Π.Ο.Ε.Σ. προς Υ.ΕΘ.Α. - Δεν συμφωνούμε με την απάντησή σας για τα Συντάγματα Προκάλυψης


Π.Ο.Ε.Σ. προς Υ.ΕΘ.Α. - Δεν συμφωνούμε με την απάντησή σας για τα Συντάγματα Προκάλυψης




ΘΕΜΑ Επίδομα Παραμεθόριων Περιοχών στους Υπηρετούντες στα Συντάγματα Προκαλύψεως
α. ΠΔ 430/1983 (ΦΕΚ Α΄ 160, «Κύρωση του Στρατιωτικού Κανονισμού 80-11 «ΠΡΟΚΑΛΥΨΗ»)
β. ΔΚ 0-4/2006 (Διακλαδικός Κανονισμός Κοινής Ορολογίας Ενόπλων Δυνάμεων)
γ. Ν.4472/2017 (ΦΕΚ Α΄ 74, «Συνταξιοδοτικές διατάξεις Δημοσίου και τροποποίηση διατάξεων του ν.4387/2016, μέτρα εφαρμογής των δημοσιονομικών στόχων και μεταρρυθμίσεων, μέτρα κοινωνικής στήριξης και εργασιακές ρυθμίσεις, Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018-2021 και λοιπές διατάξεις.») 
δ. ΑΠ Φ.841.2/2/235370/Σ.30/24.7.2018/ΓΕΣ/ΔΟΙ/4ο
η. Υπ΄ αριθμ. πρωτ. 11/30.4.2020 έγγραφο Ε.Σ.ΠΕ.Ε.ΚΑΣ.
1. Με τη (ζ) σχετική απάντηση επί της (στ) όμοιας, που προκλήθηκε μετά το (ε) σχετικό, ο κ. ΥΕΘΑ, μεταξύ των άλλων γνώρισε ότι:
α. Στο άρθρο 127 του ν.4472/2017 (ΦΕΚ Α' 74), όπως ισχύει, καθορίζεται η χορήγηση του επιδόματος παραμεθορίων περιοχών, στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων που υπηρετούν εντός των γεωγραφικών ορίων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (μόνο πρώην Ν. Δωδεκανήσου), καθώς και στα στελέχη που υπηρετούν στις Μονάδες Προκάλυψης της ηπειρωτικής μεθορίου (Ηπείρου, Μακεδονίας και Θράκης), στη νήσο Σκύρο και τις τοπικές κοινότητες Ζίρου και Παλαιοκάστρου του Δήμου Σητείας.
β. Σύμφωνα με τον ΔΚ 0-4/2006 (Διακλαδικός Κανονισμός Κοινής Ορολογίας Ενόπλων Δυνάμεων), υφίσταται σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στις Μονάδες και στα Συντάγματα, καθώς ως Μονάδα ορίζεται το κατώτερο κλιμάκιο που έχει διοικητική αυτοτέλεια, ενώ το επίπεδο διοίκησης του Συντάγματος εντάσσεται στην επόμενη κατηγορία, αυτή του Συγκροτήματος.
γ. Κατόπιν των ανωτέρω προκύπτει ότι, το 15ο Σύνταγμα Πεζικού «XV ΜΠ» δεν αποτελεί Μονάδα αλλά Συγκρότημα και ως εκ τούτου, τα υπηρετούντα σε αυτό στελέχη, δεν δύναται να καταστούν δικαιούχοι του επιδόματος του θέματος, όπως αυτό εξάλλου συμβαίνει και με τα λοιπά Συντάγματα Πεζικού, τα οποία έχουν υπό διοίκηση Τάγματα Προκαλύψεως καθώς και με τις Μηχανοποιημένες Ταξιαρχίες που επιτελούν παρόμοιο έργο.
2. Με το παρόν έγγραφό μας, επανερχόμενοι στο εν θέματι αντικείμενο, θεωρούμε ότι η γραμματική διατύπωση του (β) σχετικού, όπως τουλάχιστον την απέδωσαν οι συντάκτες της (ζ) όμοιας, εκτιμούμε ότι δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και απέχει παρασάγγας από τη βούληση του κανονιστικού συντάκτη αυτού [του (β) σχετικού], η οποία (βούληση) οφείλει να παραμείνει ισχυρή ανεξαρτήτως προσώπου που τυχόν εναλλάσσεται στην υλοποίησή της και ίδια στο πέρασμα του χρόνου.
3. Σύμφωνα με τον ΔΚ 0-4/2006 (Διακλαδικό Κανονισμό Κοινής Ορολογίας Ενόπλων Δυνάμεων), υφίσταται σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στις Μονάδες και στα Συντάγματα, καθώς ως Μονάδα ορίζεται το κατώτερο κλιμάκιο που έχει διοικητική αυτοτέλεια, ενώ το επίπεδο διοίκησης του Συντάγματος εντάσσεται στην επόμενη κατηγορία, αυτή του Συγκροτήματος.
4. Κατά την άποψή μας όμως, σε ό,τι αφορά την προκάλυψη, είναι επίσης  σαφές ότι με τις διατάξεις του άρθρου 2 του Κεφαλαίου Α του (α) σχετικού, με τον όρο «Μονάδες Προκαλύψεως», νοούνται τα Συντάγματα και τα Τάγματα Πεζικού που είναι υπεύθυνα για την ασφάλεια της Ζώνης Προκάλυψης, κατά δε τις διατάξεις του άρθρου 6 του Κεφαλαίου Γ αυτού, οι Μονάδες Προκαλύψεως περιλαμβάνουν τα Τάγματα και τα Συντάγματα Πεζικού που λόγω διατάξεως αναλαμβάνουν το έργο της ασφάλειας των Συνόρων και των Αμυντικών Τοποθεσιών που εκτείνονται κατά μήκος των Συνόρων, χωρίς καμία αναφορά στις Μηχανοποιημένες Ταξιαρχίες, που επιτελούν παρόμοιο έργο.
5. Κατόπιν τούτων και μετά το (η) σχετικό, εμμένουμε στην πρότασή μας, όπως τούτη διατυπώθηκε με το (ε) όμοιο και θεωρώντας ότι προφανώς από αβλεψία δεν συμπεριλήφθηκε στο (δ) σχετικό και το προσωπικό που υπηρετεί στο 15ο ΣΠ ή όποιου άλλου Συντάγματος Προκάλυψης, στα στελέχη που δικαιούνται το εν θέματι επίδομα, παρακαλούμε όπως μεριμνήσετε σχετικώς προκειμένου να επανεξεταστούν οι Μονάδες/Υπηρεσίες που αναφέρονται σε αυτό [(δ) σχετικό], ώστε να συμπεριληφθεί και το προσωπικό που υπηρετεί στα Συντάγματα Προκάλυψης.
6. Πέραν τούτων, θεωρούμε ότι το υπόψη ζήτημα θέτει, πέραν της οικονομικής του διάστασης και θέμα ισότητας, ισονομίας και Συνταγματικής τάξης μεταξύ εργαζομένων του ίδιου Υπουργείου, καθόσον οι πολιτικοί υπάλληλοι του ΥΠΕΘΑ, που υπηρετούν στη Φρουρά Καστοριάς και εργάζονται στον ίδιο χώρο (και τα Στρατιωτικά καταστήματα) με το στρατιωτικό προσωπικό, προς επίτευξη της αποστολής του 15ου ΣΠ, λαμβάνουν το εν λόγω επίδομα.
.....................
ΘΕΜΑ : Επίδομα Παραμεθόριων Περιοχών
α. ΠΔ 430/1983 (ΦΕΚ Α΄ 160, «Κύρωση του Στρατιωτικού Κανονισμού 80-11 «ΠΡΟΚΑΛΥΨΗ»)
β. Ν.4472/2017 «Συνταξιοδοτικές διατάξεις Δημοσίου και τροποποίηση διατάξεων του ν.4387/2016, μέτρα εφαρμογής των δημοσιονομικών στόχων και μεταρρυθμίσεων, μέτρα κοινωνικής στήριξης και εργασιακές ρυθμίσεις, Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018-2021 και λοιπές διατάξεις».
γ. ΑΠ Φ.841.2/2/235370/Σ.30/24.7.2018/ΓΕΣ/ΔΟΙ/4ο
δ. Υπ΄ αριθμ. πρωτ. 390/05.3.2020 έγγραφο Π.Ο.Ε.Σ.
ε. Υπ΄ αριθμ. πρωτ. 06/26.2.2020 έγγραφο Ε.Σ.ΠΕ.Ε.ΚΑΣ.
στ. Φ.900α/2395/16935/30 Μαρ 20/ΥΠΕΘΑ/ΓΝΠ/ΤΚΕ
ζ. Σύνταγμα των Ελλήνων
1. Με το (δ) σχετικό η ΠΟΕΣ σε συνέχεια του (ε) όμοιου εγγράφου της Ένωσης μας αιτήθηκε την χορήγηση του επιδόματος παραμεθορίου στα υπηρετούντα στελέχη του 15ου Συντάγματος Πεζικού. Με βάση τα παραπάνω έγγραφα κατατέθηκε στην βουλή των Ελλήνων η υπ’ αριθμ: 4728/06-03-2020 ερώτηση  βουλευτών του ΚΚΕ στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου. Ο κ. ΥΕΘΑ απαντώντας με το (στ) όμοιο ανέφερε τα εξής: 
α. «Στο άρθρο 127 του ν.4472/2017 (ΦΕΚ Α' 74), όπως ισχύει, καθορίζεται η χορήγηση του επιδόματος παραμεθορίων περιοχών, στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων που υπηρετούν εντός των γεωγραφικών ορίων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (μόνο πρώην Ν. Δωδεκανήσου), καθώς και στα στελέχη που υπηρετούν στις Μονάδες Προκάλυψης της ηπειρωτικής μεθορίου (Ηπείρου, Μακεδονίας και Θράκης), στη νήσο Σκύρο και τις τοπικές κοινότητες Ζίρου και Παλαιοκάστρου του Δήμου Σητείας».
β. «Σύμφωνα με τον ΔΚ 0-4/2006 (Διακλαδικός Κανονισμός Κοινής Ορολογίας Ενόπλων Δυνάμεων), υφίσταται σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στις Μονάδες και στα Συντάγματα, καθώς ως Μονάδα ορίζεται το κατώτερο κλιμάκιο που έχει διοικητική αυτοτέλεια, ενώ το επίπεδο διοίκησης του Συντάγματος εντάσσεται στην επόμενη κατηγορία, αυτή του Συγκροτήματος».
Κατόπιν των ανωτέρω προκύπτει ότι, το 15ο Σύνταγμα Πεζικού «XV ΜΠ» δεν αποτελεί Μονάδα αλλά Συγκρότημα και ως εκ τούτου, τα υπηρετούντα σε αυτό στελέχη, δεν δύναται να καταστούν δικαιούχοι του επιδόματος του θέματος, όπως αυτό εξάλλου συμβαίνει και με τα λοιπά Συντάγματα Πεζικού, τα οποία έχουν υπό διοίκηση Τάγματα Προκαλύψεως καθώς και με τις Μηχανοποιημένες Ταξιαρχίες που επιτελούν παρόμοιο έργο»
2. Επανερχόμενοι επί του ζητήματος και με αφορμή την ανωτέρω απάντηση του κ.ΥΕΘΑ  επιτρέψτε μας να επισημάνουμε τα εξής:
α. Το πρώτο σκέλος της απάντησης το επισημαίνει και η ΠΟΕΣ όπως εμφαίνεται στο (δ) σχετικό και το επικαλείται και η Ένωση μας με το (ε) όμοιο. Σύμφωνα δε με τις διατάξεις του άρθρου 2 του Κεφαλαίου Α του (α) σχετικού, με τον όρο «Μονάδες Προκαλύψεως», νοούνται τα Συντάγματα και τα Τάγματα Πεζικού που είναι υπεύθυνα για την ασφάλεια της Ζώνης Προκάλυψης, κατά τις διατάξεις δε του άρθρου 6 του Κεφαλαίου Γ, οι Μονάδες Προκαλύψεως περιλαμβάνουν τα Τάγματα και τα Συντάγματα Πεζικού που λόγω διατάξεως αναλαμβάνουν το έργο της ασφάλειας των Συνόρων και των Αμυντικών Τοποθεσιών που εκτείνονται κατά μήκος των Συνόρων, υπαγόμενα οργανικά στους οικείους Σχηματισμούς και το Σύνταγμα Πεζικού, που στην Ζώνη Ενέργειάς του περιλαμβάνεται τμήμα της Ζώνης Προκάλυψης, προΐσταται, κατευθύνει, ελέγχει και είναι υπεύθυνο για όλα τα θέματα Προκαλύψεως που αναφέρονται στον Κανονισμό αυτό ή και σε άλλες γενικές διαταγές των Προϊσταμένων του Κλιμακίων.
β. Επί του 2ου και 3ου σκέλους της απαντήσεως επισημαίνουμε τα εξής: Είναι σαφές ότι σύμφωνα με τον ΔΚ 0-4/2006 (Διακλαδικός Κανονισμός Κοινής Ορολογίας Ενόπλων Δυνάμεων), υφίσταται σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στις Μονάδες και στα Συντάγματα, καθώς ως Μονάδα ορίζεται το κατώτερο κλιμάκιο που έχει διοικητική αυτοτέλεια, ενώ το επίπεδο διοίκησης του Συντάγματος εντάσσεται στην επόμενη κατηγορία, αυτή του Συγκροτήματος. Σε ότι αφορά την προκάλυψη όμως είναι επίσης  σαφές  ότι με τις διατάξεις του άρθρου 2 του Κεφαλαίου Α του (α) σχετικού, με τον όρο «Μονάδες Προκαλύψεως», νοούνται τα Συντάγματα και τα Τάγματα Πεζικού που είναι υπεύθυνα για την ασφάλεια της Ζώνης Προκάλυψης, κατά δε τις διατάξεις του άρθρου 6 του Κεφαλαίου Γ, οι Μονάδες Προκαλύψεως περιλαμβάνουν τα Τάγματα και τα Συντάγματα Πεζικού που λόγω διατάξεως αναλαμβάνουν το έργο της ασφάλειας των Συνόρων και των Αμυντικών Τοποθεσιών που εκτείνονται κατά μήκος των Συνόρων. Δεν αναφέρεται δε πουθενά στο (α) όμοιο οι Μηχανοποιημένες Ταξιαρχίες που επιτελούν παρόμοιο έργο.
3. Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς με το παρόν έγγραφο αιτείται επίσης την εκ νέου διερεύνηση του θέματος γιατί πέρα της οικονομικής υφίσταται και η ηθική  διάσταση  του θέματος, διότι οι υπηρετούντες πολιτικοί υπάλληλοι του ΥΠΕΘΑ στη Φρουρά Καστοριάς οι οποίοι εργάζονται στον ίδιο χώρο (και τα Στρατιωτικά καταστήματα ) με το Στρατιωτικό προσωπικό, προς επίτευξη της αποστολής του Συντάγματος λαμβάνουν το εν λόγω επίδομα . Η ηθική διάσταση του θέματος αφορά στα διαλαμβανόμενα  του (ζ) σχετικού αρ.22 παρ.1 όπου ορίζεται ότι: «….Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα  από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας».
4. Κατόπιν των ανωτέρω, επανερχόμαστε επί του αιτήματος μας,   θεωρώντας ότι προφανώς από αβλεψία δεν συμπεριλήφθηκε στο (γ) σχετικό και το προσωπικό που υπηρετεί στο 15ο ΣΠ, στα στελέχη που δικαιούνται το εν λόγω  επίδομα, παρακαλούμε όπως μεριμνήσετε σχετικώς προκειμένου να επανεξεταστούν οι Μονάδες/Υπηρεσίες που αναφέρονται σε αυτό [(γ) σχετικό], ώστε να συμπεριληφθεί και το προσωπικό που υπηρετεί στο 15ο Σ.Π.
Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά