Αυτά είναι τα «Made in Greece» στρατιωτικά οχήματα που θα κατασκευάζει η Ελλάδα – Πού θα βρίσκεται το εργοστάσιο παραγωγής τους






Η «επανεκκίνηση» που θωρακίζει την άμυνα και ξαναδίνει στην Ελλάδα ρόλο στην ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία.

Το στίγμα δόθηκε ήδη από την περασμένη άνοιξη, στην έκθεση DEFEA 2025, όπου παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά δύο μεγάλα προγράμματα, το τεθωρακισμένο όχημα μάχης VBCI Philoctetes και η παραγωγή στρατιωτικών φορτηγών στον Βόλο.

Εκτός από τη συνεργασία της Metlen με τη γαλλική KNDS για την κατασκευή του 8x8 VBCI Philoctetes, η ελληνική εταιρεία ανακοίνωσε και τη σύμπραξή της με την Iveco Defence Vehicles (IDV), με στόχο να κατασκευάζονται «Made in Greece» στρατιωτικά φορτηγά στον Βόλο. 











Η συμφωνία αποτυπώθηκε σε Μνημόνιο Αποκλειστικής Συνεργασίας, που προβλέπει την από κοινού συμμετοχή στο πρόγραμμα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την ανανέωση του στόλου φορτηγών – θωρακισμένων και μη – και των τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων.

Η IDV φέρνει την τεχνογνωσία της σειράς High Mobility Range, με εκδόσεις 4x4, 6x6 και 8x8, δοκιμασμένες σε επιχειρήσεις ανά τον κόσμο, ικανές να επιχειρούν από -32°C έως +49°C και να περνούν υδάτινα κωλύματα βάθους έως 850 χλστ. Όλα τα οχήματα μπορούν να φέρουν θωρακισμένες καμπίνες με κιτ ενισχυμένης προστασίας και διαθέτουν CTIS, run flat ελαστικά και απόσταση από το έδαφος 430 χλστ. Ο αρθρωτός σχεδιασμός επιτρέπει την πλήρη προσαρμογή στις ανάγκες κάθε στρατού.



Στην έκθεση DEFEA, ο CEO της IDV Claudio Catalano είχε υπογραμμίσει ότι η στρατηγική συνεργασία με τη Metlen σηματοδοτεί την έναρξη ενός κοινού προγράμματος για την προμήθεια στρατιωτικών φορτηγών στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, με στόχο να ενισχυθεί η αμυντική αυτάρκεια της χώρας.


carandmotor.gr

Από την πλευρά της Metlen, τόσο ο Διευθυντής του εργοστασίου Βόλου, Γιώργος Οικονόμου, όσο και η Chief Corporate Affairs Officer, Βίβιαν Μπουζάλη, είχαν στάθει στη σημασία του εργοστασίου ως αμυντικού κόμβου και στην τεχνογνωσία της εταιρείας που πλέον αποκτά στρατηγικό ρόλο στον ευρωπαϊκό αμυντικό χώρο.

Στην ίδια έκθεση είχε παρουσιάστει και ο «Φιλοκτήτης», το νέο 8x8 τεθωρακισμένο όχημα μάχης που θα κατασκευάζεται επίσης στον Βόλο από τη συνεργασία Metlen – KNDS. Το όνομα παραπέμπει στον μυθικό ήρωα του Τρωικού Πολέμου, ενώ το όχημα ενσωματώνει τηλεχειριζόμενο πυργίσκο 40 χλστ., εκτοξευτές αντιαρματικών Akeron MP και αναβαθμισμένη προστασία για το τμήμα μάχης. Οι εκδόσεις του καλύπτουν από όχημα διοίκησης έως ασθενοφόρο και πλατφόρμα με όλμο Thales 2R2M.

carandmotor.gr


Η επιλογή της Ελλάδας ως τόπου παραγωγής δεν έχει μόνο επιχειρησιακή διάσταση αλλά και γεωπολιτική, καθώς η ευρωπαϊκή στρατηγική ReArm δίνει έμφαση στην τοπική παραγωγή και στην αυτάρκεια. Όπως τονίζει η Metlen, η βιομηχανική της βάση στον Βόλο εξελίσσεται σε κέντρο αμυντικής δραστηριότητας, ενισχύοντας την ευρωπαϊκή άμυνα αλλά και δημιουργώντας θέσεις υψηλής εξειδίκευσης στη χώρα.

Με τα νέα αυτά προγράμματα, η Ελλάδα περνά από τη θέση του καταναλωτή στην πλευρά του παραγωγού, βάζοντας τη σφραγίδα της σε σύγχρονα στρατιωτικά οχήματα που θα φορούν την ένδειξη «Made in Greece».


Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά