Πάει να χαθεί οριστικά το 50% της αποκατάστασης μισθών και συντάξεων στρατιωτικών αλλά και του προσωπικού των Σωμάτων Ασφαλείας. Μία απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (υπ' αριθμ. 4707/2015) την οποία γνωστοποιεί ο Αθανάσιος Γεωργακάκης Δικηγόρος παρ΄ Αρείω Πάγω & Συμβουλίω Επικρατείας Πρώην Πρόεδρος Στρατιωτικού Δικαστηρίου,προβληματίζει ιδιαίτερα.
Σύμφωνα με το ενημερωτικό του σημείωμα η απόφαση δεν ασχολήθηκε καν με την επιστροφή του υπόλοιπου 50%!
Διαβάστε τι γράφει:
“Με την υπ’ αριθμ. 4707/2015 απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά την διαδικασία της πρότυπης δίκης έγινε δεκτή η έφεση αποστράτου Αξιωματικού του Λιμενικού Σώματος, με την οποία αυτός ζήτησε τη ακύρωση της συνταξιοδοτικής πράξης του, που αναπροσάρμοζε μειωτικά την σύνταξή του με βάση τα μισθολογικά δεδομένα του ν.4093/2012 αναδρομικά από 1-8-2012.
Ωστόσο, παρά την ακύρωση της ανωτέρω συνταξιοδοτικής πράξεως που βασίζονταν στις διατάξεις του ν.4093/2012, από το σκεπτικό της απόφασης δεν προκύπτει εάν μετά ταύτα ο εφεσηβάλλων συνταξιούχος θα πρέπει να λαμβάνει το σύνολο των συνταξίμων αποδοχών που ελάμβανε πριν την εφαρμογή του παραπάνω νόμου ή μόνο το 50%, όπως καθορίσθηκε με τον ν.4307/2014.
Τούτο διότι η ακύρωση της προσβληθείσας συνταξιοδοτικής πράξης, όπως απεφάνθη η Ολομέλεια του Ε.Σ., δεν ήταν απόρροια κατ’ ουσίαν ελέγχου της υπόθεσης, αλλά αποτέλεσμα τυπικού ελέγχου. Συγκεκριμένα το Ελεγκτικό Συνέδριο δέχθηκε, ότι μετά την ισχύ των νεότερων διατάξεων του άρθρου 86 του v.4307/2014, που είχε αναδρομικό χαρακτήρα και καταργούσε τις διατάξεις των περιπτώσεων 31,32 και 33 της υποπαραγράφου Γ1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012 από την ημερομηνία ισχύος των, θα έπρεπε η προσβληθείσα συνταξιοδοτική πράξη να ακυρωθεί γιατί βασίζονταν στις καταργηθείσες (πρακτικά ουδέποτε ισχύσασες) ως άνω διατάξεις. [παράγραφος 9, τέλος σελ 12 και σελ 13 (Πλην όμως, ενόψει των νεότερων διατάξεων του άρθρου 86 του ν.4307/2014...), της 4707/2015 απόφασης της ολομέλειας του ΕλΣυν]
Έτσι πέραν κάποιας μειοψηφίας του ίδιου Δικαστηρίου που έκρινε ότι θα πρέπει να ελεγχθεί το αίτημα της ασκηθείσας εφέσεως στο σύνολό της, δηλαδή το αίτημα για πλήρη αποκατάσταση της σύνταξης στα προ του ν.4093/2012 ισχύοντα (ήτοι επιστροφή ολόκληρης της διαφοράς) [παράγραφος 10, σελίδες 13 έως και 17, της 4707/2015 απόφασης της ολομέλειας του ΕλΣυν], η πλειοψηφία περιορίστηκε στην ακύρωση της πράξεως με την λογική ότι ο ν.4093/2012, είχε καταργηθεί, χωρίς όμως να λάβει θέσει αναφορικά με το τι θα πρέπει να γίνει με την εφαρμογή του Ν. 4707/2014, σύμφωνα με τον οποίο η επαναφορά της σύνταξης γίνεται σε ποσοστό 50% μόνο.
Κατά συνέπεια πιστεύω ότι αιτήματα για επαναφορά του υπολοίπου 50% από τις επιβληθείσες μειώσεις του ν.4093/2012 με την επίκληση της υπ’ αριθμ. 4707/2015 του Ε.Σ. (Ολ), δεν ευσταθούν, αφού η απόφαση αυτή σιωπά για το θέμα αυτό παντελώς”.
onalert
Σύμφωνα με το ενημερωτικό του σημείωμα η απόφαση δεν ασχολήθηκε καν με την επιστροφή του υπόλοιπου 50%!
Διαβάστε τι γράφει:
“Με την υπ’ αριθμ. 4707/2015 απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά την διαδικασία της πρότυπης δίκης έγινε δεκτή η έφεση αποστράτου Αξιωματικού του Λιμενικού Σώματος, με την οποία αυτός ζήτησε τη ακύρωση της συνταξιοδοτικής πράξης του, που αναπροσάρμοζε μειωτικά την σύνταξή του με βάση τα μισθολογικά δεδομένα του ν.4093/2012 αναδρομικά από 1-8-2012.
Ωστόσο, παρά την ακύρωση της ανωτέρω συνταξιοδοτικής πράξεως που βασίζονταν στις διατάξεις του ν.4093/2012, από το σκεπτικό της απόφασης δεν προκύπτει εάν μετά ταύτα ο εφεσηβάλλων συνταξιούχος θα πρέπει να λαμβάνει το σύνολο των συνταξίμων αποδοχών που ελάμβανε πριν την εφαρμογή του παραπάνω νόμου ή μόνο το 50%, όπως καθορίσθηκε με τον ν.4307/2014.
Τούτο διότι η ακύρωση της προσβληθείσας συνταξιοδοτικής πράξης, όπως απεφάνθη η Ολομέλεια του Ε.Σ., δεν ήταν απόρροια κατ’ ουσίαν ελέγχου της υπόθεσης, αλλά αποτέλεσμα τυπικού ελέγχου. Συγκεκριμένα το Ελεγκτικό Συνέδριο δέχθηκε, ότι μετά την ισχύ των νεότερων διατάξεων του άρθρου 86 του v.4307/2014, που είχε αναδρομικό χαρακτήρα και καταργούσε τις διατάξεις των περιπτώσεων 31,32 και 33 της υποπαραγράφου Γ1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012 από την ημερομηνία ισχύος των, θα έπρεπε η προσβληθείσα συνταξιοδοτική πράξη να ακυρωθεί γιατί βασίζονταν στις καταργηθείσες (πρακτικά ουδέποτε ισχύσασες) ως άνω διατάξεις. [παράγραφος 9, τέλος σελ 12 και σελ 13 (Πλην όμως, ενόψει των νεότερων διατάξεων του άρθρου 86 του ν.4307/2014...), της 4707/2015 απόφασης της ολομέλειας του ΕλΣυν]
Έτσι πέραν κάποιας μειοψηφίας του ίδιου Δικαστηρίου που έκρινε ότι θα πρέπει να ελεγχθεί το αίτημα της ασκηθείσας εφέσεως στο σύνολό της, δηλαδή το αίτημα για πλήρη αποκατάσταση της σύνταξης στα προ του ν.4093/2012 ισχύοντα (ήτοι επιστροφή ολόκληρης της διαφοράς) [παράγραφος 10, σελίδες 13 έως και 17, της 4707/2015 απόφασης της ολομέλειας του ΕλΣυν], η πλειοψηφία περιορίστηκε στην ακύρωση της πράξεως με την λογική ότι ο ν.4093/2012, είχε καταργηθεί, χωρίς όμως να λάβει θέσει αναφορικά με το τι θα πρέπει να γίνει με την εφαρμογή του Ν. 4707/2014, σύμφωνα με τον οποίο η επαναφορά της σύνταξης γίνεται σε ποσοστό 50% μόνο.
Κατά συνέπεια πιστεύω ότι αιτήματα για επαναφορά του υπολοίπου 50% από τις επιβληθείσες μειώσεις του ν.4093/2012 με την επίκληση της υπ’ αριθμ. 4707/2015 του Ε.Σ. (Ολ), δεν ευσταθούν, αφού η απόφαση αυτή σιωπά για το θέμα αυτό παντελώς”.
onalert
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου