ΘΕΜΑ : Παραμετροποίηση Κριτηρίων Μεταθέσεων
α. Ν.3883/2010 (ΦΕΚ Α΄ 167, «Υπηρεσιακή εξέλιξη και ιεραρχία των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων - Θέματα διοίκησης των Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας και συναφείς διατάξεις.»)
β. Υπ΄ αριθμ. Φ.330/162031/Σ.3649/2011 απόφαση κ. ΥΕΘΑ (ΦΕΚ Β΄ 1854, «Σχολεία υποχρεωτικής φοίτησης Μονίμων Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων»)
γ. Υπ΄ αριθμ. Φ.411/1/294483/Σ.797/2018 απόφαση κ. ΥΕΘΑ (ΦΕΚ Β΄ 468, «Περί καθορισμού Συμβουλίων Μεταθέσεων των Κλάδων των Ε.Δ. Εξειδίκευση των κριτηρίων και λοιπών θεμάτων που αφορούν τις τοποθετήσεις, τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις των αξιωματικών, ανθυπασπιστών και υπαξιωματικών των Ε.Δ.»)
δ. Υπ΄ αριθμ. πρωτ. 502/13.11.2019 έγγραφό μας
ε. Ερώτηση 1953/14.11.2019 της Βουλής των Ελλήνων
στ. Υπ΄ αριθμ. Φ.900α/2252/16769/27.11.2019/ΥΠΕΘΑ
1. Ενόψει των επικείμενων τακτικών και έκτακτων μεταθέσεων έτους 2020, η Ομοσπονδία μας επανέρχεται στη μοριοδότηση:
α. Των στελεχών, στην οικογένεια των οποίων υπάρχει τέκνο που φοιτά στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου και
β. Του υποχρεωτικού Τμήματος Διοικητών Υπομονάδων, όλων των Όπλων - Σωμάτων (Ο-Σ), για όλους τους Αξιωματικούς Όπλων – Σωμάτων (Ο-Σ), στο βαθμό του Υπολοχαγού.
2. Με την προσαύξηση των πέντε (5) μορίων που προβλέπεται με το (γ) σχετικό, για στέλεχος, στην οικογένεια του οποίου υπάρχει τέκνο που θα φοιτήσει στη Β΄ ή Γ΄ Λυκείου, κατά το επόμενο από την υλοποίηση των μεταθέσεων σχολικό έτος, δεν επιτυγχάνεται η μη μετακίνησή του (του στελέχους και κατ' επέκταση και της οικογένειάς του), με αποτέλεσμα, μαζί με την πίεση και το άγχος των εξετάσεων, η οικογένεια να αντιμετωπίζει και το ενδεχόμενο μετάθεσης. Ακόμη και μετά το πέρας των πανελληνίων εξετάσεων, το στέλεχος έχει να αντιμετωπίσει το ίδιο ενδεχόμενο να μετατεθεί, καθόσον, συμβαίνει πολλές φόρες, το τέκνο του στρατιωτικού να έχει επιτύχει την εισαγωγή του σε κάποια σχολή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και η οικογένειά του να μετακινείται σε διαφορετική περιοχή από την έδρα της σχολής επιτυχίας του. Σε αυτή την περίπτωση το στέλεχος αναγκάζεται σε σημαντική οικονομική επιβάρυνση (συντήρηση δύο σπιτιών σε δύο διαφορετικές πόλεις) ή ακόμα χειρότερα να κάνει αναστολή της φοίτησης του τέκνου στη σχολή επιτυχίας του, μη μπορώντας να υποστηρίξει οικονομικά τη φοίτηση του.
3. Στις διατάξεις της παρ. 1 α. (2) (ε) του (α) σχετικού δεν αναφέρονται λεπτομερώς η ηλικία και οι σπουδές των τέκνων.
4. Το υποχρεωτικό, για τη σταδιοδρομική εξέλιξη των Αξιωματικών, Τμήμα Διοικητών Υπομονάδων, όλων των Όπλων - Σωμάτων (Ο-Σ), για όλους τους Αξιωματικούς Όπλων – Σωμάτων (Ο-Σ), στο βαθμό του Υπολοχαγού, τέσσερα (4) χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του δεν έχει εισέτι συμπεριληφθεί στις παραμέτρους κριτηρίων μεταθέσεων που καθορίζονται με το (γ) σχετικό, όπως επιβάλλεται από κάθε άποψη και συμβαίνει στα υπόλοιπα σχολεία υποχρεωτικής φύσεως, αν και με το (β) όμοιο, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καθορίστηκε ότι η επιτυχής αποφοίτηση από το εν λόγω Τμήμα, για τους Αξιωματικούς του Στρατού Ξηράς, αποτελεί τυπικό προσόν προαγωγής στο βαθμό του Υπολοχαγού (για όλους τους Αξιωματικούς Όπλων – Σωμάτων).
5. Με το (δ) σχετικό έγγραφό μας προτείναμε να συμπεριληφθεί το ανωτέρω Τμήμα στη μοριοδότηση των στελεχών, πρόταση την οποία αν και δέχθηκε ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, κ. Αλκιβιάδης Στεφανής [ιδέτε (στ) σχετική απάντηση επί της (ε) όμοιας ερώτησης, δια του κοινοβουλευτικού ελέγχου: «…… Κατά την τρέχουσα χρονική περίοδο, εξετάζεται η τροποποίηση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης στο μέτρο που απαιτείται, με απώτερο σκοπό, το σχολείο Δκτων Υπομονάδων να μοριοδοτείται με ανάλογο συντελεστή βαρύτητας ….»], δεν έχει εισέτι συμπεριληφθεί στη (γ) σχετική υπουργική απόφαση.
6. Κατόπιν των ανωτέρω, θεωρώντας ότι:
α. Ο χρόνος εξαίρεσης από μετάθεση, κατά τη φοίτηση του τέκνου στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου και ο επιπλέον χρόνος μετά την ολοκλήρωση των πανελληνίων εξετάσεων, δίνει τη δυνατότητα στην οικογένεια του στελέχους να απαλλαγεί από την αβεβαιότητα της επικείμενης μετάθεσης την ευαίσθητη περίοδο κατά την προετοιμασία του τέκνου του για τη συμμετοχή του στις πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά και να υποστηρίξει οικονομικώς τη φοίτηση του, εφόσον το τέκνο επιτύχει σε σχολή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,
β. Η μοριοδότηση του Τμήματος Διοικητών Υπομονάδων, όλων των Όπλων - Σωμάτων (Ο-Σ), για όλους τους Αξιωματικούς Όπλων – Σωμάτων (Ο-Σ), στο βαθμό του Υπολοχαγού αποκαθιστά την αδικία που υφίστανται οι αποφοιτούντες απ’ αυτό,
προτείνουμε τις εξής τροποποιήσεις, οι οποίες δεν επιφέρουν κάποιο οικονομικό κόστος:
(1) Η περίπτωση (ε) της παρ.1α (2) του άρθρου 5 του (α) σχετικού τροποποιείται ως ακολούθως:
«Την ηλικία και τις σπουδές των τέκνων. Στελέχη, στην οικογένεια των οποίων υπάρχει τέκνο που θα φοιτήσει στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου, κατά το επόμενο από την υλοποίηση των μεταθέσεων σχολικό έτος, εξαιρούνται, με αίτηση τους, κατά τη διαδικασία των δηλώσεων φρουρών προτίμησης, από τον σχεδιασμό των μεταθέσεων για τα επόμενα τρία (3) χρόνια».
(2) Η παράγραφος 2 του παραρτήματος «Α» του (γ) σχετικού τροποποιείται ως ακολούθως:
«2. Επιδόσεις σε Σχολεία – Σχολές
Λαμβάνονται υπόψη οι επιδόσεις των στελεχών στα υποχρεωτικά σχολεία και την ΑΔΙΣΠΟ (ή ισότιμες σχολές), όπως παρακάτω:
α. Για τις Παραγωγικές Σχολές, λαμβάνουν μόρια όπως εξάγονται από τον μαθηματικό τύπο ………………
β. Για το βασικό σχολείο Ανθλγών – Μ. Λοχιών (Διοικητικών) – το σχολείο της ειδικότητας Μ. Λοχιών (Τεχνικών και Φροντιστών) – το βασικό σχολείο των ΕΜΘ Υπξκών και το σχολείο μονιμοποίησης των ΕΠΟΠ, ……………
γ. Για το προκεχωρημένο τμήμα των σχολών Ο-Σ και Ανθστών λαμβάνουν μόρια …………………….
δ. Στον βαθμό του Υπλγού, για το τμήμα Διοικητών Υπομονάδων, Φροντιστών (ΛΟΣ) και Αρχιτεχνιτών όλων των όπλων – Σωμάτων (Ο-Σ), για όλους τους Αξκούς Όπλων – Σωμάτων (Ο-Σ), λαμβάνουν μόρια όπως εξάγονται από τον μαθηματικό τύπο [(α-σ+1/α)x20+10]x1,75 όπου α: ο αριθμός των αποφοιτούντων και σ: η σειρά αποφοίτησης.
αναγραμματισμός) ε. Για την ΣΔΙΕΠ (ή ΣΧΕΠ) λαμβάνουν μόρια όπως εξάγονται ………………….
(αναγραμματισμός) στ. Για την ΑΔΙΣΠΟ ή ισότιμες σχολές λαμβάνουν μόρια όπως εξάγονται ………………..
(αναγραμματισμός) ζ. Για τα στελέχη, που έχουν αποφοιτήσει
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου