Με λόγια συγκλονιστικά, με μια ματιά αποστασιοποιημένη αλλά παράλληλα τον πόνο από τον χαμό του αδερφού της να της «σκίζει» την ψυχή 21 χρόνια μετά, η αδερφή του ήρωα αξιωματικού Χριστόδουλου Καραθανάση, μίλησε στην εκπομπή του αρχισυντάκτη του Star στο web tv του Star, Hλία Παπανικολάου, για τις δραματικές στιγμές που έζησε με την οικογένεια της αφότου ο αδερφός της «έπεσε» στο καθήκον.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΗΡΩΕΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ

«Ο ΠΟΝΟΣ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΜΕ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ»

Σε συνέντευξη της στην εκπομπή «Leaders», η Τίνα Καραθανάση δεν έκρυψε πως «όταν χάνει κανείς έναν πολύ δικό του άνθρωπο, γιατί ήμασταν αδέρφια και πολύ αγαπημένα, αυτό σου ξεσκίζει την ψυχή και πορεύεσαι πλέον με αυτό. Εγώ το βλέπω καθαρά από την ανθρώπινη προσέγγιση της μαμάς, γιατί είμαι μητέρα. Δεν μπορώ να το δω εθνικά, γιατί ο πόνος της απώλειας με υπερβαίνει. Είναι πολύ μεγαλύτερος. Μαθαίνεις και ζεις αυτό. Σίγουρα κάθε χρόνο τέτοιες ημέρες το βιώνει κανείς πιο έντονα».
Ο ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ, ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ

ΤΟ «ΑΝΤΙΟ» ΤΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ ΤΗΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΜΟΙΡΑΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗ-«ΕΙΧΕ ΕΝΣΤΙΚΤΟ»

Γυρίζοντας τον χρόνο πίσω, μια ημέρα πριν την αποστολή στα Ίμια στις 31 Δεκεμβρίου 1996 που έστειλε τον αδερφό της και τους άλλους δυο αξιωματικούς στο θάνατο, η Τίνα Καραθανάση αποκάλυψε πως:
«Γνώριζα ότι ο αδερφός μου είναι σε αποστολή εκεί. Αλλά εγώ προσωπικά δεν είχα ενημέρωση ότι ήταν τόσο σοβαρή αποστολή. Το προηγούμενο βράδυ πριν φύγει έτυχε και ήμουν σπίτι του. δεν ήταν σε βάρδια, δεν ήταν on call. Εν πάση περιπτώσει αποφασίστηκε και πήγε εκείνος σε εκείνη την αποστολή. Το περίεργο ήταν ότι μας αποχαιρέτησε και εμένα και τον πατέρα μου που ζούσαμε σε οικογενειακή πολυκατοικία, κάτι το οποίο δεν συνέβαινε, δεν το έκανε συχνά. Είχε ένστικτο, κάποια διαίσθηση. Σίγουρα εκείνος γνώριζε ότι πήγαινε σε κάποια πολύ σοβαρή αποστολή. Με ξένισε το γεγονός ότι με αποχαιρέτησε και εμένα και τον πατέρα μου με συγκεκριμένα λόγια, αλλά το μυαλό μου δεν είχε φτάσει ως εκεί».
Η ΤΙΝΑ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗ

«Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ ΜΟΥ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΗΡΩΙΚΗ ΤΟΥ ΠΡΑΞΗ»

«Είναι γεγονός ότι αν ο πατέρας μου δεν ήταν ο συγκεκριμένος και δεν είχε την θέση που είχε, πολλά πράγματα δεν θα είχαμε μάθει. Όχι ότι μαθαίναμε και πάρα πολλά! Στην πορεία όλων αυτών των ετών, θέλω να πω ότι εμείς όπως και τόσοι άλλοι δεν είμαστε αδαείς. Βρέθηκαν άνθρωποι που άνοιγαν ολοένα περισσότερο το στόμα τους! Δεν έχω καμία απολύτως απορία, όχι μόνο επειδή μου έχουν δοθεί πολύ συγκεκριμένες πληροφορίες και ενημερώσεις που ξεπερνούνε τους πυροβολισμούς, και θα μείνω εκεί, αλλά γιατί απλά γνώριζα πολύ καλά τον αδερφό μου, τα ιδανικά και τις αξίες του και αυτό με καλύπτει. Ο θάνατός του δεν αποτελεί την ηρωική του πράξη. Ο ηρωισμός του και των άλλων δυο συναδέλφων του ήτανε μέχρι τον θάνατό τους. Σε ο,τι με αφορά. Αυτή είναι η ηρωική τους πράξη. Είμαι απόλυτα ξεκάθαρη σε αυτό, είναι απόλυτη πεποίθηση μου».ΤΟΥΡΚΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΤΗΣ HURRIYET ΥΨΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΕΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΚΑΙ ΥΨΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΣΤΑ ΙΜΙΑ-Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΕΧΕΙ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ

 «Ο ΑΔΕΡΦΟΣ ΜΟΥ ΗΤΑΝ ΓΝΗΣΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ. ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ»

Απόλυτα συνειδητοποιημένη, δίχως να «μασά» τα λόγια της, η Τίνα Καραθανάση λέει πως «ο αδερφός μου ήταν ένας γνήσιος Έλληνας. Εγώ δεν είμαι! Από τότε και μετά λέω ότι πατρίδα μου είναι η οικογένεια μου. Ξέρω πολύ καλά πώς είναι να χάνεις έναν άνθρωπο. Έχω έναν γιο 20 ετών και δεν θα ήμουν ευχαριστημένη αν ακολουθούσε μια πορεία που θα τον οδηγούσε σε μια άλλη τέτοια ενδεχόμενη βραδιά. Δεν μπορώ να το διανοηθώ. Ξεχωρίζω το τι είναι το έθνος από το τι είναι το κράτος. Και δυστυχώς εκείνη την βραδιά υπερίσχυσε η αναλγησία και η ανικανότητα του κράτους, όποιο χρώμα και αν είναι αυτό. Κάποιοι δεν στάθηκαν άξιοι των περιστάσεων με αποτέλεσμα τρεις άξιοι άντρες να σκοτωθούν».

«ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΕΣ ΠΩΣ ΕΠΗΛΘΕ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ»

Απαντώντας σε όλους εκείνους που ανά τα χρόνια βγήκαν και είπαν πως οι αξιωματικοί αντιμετώπιζαν διάφορα θέματα υγείας, η αδερφή του Χριστόδουλου Καραθανάση είναι κάθετη και αποστομωτική:
«Είπαν για την κατάσταση της υγείας του αδερφού μου, ότι είχε κάποια καρδιακή νόσο. Δεν με αγγίζουν. Πρώτον γιατί η υγεία των πληρωμάτων είναι στην ευθύνη της υπηρεσίας τους. Άρα εάν δεν είχαν κοιτάξει σωστά την υγεία τους, θα έπρεπε όλοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Δεν ισχύει αυτό. Είναι σαφές σε κάθε γνήσιο Έλληνα πως επήλθε αυτός ο θάνατος. Δεν υπάρχουν απορίες».

«ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ»

Μιλώντας για τις σημερινές συνεχείς τουρκικές προκλήσεις, η Τίνα Καραθανάση στέλνει ένα μήνυμα στις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις και στους αξιωματικούς τους:
«Πέρα από τη υποχρέωση τους και το χρέος όπως εκείνοι το νιώθουν προς την πατρίδα, έχουν υποχρέωση και προς τη μάνα και τα παιδιά τους, γιατί τα παιδιά τους δεν τα έχουν ρωτήσει πριν τα φέρουν στον κόσμο».
star