ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΑΝΟΥ ΚΑΜΜΕΝΟΥ ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΤΟΥ Π.Ν.

ΠΡΩΤΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ ΥΕΘΑ
ΠΑΝΟΥ ΚΑΜΜΕΝΟΥ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Ι. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ
ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΤΟΥ Π.Ν.


ΠΡΩΤΟΛΟΓΙΑ
Κύριε συνάδελφε, νομίζω ότι κατ’ αρχάς στα ερωτήματά σας έχει απαντήσει ο κ. Δένδιας, ο πρώην Υπουργός Άμυνας, ο οποίος ουσιαστικά όχι μόνο υπέγραψε το συγκεκριμένο πρόγραμμα, αλλά και πριν από λίγες μέρες δημόσια στην τηλεόραση βγήκε και στήριξε την επιλογή της Κυβέρνησης -όχι της Κυβέρνησης, του Πολεμικού Ναυτικού- να προχωρήσουμε στην υπογραφή.

Όσον αφορά τον χρόνο, θα σας πω κατ’ αρχάς ότι υπεγράφη την τελευταία ημέρα που υπήρχε ο ορισμός της τελευταίας ημερομηνίας από τη μεριά των Αμερικανών για να δεχθούμε την απόφαση της Γερουσίας. Το σύστημα της χρηματοδότησης από την αμερικανική Κυβέρνηση δεν είναι μία εταιρική συμφωνία με το Υπουργείο Άμυνας της Ελλάδος. Είναι μία διακρατική συμφωνία μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της ελληνικής Κυβέρνησης. Την ημέρα, λοιπόν, που τελείωνε η τελευταία ημερομηνία για τη συμφωνία υπογράψαμε και πήραμε την απόφαση του ΚΥΣΕΑ να προχωρήσουμε το πρόγραμμα, το οποίο έχει την υπογραφή του πρώην πρωθυπουργού και Αρχηγού της Νέας Δημοκρατίας κ. Αντώνη Σαμαρά, του Αρχηγού του ΠΑΣΟΚ κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, του κ. Γκίκα Χαρδούβελη, του πρώην Υπουργού κ. Δημήτρη Αβραμόπουλου, του πρώην Υπουργού κ. Ντινόπουλου, του κ. Δένδια, του Κυριάκου Μητσοτάκη, του κ. Μανιάτη, του κ. Κικίλια, του κ. Βαρβιτσιώτη και του κ. Σταμάτη.

Καταθέτω, λοιπόν, την απόφαση του ΚΥΣΕΑ με τις υπογραφές όλων των στελεχών της Νέας Δημοκρατίας ως Κυβέρνησης και όλων των στελεχών του ΠΑΣΟΚ για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, με τη συγκεκριμένη πληρωμή και τις συγκεκριμένες δόσεις.

Οι δε διακρατικές συμφωνίες θα σας πω ότι είναι χωρίς τόκο. Είναι δηλαδή ουσιαστικά χρηματοδότηση από το αμερικανικό δημόσιο για την αγορά του συγκεκριμένου οπλισμού.

Ακούγονται διάφορα νούμερα και γράφονται σε μία κυριακάτικη εφημερίδα σχεδόν κάθε εβδομάδα. Δεν είναι αληθινά. Ουσιαστικά, το ποσό αυτό των 499 εκατομμυρίων δολαρίων είναι η οροφή. Δεν υπάρχει πρόγραμμα που να μην έχει τουλάχιστον έκπτωση 20% με 30%. Άρα, μιλάμε για 350 εκατομμύρια δολάρια. Από τα 350 εκατομμύρια δολάρια τα 150 εκατομμύρια δολάρια είναι αυτά τα οποία θα δοθούν πρώτα στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, στην ΕΑΒ.

Υπάρχει κανείς Έλληνας που δεν θέλει να εξασφαλίσει για επτά χρόνια τη δουλειά της ΕΑΒ; Μιλάμε ουσιαστικά, δηλαδή, για τα εκτός ΕΑΒ χρήματα, που είναι περίπου στα 200 εκατομμύρια δολάρια, με τα οποία η Ελλάδα έχει αεροπλάνα που έχουν κρίνει το Πολεμικό Ναυτικό αλλά και τρεις προηγούμενες κυβερνήσεις ότι είναι απολύτως απαραίτητα.

Όσον αφορά τις άλλες προσφορές, θέλω να πω ότι άκουσα και εγώ για τα αυστραλιανά και διάβασα και ερώτηση συναδέλφου από το «Ποτάμι». Σας καταθέτω, λοιπόν, επίσημα ότι η Αυστραλιανή Κυβέρνηση πλήρωσε 2,15 δισεκατομμύρια δολάρια για την αναβάθμιση των αντίστοιχων αεροσκαφών. Καταθέτω το έγγραφο στα Πρακτικά.

Το ίδιο έκανε και η Γερμανία, η οποία είναι η χώρα παραγωγής του αεροσκάφους το οποίο φέρεται να είναι ο ανταγωνιστής. Δεν πρέπει, λοιπόν, να παρασυρόμεθα απ’ αυτά τα ερωτήματα τα οποία μπαίνουν από τη μεριά αντιπροσώπων οι οποίοι έχασαν τη «μπίζνα». Γιατί αυτή είναι ουσιαστικά η δουλειά.

Ποια θα ήταν η άλλη λύση; Η άλλη λύση θα ήταν αυτή η Κυβέρνηση να πει: «Αρνούμαστε τις εισηγήσεις του Πολεμικού Ναυτικού, θεωρούμε ότι οι εισηγήσεις όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων ήταν εκ του πονηρού και πάμε σε αγορά νέων αεροσκαφών».

Πόσο θα κόστιζαν τα νέα αεροσκάφη, αυτά τα οποία είναι του άλλου τύπου, αυτά που χρησιμοποιεί η Τουρκία; Θα κόστιζαν, λέει, 250 εκατομμύρια ευρώ λιγότερα. Τι σημαίνει 250 εκατομμύρια ευρώ για ένα καινούργιο αεροπλάνο; Σημαίνει ότι αυτό το αεροπλάνο που αγοράζεται με 250 εκατομμύρια έχει συμπεριλάβει μέσα την αξία κτήσης μόνο του αεροσκάφους. Θα χάναμε 49 εκατομμύρια που ήταν τα ανταλλακτικά, που υπάρχουν αυτή τη στιγμή για τα Ρ-3, θα χάναμε περίπου 10 εκατομμύρια τα οποία είναι τα χρήματα των κινητήρων που έχουμε –είναι καινούργιοι κινητήρες για τα Ρ-3- και βεβαίως όλη την εκπαίδευση.

Ξέρετε πόσο ήταν το κόστος της άλλης εταιρείας; Ήταν ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Εγώ τέτοια απόφαση δεν μπορούσα να υπογράψω και να πάω φυλακή. Από τη στιγμή που το Πολεμικό Ναυτικό έχει αυτή την απαίτηση, από τη στιγμή που όλες οι κυβερνήσεις έχουν συμφωνήσει, από τη στιγμή που η ανταγωνίστρια προσφορά ήταν η διπλάσια ουσιαστικά από την υφιστάμενη, τότε η επιλογή ήταν μία, αυτή την οποία και υπογράψαμε.

Όσον αφορά δε τα παλιά και άχρηστα, θέλω να σας πω το εξής. Ξέρετε τι χρονολογίας είναι τα Β-52 βομβαρδιστικά των Ηνωμένων Πολιτειών; Είναι του 1950. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, από τη Boeing, η Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών αγοράζει όλους τους παλιούς κινητήρες συγκεκριμένου τύπου Boeing, προκειμένου να αντικαταστήσει τους οκτώ κινητήρες του Β-52.

Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη, έτσι όπως αναβαθμίζονται, ουσιαστικά είναι καινούργια. Έχουμε εγγύηση από την Lockheed Martin, από την κατασκευάστρια εταιρεία συν το «Follow on Support», ότι για τα επόμενα χρόνια αυτά τα αεροπλάνα θα είναι στη διάθεσή μας.

Ξέρετε πότε αποκτούμε το πρώτο αεροπλάνο; Μέσα σε δώδεκα μήνες. Σε δώδεκα μήνες θα έχει παραδοθεί το πρώτο αεροσκάφος. Με την άλλη λύση του ενός δισεκατομμυρίου, που πολλοί αντιπρόσωποι και εκδότες φαίνεται να ήθελαν, το πρώτο αεροσκάφος που θα παραλαμβάναμε θα ήταν από 19 μήνες -και εάν το παραλαμβάναμε- έως 25 μήνες. Ξέρετε πόση προκαταβολή έπρεπε να πληρώσουμε; Έπρεπε να πληρώσουμε το 30%. Δηλαδή, θα έπρεπε, αντί να εκταμιεύσουμε 42 εκατομμύρια που εκταμιεύουμε για φέτος, να εκταμιεύσουμε κατά τον πρώτο χρόνο 85 εκατομμύρια.

Αυτή, λοιπόν, είναι η αλήθεια. Όλα τα άλλα τα οποία ακούγονται είναι μόνο προφάσεις, προφάσεις τις οποίες απέρριψαν ακόμη και οι ίδιοι οι χειριστές που ανήκουν στη Νέα Δημοκρατία, ο πρώην Υπουργός κ. Δένδιας, αλλά και όλοι εκείνοι που λένε «ναι μεν να τα παίρναμε, αλλά όχι τώρα». Δεν υπάρχει «όχι τώρα». Ή τώρα θα υπογράφαμε ή αυτό το πρόγραμμα και την έγκριση του Κογκρέσου θα την είχαμε χάσει. Αυτό έκανε η σημερινή Κυβέρνηση.

ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ
Κατ’ αρχήν, ελάτε να το παραλάβετε το έγγραφο που ζητάτε. Είναι απόρρητο, όμως. Θα λάβετε γνώση, αλλά μην το ξαναδούμε πρωτοσέλιδο, όπως είδαμε τα Πρακτικά της Επιτροπής Εξοπλισμών, κάτι για το οποίο, κύριε Πρόεδρε, εγώ ζητώ να γίνει έρευνα, διότΙ 22 χρόνια στο Κοινοβούλιο, από της συστάσεως της Επιτροπής Εξοπλισμών, είναι η πρώτη φορά που διαρρέουν Πρακτικά της Επιτροπής Εξοπλισμών, χωρίς να τα έχει πάρει κανείς από τους Βουλευτές.

Η Επιτροπή Εξοπλισμών κάνει απόρρητη συζήτηση και εδώ είδαμε σε πρωτοσέλιδο εφημερίδας τα Πρακτικά συζήτησης. Δεν έχω πάρει ποτέ στη ζωή μου, παρ’ ότι και Πρόεδρος της συγκεκριμένης Επιτροπής, Πρακτικά. Αυτό σημαίνει ότι κάποια συμφέροντα μοιράζουν πολύ χρήμα, για να πάρουν χαρτιά.

Όσον αφορά αυτά που μου είπατε για το 2009, γιατί δεν ρωτάτε τον κ. Μεϊμαράκη γιατί δεν τα πήρε; Ο κ. Μεϊμαράκης ήταν Υπουργός Άμυνας. Για ποιο λόγο δεν τα πήρε με το πρόγραμμα του 2009 τα καινούργια αεροπλάνα; Για ποιο λόγο καθήλωσαν το 2009 τα Ρ-3, για να πάρουν τα καινούργια αεροπλάνα και τι τελικά τους σταμάτησε;

Εάν εδώ, λοιπόν, μπούμε σε διαφωνίες αυτή τη στιγμή για το ποιος θα γίνει Αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας, εάν ο κ. Δένδιας πρέπει να χτυπηθεί από τα μέσα, εάν ο κ. Μεϊμαράκης πρέπει να ενταχθεί από τα μέσα ή από τα έξω, εγώ σε αυτή τη λογική δεν θα μπω, αλλά θα σας πω ότι εμείς ακολουθούμε τις προτάσεις του Πολεμικού Ναυτικού και όχι των αντιπροσώπων.

Γιατί δεν σας κάνει και κάτι άλλο εντύπωση; Εγώ χαίρομαι που είστε ένας νέος Βουλευτής που αναλάβατε τον τομέα της Άμυνας. Τα 84 δισεκατομμύρια των προγραμμάτων από το 1998 μέχρι το 2003, των γερμανικών προγραμμάτων, κανέναν δεν ενδιέφεραν σε αυτήν την Αίθουσα; Τα υποβρύχια που έγερναν, τα αντισταθμιστικά ωφελήματα που έπαιρναν για να ανοίξουν την Pirelli –ο κ. Λιακουνάκος πήρε 68 εκατομμύρια, για να ανοίξει εργοστάσιο για να δουλέψουν Έλληνες στην Pirelli, 68 εκατομμύρια ευρώ, στην Εισαγγελέα, την κ. Ράϊκου, είναι η υπόθεση- όλα τα προγράμματα, για τα οποία απεδείχθη στη Γερμανία ότι υπάρχουν δωροδοκίες και πληρώνουν 30, 32 και 37 εκατομμύρια αποζημιώσεις, δεν ενδιαφέρουν τη Νέα Δημοκρατία; Απόλυτη προστασία στο ΠΑΣΟΚ;

Αρχίζετε να ρωτάτε για πρόγραμμα το οποίο εσείς υπογράψατε; Ο Πρωθυπουργός σας το υπέγραψε, ο Αρχηγός σας.

Η απάντηση, λοιπόν, είναι ξεκάθαρη: Το 2009 κάποιοι καθήλωσαν τα αεροσκάφη, για να πάρουν καινούργια παραγγελία. Όμως, δεν πήραν την παραγγελία, γιατί θα πήγαιναν όλοι μέσα.

Διότι καθήλωσαν αεροσκάφη όπου υπήρχαν 50 εκατομμύρια ανταλλακτικά, κι όπου ήταν εκπαιδευμένο το προσωπικό, τα οποία αν αναβαθμιζόντουσαν τότε, θα είχατε δίκιο, θα πληρώναμε 120-130 εκατομμύρια δολάρια και όχι 500 ή 350, που τελικά βγαίνει. Αλλά κάποιοι ήθελαν να πάρουν τα αεροσκάφη από τα οποία από 250 εκατομμύρια που θα είχαν τα καινούρια, με το 20% που υπολογίζεται στο 80%, δηλαδή 20% είναι η αξία κτήσεως και 80% το «καπέλο» που έρχεται μετά, για την εκπαίδευση, για τα ανταλλακτικά και τα υπόλοιπα, κάποιοι μεσάζοντες θα είχαν βγάλει μεγάλες προμήθειες.

Η απάντηση είναι, λοιπόν, ότι εμείς, κύριε Κεφαλογιάννη, ακολουθούμε αυτά που εισηγείται το Πολεμικό Ναυτικό. Τα εσωτερικά της Νέας Δημοκρατίας θα πρέπει να τα λύσετε μεταξύ σας.

Όσον αφορά τον κ. Ταφύλλη: ο κ. Ταφύλλης, ο Γενικός Γραμματέας, είναι υπεύθυνος μόνο για το πολιτικό προσωπικό. Δεν υπογράφει κανένα έγγραφο που αφορά προμήθειες. Επιλέξατε να τον χτυπήσετε. Γιατί; Γιατί εργαζόταν –λέει- σε υποκατασκευαστική της LOCKHEED. Μα, η ίδια η LOCKHEED την εταιρεία στην οποία φέρεται ότι εργαζόταν ο κ. Ταφύλλης, που ασχολείται με το πολιτικό προσωπικό, είχε απορρίψει. Και εν συνεχεία επαναλαμβάνετε ένα δημοσίευμα για το οποίο έχει προσφύγει στην Δικαιοσύνη, ότι εργαζόταν σε ιδιωτική εταιρεία εξοπλισμών. Ο κ. Ταφύλλης δούλευε επίσημα στο ΝΑΤΟ τα τελευταία χρόνια.

Ας αφήσουμε, λοιπόν, την λάσπη στον ανεμιστήρα. Ας ανοίξουμε τα προγράμματα να τα δείτε πραγματικά και ας μην κατηγορείτε συναδέλφους σας της Νέας Δημοκρατίας που τέλεσαν Υπουργοί. Ελάτε μαζί και σας δίνω το λόγο μου ότι έχω να σας ενημερώσω για τόσα προγράμματα που έχει πάρει η κ. Ράικου για τα οποία μπορούμε να μιλάμε για ώρες εδώ και ότι θα πάνε πολλοί φυλακή. Αυτό σας το υπόσχομαι.

Από τα 84 δισεκατομμύρια ξέρετε πόσα πληρώσαμε από το 2010 μέχρι το 2015, τα «σπασμένα» της Κυβέρνησης Σημίτη; Πληρώσαμε 30 δισεκατομμύρια εν μέσω κρίσεως. Πληρώνουμε για τις συμβάσεις τις οποίες κάποτε απ’ αυτά τα έδρανα ως Νέα Δημοκρατία και ως Αντιπολίτευση εγώ κατήγγειλα και πήγα κατηγορούμενος με αγωγές, με μηνύσεις. Ξέρετε πόσες μου έχει κάνει ο κ. Τσοχατζόπουλος;

Ξέρετε όλοι αυτοί που βρίσκονται στον Κορυδαλλό όταν μίλαγα για τα υποβρύχια, πόσο με είχαν απέναντι; Ξέρετε όταν μιλάγαμε τότε για τα ΑΩ, τα «μαϊμού» ΑΩ, τα οποία πλήρωσε ο ελληνικός λαός, πως ήμασταν στη γωνία; Τώρα έρχεται η δικαίωση. Και αντί εσείς τώρα να βγείτε μπροστά και να πάρετε το λόγο και να δικαιωθεί η Νέα Δημοκρατία –αν θέλετε- γι’ αυτά που έλεγε τότε, έρχεστε τώρα και γίνεστε συνέταιροι του ΠΑΣΟΚ. Αμάν, αν πιάσουμε το όνομα του Γιάννου Παπαντωνίου είναι λες και πιάσαμε τα ιερά της παρατάξεως!

Ελάτε να ακολουθήσετε το δρόμο αυτό του δικαίου, αυτού του αγώνα που έκανε κάποτε η Νέα Δημοκρατία πριν γίνει συνέταιρος του ΠΑΣΟΚ.

Όσον αφορά το σημερινό πρόγραμμα, μην έχετε αμφιβολίες. Καλώς ο κ. Δένδιας ακολούθησε την πρόταση του Πολεμικού Ναυτικού.

Σας ευχαριστώ πολύ.

 
Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά