Εξώδικο της AMS AERO κατά ΕΑΒ για τη συντήρηση των C-130




Εξώδικο της AMS AERO κατά ΕΑΒ για τη συντήρηση των C-130© Shutterstock

Η εταιρεία AMS AERO, η οποία έχει αναλάβει εδώ και ένα περίπου χρόνο την εκτέλεση φάσεων του προγράμματος εργοστασιακής συντήρησης αεροσκαφών C-130 Η/Β της Πολεμικής Αεροπορίας, απέστειλε εξώδικο προς την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), θέτοντας την τελευταία προ των ευθυνών της για τις τραγικές καθυστερήσεις που έχει επιφέρει η στάση της στο πρόγραμμα.








Η διαθεσιμότητα των C-130 παραμένει εδώ και χρόνια σε απαράδεκτα χαμηλό επίπεδο, γεγονός που επηρεάζει άμεσα την επιχειρησιακή ετοιμότητα της ΠΑ, σημειώνει στην ανακοίνωση. Για το πρόβλημα έχει ενημερωθεί και ο Πρωθυπουργός, όταν την περασμένη Άνοιξη βρέθηκε στην πολύ δυσάρεστη θέση να δει πτήση ανθρωπιστικής βοηθείας να ακυρώνεται, διότι το αεροσκάφος C-130 που θα την εκτελούσε υποχρεώθηκε να καθηλωθεί και δεν υπήρχε άμεσα άλλο διαθέσιμο να εκτελέσει την αποστολή.

Ήδη από τότε ζητήθηκε από την πολιτική ηγεσία το πρόβλημα να επιλυθεί ταχύτατα, αλλά μέχρι σήμερα, επτά μήνες μετά, δεν υπάρχει ουσιαστική πρόοδος. Η αιτία είναι, ότι η ΕΑΒ δεν ανταποκρίνεται στις συμβατικές της υποχρεώσεις προς την εταιρεία AMS AERO.

Συγκεκριμένα, η ΕΑΒ κωλυσιεργεί στην παροχή των απαραιτήτων ανταλλακτικών και στην επισκευή υποσυγκροτημάτων, κάτι που αποτελεί συμβατική της υποχρέωση. Διευκρινίζεται ότι το 60% είναι αναλώσιμα υλικά που απαιτούνται για την επισκευή των υποσυγκροτημάτων και των αεροσκαφών.







Επίσης, η ΕΑΒ δεν έχει φανεί συνεπής στις οικονομικές της υποχρεώσεις με αποτέλεσμα η AMS AERO να μην έχει πληρωθεί για εργασίες που έχει εκτελέσει και εκτελεί με βάση τη σύμβαση που έχει συναφθεί από τις 3 Ιουνίου του 2022 (ήτοι η εταιρεία υποβάλλεται σε έξοδα και απασχολεί προσωπικό επί 16 μήνες, χωρίς να έχει λάβει την αμοιβή που της οφείλεται). Ταυτόχρονα, κύκλοι συνδικαλιστών συκοφαντούν ανοικτά την AMS AERO, δημιουργώντας μια δυσμενή εικόνα που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Η ψυχρή αλήθεια είναι ότι έτσι χάνεται η τελευταία ευκαιρία να επανέλθουν τα C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας σε πτητική κατάσταση στον συντομότερο δυνατό χρόνο και με το μικρότερο δυνατό κόστος. Οποιαδήποτε άλλη λύση, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς νέων μεταφορικών αεροσκαφών θα απαιτήσει αρκετά χρόνια για να ολοκληρωθεί και συνεπάγεται κόστος, το οποίο υπό τις σημερινές συνθήκες εκτιμάται ότι είναι απαγορευτικό. Πέραν αυτού, τα καινούργια αεροσκάφη απαιτούν και αυτά αντίστοιχη συντήρηση, που εάν δεν εκτελεστεί ως απαιτείται μετά από συγκεκριμένες ώρες πτήσης, θα καθηλωθούν και αυτά.


Όσο για την υφιστάμενη δυνατότητα της ΕΑΒ να προχωρήσει η ίδια σε εργοστασιακή συντήρηση των C-130, σημειώνεται ότι διαθέτει εξαιρετικά μικρό πιστοποιημένο ανθρώπινο δυναμικό με αποτέλεσμα να παραδίδει ένα αεροσκάφος κάθε τρία- τέσσερα χρόνια περίπου. Με αυτόν τον ρυθμό η ΠΑ δεν θα έχει ποτέ διαθέσιμο τον στόλο των C-130 με συνέπεια να υπάρχουν σοβαρότατες επιπτώσεις στο έργο της, αλλά και στην εν γένει ικανότητα του κράτους να ανταπεξέλθει σε δύσκολες και απαιτητικές αποστολές.

Απεναντίας η AMS AERO, διαθέτει ομάδα 20 έμπειρων και πιστοποιημένων στην συντήρηση C-130 τεχνικών, που αυξάνεται ανάλογα με τις απαιτήσεις του έργου, και έχει την δυνατότητα να παραδίδει δύο αεροσκάφη ανά έτος, εφόσον τηρούνται οι όροι της σύμβασης ΕΑΒ- AMS AERO και κυρίως αυτοί που αφορούν στην έγκαιρη διάθεση των απαιτούμενων ανταλλακτικών. Αντ’ αυτού όμως η ΕΑΒ αδιαφορεί και αδρανεί πλήρως με αποτέλεσμα την υπονόμευση και καθυστέρηση των εργασιών της AMS AERO.


Μετά από πληθώρα εγγράφων και αναφορών από την ΑΜS AERO προς στα αρμόδια όργανα και κλιμάκια της διοίκησης της ΕΑΒ, που δεν έχουν απαντηθεί, και δεν έχουν φέρει αποτέλεσμα, η AMS AERO αποφάσισε να προχωρήσει σε νομικές ενέργειες, με πρώτη το εξώδικο προς την διοίκηση της ΕΑΒ, στο οποίο καταγράφονται τα προβλήματα και τίθεται η εταιρεία προ των ευθυνών της.

Αναφέρεται μεταξύ άλλων σε αυτό:

“Μολονότι από πλευράς μας έχουμε τηρήσει απαρέγκλιτα όλους τους όρους της ως άνω σύμβασης και έχουμε αποδεδειγμένα παράξει έργο μέχρι σήμερα, εσείς κινείστε συχνά προς την αντίθετη κατεύθυνση, καθώς είναι συνεχές φαινόμενο η από μέρους σας παραβίαση ουσιωδών όρων της ανωτέρω σύμβασης.

Ειδικότερα, γνωρίζετε άριστα ότι για την έκδοση και εξόφληση εκάστου τιμολογίου αμοιβής μας (ΑΡΘΡΟ VI) είναι απαραίτητος ο από μέρους σας προηγούμενος έλεγχος αποδοχής εργασιών (ΑΡΘΡΟ VII), ο οποίος με τη σειρά του εξαρτάται εν τοις πράγμασι από την εκ μέρους σας χορήγηση προς την εταιρεία μας των απαραίτητων υλικών, ειδικών εργαλείων και εξοπλισμού (ΑΡΘΡΟ III).


Μετά μεγάλης έκπληξης και λύπης, διαπιστώνουμε όλους τους τελευταίους μήνες ότι παρουσιάζετε σημαντική και συστηματική καθυστέρηση στην πρόοδο και διεκπεραίωση των ως άνω σταδίων-φάσεων, με συνέπεια άλλοτε την υπερημερία και άλλοτε την παραβίαση των συμβατικών σας υποχρεώσεων, όπως αυτές περιγράφονται στην ανωτέρω σύμβαση έργου.

Συγκεκριμένα, σε αμφότερα τα αεροσκάφη, που έχουμε αναλάβει να συντηρήσουμε μέχρι σήμερα, παρουσιάζετε μεγάλες καθυστερήσεις στη χορήγηση των υλικών, των ειδικών εργαλείων και του απαραίτητου εξοπλισμού, με αποτέλεσμα αφενός το έργο μας να αδυνατεί εκ των πραγμάτων να ολοκληρωθεί και αφετέρου να συμπληρώνεται μεγάλος αριθμός εργατοωρών του προσωπικού μας, οι οποίες ξεπερνούν κατά πολύ τις αντίστοιχες αναγραφόμενες στο Παράρτημα Β της μεταξύ μας σύμβασης.

Εν κατακλείδι, η AMS AERO σημειώνει: “Σας δηλώνουμε ότι θα προχωρήσουμε σε αζήμια καταγγελία της από 03/06/2022 συναφθείσας μεταξύ ημών σύμβασης έργου και θα διεκδικήσουμε ενώπιον παντός αρμόδιου δικαστηρίου και αρχής και με κάθε νόμιμο και πρόσφορο μέσο την αποκατάσταση της συνολικής ζημίας που έχουμε υποστεί, επιφυλασσόμενοι παντός νoμίμου δικαιώματός μας”.

Είναι καιρός πλέον να ξεπεράσουμε τις συνδικαλιστικές αγκυλώσεις, και τις μικροσκοπιμότητες, και να φέρουμε αποτέλεσμα, για το καλό και την ασφάλεια της χώρας, και της Πολεμικής Αεροπορίας, που αγωνιά να αυξήσει τον πλόιμο στόλο της σε μεταφορικά αεροσκάφη, όπως έχει σχεδιάσει και απαιτείται από τις καταστάσεις, καταλήγει η ανακοίνωση


msn
Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά