Από την Ιστορία του 724 Τ.Μχ .... και του Μηχανικού
Είμαι υπερήφανος ...... για αυτούς που δούλεψαν σκληρά για την πατρίδα μας,ήταν συνάδελφοι μας .... του Μηχανικού !!!!!!!!
ΑΡΧΕΙΟ ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ 17.04.2010
Αριστείδης Πλάτ. Προκοπίου / Αντιστράτηγος,αξιωματικός του Μηχανικού ε.α. / Επίτιμος διοικητής VIII Μεραρχίας Πεζικού
Αριστείδης Πλάτ. Προκοπίου / Αντιστράτηγος,αξιωματικός του Μηχανικού ε.α. / Επίτιμος διοικητής VIII Μεραρχίας Πεζικού
Η διάνοιξη των Τεμπών
.......εν προκειμένω, πιστεύω ότι δικαιούστε να πληροφορηθείτε ότι στη στενωπό των Τεμπών, στα πρανή της Οσσας (Κισσάβου) όχι μόνο πάτησαν, αλλά εργάσθηκαν σκληρά αξιωματικοί και οπλίτες του Όπλου του Μηχανικού του στρατού μας, κατά την περίοδο 1957-1960.
Ητο η περίοδος που κατασκευάσθηκε ο οδικός άξονας Νότου - Βορρά, ήτοι Αθηνών - Θεσσαλονίκης, που απετέλεσε και το καύχημα του υπουργείου Δημοσίων Έργων.
Τότε, το ήμισυ και πλέον της δυνάμεως και του μηχανικού εξοπλισμού του Όπλου του Μηχανικού είχε συγκεντρωθεί σε δύο τάγματα Μηχανικού (ΤΜΧ) (άνδρες - μηχανήματα - οχήματα). Επρόκειτο για το 724 ΤΜΧ (κυρίως) και το 726 ΤΜΧ, τα οποία επιχειρούσαν από Νότου και Βορρά της στενωπού, αντιστοίχως, για να κατασκευασθεί η οδός.
Περί το 1959 προσετέθη στο βόρειο μέτωπο εργασιών και η 3η ΜΟΜΑ (Μεικτή Ομάς Μηχανημάτων Ανασυγκροτήσεως).
Οι εργασίες επραγματοποιούντο από το πρώτο μέχρι το τελευταίο φως της ημέρας, αλλά και περαιτέρω, σε ειδικές περιπτώσεις, με τη βοήθεια φωτισμού από ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη και αυτοκίνητα.
Το σύνηθες ωράριο για τους αξιωματικούς (μονίμους και εφέδρους) ήτο διπλή βάρδια, ενώ για τους οπλίτες μία με μιάμιση.
Οι στρατιώτες μας εργαζόμενοι αιωρούνταν ή κολλούσαν στο πρανές, προσδεδεμένοι με χοντρά σχοινιά για να κατορθώσουν, με τα πενιχρά τεχνικά μέσα που διαθέταμε πριν από μία 50ετία, να εργασθούν στους κατακόρυφους βράχους της Όσσα.
Τελικώς, το «άνοιγμα» των Τεμπών ολοκληρώθηκε το 1960, ένωσε δε ουσιαστικά, πλέον, τη Νότια και Κεντρική Ελλάδα με τη Βόρεια...
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου