Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσαν οι βουλευτές κ.κ. Βασίλης Κεγκέρογλου και Γιώργος Φραγγίδης με θέμα «Αναβαθμιση των πέντε (5) αεροσκαφών P-3B του Π.Ν.», σας γνωρίζω κατά το μέρος που αφορά στο ΥΠΕΘΑ τα ακόλουθα:
Ο ουσιαστικός λόγος των χρονικών διολισθήσεων που έχουν προκύψει επικεντρώνεται, αφενός σε ευρήματα, τα οποία έπρεπε να τύχουν περαιτέρω επισκευών, και αφετέρου, σε ζητήματα λειτουργίας της ΕΑΒ ΑΕ. Πάντως, σύμφωνα με το πρόσφατα επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα, προβλέπεται ολοκλήρωση των παραδόσεων των εκσυγχρονισμένων αεροσκαφών Ρ-3Β εντός του 2024. Όσον αφορά στην περίπτωση της εκμίσθωσης τουλάχιστον δύο παρόμοιων αεροσκαφών εκτιμάται, ως δαπανηρή και ιδιαιτέρως χρονοβόρα διαδικασία, η οποία, δεν θα αποδώσει επιχειρησιακά πριν την, ούτως ή άλλως, έλευση των αεροσκαφών σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα. Το τελικό κόστος εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ανέρχεται στο ποσόν των 499.843.145,00$, το οποίο αναμένεται να αναπροσαρμοσθεί με το πέρας της Σύμβασης και τον απολογισμό που θα λάβει χώρα. Η απορρόφηση του ποσού της σύμβασης των επιπρόσθετων εργασιών, προϋποθέτει έγκριση των εργασιών αυτών από τον Πελάτη (Lockheed Martin), και κατ' επέκταση, το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό (US Navy). Στο πλαίσιο αυτό, άλλωστε, η ΕΑΒ στην παρούσα χρονική συγκυρία βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με την Lockheed Martin, για την αναγνώριση εργασιών επισκευής κινητήρων και συγκροτημάτων αεροσκαφών (propellers, landing -2- Gears, κλπ), πέραν των standard overhaul ως Over & Above, άρα κάλυψη του κόστους αυτών μέσω της σύμβασης επιπρόσθετων εργασιών. Αναφορικά με τον φόρτο ανταλλακτικών, υφίσταται σημαντικός φόρτος για τα εν λόγω αεροσκάφη από την περίοδο χρήσης τους, πριν από το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, ο οποίος, έχει προσαυξηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος. Η αξία του εν λόγω φόρτου είναι της τάξεως μεγέθους δεκάδων εκατομμυρίων USD. Όσον αφορά στο εκτιμώμενο κόστος εκπαίδευσης των ιπτάμενων πληρωμάτων είναι εντός του προϋπολογισμού του προγράμματος της Διακρατικής Συμφωνίας, για τα βασικά αρχικά ιπτάμενα πληρώματα που θα εκπαιδεύσουν, εν συνεχεία, και τα υπόλοιπα, ενώ μετά την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού, κάθε αεροσκάφος θα διαθέτει «ωφέλιμη ζωή» 15.000 Ωρών Πτήσης. Σε κάθε περίπτωση, για το Π.Ν. εξακολουθούν να ισχύουν οι παράγοντες που οδήγησαν στην υλοποίηση του προγράμματος, ενώ προφανώς, υφίστανται και έτερες λύσεις, αλλά για το ίδιο επιχειρησιακό αποτέλεσμα, ήταν και είναι δαπανηρότερες, όπως προαναφέρθηκε. Σε σχέση με την εγκατάσταση του νέου συστήματος ΜΙΜS, το σύστημα είναι σε προχωρημένη φάση ανάπτυξης λογισμικού και επίκεινται δοκιμές εντός του τρέχοντος έτους, στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ. Η διαδικασία εξελίσσεται κανονικά και σε πλήρη συνάρτηση με τα αεροσκάφη στα οποία θα εγκατασταθεί. Το κόστος του υποπρογράμματος περιλαμβάνεται στον προϋπολογισμό του προγράμματος. Κατά τα λοιπά αρμόδιο να σας απαντήσει είναι το συνερωτώμενο Υπουργείο Οικονομικών.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου