Εκφράζουμε την έντονη δυσαρέσκειά μας για τον αποκλεισμό των αστικών σωματείων
που συνθέτουν το Συντονιστικό Συμβούλιο Αποφοίτων ΑΣΣΥ (ΣΑΣΜΥ, ΣΑΣΜΥΝ, Σ.Α.Σ,
ΣΑΣΥΔΑ, ΣΑΙΡ) από τη συζήτηση των φορέων για το υπό ψήφιση σχέδιο νόμου του
ΥΠΕΘΑ με τίτλο "Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας (ΕΛΚΑΚ),
εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών
Ιδρυμάτων, σύσταση Κοινού Σώματος Πληροφορικής στις Ένοπλες Δυνάμεις και λοιπές
διατάξεις".
Η μείωση της πολυφωνίας πλήττει βάναυσα τους δημοκρατικούς θεσμούς. Η τακτική
των "fast track" διαδικασιών που ακολουθήθηκαν, με την κατάθεση του νομοσχεδίου
αμέσως μετά τη λήξη της διαβούλευσης, δεν συνάδει με την ανάπτυξη της
συμμετοχικότητας και της ανοιχτής διακυβέρνησης που διακηρύσσει η κυβέρνηση.
Σκοπός της ψήφισης του νόμου "open gov" ήταν η ενίσχυση της συμμετοχής των
πολιτών στη διαμόρφωση νομοθετημάτων που επηρεάζουν άμεσα τον εργασιακό τους
χώρο και τη ζωή τους. Η ανοιχτή διακυβέρνηση και η συμμετοχή των κοινωνικών
ομάδων συμβάλλουν στην βελτίωση των νόμων, ώστε αυτοί να γίνουν αποδεκτοί από
την κοινωνία και να αποφευχθούν αντιδικίες λόγω κακής νομοθέτησης.
Ενώ σε όλη την Ευρώπη προωθούνται αυτές οι πρακτικές, ο αποκλεισμός των Αστικών
Σωματείων με μέλη απόφοιτους ΑΣΣΥ αποτελεί άτοπη και παράλογη ενέργεια.
Στόχος μας ήταν να συμβάλλουμε στην βελτίωση του νομοσχεδίου, σύμφωνα με τις
αρχές της ανοιχτής διακυβέρνησης, και να προσφέρουμε στην κυβέρνηση στοιχεία που
αφορούν τα μέλη μας, χρήσιμα για την βελτίωση του νομοθετικού έργου.
Ακόμη και αρνητικά σχόλια από τα Αστικά Σωματεία θα ωφελούσαν τη
διαδικασία. Η πρόοδος έρχεται από την διαφορετική άποψη, όχι από την
απόλυτη ταύτιση.
-2-
Είναι υποχρέωση του νομοθέτη να αποζητά θέσεις και προτάσεις διαφορετικές
από αυτές που έχει ενσωματώσει στο εκάστοτε σχέδιο νόμου. Αυτό αποτελεί
βασική αρχή της δημοκρατίας μας. Εάν σε κάθε σχέδιο νόμου δεν λαμβάνονται
υπόψη οι προτάσεις των φορέων, η διαδικασία μπορεί να χαρακτηριστεί και ως
παρωδία αφού αποτελεί απλή υποχρέωση, μια διεκπεραίωση χωρίς ουσία και
όφελος.
Η βελτίωση έρχεται από τη σύνθεση.
Η άποψη ότι η εξαίρεση μας δικαιολογείται από το ότι το νομοσχέδιο είναι τεχνοκρατικής
φύσεως και δεν αφορά την μεριμνά προσωπικού είναι άστοχη και προσβλητική, όταν
απευθύνεται στα στελέχη που κατά κύριο έργο τους λειτουργούν, συντηρούν και
επιβλέπουν κάθε εργασία συντήρησης κι αναβάθμισης στα πανάκριβα οπλικά
συστήματα που τους έχει εμπιστευθεί η Πατρίδα κι ο Ελληνικός λαός και συμμετέχουν
καθοριστικά σε κάθε πρόγραμμα καινοτομίας, εξέλιξης κι ανάπτυξης στις ΕΔ.
Η συμμετοχή δύο ή τριών ακόμα αστικών σωματείων που προτάθηκαν αλλά
εξαιρέθηκαν, θα «επιβάρυνε» την συνεδρίαση με 15 λεπτά επιπλέον χρόνου, τα οποία
θεωρούμε ότι άξιζε να «θυσιαστούν», προκειμένου να ακουστούν οι αυθεντικές απόψεις
των μελών τους.
Το Συντονιστικό των Συλλόγων Αποφοίτων ΑΣΣΥ με την ανακοίνωση που εξέδωσε
κατά την διαβούλευση του σχεδίου νόμου, απέδειξε με τις προτάσεις και παρατηρήσεις
του, ότι μπορεί να έχει ορθή και τεκμηριωμένη άποψη για τα περισσότερα και
σημαντικότερα εκ των άρθρων που περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου, είτε αυτά
αφορούν τεχνοκρατικά θέματα, είτε θέματα μέριμνας προσωπικού.
Επιπλέον απόδειξη τούτου αποτελεί, ότι ολόκληρα σχεδόν αποσπάσματα από την
ανακοίνωσή μας, έγιναν αποδεκτά σχεδόν αυτούσια από εκπροσώπους κομμάτων αλλά
και φορέων που συμμετείχαν στην συνεδρίαση.
Θα ήταν λοιπόν χρησιμότερο να ήταν παρόντες στην συνεδρίαση οι
εκπρόσωποί μας ως αυθεντικοί συγγραφείς κι εκφραστές μας, με πλήρη κι
αναλυτική γνώση των θεμάτων.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους τους πολιτικούς φορείς που στήριξαν και
πρότειναν την συμμετοχή μας στην διαδικασία, παροτρύνοντας τους την επόμενη φορά
να είναι πιο μαχητικοί και διεκδικητικοί, ώστε η εκάστοτε κυβέρνηση να αναγκάζεται να
αποδεχτεί και προτάσεις της αντιπολίτευσης, προς όφελος της πολυφωνίας και των
δημοκρατικών διαδικασιών.
Θα θέλαμε επίσης να αναφερθούμε σε κάτι που λύπησε απεριόριστα τα μέλη μας και
αυτό είναι η παντελής έλλειψη αναφοράς του εκπροσώπου της ΕΑΑΣ, σε θέματα τα
οποία άπτονται και αφορούν την απουσία από το νομοσχέδιο της συμμετοχής των
ΑΣΣΥ στο νομοθετικό πλαίσιο που αφορά τις συνεργασίες και συνέργειες που επιδιώκει
το ΕΛΚΑΚ με τις στρατιωτικές σχολές, όπως και για την αναβάθμιση των Ανωτέρων
-3-
Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών, σε αντίθεση με την πρακτική που ακολούθησαν
οι εκπρόσωποι των ενώσεων αποστράτων της ΠΑ και του ΠΝ οι οποίοι έκαναν εκτενή
αναφορά.
Στα θετικά της μέχρι τώρα συζήτησης που παρακολουθήσαμε σχολαστικά είναι:
H επανάληψη της εξαγγελίας από τον κ. Υφυπουργό για την ανάληψη
πρωτοβουλίας για την αναβάθμιση των Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών
Υπαξιωματικών. Μένει να δούμε το πότε και κυρίως για το πώς. Ελπίζουμε ότι
στην προσπάθεια αυτή εφόσον η πρόθεση είναι ειλικρινής, θα κληθούμε
εγκαίρως να συνεισφέρουμε με ιδέες και προτάσεις κι όχι μόνο με σχόλια σε
διαβούλευση παραμονές ψήφισης του νέου νόμου.
Θετική κι η δέσμευση ότι αρκετά από τα θέματα μέριμνας προσωπικού που
χαρακτηρίζονται ως ώριμα και δίκαια κι αφορούν τους ΑΣΣΥ, που θέσαμε τόσο
εμείς αλλά κι άλλοι φορείς, θα αντιμετωπιστούν «σύντομα» με νέο νομοσχέδιο.
Αναμένουμε!!!
Ευχόμαστε το άρθρο 69 να μην αποσύρθηκε σκόπιμα λόγω της παρούσας
προεκλογικής περιόδου. Θα θέλαμε να καλέσουμε σε εγρήγορση τα μέλη μας για την
πιθανή επαναφορά τόσο των παραπάνω διατάξεων όσο και ηθελημένων κατά την
άποψή μας διαρροών προς σφυγμομέτρηση, που μας ανησύχησαν και μας
απασχόλησαν στο πρόσφατο παρελθόν για θέματα όπως: το σώμα
Υπαξιωματικών, η διάλυση ή μόνιμη υποβάθμιση των ΑΣΣΥ, η ενοποίηση των
Στρατιωτικών Νοσοκομείων και των Μετοχικών Ταμείων μετά τις Ευρωεκλογές.
Η τοποθέτηση του κ. ΑΓΕΕΘΑ στη συζήτηση περί μη καλών αναπτυξιακών προοπτικών
και μελετών για τα ΜΤ και της ανάγκης φωτισμού της «σκοτεινής πλευρά του λόφου»
όπως χαρακτηριστικά τόνισε, επιτείνει την ανησυχία για τους πιθανούς σχεδιασμούς και
τη σύγχυση για το μέλλον τους.
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι χωρίς την καθημερινή προσπάθεια των αποφοίτων ΑΣΣΥ
στα πεδία των ασκήσεων, όπου μάχονται καθημερινά για την διατήρηση της εθνικής
ανεξαρτησίας και ακεραιότητας, κανένα άρμα, κανένα αεροσκάφος και καμιά φρεγάτα
δεν θα μπορούσαν να εκτελέσουν την αποστολή των.
Απαιτούμε απλά σεβασμό για όσα προσέφεραν τα εν αποστρατεία μέλη μας και όσα
προσφέρουν τα εν ενεργεία μέλη μας, απόφοιτοι ΑΣΣΥ, για την διατήρηση της ειρήνης
στην ευρύτερη περιοχή, μέσω της καθημερινής προσπάθειας για ισχυρή αποτροπή,
ώστε να μην τολμήσει ποτέ κανείς να επιβουλευτεί τα εθνικά συμφέροντα της πατρίδας.
Ευχόμενοι ότι η εξαίρεσή μας από την συμμετοχή στις διαδικασίες επεξεργασίας κι
εξέτασης του σχεδίου νόμου του ΥΠΕΘΑ, δεν ήταν μια προσπάθεια απαξίωσης ή
φίμωσης των συλλόγων μας από πρόθεση κι ελπίζοντας ότι δε θα επαναληφθεί στο
μέλλον, δηλώνουμε ότι θα εργαζόμαστε άοκνα κι ακατάβλητα, για το συμφέρον των
μελών μας αποφοίτων ΑΣΣΥ, των Σχολών μας, των Ενόπλων Δυνάμεων και της
Πατρίδας.
-4-
Αναμένουμε από την εκάστοτε κυβέρνηση να μην επαναλάβει το λάθος εις βάρος της
συμμετοχικότητας και των δημοκρατικών διαδικασιών με τον αποκλεισμό της
συγκεκριμένης κατηγορίας αστικών σωματείων. Επίσης τα 9000 σχόλια του open gov
ήταν πάρα πολλά για να ληφθούν ελάχιστα υπόψη.
Για τα ΔΣ των Συλλόγων ΑΣΣΥ
Ευάγγελος Στέφος - Υπλγός (ΠΖ) ε.α. Πρόεδρος ΣΑΣΜΥ
Γεώργιος Κυλινδρής - Τχης (ΑΤΘ) Γεν. Γραμματέας ΣΑΣΜΥ
Παύλος Σοφικίτης - Υπχος (Ε) ΠΝ ε.α. Πρόεδρος ΣΑΣΜΥΝ
Κων/νος Καλαρρύτης - Υπχος (Ε) ΠΝ ε.α. Γεν. Γραμματέας ΣΑΣΜΥΝ
Βασίλειος Τσιλιγιάννης - Σμχος (ΤΤΗ) ε.α. Πρόεδρος Σ.Α.Σ & Συντονιστικού
Κων/νος Τσιγγάρης - Σμχος (ΤΤΗ) ε.α. Γεν. Γραμματέας Σ.Α.Σ
Ιωάννης Δαλέζιος - Σμχος (Ρ) ε.α. Πρόεδρος ΣΑΙΡ
Ξενοφών Γκουγκουλής - Ανθσγός (Ρ) ε.α. Γεν. Γραμματέας ΣΑΙΡ
Γεώργιος Ρούσσος - Ταξχος (Ο) ε.α. Πρόεδρος ΣΑΣΥΔΑ
Χρήστος Χουτόπουλος - Ασμχός ε.α Γεν. Γραμματέας ΣΑΣΥΔΑ & Συντονιστικού
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου