ΟΜΙΛΙΑ ΥΕΘΑ ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ Π.Ν. ΚΑΙ ΤΑ ΕΝΑΕ


Κύριες και κύριοι συνάδελφοι,

 

Πριν ξεκινήσω, κι επειδή καθ’ οδόν προς τη Βουλή μου τέθηκε το ερώτημα, θα ήθελα να μου επιτρέψετε να εξηγήσω στο Σώμα τον «εκπρόθεσμο», κατά την κοινοβουλευτική διαδικασία, χαρακτήρα της τροποποίησης που συζητάμε σήμερα για τα Υ/Β.

 

Είναι αυτονόητο, ότι κάθε άλλο παρά «εκπρόθεσμος» είναι στην ουσία.

 

Είναι θα έλεγα αυτονόητος ο πολύ επείγον χαρακτήρας αυτής της τροπολογίας και κατατέθηκε μόλις ολοκληρώθηκαν οι λεπτές και δύσκολες συζητήσεις για να καταλήξουμε εδώ.

 

Απ’ τη στιγμή εκείνη, δεν μπορούσαμε να περιμένουμε αγαπητοί συνάδελφοι ούτε ένα δευτερόλεπτο, λόγω και των διακοπών του Πάσχα. Θυμίζω τη χρονολογική σειρά της όλης επιχείρησης για τη διάσωση των υποβρυχίων: Στις 13/2 είχα δεσμευτεί στη Βουλή ότι θα προχωρήσουμε με γρήγορους ρυθμούς. 20 Μαρτίου έγινε η συνάντηση των Επιτροπών Εξωτερικών και Άμυνας και Εξοπλισμών στο Πεντάγωνο και μέσα σε 20 μόλις μέρες φτάσαμε σήμερα εδώ, συνεπείς σε αυτό που είχαμε δεσμευτεί, και που τότε όλες οι πτέρυγες του Κοινοβουλίου μας είχαν ενθαρρύνει και μας είχαν στηρίξει να νομιμοποιήσουμε με την ψήφο του Ελληνικού Κοινοβουλίου και θεσμικά. Μια εξέλιξη που έχει καθαρά εθνικό χαρακτήρα στο πεδίο της εθνικής άμυνας και ασφάλειας. 

 

Κλείνουμε σήμερα, με την κατάθεση της τροπολογίας που καλείστε να ψηφίσετε, την πρώτη –και επιτρέψτε μου να πω την πιο σημαντική- φάση της «επιχείρησης διάσωσης» των Υ/Β που βρίσκονται στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, υπό ομηρία, για λόγους που όλοι γνωρίζουμε και δεν είναι βέβαια η στιγμή για να επανέλθουμε σε αυτά που σας είναι ήδη γνωστά.

 

Είχαμε εξάλλου την ευκαιρία να συζητήσουμε το ζήτημα αυτό πιο διεξοδικά, εδώ στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση στην επίκαιρη ερώτηση του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κ. Τσίπρα, αλλά και δύο φορές στη συνέχεια, στα πλαίσια των εργασιών των Επιτροπών Άμυνας και Εξοπλισμών της Βουλής, που είχαν ως αποκλειστικό αντικείμενο τα Υ/Β.

 

Και έχουν βέβαια κατατεθεί και έχουν περιέλθει στην κατοχή σας όλα τα σχετικά κείμενα. 

 

Ό,τι λοιπόν είπαμε και προτείναμε, το τηρήσαμε κατά γράμμα.  Και σήμερα, με την προτεινόμενη διάταξη κλείνουμε το κεφάλαιο αυτό.

 

Με ιδιαίτερη λοιπόν ικανοποίηση προτείνω σήμερα στο Σώμα για ψήφιση την διάταξη με την οποία τίθεται οριστικό τέλος, σε μια περιπέτεια που διήρκεσε περισσότερο από δώδεκα χρόνια.

 

Την περιπέτεια της ναυπήγησης πέντε Υ/Β, ένα στην Γερμανία το «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» και τέσσερα στα ΕΝΑΕ. Το μεν «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» παραλήφθηκε μετά από πολλά γνωστά προβλήματα, τα 4 δε Υ/Β «ΠΙΠΙΝΟΣ», «ΜΑΤΡΩΖΟΣ», «ΚΑΤΣΩΝΗΣ» και «ΩΚΕΑΝΟΣ», παραμένουν μέχρι τώρα, παγιδευμένα σε μια συνεχή διένεξη ανάμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο και την ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ.

 

Αυτή η συνεχής αλληλομετάθεση του προβλήματος ανάμεσα σε Ναυπηγεία και Υ/Β,  λήγει οριστικά με την ψήφιση της διάταξης.

 

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

 

Για να φθάσουμε εδώ χρειάσθηκε να τηρήσουμε ως Υπουργείο μια αυστηρή στάση απέναντι στην ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ.

 

Γιατί τίποτε δεν είναι τυχαίο στη πολιτική διαχείριση των δημοσίων πραγμάτων.

 

Απαιτήσαμε, με πράξεις καταλογισμού την επιστροφή του συνόλου των ποσών, που κατέβαλε το Ελληνικό Δημόσιο από το 2010 μέχρι τον Μάιο του 2011, ύψους 360 περίπου εκατομμυρίων, ως αχρεωστήτως καταβληθέντων. Γιατί στην αντίστοιχη περίοδο δεν εκτέλεσαν τις συμβατικά προβλεπόμενες εργασίες και από το 2012 οι ιδιοκτήτες τους έκλεισαν πλήρως τα Ναυπηγεία, τα οποία παραμένουν μέχρι και σήμερα κλειστά.

 

Επιπλέον, από τις πράξεις καταλογισμού που ήδη κοινοποιήθηκαν, το Ελληνικό Δημόσιο –θέλω να το σημειώσετε- θα προσφύγει στα αρμόδια Δικαστήρια και θα διεκδικήσει την είσπραξη και του τελευταίου ευρώ από τους ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων που ζημιώθηκε το Ελληνικό Δημόσιο, από τη σύμβαση των Υ/Β.

 

Το σημαντικό όμως είναι ότι σήμερα, μπορούμε με βεβαιότητα να προγραμματίσουμε την ένταξη σε επιχειρησιακή ετοιμότητα των τεσσάρων Υ/Β στο στόλο μας, σε άριστη κατάσταση λειτουργίας, από κάθε άποψη.

 

 

Οι άνδρες του Πολεμικού Ναυτικού, τα στελέχη μας, κατέχουν άριστη εμπειρία και θα ολοκληρώσουν ταχύτατα όλες τις υπολειπόμενες εργασίες και δοκιμές, ώστε τα Υ/Β να πιστοποιηθούν και να τεθούν άμεσα σε υπηρεσία.

 

Ήδη, έχουμε αναρτήσει για λόγους συμβολικούς την Ελληνική Σημαία και τα υποβρύχια έχουν επανδρωθεί με τα πληρώματά τους.

 

Το Πολεμικό μας Ναυτικό είναι πλέον εκεί, παρών. Είναι πλέον παρών σε καθημερινή και μόνιμη βάση στο χώρο των Υ/Β.

 

Συντονίζει την έναρξη των εργασιών ολοκλήρωσής τους.

 

Έχει έρθει σε επαφή με τους υπεργολάβους με τους οποίους έχουν συμφωνηθεί οι βασικές κατευθύνσεις για την ολοκλήρωση του έργου.

 

Όλα είναι έτοιμα.

 

Έχουν λυθεί δε και τα τεχνικά προβλήματα.

 

Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, εγώ προσωπικά, αλλά και ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού περιμένουμε σήμερα το πράσινο φως από εσάς.

 

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

 

 Όπως ρητά έχω ενημερώσει την Βουλή και αναγράφεται στην αιτιολογική έκθεση, στόχος μας είναι, χάρη στις ικανότητες του προσωπικού του Πολεμικού μας Ναυτικού, να ολοκληρώσουμε τις εργασίες, το ταχύτερο δυνατόν, χωρίς υπέρβαση του αρχικού προϋπολογισμού, με το αδιάθετο ποσό των 75,5 εκ. ευρώ.

 

Ήδη, προβήκαμε σε όλες τις ενέργειες, ώστε να κατατεθεί στον σχετικό κωδικό του Υπουργείου μας, ποσό 35 εκατομμυρίων ευρώ, από τα 75,5 εκατομμύρια, για το τρέχον έτος.

 

Από την άλλη μεριά, εφόσον τελικά μας δικαιώσουν τα Δικαστήρια για την είσπραξη των ποσών των καταλογιστικών πράξεων, θα έχουμε μια σημαντική μείωση του τελικού κόστους ναυπήγησης των Υ/Β, ακόμα και σε σχέση με το συμβατικό τίμημα.

 

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,

 

Πιστεύω ότι πραγματοποιήσαμε ως Υπουργείο Άμυνας μέχρι εδώ, την δέσμευσή μας ενώπιον του Σώματος, ότι θα επιλύσουμε το πρόβλημα των Υ/Β με απόλυτο σεβασμό στο δημόσιο χρήμα και το αξιόμαχο των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

 

Την πολιτική αυτή θα συνεχίσουμε, για όλα τα άλλα ζητήματα που άπτονται εξοπλιστικών προγραμμάτων του παρελθόντος και θεμάτων συντήρησης, σε συνδυασμό με την αποτροπή τέτοιων φαινομένων στο μέλλον.

 

Και δύο λόγια για τα ΕΝΑΕ, για να ολοκληρώσω.

 

Τα Υπουργεία Ανάπτυξης, Οικονομικών και Απασχόλησης αναλαμβάνουν εφεξής τα ζητήματα που σχετίζονται, αφενός με την λειτουργία των ΕΝΑΕ, αφετέρου με τις δικαστικές διαφορές που δημιουργήθηκαν από την εκτελεστική συμφωνία, ως αποκλειστικά αρμόδια για την αντιμετώπιση των ζητημάτων αυτών.

 

Με την λύση που συζητάμε, τα άλλα ζητήματα των Ναυπηγείων, δεν άπτονται άμεσα των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Δηλαδή, το σύνθετο και ακανθώδες πρόβλημα της ναυπηγικής βιομηχανίας και της απασχόλησης στο τομέα αυτό, αλλά και το μέλλον του Σκαραμαγκά σε συνδυασμό με τις εκκρεμότητες που υπάρχουν ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

 

Ωστόσο στον τομέα αυτό, παρέχουμε, σε ό,τι αφορά τα ΕΝΑΕ, μια ανακούφιση στους εργαζόμενους.

 

Όλοι οι εργαζόμενοι ανεξαιρέτως, που βρίσκονται στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα πληρώνονται όσο διάστημα διαρκέσουν οι εργασίες, κάθε μήνα, με αυτόματη καταβολή του ποσού στους λογαριασμούς τους, καθώς και οι ασφαλιστικές εισφορές τους, από το Πολεμικό Ναυτικό, με την προσδοκία, στο διάστημα αυτό, να βρεθεί μόνιμη οριστική λύση, ώστε να διασωθούν όλες οι θέσεις εργασίας και η γενικότερη λειτουργία των ΕΝΑΕ.

 

Το Πολεμικό Ναυτικό επιθυμεί να είναι πελάτης της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας στο σύνολό της, στα πλαίσια του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου. Χωρίς να παραβιάζεται το πλαίσιο ανταγωνισμού και κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

 

Η συζήτηση-ενημέρωση που έγινε στο Υπουργείο Εθνικής Αμύνης με όλες τις παρατάξεις έδωσε ένα θετικό αποτέλεσμα. Σημαντικό για εμάς είναι ότι πήραμε ένα μήνυμα ενθάρρυνσης να προχωρήσουμε δυναμικά μπροστά, όπως ξεκινήσαμε, λύνοντας τον γόρδιο δεσμό ενός μεγάλου προβλήματος και βεβαίως ανοίγοντας μια νέα προοπτική στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία παίρνοντας πλέον τα υποβρύχια στην κατοχή μας. Όπερ και εγένετο. Με συνέπεια και συνέχεια λοιπόν, κάνουμε το καλύτερο για τη χώρα και την άμυνά μας.

 

Για μια ισχυρή Ελλάδα, που επιβεβαιώνει τον σταθεροποιητικό της ρόλο και ανακτά σταδιακά την πρωταγωνιστική της δράση.

 

Προς όφελος της ασφάλειας και της ειρήνης, οι οποίες είναι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη και την ευημερία των λαών και των πολιτών.

 

Σας ευχαριστώ και σας καλώ να ψηφίσετε αυτή τη διάταξη. Σας ευχαριστώ.

 

 

 

 

ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ:

 

 

Θα μου επιτρέψετε, αφού έκανε και μια αναφορά ο κος Παπαδημούλης, αν και δεν είναι το αντικείμενο της εδώ παρουσίας μου, να πω δυο λόγια χωρίς διάθεση θριαμβολογίας. Αλλά βέβαια μακριά από εμάς και οι μεμψιμοιρίες αυτές τις ώρες.

 

Κύριοι συνάδελφοι, κάθε χώρα, μα κάθε χώρα, προσφεύγει σε διεθνή δανεισμό για την απόκτηση κεφαλαίων και τη χρηματοδότηση των δράσεών της. Δεν είναι κάτι καινούργιο, έτσι γίνεται.  Και πώς γίνεται αυτό; Με την έκδοση ομολόγων. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Οι αγορές των ομολόγων από τις χρηματαγορές, είναι ψήφος εμπιστοσύνης σε μια χώρα για τις προοπτικές της και για τις δυνατότητές της.

 

Τελικά ποιοι είναι αυτοί που αναζητούν χρηματοδότηση από τις διεθνείς αγορές;  Οι ισχυροί.  Για τους παρίες, δηλαδή για τους φουκαριάρηδες κανείς δεν δείχνει ενδιαφέρον.

 

Υπάρχει, λοιπόν, το ερώτημα: Θα μπορούσε να βγει η Ελλάδα των ημερών εισόδου στο μνημόνιο;  Η Ελλάδα που πραγματικά αγωνιούσε να παραμείνει στην ευρωζώνη;  Η Ελλάδα που είχε καταντήσει χλεύη του κάθε τυχοδιώκτη;  

 

Απάντηση: Όχι βέβαια.

 

Τελικά βγαίνουμε σήμερα στις αγορές; 

 

Η απάντηση είναι ναι. 

 

Έχουν αξία τα ομόλογά μας; 

 

Η απάντηση είναι ναι.

 

Είμαστε πλέον στο έλεος του κάθε τυχοδιώκτη και κάθε εκβιαστή; 

 

Η απάντηση είναι όχι.  

 

Και είναι μια επιτυχία όλων μας!

 

Δεν είμαι οικονομολόγος, αλλά στο πρώτο έτος του Πανεπιστημίου μάθαμε στοιχειώδη περί διεθνούς οικονομίας και διεθνών οικονομικών σχέσεων.  Δεν σας παραπέμπω εκεί, αλλά προκείμενα μου είχαν μείνει κάποια πράγματα. Δεν κάνω τον έξυπνο, αλλά σας λέω ποια είναι η πραγματικότητα σήμερα. Και αυτή η πραγματικότητα είναι αποτέλεσμα μιας εθνικής προσπάθειας και μεγάλων θυσιών.

 

Πολύ ορθά ελέχθη, ότι δεν κερδήθηκε ακόμη ο πόλεμος. Κερδήθηκε όμως μια μάχη. Και ο οδικός χάρτης προς την τελική έξοδο από την κρίση θέλει καιρό ακόμα, αλλά έγινε ένα σημαντικό βήμα. Και όποια Κυβέρνηση και αν ήταν εδώ σήμερα τον ίδιο δρόμο θα επέλεγε.

Γιατί ο άλλος δρόμος, γιατί άκουσα κάποιες προτάσεις, κύριε Παπαδημούλη, μιλά περί κουρέματος του χρέους. 

 

Ξέρετε ότι αυτό συνεπάγεται και κούρεμα, δηλαδή περικοπές, μισθών, συντάξεων. Αυτά  έχουμε πει ότι τελειώσανε πια μια για πάντα.

 

Στόχος είναι να ανακάμψει η οικονομία, να ανασυγκροτηθεί επιτέλους αυτό το κράτος, να κερδίσουμε αυτή τη μάχη και να ξανά βάλουμε την χώρα μας στη συντροφιά των σύγχρονων, δυναμικών οικονομιών, να ανοίξουμε μια νέα προοπτική. Και σήμερα αυτό που έρχεται είναι ένα μήνυμα αισιοδοξίας.

 

Και μιας και μιλάμε για το χρέος, ξέρετε ποιο είναι το χαρακτηριστικό παράδειγμα χώρας ή χωρών που είχαν μηδενικό εξωτερικό χρέος και δεν προσέφυγαν ποτέ στις χρηματαγορές;  Γιατί όλες οι χώρες -το ξέρετε αυτό- είναι χρεωμένες. Και η πιο υπερχρεωμένη χώρα στον κόσμο είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.

 

Ποια είναι, λοιπόν, αυτά τα δύο παραδείγματα;  Η Ρουμανία του Τσαουσέσκου και η Αλβανία του Χότζα. Φαντάζομαι ότι ούτε εσείς, ούτε εμείς, ούτε κανενας άλλος σε αυτή την αίθουσα δεν θα οραματιζόταν να γίνει μια μέρα η Ελλάδα η Αλβανία του τότε και η Ρουμανία του τότε.

 

Θέλουμε και οικοδομούμε μια οικονομία σταθερή και αξιόπιστη. Πάντα πίστευα και πρέσβευα μια άποψη: Ότι για αυτή την προσπάθεια θα έπρεπε να δουλεύουμε όλοι μαζί. Και θα έπρεπε να αφήνουμε στην άκρη τα μικρά και τα ασήμαντα και να ενώσουμε σκέψεις, δυνάμεις και προσπάθεια. Τότε θα είχαμε κερδίσει πολύ περισσότερα και πολύ συντομότερα.

 

Αυτή η Κυβέρνηση το επιχειρεί με υψηλό αίσθημα ευθύνης. Και η σημερινή έξοδος στις αγορές δικαιώνει όχι μόνο την Κυβέρνηση, αλλά και τον ελληνικό λαό. Και δίνει φως σε αυτό τον σκοτεινό δρόμο της πολυετούς δημοσιονομικής κρίσης, της πολυετούς δημοσιονομικής μας μοναξιάς και καχεξίας.

 

Αναδύομαι με τα υποβρύχια στην επιφάνεια, κύριε Παπαδημούλη, για να μιλήσουμε για αυτό το θέμα. Πρώτα από όλα ξεκινώ με κάτι το  οποίο θα σας εκπλήξει. Θέλω να σας ευχαριστήσω εσάς προσωπικά και τους συναδέλφους σας της αντιπολίτευσης που στις πρόσφατες συναντήσεις που είχαμε επιδείξατε ένα υψηλό επίπεδο εθνικής ευθύνης.

 

Εγώ θα περίμενα σήμερα, το περιμένω ακόμα, να μην ψηφίσετε «παρών».  Να δώσετε το πράσινο φως για να ανοίξει δυναμικά ο δρόμος που θα δώσει την τελική λύση για αυτό το πράγματι μεγάλης διάρκειας εθνικό μας πρόβλημα. Τα ερωτήματα τέθηκαν επιγραμματικά από τον κύριο  Δρίτσα. Και στα τέσσερα αυτά ερωτήματα απαντώ με ένα απλό ναι για να μην τα επαναλαμβάνω. Η δε ενημέρωση που σας έκανα στο Πεντάγωνο αλλά και τα όσα είπα σήμερα σε αυτά απαντούν.

 

Δεν θέλω να πιστέψω ότι υπάρχουν περιθώρια για δυσπιστία. Γιατί αν αναφέρθηκα πρωτύτερα στο πώς μέχρι πριν από λίγες μέρες συζητάγαμε και θα συζητάμε και στο μέλλον, είναι γιατί τελικά τον ίδιο στόχο έχουμε. Εμείς τι κάναμε;  Σας το θυμίζω. Για αυτό σας είπα πρωτύτερα ότι λύσαμε το γόρδιο δεσμό. Η αρχική κίνησή μας ποια ήταν;  Να διαχωρίσουμε το αμυντικό κομμάτι από το επενδυτικό κομμάτι.

 

Και ξεκαθάρισα εδώ στη Βουλή παλιότερα ότι σε ό,τι αφορά το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης και το Πολεμικό μας Ναυτικό, εμείς είμαστε πελάτες των ναυπηγείων.  Για όλα αυτά τα χρόνια κάποιοι τα ταύτιζαν και όταν ερχόταν η στιγμή που πολλοί προσπάθησαν να λύσουν το πρόβλημα, επειδή ακριβώς δεν έκαναν αυτό τον διαχωρισμό, δεν τα κατάφερναν. 

 

Και είπα και κάτι σήμερα στα εισαγωγικά μου.  Ότι στην διαπραγμάτευση που έγινε, στη θεσμική διαπραγμάτευση, παρούσης της ηγεσίας του Πολεμικού Ναυτικού, ναι, είμαστε αυστηροί. Και λίγες μέρες μετά μας ήρθε η απάντηση. Συνεπώς στο ερώτημά σας αν όλα αυτά έχουν συμφωνηθεί, μα βεβαίως έχουν συμφωνηθεί.  Εμείς δεν κινηθήκαμε στο κενό. Έχετε δίκιο, που εχθές ζητήσατε παραπάνω στοιχεία, τα οποία έρχονται.

 

Και θα πω και κάτι επιπλέον σε αυτό που μου ζητήσατε. Μα είναι υποχρέωσή μου και εμού του ιδίου και του Υπουργείου μας να ενημερώνουμε συχνά τη Βουλή. Και ξέρετε ότι το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης σέβεται πολύ το Κοινοβούλιο και το έχουμε αποδείξει στην πράξη.

 

Αυτό που είπατε, λοιπόν, να συγκληθεί η Επιτροπή για μια ακόμη ειδική συζήτηση αυτή τη φορά, ναι, το θέλουμε και εμείς. Και από εδώ και πέρα σε αυτό το νέο οδικό χάρτη μέχρι την τελική επίλυση του προβλήματος, δεν θα παύουμε να ενημερώνουμε τη Βουλή. Και πρέπει να σας πω ότι το είπα και όταν συνήλθαν οι επιτροπές στο Πεντάγωνο και το επαναλαμβάνω και τώρα, μας βοηθήσατε στο να μπορούμε να απαντήσουμε σε όλα τα ερωτήματα με τις δημόσιες τοποθετήσεις και τις ανακοινώσεις σας.  Στην ουσία τότε, εγώ δεν το κρύβω, ένα σκέλος της εισήγησής μου ήταν απαντήσεις στα ερωτήματά σας. Και θυμάμαι ότι στο τέλος, ότι και εσείς είπατε πως πήρατε απαντήσεις όπως παίρνετε και σήμερα.

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αναφερόμενος πάλι και στον κ. Βαρεμένο και στον κ. Δρίτσα, απάντησα σε μια σειρά από ερωτήσεις. Και από τις τοποθετήσεις των συναδέλφων επιβεβαιώθηκε αυτό που πολλές φορές έχει επισημανθεί, ότι όλα τα κόμματα, όλες οι πτέρυγες τι θέλουν;  Τη λύση. Το είπατε ξεκάθαρα, να πάρουμε τα υποβρύχια.  Να διασφαλιστούν οι εργαζόμενοι. Ε, αυτό θέλουμε και εμείς.

Η λύση που φέρνουμε σήμερα, αυτή η νομοθετική ρύθμιση, ήταν η δέσμευσή μου σε εσάς τότε. Και μάλιστα εγώ περίμενα και δεν το κάνατε, να μου τηλεφωνήσετε ή να μου στείλετε ένα μήνυμα, λέγοντάς μου τελείωνε γρήγορα με αυτό που δεσμεύτηκες. Το κάναμε, σπάσαμε ρεκόρ, μέσα σε 20 μέρες ερχόμαστε σήμερα εδώ. Για αυτό και έκρινα σκόπιμο στην αρχή να μιλήσω για το εκπρόθεσμο. Δεν είναι εκπρόθεσμο. Είναι μέσα στα πλαίσια της δικιάς μας συνεννόησης. Λύνουμε, λοιπόν, το γόρδιο δεσμό. Και αυτό πρέπει να το αναγνωρίσουμε.

 

Ποια είναι τώρα η διαφορά, μιας και το ρωτήσατε, σε σχέση με τα χρόνια που πέρασαν, 12, 14;  Ας πούμε 13 για να μην διαφωνήσουμε σε αυτό.  Ότι τα υποβρύχια, κύριε Παπαδημούλη, είναι πλέον στα χέρια του Πολεμικού Ναυτικού. Ο ιδιοκτήτης, με συγχωρείτε κύριε Αρχηγέ του Ναυτικού είστε παρών, είναι ο αρχηγός του Ναυτικού. Συνεννοείται απευθείας και έχει ήδη κάνει συνεννοήσεις με ταχύτατους ρυθμούς. Επικοινώνησε και με τη HDW, λύσαμε και εκεί ένα πρόβλημα. Και μάλιστα την επόμενη εβδομάδα, την Τετάρτη νομίζω, έρχεται ο διευθύνων σύμβουλος της HDW, αφού προηγήθηκε αυτή η συνεννόηση για να επικυρώσει στο Υπουργείο Εθνικής Αμύνης τα όσα συμφωνήθηκαν.

 

Το σημαίνον ποιο είναι;  Τέλειωσε η ομηρία. Δεν το θέλαμε;  Αν ανατρέξει κανείς σε παλιότερες συζητήσεις εδώ μέσα, ακόμα και την εποχή που είχατε καταθέσει την πρότασή σας, -είχα απαντήσει τότε εγώ στον κ. Τσίπρα-, σε αυτό είχαμε καταλήξει.  Τελείωσε η ομηρία. Είναι ένα γεγονός αληθινό και αδιαμφισβήτητο.

 

Ερώτηση: υπάρχει ασφαλέστερη συμφωνία από αυτή;  Από το χειροπιαστό δηλαδή αυτό αποτέλεσμα για το οποίο μιλάμε σήμερα;  Από το στόχο δηλαδή κάθε συμφωνίας;  Έχουμε απεμπολήσει, κύριε Δρίτσα, κύριε Βαρεμένε, κύριε Παπαδημούλη, κανένα από τα δικαιώματά μας;  Η απάντηση ρητή και κατηγορηματική.  Κανένα.

 

Έχουμε κάνει τους καταλογισμούς σε βάρος της ιδιοκτησίας των ναυπηγείων;  Βεβαίως.  Με πράξεις καταλογισμού ποσού ύψους 362,5 εκατομμυρίων. Δεν πρόκειται να απεμπολήσουμε ούτε ένα ευρώ. Και άμεσα θα τα πάρετε τα έγγραφα. Είναι τέτοιες οι ταχύτητες που τρέχουμε, γιατί περιμένουμε και μερικά από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, αν δεν κάνω λάθος, ίσως και μέσα στο σαββατοκύριακο. Γιατί το αίτημα, πρέπει να σας πω, διαβιβάστηκε μόλις εχθές, κύριε Δρίτσα.

 

Το Υπουργείο αυτό και κανείς δεν το έχει αμφισβητήσει και ούτε πρόκειται να το κάνει έχει ανοιχτές πόρτες. Τηρουμένων βεβαίως και των όρων ασφαλείας για ορισμένα θέματα. 

 

Ερώτηση που θέσατε: παραγράφονται ευθύνες; Κανενός και καμία. Το είπε πρωτύτερα και ο κος Ρήγας.  Οι διαδικασίες τρέχουν.  Και όποιος ευθύνεται για εδώ που φτάσαμε η δικαιοσύνη επιλαμβάνεται. Παραιτήθηκε κανείς κανενός δικαιώματός μας;  Κανενός. Με κάθε σχετική επιφύλαξή μας.

 

Και προσοχή, μην παρασυρθούμε σε ευφάνταστους διαχωρισμούς περί παραλαβής και επιχειρησιακής ένταξης.  Τα υποβρύχια θα ενταχθούν μετά το τέλος των εργασιών, μετά την αποπεράτωσή τους και καμία, μα καμία παραλαβή δεν θα συντελεστεί χωρίς την πλήρη διασφάλιση του δημοσίου. Απάντηση σε αυτό το τρίτο σας ερώτημα περί διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος.

 

Διεκδικούμε τα συμφέροντά μας όλα;  Βεβαίως.  Θα έλεγα μάλιστα και με το παραπάνω.  Με αυτοτελή μάλιστα αγωγή όπως σας είπα και στο Πεντάγωνο. Με εναγόμενους και την Abu Dhabi Mare που έχει οικονομική επιφάνεια τεράστια και βεβαίως είναι η εταιρία-ομπρέλα της επιχείρησης του κ. Σάφα στην οποία αναφερθήκατε πρωτύτερα. Δηλαδή υπερβαίνει τα 25.000 ευρώ.

 

Η πραγματικότητα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι αδιαμφισβήτητη.  Η επιτυχία;  Πραγματική και μεγάλη. Και είναι επιτυχία όλων μας. Σαν περάσουν τα χρόνια και κάποιοι αναφέρονται στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος και στο πόσο επιτυχώς το διαχειριστήκαμε, εγώ θα ήθελα να μην είναι σήμερα το «παρών» που θα συνοδεύει αυτή τη νομοθετική ρύθμιση αλλά το «ναι» για να μπορώ να πω, που ούτως ή άλλως θα το πω τότε, ότι στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος και στη βάση του κοινού μας σκοπού να υπηρετηθεί το δημόσιο και το κοινωνικό συμφέρον, είμαστε όλοι μαζί.

 

Σας ευχαριστώ.

 
Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά