Δεν έχει σταματήσει ούτε ένα λεπτό η ελληνική Πολεμική Αεροπορία στη μάχη που δίνει τις τελευταίες ημέρες απέναντι στις φλόγες, καθώς ξεπέρασαν τις ώρες πτήσης ολοκλήρου του Ιουλίου, τα πυροσβεστικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας (CL-415, CL-215 και PZL) που ενεργούν για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών, μέσα στις πρώτες ημέρες του Αυγούστου.
Τις επτά πρώτες ημέρες του Αυγούστου συμπλήρωσαν 743,1 ώρες πτήσης εκτελώντας 277 αποστολές πυρόσβεσης και άλλες 89,1 ώρες εκτελώντας 41 αποστολές επιτήρησης, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη νέες αποστολές πυρόσβεσης και επιτήρησης.
Στην εκπομπή “Μέρα Μεσημέρι” στον Inkefalonia 89,2 με τον Γιώργο Χαλαβαζή, μίλησε ο Διοικητής του Κλιμακίου της 359 Μοίρας Αεροπορικής Εξυπηρέτησης Δημοσίων Υπηρεσιών ( ΜΑΕΔΥ) της Κεφαλονιάς Αντισμήναρχος Σπύρος Γασπαρινάτος για το Μ.18 Dromader PZL Mielec που πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση κατά τη διάρκεια κατάσβεσης πυρκαγιάς στην περιοχή Μαχαιράδο Ζακύνθου τις απογευματινές ώρες της Κυριακής 8 Αυγούστου.
Οι δηλώσεις του, συγκλονιστικές ,αντικατοπτρίζουν τις αντίξοες συνθήκες και την αυτοθυσία με την οποία οι πιλότοι των πυροσβεστικών αεροσκαφών ρίχνονται καθημερινά στη μάχη με τις φλόγες:
“Το πιο ευχάριστο νέο σε όλη αυτή την υπόθεση, είναι ότι ο χειριστής βγήκε χωρίς γρατζουνιά μέσα απο το αεροσκάφος, κάτι πολύ σπάνιο και φοβερό, ύστερα απο ένα τέτοιο ατύχημα, δηλαδή όταν έρχεται σε επαφή με το έδαφος ένα αεροσκάφος.
Είναι συγκλονιστικό, γιατί με το πρώτο άκουσμα, με το χτύπημα του τηλεφώνου, σου κόβονται τα πόδια και εκατό χρόνια ζωής, βέβαια τα επόμενα δευτερόλεπτα που άκουσα ότι ο χειριστής είναι καλά, ξαναγεννήθηκα.
Στην συνέχεια είχαμε και την δυνατότητα να μιλήσουμε και μαζί του στο τηλέφωνο, οπότε όταν τον ακούσαμε ξεπεράστηκαν οι φόβοι και οι κακές εικόνες που μπορεί να είχαμε στο μυαλό μας.
Σίγουρα η αεροπυρόσβεση είναι μια δύσκολη αποστολή, εκ των πραγμάτων πρέπει να πετάς μέχρι κάποιο όριο κοντά στο έδαφος για να είσαι και αποτελεσματικός.
Όσον αφορά τα ακριβή αίτια του συμβάντος, εικασίες μόνο μπορούμε να κάνουμε.
Έχει οριστεί επίσημα απο την αεροπορία επιτροπή διερεύνησης όπως προβλέπεται.
Απο την πρώτη στιγμή του ατυχήματος το βράδι της Κυριακής πήγε το πρώτο κλιμάκιο, απο την Δευτέρα είναι αρκετά άτομα στο σημείο που κατέπεσε, τα οποία αφού καταγράψουν την περιοχή του συμβάντος και ότι άλλα ευρήματα βρουν απο τα συντρίμμια του αεροσκάφους ,θα κάνουν και την αποκομιδή του.
Σε λίγες μέρες θα βγεί και το πόρισμα,το τι ακριβώς έφταιξε ώστε να συντελεστεί αυτό το άσχημο περιστατικό.
Τα αεροσκάφη αυτά δεν έχουν μαύρο κουτί ,οι λόγοι θα βρεθούν απο τις μαρτυρίες του χειριστή αλλά και απο τις ενδείξεις των οργάνων του αεροσκάφους. Ευτυχώς και για τον χειριστή δεν έπιασε φωτιά μετά την αναγκαστική προσγείωση, γιατί μια πυρκαγιά μπορεί και να σε κάψει η και να καταστρέψει τα υπολείμματα του αεροσκάφους.
Το αεροσκάφος είναι κατεστραμμένο μεν ,αλλά ο θάλαμος χειριστή ο οποίος είναι έτσι σχεδιασμένος για να προστατεύει είναι σχεδόν ανέπαφος και οι ειδικοί απο τις τελευταίες ενδείξεις των οργάνων θα μπορέσουν να καταλάβουν τι συνετέλεσε ώστε να γίνει αυτό το ατύχημα.”
Όσον αφορά το κλιμάκιο της ΜΑΕΔΥ στην Κεφαλονιά, τις ανάγκες, την κάλυψη του, “επιχειρήσεις” του, ο κ. Γασπαρινάτος είπε ότι δεν έχει κανένα παράπονο, ότι από την Δευτέρα 9 Αυγούστου η υπηρεσία μαζί με την Πυροσβεστική έκαναν μια αναδιοργάνωση του πυροσβεστικού στόλου και υπάρχει και πάλι δεύτερο αεροπλάνο έτοιμο να υπηρετήσει την αεροπυρόσβεση στην Κεφαλονιά.
Για το “ιδιαίτερο” καλοκαίρι που βιώνουμε φέτος όσον αφορά τις πυρκαγιές, ανέφερε:
“Χωρίς να είμαι ειδικός, χωρίς μεγάλες κουβέντες, θα πω ότι στην Κεφαλονιά μέχρι τώρα βρισκόμαστε σε καλό δρόμο, συνετέλεσε πολύ η Πυροσβεστική Υπηρεσία που συνέλαβε έναν εμπρηστή, έπιασε πολλές φωτιές στην έναρξη οι οποίες ξεκίνησαν βράδι και έτσι δεν είχαμε εξέλιξη. Έρχομαι πολλά χρόνια στην Κεφαλονιά και θεωρώ ότι μέχρι τώρα τα πάμε καλά, δυστυχώς η ίδια εικόνα δεν ισχύει για την υπόλοιπη Ελλάδα.
Είδαμε φωτιές τέρατα, οι οποίες ύστερα απο 8 μέρες ακόμα καίνε, κάψαμε φοβερά κομμάτια, δεν θα μπορέσω κατηγορήσω όπως λένε πολλοί την κλιματική αλλαγή, δεν είναι η αιτία η κλιματική αλλαγή, απλά είναι η σύμμαχος αυτουνού που κακόβουλα είτε απο αμέλεια θα προκαλέσει την φωτιά.
Και για να ξέρει και ο κόσμος, γιατί κι εγώ πονάω που τα βλέπω όλα αυτά, άσχετα απο το αν είναι ο τόπος μου και παλιά που υπηρετούσα στα καναντέρ σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδος έσβηνα με τον ίδιο ζήλο ,έκανα την δουλειά μου, όπως κάνουν και όλοι οι χειριστές της Πολεμικής Αεροπορίας, η Ελλάδα σε σχέση με την έκταση της, μαζί με τα ιδιόκτητα και μαζί με τα ενοικιαζόμενα αεροσκάφη και ελικόπτερα, έχει απο τους μεγαλύτερους πυροσβεστικούς στόλους.
¨Ομως σε τέτοιες φωτιές είναι αδύνατο, γιατί βλέπω τους πολίτες που δίκαια αγανακτούν γιατί βλέπουν τις περιουσίες τους να καταστρέφονται, να βλέπει ο κάθε πολίτης σε μία φωτιά περιμέτρου 100 χιλιομέτρων απο ένα αεροπλάνο.
Δεν γίνεται να έχουμε τόσα μέσα ώστε να υπάρχει ταυτόχρονη παρουσία παντού σε όλες αυτές τις τεράστιες φωτιές.
Εάν δεν προλάβεις την φωτιά στην έναρξη της, όταν γίνει ένα τέτοιο θηρίο, είναι πολύ δύσκολο και θα πρέπει να βρεθούν κάποιες συγκυρίες για να σβήσουν αυτά τα μέτωπα.
Έχουμε δει κράτη γίγαντες που γονατίζουν σε τέτοιες φωτιές, που αυτοί αν μη τι άλλο έχουν μέσα”
Τέλος ο κ Γασπαρινάτος ευχαρίστησε όλο τον κόσμο για το ενδιαφέρον που έδειξε, για τα χιλιάδες τηλεφωνήματα και μηνύματα που πήραν, τα οποία πέραν του ευχαριστώ αποτύπωσαν την έγνοια γενικά για το προσωπικό της ΜΑΕΔΥ που προσφέρει με αυτοθυσία πολύτιμες υπηρεσίες στην κατάσβεση των πυρκαγιών.
“Αυτό μα δίνει δύναμη, να κάνουμε αυτό που κάνουμε.”
Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης.
Απόδοση κειμένου Ελευθερία Κουλουριώτου.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου