Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσαν οι βουλευτές της κοινοποίησης με θέμα «Εκπαιδευτική διαδικασία στα ΑΣΕΙ και στις ΑΣΣΥ κατά την υγειονομική κρίση», σας γνωρίζονται τα ακόλουθα: Επί του ζητήματος της ακαδημαϊκής διδασκαλίας στα ΑΣΕΙ και ΑΣΣΥ, από την περίοδο λήψης των μέτρων αντιμετώπισης της υγειονομικής κρίσης έως και σήμερα, το ΥΠΕΘΑ, στο πλαίσιο των μέτρων προστασίας του προσωπικού από τη νόσο του κορωνοϊού (COVID-19), καθόρισε τη χρήση μεθόδων σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, με κατάλληλη αναπροσαρμογή του Προγράμματος Ωρών και Υπηρεσίας για την ακαδημαϊκή εκπαίδευση των Σχολών αρμοδιότητάς του και ειδικότερα: Η ακαδημαϊκή εκπαίδευση στη ΣΣΕ και στη ΣΜΥ, διεξάγεται από 30 Μαρ 20 έως σήμερα, όπως παρακάτω:
Συγκρότηση των σπουδαστών σε τμήματα εκπαίδευσης με τον ελάχιστο αριθμό σπουδαστών (δέκα ανά τμήμα). Υλοποίηση τηλεκπαίδευσης σε δύο (2) περιόδους (πρωινή - απογευματινή) με φυσική παρουσία των καθηγητών (εφόσον δεν υφίστανται περιορισμοί για λόγους υγείας αυτών) και σε διαφορετικό χώρο από τους μαθητές, προκειμένου να παρέχεται συνεχής τεχνική υποστήριξη. Υλοποίηση ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (μέσω της πλατφόρμας MOODLE), με την ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού και ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ καθηγητών και σπουδαστών. Αντίστοιχα, η ακαδημαϊκή εκπαίδευση στη ΣΝΔ και στη ΣΜΥΝ έλαβε χώρα ως εξής: Από την έναρξη των μέτρων έως και την 30η Απριλίου, δια τηλεδιδασκαλίας. Από την 20η Μαΐου μέχρι τούδε, με φυσική παρουσία.
Ομοίως, για τη ΣΙ και τη ΣΜΥΑ, προγραμματίστηκε και υλοποιήθηκε η μέθοδος της διαδικτυακής εκπαίδευσης, με τη συγκρότηση εκπαιδευτικών ομάδων των δέκα (10) ατόμων και τη διεξαγωγή μαθημάτων και τις απογευματινές ώρες, λόγω περιορισμένου αριθμού αιθουσών διδασκαλίας. Επί του ζητήματος της νομικής κατοχύρωσης της τηλεκπαίδευσης, δεν κρίθηκε σκόπιμη η ανάληψη συναφούς πρωτοβουλίας για την κατοχύρωση αυτής στα ΑΣΕΙ – -3- ./. ΑΣΣΥ, ώστε να απαιτείται η έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, καθόσον, στον Οργανισμό αυτών δεν υφίσταται ρητή πρόβλεψη αναφορικά με την παρακολούθηση των μαθημάτων υποχρεωτικά με φυσική παρουσία, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα αξιοποίησης όχι μόνο της τηλεδιδασκαλίας, αλλά όλων των δυνατών μέσων προς όφελος της επαύξησης του επιπέδου σπουδών. Αναφορικά δε, με το ζήτημα της πλήρωσης της διδασκαλίας, κατά το εαρινό εξάμηνο, αλλά και της διασφάλισης της ακαδημαϊκής ισοτιμίας των πτυχίων και σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο το οποίο διέπει τις ΣΣΕ - ΣΜΥ, τα ακαδημαϊκά εξάμηνα των Σχολών (χειμερινό - εαρινό) καθορίζονται με μηνιαία διάρκεια (π.χ. για τη ΣΣΕ το εαρινό αρχίζει τον Ιανουάριο αμέσως μετά το πέρας των εξετάσεων του χειμερινού εξαμήνου και διαρκεί έως τον Αύγουστο), δίχως να γίνεται οιαδήποτε αναφορά σε εβδομαδιαία διάρκεια. Ως υποχρεωτική διάρκεια παρακολούθησης του συνόλου της ετήσιας εκπαίδευσης (ακαδημαϊκή και στρατιωτική), καθορίζονται τα 2/3 αυτής, προκειμένου να θεωρηθούν επιτυχόντες οι μαθητές των σχολών και να προαχθούν. Αντίστοιχα, από την 30 Απρ έως την 20 Μαϊ 20, στους σπουδαστές της ΣΝΔ και της ΣΜΥΝ χορηγήθηκε άδεια, κατόπιν οδηγιών του ΓΕΕΘΑ. Τα θεσμικά κείμενα των σχολών αυτών, προβλέπουν το ακαδημαϊκό εξάμηνο των δεκαέξι (16) εβδομάδων και θεσπίζουν απαίτηση για την κάλυψη τουλάχιστον του 80% του συνόλου των προγραμματισμένων ωρών διδασκαλίας. Στις προαναφερθείσες σχολές (ΣΝΔ και ΣΜΥΝ), επιπλέον της αξιοποίησης των μεθόδων τηλε-διδασκαλίας, το εαρινό εξάμηνο παρατάθηκε, ανά περίπτωση, κατά το απαιτούμενο χρονικό διάστημα, εντός του οποίου εκτελέστηκαν και τα προγραμματισμένα εργαστηριακά μαθήματα. Όσον αφορά στη συμπλήρωση του ελάχιστου των δεκατριών (13) εβδομάδων ακαδημαϊκής εκπαίδευσης, όπως απορρέει από τους Οργανισμούς των Σχολών της ΠΑ (ΣΙ και ΣΜΥΑ), θα συμπληρώσουν μέχρι το τέλος του εαρινού εξαμήνου, το συγκεκριμένο ελάχιστο διάστημα, ούτως ώστε να δύναται οι σπουδαστές τους να προαχθούν στο επόμενο έτος σπουδών, ή να ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους. Τα «εργαστηριακά μαθήματα» δεν αποτελούν αυτοτελή εξεταζόμενα μαθήματα, και εναπόκειται στην κρίση του διδάσκοντος, τόσο η υλοποίησή τους, όσο και η βαθμολόγηση τους ως μέρος της προφορικής βαθμολογίας του εξαμήνου. -4- ./. Εν κατακλείδι, η διδασκαλία των μαθημάτων στις παραγωγικές Σχολές υλοποιείται απρόσκοπτα κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, ενώ η ακαδημαϊκή ισοτιμία των παρεχομένων πτυχίων στους αποφοίτους των, αφορά στην επιτυχή αποφοίτηση από αυτές και δεν συνδέεται με οιαδήποτε τροποποίηση των επιμέρους προγραμμάτων σπουδών. Αναφορικά με το ζήτημα της υλοποίησης της στρατιωτικής εκπαίδευσης, έχει ολοκληρωθεί η χειμερινή στρατιωτική εκπαίδευση των μαθητών των ΣΣΕ και ΣΜΥ, χωρίς αυτή να έχει επηρεασθεί από τα ληφθέντα μέτρα για την υγειονομική κρίση, ενώ η θερινή εφαρμοσμένη στρατιωτική εκπαίδευση των ΣΣΕ και ΣΜΥ έχει προγραμματισθεί, σύμφωνα με τo Γενικό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης ΣΜΥ, Ακαδ. Έτους 2019-2020 και το Γενικό Πρόγραμμα Σπουδών ΣΣΕ, Ακαδ. Έτους 2019-2020, να διεξαχθεί κατά την περίοδο Ιουνίου - Ιουλίου 2020, χωρίς τροποποίηση της διάρκειας ή των αντικειμένων αυτής. Ομοίως, κατά τον επαναπρογραμματισμό των αντικειμένων στρατιωτικής/ ναυτικής εκπαίδευσης, ως συνέπεια των περιοριστικών μέτρων, έγιναν μικρής έκτασης τροποποιήσεις στους πλόες με σκάφη του ΠΝ, καθώς και των εκπαιδεύσεων στους προσομοιωτές ναυτιλίας. Η μη διεξαγωγή ορισμένων δραστηριοτήτων, ως ανωτέρω, δεν επηρεάζει την ομαλή ολοκλήρωση της εκπαίδευσης των σπουδαστών της ΣΝΔ και της ΣΜΥΝ, καθόσον δεν συνιστούν προϋπόθεση προαγωγής ή αποφοίτησης, σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας. Η στρατιωτική εκπαίδευση για τους σπουδαστές των Σχολών της ΠΑ (ΣΙ και ΣΜΥΑ), πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, καθόσον συμμετείχαν ανελλιπώς στα μαθήματα στρατιωτικής εκπαίδευσης, τα οποία πραγματοποιούνται από Στρατιωτικούς Εκπαιδευτές, τοποθετημένους στις Σχολές. Η δε πτητική εκπαίδευση των σπουδαστών στην 120ΠΕΑ και στη ΣΙ, συνεχίστηκε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς που ίσχυαν κατά την θεωρητική εκπαίδευση (διασπορά μαθητών εντός της τάξης, χωρισμός του τμήματος ανά 10 σπουδαστές). Όσον αφορά στη ΣΣΑΣ και στη ΣΑΝ, η ακαδημαϊκή εκπαίδευση των μαθητών τους παρέχεται αντίστοιχα, από τα οικεία τμήματα και σχολές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η διδασκαλία των ακαδημαϊκών μαθημάτων διεξάγεται διαδικτυακά μέσω -5- πλατφόρμας, σύμφωνα με τα αντίστοιχα προγράμματα των οικείων τμημάτων και σχολών των Πανεπιστημίων, όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί λόγω των μέτρων αντιμετώπισης της υγειονομικής κρίσης και έχουν κατοχυρωθεί νομοθετικά με τις αντίστοιχες διατάξεις της από 11-03-20 Π.Ν.Π. (Α΄ 55). Με την σταδιακή άρση των μέτρων, στο ΑΠΘ (κατόπιν των κατευθυντήριων οδηγιών του) ξεκίνησε παράλληλα και η διδασκαλία με φυσική παρουσία των μαθητών σε μικρότερα τμήματα και αποκλειστικά και μόνο σε υποχρεωτικά μαθήματα (κλινικές, ειδικά εργαστήρια), ώστε να εξασφαλισθεί η ολοκλήρωση των αναγκαίων εβδομάδων διδασκαλίας του εαρινού εξαμήνου.
Η προβλεπόμενη στρατιωτική εκπαίδευση των μαθητών της ΣΣΑΣ και της ΣΑΝ έχει ολοκληρωθεί, πρωτίστως με τη μέθοδο της τηλεδιδασκαλίας από κατάλληλους εξωτερικούς εκπαιδευτές και δευτερευόντως με τη φυσική παρουσία των μαθητών σε μικρότερα τμήματα, από εκπαιδευτές που υπηρετούν στις Σχολές. Τέλος, στο ζήτημα του σχεδιασμού για το προσεχές χειμερινό εξάμηνο, σε περίπτωση παράτασης της υγειονομικής κρίσης, προ της έναρξης του ακαδημαϊκού έτους 2020-2021 και ανάλογα με τα ισχύοντα μέτρα προστασίας του προσωπικού, θα ληφθούν αντίστοιχες αποφάσεις με κατάλληλη αξιοποίηση της αποκτηθείσας εμπειρίας από την έως σήμερα αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης.
ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου