Ώρα διαλυτήριου για το ιστορικό υποβρύχιο S-110 ΓΛΑΥΚΟΣ

 



Ο Κλάδος Υποστήριξης του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας προκήρυξε ηλεκτρονικό πλειοδοτικό διαγωνισμό, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης προσφορά βάσει τιμής, για την αξιοποίηση υλικών των Ενόπλων Δυνάμεων. Η προκήρυξη αφορά στον καθορισμό της διαδικασίας “σταδιακής αποδόμησης” του πρώην Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ, που βρίσκεται ανελκυσμένο επί του S/L (Synchro–Lift) στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας (ΝΣ) για την αξιοποίηση του ως πρώτη ύλη, μετά την αφαίρεση του εύχρηστου υλικού και του SAIL το οποίο θα χρησιμοποιηθεί ως μουσειακό έκθεμα.



Ρητά καθορίζεται ότι το εύχρηστο υλικό που συμπεριλαμβάνεται στην Προσθήκη «1» δεν αποτελεί αντικείμενο της αξιοποίησης καθώς και ότι το σύνολο του υλικού το οποίο θα παραλάβει ο πλειοδότης οικονομικός φορέας, θα χρησιμοποιηθεί ως scrap διαφόρων μετάλλων.


Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν φυσικά ή νομικά πρόσωπα και σε περίπτωση ενώσεων τα μέλη αυτών. Η συμμετοχή των ανωτέρω στο διαγωνισμό μπορεί να γίνει απευθείας ή με νόμιμο εκπρόσωπό τους ή μέσω εμπορικών αντιπροσώπων τους στην Ελλάδα.

Πρόκειται για πρόγραμμα συνολικού προϋπολογισμού ενενήντα χιλιάδων διακοσίων δύο ευρώ και ογδόντα πέντε λεπτών (90.202,85 €), μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ο ηλεκτρονικός πλειοδοτικός διαγωνισμός θα διενεργηθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα (https://auctions.hndgs.mil.gr) την 18 Νοεμβρίου 2021 και από ώρα 09:00 έως 12:00 πμ. Όπως ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους το ΓΕΕΘΑ, το πλήρες σώμα της διακήρυξης του διαγωνισμού, θα αναρτηθεί σε ηλεκτρονική μορφή (pdf), στην ιστοσελίδα του ΓΕΕΘΑ, των ΓΕ και στη “ΔΙΑΥΓΕΙΑ”.



ΜΕ ΟΝΟΜΑ ΒΑΡΥ ΣΑΝ ΙΣΤΟΡΙΑ…
Το σημερινό Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ είναι το δεύτερο στη ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού με αυτό το όνομα. Το πρώτο ήταν το Υποβρύχιο με χαρακτηριστικό αριθμό Υ-6, το οποίο έδρασε κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου.



Το Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ (S-110) είναι το πρώτο παγκοσμίως συμβατικό Υ/Β type 209 (1100), πρώτο και ομώνυμο στη σειρά των Υποβρυχίων τύπου “ΓΛΑΥΚΟΣ” που διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό. Άρχισε να κατασκευάζεται στα ναυπηγεία της Howaldtswerke (HDW), στο Κίελο της Γερμανίας, στις 1 Σεπτεμβρίου 1968 και καθελκύστηκε στις 15 Σεπτεμβρίου 1970.



Την 6 Σεπτεμβρίου 1971 πραγματοποιήθηκε η τελετή ύψωσης της Σημαίας, με πρώτο κυβερνήτη τον Πλωτάρχη (ΠΝ) Γ. Πουλοπάτη. Την 6 Δεκεμβρίου 1971 κατέπλευσε στo Ναύσταθμο Σαλαμίνος και εντάχθηκε στη δύναμη των Υποβρυχίων του Στόλου.

Από τον Μάρτιο του 1996 έως τον Αύγουστο του 1998 έλαβαν χώρα εργασίες εκσυγχρονισμού στις εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου Σαλαμίνος, στο πλαίσιο του προγράμματος “Neptune I” για την επιχειρησιακή και τεχνολογική του αναβάθμιση, στις απαιτήσεις του σύγχρονου πολέμου. Την Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011 πραγματοποιήθηκε στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας η επίσημη τελετή υποστολής σημαίας του Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ.

 



Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά