Τεχνικοί ΠΑ: Αφιέρωμα στους αφανείς ήρωες κάθε πολεμικής Μοίρας!



Οι "Δυνάμεις Υποστήριξης" της Πολεμικής μας Αεροπορίας και χαίρουν τον θαυμασμό και την υποστήριξη όλων μας, κάπου εκεί στην πίστα, νωρίς το χάραμα ή αργά τα μεσάνυχτα με ζέστη, με κρύο και βροχή...

Ρεπορτάζ: Βασίλης Παρασκευόπουλος - Φωτογραφίες: Β. Παρασκευόπουλος, Γ. Λαμπράκης
Στο άκουσμα της λέξης "Πολεμική Αεροπορία" οι περισσότεροι σκέφτονται την εικόνα ενός μαχητικού αεροσκάφους με τον χειριστή του, στο έδαφος ή τον αέρα. Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα άρρηκτα δεμένο "ζευγάρι", μια "μικρή ομάδα", που μοχθεί για την επιτυχία μιας αποστολής. Την ίδια στιγμή, οι ίδιοι όμως "αγνοούν" την ύπαρξη μιας άλλης ομάδας, ζωτικής σημασίας για την Πολεμική Αεροπορία.
Πριν από την απογείωση ενός αεροσκάφους, λαμβάνει χώρα μια σειρά εργασιών ώστε το τελευταίο να βρεθεί στον αέρα σύντομα και προπάντων με ασφάλεια. Ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων εργάζεται κάτω από –πολλές φορές- αντίξοες συνθήκες, προκειμένου να υπάρχει διαθεσιμότητα ιπτάμενων μέσων σε κάθε Πολεμική και Εκπαιδευτική Μοίρα.




Τους αποκαλούν συνήθως οι "αφανείς ήρωες", κάτι που δεν απέχει καθόλου από την πραγματικότητα. Πολύ νωρίς το πρωί, με κάθε καιρό, μια πανστρατιά Τεχνικών πολλών ειδικοτήτων ξεκινά την εργασία είτε στα διάφορα συνεργεία, είτε στην πίστα, ώστε να ετοιμάσει τα προγραμματισμένα για πτήση αεροσκάφη, να συνεχίσει τις εργασίες συντήρησης σε άλλα, να αποκαταστήσει βλάβες σε τρίτα αεροσκάφη κλπ. Ένας όγκος εργασιών που φαίνεται ατελείωτος, που όμως αυτοί οι αφανείς ήρωες φέρνουν πάντα εις πέρας.




Η Τεχνική Υποστήριξη μιας Μοίρας αποτελεί την βάση στην οποία στηρίζεται το πτητικό έργο, είτε επιχειρησιακό, είτε εκπαιδευτικό. Αυτή είναι οργανωμένη σε τρία Σμήνη:
Το 1o Σμήνος, η γνωστή Γραμμή Πτήσης, είναι υπεύθυνο για την προετοιμασία των αεροσκαφών πριν και μετά από μια πτήση, κάνοντας λεπτομερή έλεγχο στο εξωτερικό του αεροσκάφους καθώς και σε εμφανή σημεία του κινητήρα. Η προετοιμασία του αεροσκάφους συμπληρώνεται με την επιθεώρηση συγκεκριμένων περιοχών από έμπειρο προσωπικό, επιπέδου επιθεωρητή εργασιών.





Το 2o Σμήνος αναλαμβάνει την αποκατάσταση βλαβών που εμφανίζονται είτε πριν την πτήση, είτε εν πτήση, μετά από διάγνωση των τεχνικών του 1oυ Σμήνους. Επιπλέον, το 2o Σμήνος εκτελεί και όλες τις προγραμματισμένες επιθεωρήσεις των αεροπλάνων στον πρώτο βαθμό συντήρησης. Βλάβες ή και επισκευές εξαρτημάτων καθώς και επιθεωρήσεις μεγαλύτερης έκτασης, γίνονται στον δεύτερο βαθμό συντήρησης και εκτελούνται από την Μοίρα Συντήρησης Βάσης (ΜΣΒ). Το 2o Σμήνος αποτελείται από διάφορα συνεργεία, με το καθένα από αυτά να επικεντρώνεται σε συγκεκριμένα συστήματα και υποσυστήματα ενός αεροσκάφους, όπως ο κινητήρας, το ραντάρ, τα συστήματα επικοινωνιών, ναυτιλίας, αυτοπροστασίας, τα ηλεκτρικά, τα υδραυλικά κλπ.





Το 3o Σμήνος εξειδικεύεται σε ό,τι έχει να κάνει με τον οπλισμό ενός α/φους. Αυτό αφορά φορτώσεις – εκφορτώσεις διάφορων όπλων και πυρομαχικών, για εκπαιδευτικές ή επιχειρησιακές πτήσεις, αλλά και επιθεωρήσεις και αφαιρετοποθετήσεις τόσο του ή των εκτινασσόμενων καθισμάτων όσο και της ή των καλυπτρών του αεροπλάνου.





Την Τεχνική Υποστήριξη μιας Μοίρας, συμπληρώνουν διάφορα επιτελικά Γραφεία τα οποία συνεργάζονται αρμονικά με τα 3 Σμήνη, όπως το Γραφείο Ελέγχου Συντήρησης, το Γραφείο Επιθεώρησης, το Γραφείο Εκπαίδευσης - Τυποποίησης και το Γραφείο Ασφαλείας.
Είναι άμεσα κατανοητό πως για να βρεθεί στον αέρα ένα αεροπλάνο, πρέπει νωρίτερα να ακολουθηθούν κάποιες άλλες διαδικασίες, στις οποίες εμπλέκονται πολλοί περισσότεροι από τον αριθμό του πληρώματος του αεροπλάνου.





Οι Τεχνικοί όλων των ειδικοτήτων της ΠΑ μας μοχθούν και καταφέρνουν, με τις όποιες καιρικές ή μη συνθήκες, να παρέχουν ετοιμοπόλεμα μαχητικά και εκπαιδευτικά αεροσκάφη, με υψηλό επαγγελματισμό και άμεση επαφή με το Ιπτάμενο προσωπικό. Πρόκειται για το "υλικό" που δένει την Ομάδα των "μπλε" και "χακί" ενδεδυμένων! Δίχως την δική τους προσπάθεια, το δικό τους μεράκι και την αγάπη τους για την ΠΑ και το αεροπορικό μέσο, καμιά πτήση δεν δύναται να πραγματοποιηθεί... Είναι οι "Δυνάμεις Υποστήριξης" της Πολεμικής μας Αεροπορίας και χαίρουν τον θαυμασμό και την υποστήριξη όλων μας, κάπου εκεί στην πίστα, νωρίς το χάραμα ή αργά τα μεσάνυχτα με ζέστη, με κρύο και βροχή...


Επιμέλεια Αθανάσιος Περράκης εα Αξ/κός Π.Α.
Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά