναγκών που έχει.

Πρόβλεψη υπάρχει, σύμφωνα με τις πληροφορίες και για τα στελέχη των πολεμικών πλοίων που βρίσκονται σε επισκευή. Αν αυτή διαρκεί λίγους μήνες και στελέχη εργάζονται πάνω σε αυτό,το επίδομα θα καταβάλλεται.

Μπορεί βεβαίως κάποιοι λόγω αναγκών το διάστημα αυτό ν’ αποσπαστούν σε κάποιο άλλο πολεμικό πλοίο καλύπτοντας τις πάγιες ανάγκες στον στόλο, οπότε και πάλι ωφελημένοι θα είναι από το συγκεκριμένο επίδομα.

Αν βέβαια ένα πολεμικό πλοίο, πχ. Φρεγάτα ΜΕΚΟ που θα δεξαμενιστεί και θα μείνει εκτός υπηρεσίας για την αναβάθμισή της περίπου 2-3 χρόνια, τότε τα πράγματα αλλάζουν, όπως εξηγούν οι πηγές μας καθώς το επίδομα αφορά τα στελέχη στις εν πλω υπηρεσίες.

Επιστροφή στο πλοίο…

Το επίδομα έχει φέρει και δεύτερες σκέψεις μέχρι και για επιστροφή στελεχών στις εν πλω υπηρεσίες, ενώ οι ίδιοι προηγούμενα χρόνια είχαν επιδιώξει να βρεθούν στην ξηρά.

Όσο η ενεργειακή κρίση διαρκεί, οι υποχρεώσεις των οικογενειών αυξάνονται, οι λογαριασμοί τρέχουν, δεν είναι λίγοι εκείνοι που ενώ έχουν φάει την θάλασσα με το κουτάλι, το επίδομα στόλου και η απαραίτητη αύξηση του οικογενειακού προϋπολογισμού, τους ωθεί ξανά στο πολεμικό καράβι.

Στο Πολεμικό Ναυτικό ακόμη κι όταν τα στελέχη του, ζουν ημέρες «ήρεμων νερών», στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο πλέουν 20 έως 30 μονάδες του Στόλου. Αποστολές Εθνικές ή Συμμαχικές ή και τα δυο ταυτόχρονα. Κατά συνέπεια εκατοντάδες στελέχη του ναυτικού βρίσκονται μακριά από τις εστίες τους, ενώ δεν είναι λίγες εκείνες οι φορές που η αποστολή αναθεωρείται και οι άνθρωποι αυτοί συνεχίζουν να πλέουν για την αποστολή που τους έχει ανατεθεί.

Έχουν υπάρξει περιπτώσεις τα τελευταία χρόνια όπου πολεμικό πλοίο ξεπέρασε τις 200 ημέρες εν πλω υπηρεσίας. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα ήταν Ελληνική φρεγάτα στην Ευρωπαϊκή επιχείρηση IRINIη οποία ήταν εκεί κάτι περισσότερο από τέσσερις μήνες, με το πλήρωμα να μετέχει σε νηοψίες, σε επιχειρήσεις έρευνας διάσωσης, σε παρακολουθήσεις και πολλές άλλες αποστολές.

hellasjournal.com/


Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά