Δύο C-130 «επιστρέφουν» στην Πολεμική Αεροπορία© Παρέχεται από: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Μικρή αλλά πολύτιμη ανάσα στον στόλο των μεταφορικών μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας θα προσφέρει η απόδοση ενός από τα C-130 που συντηρούνται στα υπόστεγα της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας. Σύμφωνα με πληροφορίες της Κ, τρία αεροσκάφη βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο υποστήριξης με το πρώτο από αυτά να παραδίδεται στην 356 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών ΗΡΑΚΛΗΣ της Ελευσίνας τον προσεχή Οκτώβριο. Πρόκειται για ένα από τα αεροσκάφη, μέρος της συντήρησης των οποίων έχει ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρεία.
Πτητικές δοκιμές ξεκίνησε και το C-130 με σειριακό αριθμό 741 που βρίσκεται από το 2021 στο Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπορίας και σύντομα θα επιστρέψει στη δύναμη της 356 Μοίρας. Δύο ακόμη C-130 προγραμματίζεται να βγουν από τα υπόστεγα της ΕΑΒ στα τέλη του έτους ή τις αρχές του επόμενου, ένα μεταφέρθηκε στην Πορτογαλία μέσω της Υπηρεσίας Υποστήριξης και Προμηθειών του ΝΑΤΟ ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι συζητήσεις για τη μεταφορά τριών ακόμη αεροσκαφών στο Ισραήλ.
Σε αναζήτηση λύσης
Ανώτατες στρατιωτικές πηγές επισημαίνουν ότι η προσθήκη ακόμη και ενός αεροσκάφους είναι σημαντική για το κρίσιμο έργο της μεταφοράς υλικών και δυνάμεων. Τα τελευταία χρόνια οι διαθεσιμότητες των συγκεκριμένων μέσων κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα αφού συνήθως πετούν ένα ή δύο αεροσκάφη. Η απογοητευτική εικόνα που παρουσιάζει ο στόλος των ελληνικών C-130 φάνηκε έντονα με την καθήλωση του αεροπλάνου που θα μετέφερε τη 2η ΕΜΑΚ και ένα πυροσβεστικό όχημα στις σεισμόπληκτες περιοχές της Τουρκίας τον περασμένο Φεβρουάριο.
Η υπόθεση προκάλεσε την παρέμβαση του πρωθυπουργού και έκτοτε αναζητείται λύση με την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων να εξετάζει συνδυαστικά τη δυνατότητα απόκτησης μεταχειρισμένων C-130 και την αγορά νέων. Ανάλογα αιτήματα έχουν αποσταλεί από τη ΓΔΑΕΕ στην αμερικανική κυβέρνηση αν και οι κατασκευαστές του δημοφιλούς μεταφορικού αεροπλάνου δεν κρύβουν την ανησυχία τους για την υποστήριξη που θα έχουν τα νέα μέσα εφόσον αυτά αγοραστούν.
Λύση στον γόρδιο δεσμό της υποστήριξης των αεροπορικών μέσων θα μπορούσε να δώσει η τοποθέτηση στρατηγικού επενδυτή στην ΕΑΒ, θέμα στο οποίο αναφέρθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στις προγραμματικές δηλώσεις. Αρμόδιες πηγές πάντως, διευκρινίζουν ότι δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο το ενδιαφέρον της αμερικανικής Lockheed Martin και πως θα εξεταστούν όλες οι προτάσεις που είχαν φτάσει στην Αθήνα μετά την πρόσκληση ενδιαφέροντος στην οποία προχώρησε το υπουργείο Ανάπτυξης στα τέλη Ιανουαρίου.
Εξελίξεις στα Ρ3
Σε φάση επιτάχυνσης, μετά από πολλές παλινωδίες, περνάει και το πρόγραμμα αναβάθμισης των Αεροσκαφών Ναυτικών Επιχειρήσεων P-3 Orion. Σύμφωνα με πληροφορίες της Κ, οι εργασίες στο πρώτο από τα τρία αεροπλάνα έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 75% και το Ρ-3 αναμένεται να ξεκινήσει δοκιμές εδάφους τον Σεπτέμβριο. Στο δεύτερο έχει συντελεστεί πρόοδος σε ποσοστό 50% ενώ στο τρίτο μόλις 20%. Σύμφωνα με το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα της ΕΑΒ, η απόδοση του πρώτου Ρ-3 στο Πολεμικό Ναυτικό προγραμματίζεται τον Αύγουστο του 2024 και ακολουθούν, ένα τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους και ένα τον Δεκέμβριο του 2025, δηλαδή μια δεκαετία μετά την έναρξη του προγράμματος ύψους σχεδόν 500 εκατομμυρίων.
Πτήση με F-16
Στην Αθήνα βρέθηκε το προηγούμενο 48ωρο ο Αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας του Ισραήλ, Τομέρ Μπαρ, ο οποίος συναντήθηκε με τον Αρχηγό ΓΕΑ, Αντιπτέραρχο Θεμιστοκλή Μπουρολιά.
Οι δύο Αρχηγοί μετέβησαν στην 117 Πτέρυγα Μάχης της Ανδραβίδας και πέταξαν με F-16 που ήρθαν από την 340 Μοίρα ΑΛΕΠΟΥ της Κρήτης. Ο κ. Μπουρολιάς βρέθηκε στο πιλοτήριο ενός μονοθέσιου F-16 Block 52+ ενώ ο Ισραηλινός σε διθέσιο με Έλληνα πιλότο. Τα δύο μαχητικά ενεπλάκησαν σε σενάρια εναέριας μάχης και στη συνέχεια πραγματοποίησαν εικονικές προσβολές του αεροδρομίου. Υπενθυμίζεται ότι μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας πρόκειται να μεταβούν στο Ισραήλ τον προσεχή Οκτώβριο για να λάβουν μέρος στην άσκηση Blue Flag, μια από τις πιο απαιτητικές αεροπορικές ασκήσεις παγκοσμίως.
msn
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου