ΘΕΜΑ : Χορήγηση Ειδών Ιματισμού
α. Υπ΄ αριθμ. Φ.900α/1449/15817/02.2.2018 απάντηση κ. ΥΕΘΑ
β. Υπ΄ αριθμ. Φ.900α/2125/16626/19.9.2019 απάντηση κ. ΥΕΘΑ
γ. Υπ΄ αριθμ. πρωτ. 412/22.10.2019 έγγραφό μας
δ. Υπ΄ αριθμ. Φ.900α/2210/16717/15.11.2019 απάντηση κ.ΥΕΘΑ
ε. Υπ΄ αριθμ. Φ.900α/2215/16725/15.11.2019 απάντηση κ. ΥΕΘΑ
στ. Υπ΄ αριθμ. Φ.900α/2617/17180/31.7.2020 απάντηση κ.ΥΕΘΑ
ζ. Υπ΄ αριθμ. Φ.900α/2712/17292/14.10.2020 απάντηση κ. ΥΕΘΑ
Αξιότιμε κε Υπουργέ.
Προσφάτως, αναγνώσαμε στη (ζ) σχετική απάντησή σας, κατά τη διαδικασία του κοινοβουλευτικού ελέγχου, αφορώσα στην αναπροσαρμογή της θερινής στολής εργασίας - εκστρατείας των υπηρετούντων στο Στρατό Ξηράς στελεχών, ότι η χορήγηση αμιγώς θερινής στολής ασκήσεων δεν καθιερώνεται, καθώς επιβαρύνει κατά 3 εκατομμύρια ευρώ περίπου ετησίως τον προϋπολογισμό του ΓΕΣ, εξαιτίας της επιπλέον χορήγησής της, από τις ήδη χορηγούμενες (νέου τύπου στολές με τροποποιημένη σύνθεση υφάσματος και βελτιωμένη ύφανση αυτών) και ότι βρίσκονται σε εξέλιξη διαγωνιστικές διαδικασίες για την προμήθεια των απαιτούμενων πρώτων υλών, για την σταδιακή κατασκευή του νέου αρβύλου, τύπου II, που θα φέρεται τους καλοκαιρινούς μήνες.
Αντιπαρερχόμενοι του γεγονότος ότι οι νέοι τύποι στολής και αρβύλων είναι γνωστοί στους συναδέλφους μας, είτε από φωτογραφίες, είτε διότι τις προμηθεύονται ιδιωτικώς - με ιδία έξοδα - από το ελεύθερο εμπόριο, η φράση «από τις ήδη χορηγούμενες» προκαλεί το αίσθημα των συναδέλφων μας, καθώς έχουν περάσει εξήντα δύο (62) μήνες από την τελευταία χορήγηση στολών εργασίας - εκστρατείας στους συναδέλφους μας, ενώ η τελευταία χορήγηση που πραγματοποιήθηκε σε άρβυλα (σε όσους χορηγήθηκαν το 2018), δεν αφορούσε στον νέο τύπο, αλλά σε παλαιότερο.
Επιπλέον, από την ίδια ως άνω απάντησή σας, για άλλη μία φορά υποστηρίζεται ότι, αιτία των καθυστερήσεων στις χορηγήσεις είναι οι εν εξελίξει διαγωνιστικές διαδικασίες. Επιτρέψτε μας στο σημείο αυτό να σας γνωρίσουμε ότι οι διαγωνιστικές διαδικασίες αναφέρθηκαν και επί παλαιοτέρων Υπουργών Εθνικής Άμυνας [ιδέτε χαρακτηριστικά την (α) σχετική] και ως εκ τούτου θεωρούμε ότι πλέον οι απαντήσεις δίδονται για να δικαιολογήσουν την αδικαιολόγητη καθυστέρηση στη χορήγηση στολών εργασίας – εκστρατείας στα στελέχη του ΣΞ (που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ). Τριάντα τρεις (33) μήνες από την ως άνω (α) σχετική τότε απάντηση του Υπουργείου, φαίνεται ότι αυτές οι «εν εξελίξει διαγωνιστικές διαδικασίες και συμβάσεις» δεν έχουν τελειωμό, καθώς συνεχίζεται η αναφορά τους ως οι γενεσιουργές αιτίες της μη χορήγησης ειδών ιματισμού στα στελέχη του ΣΞ [ιδέτε και (δ) έως και (στ) όμοιες κοινοβουλευτικές απαντήσεις].
Όσο αφορά στην επιβάρυνση του ετήσιου οικονομικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με το ποσό των 3 εκατομμυρίων ευρώ, λόγω χορήγησης επιπλέον στολών εργασίας – εκστρατείας (θερινού τύπου), θα ήταν ενδιαφέρον να γνωρίσουμε (ως άμεσοι ενδιαφερόμενοι και ως φορολογούμενοι πολίτες) τα ποσά που κάθε χρόνο (από το 2015 και μετά) προϋπολογίζονται για χορήγηση σε είδη ιματισμού στα στελέχη του ΣΞ και τον απολογισμό αυτών, δηλαδή πόσα δαπανήθηκαν σε χορηγήσεις. Είμαστε σίγουροι ότι τα δαπανώμενα ποσά, είναι ανάλογα με τις χορηγήσεις, δηλαδή μηδαμινά. Κι εφόσον είναι μηδαμινά, θα ήταν ακόμα πιο ενδιαφέρον να γνωρίσουμε τι απέγιναν οι προϋπολογισθείσες εγγραφές κι αν αυτές μεταφέρθηκαν στους επόμενους ετήσιους προϋπολογισμούς, ενισχύοντάς τους. Προς υποβοήθηση της ανεύρεσης των παραπάνω στοιχείων, σας παραπέμπουμε στη (στ) σχετική απάντηση του κ. ΥΕΘΑ, σύμφωνα με την οποία, η ετήσια οικονομική επιβάρυνση για τη χορήγηση ενός πλήρους σετ ειδών ένδυσης, για το σύνολο των μονίμων στελεχών του ΣΞ, προσεγγίζει ετησίως, τα έντεκα (11) εκατομμύρια ευρώ. Λαμβάνοντας υπόψη ότι 1,3 εκατομμύρια ευρώ δαπανήθηκαν τα έτη 2019 – 2020 για μερική χορήγηση ειδών ιματισμού (σε ορισμένα στελέχη, άρα 650.000 ευρώ ετησίως), και αναλογιζόμενοι ότι έχουν παρέλθει πέντε (5) ετήσιοι οικονομικοί προϋπολογισμοί από τότε που χορηγήθηκαν στολές εκστρατείας – ασκήσεων στο σύνολο των στελεχών του ΣΞ, «εξοικονομήθηκαν» και πρέπει να εμφανιστούν ως ενίσχυση στους αντίστοιχους προϋπολογιστικούς κωδικούς για το έτος 2021, 51.750.000 ευρώ [χωρίς να υπολογίζονται τα 2.268.000 ευρώ που «εξοικονομήθηκαν» από την κατάργηση της τρίτης στολής των οπλιτών θητείας, σύμφωνα με την (ε) όμοια απάντηση]. Άλλωστε, με το (α) σχετικό, αναφέρθηκε ότι η μη χορήγηση δεν οφειλόταν τότε σε έλλειψη χρηματοδότησης, πόσο δε μάλλον σήμερα, που δεν τελούμε υπό μνημονιακές δεσμεύσεις.
Σας υπενθυμίζουμε το (γ) όμοιο έγγραφό μας, σύμφωνα με το οποίο το κάθε στέλεχος δαπανά το ποσό των 165 ευρώ ετησίως, για να καλύψει (με αμφιβόλου ποιότητας ιματισμό) τις υπηρεσιακές του ανάγκες στην ένδυση, αποδεικνύοντας ότι τα 51.750.000 ευρώ της προηγούμενης παραγράφου, δεν «εξοικονομήθηκαν» αλλά εμμέσως δανείστηκαν από τους οικογενειακούς οικονομικούς προϋπολογισμούς των στελεχών στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
Ας μη ξεχνάμε ότι φέτος, με τις ιδιαίτερες, σε επιχειρησιακό επίπεδο, απαιτήσεις αντιμετώπισης των γεγονότων (μεταναστευτικό, κορωνοϊός και κρίση τουρκικής προκλητικότητας), οι ανάγκες σε είδη ιματισμού εκτοξεύτηκαν, αναγκάζοντας τα στελέχη του ΣΞ να βάλουν βαθύτερα το χέρι στη τσέπη, ώστε να προμηθευτούν, όχι μόνο επιπλέον στολές ασκήσεων και άρβυλα, αλλά και είδη ατομικής προστασίας της υγείας τους. Η Υπηρεσία, αρκούμενη στη χορήγηση μιας μάσκας προστασίας, τους κάλεσε να αντιμετωπίσουν τις παραπάνω προκλήσεις, επιβραβεύοντάς τους - μέσω του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας - με τη χορήγηση (αναμένεται) του χρηματικού ποσού που αντιστοιχίζεται σε πέντε (5) ήμερες εκτός έδρας για την καθεμία και τον καθένα [για κάποιες και κάποιους τρεις(3)], ποσό που αφ΄ ενός δεν καλύπτει επ’ ουδενί τις φετινές ιδιωτικές τους δαπάνες σε είδη υπηρεσιακού ιματισμού και αφ΄ ετέρου το σύνολό του για τον ΣΞ αφορά σε λιγότερο από το 1/10 που «εξοικονομήθηκε» από τη μη χορήγηση ειδών ιματισμού τα πέντε (5) τελευταία έτη, χωρίς να αναφερθούμε στη μη [επί τέσσερα (4) συναπτά έτη] καταβολή της αποζημίωσης για τη νυκτερινή μας απασχόληση.
Τέλος, θεωρώντας ότι οι εν εξελίξει διαγωνιστικές διαδικασίες και συμβάσεις θα παραμείνουν «εν εξελίξει» χωρίς να ευοδωθούν στο άμεσο μέλλον και προκειμένου να πιστέψουμε τη φράση με την οποία κλείνουν πάντα οι απαντήσεις του κ. ΥΕΘΑ «Πρόθεση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, είναι η οριστική επίλυση του θέματος της εξασφάλισης των αναγκαίων αποθεμάτων ειδών ένδυσης και υπόδησης τόσο για τα Στελέχη όσο και για τους Οπλίτες, η οποία εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί αφενός, με την ολοκλήρωση των ήδη διενεργούμενων διαδικασιών για τις προμήθειες που αναφέρθηκαν παραπάνω και αφετέρου, με την εφεξής υλοποίηση έγκαιρου σχεδιασμού για την ικανοποίηση των απαιτήσεων σε μεσομακροπρόθεσμο πλαίσιο», προτείνουμε την έκτακτη οικονομική ενίσχυση του στρατιωτικού προσωπικού με το ποσό που εξοικονομήθηκε όλα αυτά τα χρόνια από τη μη χορήγηση των ειδών ιματισμού, προκειμένου, αφ΄ ενός να αποζημιωθεί για τα ποσά που δαπάνησε από τον οικογενειακό του προϋπολογισμό και αφ΄ ετέρου να προμηθευτεί τα απαραίτητα είδη από το ελεύθερο εμπόριο. Άλλωστε, η πραγματικότητα ξεπερνά το επιχείρημα ότι «με την εξατομικευμένη προμήθεια δεν εξασφαλίζεται η ποιότητα και ομοιομορφία των ειδών», χωρίς την καταβολή επιδόματος στα στελέχη προκειμένου τα ίδια να προμηθεύονται τα είδη ένδυσης, καθώς το σύνολο των στολών εκστρατείας και μεγάλος αριθμός αρβύλων που φέρονται από τα στελέχη, προέρχονται από το ελεύθερο εμπόριο.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου