Οριστικοποιείται η συγχώνευση των δύο Μοιρών στην 117 Π. Μ. Ανδραβίδας



Σύνταξη - Επιμέλεια: Κώστας Γιάλπας
από την ΠρώτηNews (εφ.Ηλείας) 

«Θα φύγουν όσοι πιλότοι το επιθυμούν…»
Καταιγιστικές είναι οι εξελίξεις αναφορικά με την 117 Πτέρυγα Μάχης Ανδραβίδας και τις προθέσεις του Υπουργείου Άμυνας να συγχωνεύσει τις δυο Μοίρες -338 και 339- που στεγάζονται στο πολεμικό αεροδρόμιο του Νομού μας. Μετά το αποκλειστικό ρεπορτάζ της «ΠΡΩΤΗΣ» οι πληροφορίες που υπάρχουν λένε πως η συγχώνευση των δυο Μοιρών και η δημιουργία μιας νέας ενισχυμένης είναι δεδομένη αλλά…....
Ο αριθμός των πιλότων που θα φύγουν για άλλες μονάδες της πολεμικής αεροπορίας δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 30 και βέβαια, όπως αναφέρουν, από την 117 Π.Μ. θα φύγουν όσοι το επιθυμούν ενώ σύμφωνα με τις πληροφορίες, έχουν ήδη υποβληθεί αιτήσεις πιλότων για Μοίρες της Αθήνας και της Καλαμάτας. Αυτό που ακόμα δεν έχει αποσαφηνιστεί είναι ο αριθμός του προσωπικού εδάφους και γραφείων που θα φύγουν από την Ανδραβίδα. Αυτό είναι ένα μεγάλο ερωτηματικό το οποίο θα απαντηθεί σύντομα. Παράλληλα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η νέα ενισχυμένη Μοίρα θα έχει διπλό ρόλο, δηλαδή Δίωξης και Βομβαρδισμού. Πρόκειται για μια ευχάριστη είδηση για τους πιλότους της 117 Π.Μ. μιας και αρχικά είχε ειπωθεί πως θα η νέα μονάδα θα είναι μόνο βομβαρδισμού, αφαιρώντας έτσι την επιχειρησιακή ιδιότητα που έχει η μονάδα.

Τα «φαντάσματα» του Αιγαίου

Η 338 Μοίρα Δίωξης – Βομβαρδισμού (ΜΔΒ) «ΑΡΗΣ» είναι μία από τις παλαιότερες εν ενεργεία μοίρες της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ), έχοντας ιδρυθεί το 1952. Σήμερα ανήκει στην 117 Πτέρυγα Μάχης (ΠΜ), στην Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας και επιχειρεί με αεροσκάφη F-4E Phantom II.

Η 338 ΜΔΒ συγκροτήθηκε στις 24 Δεκεμβρίου 1952, στην 112 ΠΜ, στην Αεροπορική Βάση Ελευσίνας, με αεροσκάφη F-84G Thunderjet. Τον Απρίλιο του 1953 μεταστάθμευσε στην 110 ΠΜ, στην Αεροπορική Βάση Λάρισας, στην οποία παρέμεινε μέχρι τον Νοέμβριο του 1956, οπότε επέστρεψε στην 112 ΠΜ. Στις 17 Μαΐου 1958, η 338 ΜΔΒ μετακόμισε στην 115 ΠΜ, στην Αεροπορική Βάση Σούδας στην Κρήτη, αποτελώντας την πρώτη μοίρα αεροσκαφών που εγκαταστάθηκε στη συγκεκριμένη ΠΜ. Τον Ιανουάριο του 1960 η Μοίρα ανέστειλε τη λειτουργία της και επανασυγκροτήθηκε τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Αύγουστο του 1964, με αεροσκάφη F-84F Thunderstreak. Στο αεροδρόμιο της Σούδας, η Μοίρα παρέμεινε μέχρι τις 30 Ιουνίου 1974, οπότε και ανεστάλη εκ νέου η λειτουργία της, ενώ το προσωπικό και τα μέσα της εντάχθηκαν στη δύναμη της 340 ΜΔΒ. Την 1 Ιουλίου 1974 η Μοίρα ενεργοποιήθηκε και πάλι, αυτή τη φορά στην 117 ΠΜ, στην Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας, με τα νέα αεροσκάφη F-4E Phantom II.

Στις 5 Αυγούστου 1991 η Μοίρα αντικατέστησε τα παλαιά αεροσκάφη, με αναβαθμισμένη έκδοση F-4Ε, προερχόμενα από τα αποθέματα της εθνοφρουράς της Ιντιάνα των ΗΠΑ, που σύντομα έλαβαν την ονομασία “SRA” (Southeastern Regional Agreement). Tα αεροσκάφη αυτά είχαν αναβαθμιστεί από τις ΗΠΑ και διέθεταν το προηγμένο σύστημα βομβαρδισμού και ναυτιλίας NWDS (Navigation & Weapons Delivery System). Αυτό καθιστούσε τα συγκεκριμένα F-4E σχεδόν εφάμιλλα σε δυνατότητες προσβολής επίγειων στόχων με αεροσκάφη τρίτης γενιάς όπως τα F-16 Block 30. Γι΄αυτό εντάχθηκαν στην 338 ΜΔΒ της 117 ΠΜ στην Ανδραβίδα.

Στα τέλη του 1997 και μετά από 23 χρόνια υπηρεσίας στην ΠΑ, αποφασίστηκε η αναβάθμιση των αεροσκαφών, που αγοράστηκαν στο πλαίσιο των προγραμμάτων Peace Icarus I και IΙ.

Από το 1952 η 339

Η 339 Μοίρα συγκροτήθηκε την 7 Ιουλίου του 1952 στην 112 Πτέρυγα Μάχης(ΠΜ)/Αεροπορική Βάση Ελευσίνας, με αεροσκάφη F-84G Thunderjet, τα πρώτα αεριωθούμενα της ΠΑ, με την ονομασία 339 Μοίρα Δίωξης/Βομβαρδισμού (Μ Δ/Β). Τον Ιανουάριο του 1953 η Μοίρα μετακινείται στην 110 ΠΜ όπου και παρέμεινε μέχρι το 1956,εν συνεχεία μεταφέρεται στην 112 ΠΜ.

Τον Αύγουστο του 1959 η Μοίρα παρέλαβε τα αεροσκάφη F-84F Thunderstreak και μεταστάθμευσε από την 112ΠΜ στην 110ΠΜ /Αεροπορική Βάση Λάρισας.

Τον Απρίλιο του 1960 μεταστάθμευσε στην 111ΠΜ/Αεροπορική Βάση Νέας Αγχιάλου, ενώ τον Μάρτιο του 1971 μετεγκαταστάθηκε στην 117ΣΜ/Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας. Την 1η Μαρτίου 1973 μεταστάθμευσε προσωρινά στην 116ΠΜ/Αεροπορική Βάση Αράξου λόγω των έργων υποδομής που γίνονταν στην Ανδραβίδα, για την άφιξη των νέων αεροσκαφών F-4E Phantom II.

Με την ολοκλήρωση των έργων στην 117ΠΜ τον Μάρτιο του 1974, η Μοίρα επέστρεψε στην έδρα της. Τον Απρίλιο του 1974 έγιναν οι πρώτες παραλαβές των αεροσκαφών F-4E PHANTOM II, βάσει του προγράμματος "Peace Icarus 2000", έχοντας διπλό ρόλο δίωξης/βομβαρδισμού και Αναχαίτισης.

Τον Σεπτέμβριο του 1978, ανέλαβε ως κύριο ρόλο τη διενέργεια επιθετικών αποστολών Δίωξης-Βομβαρδισμού διατηρώντας ως δευτερεύον ρόλο τις αποστολές Αναχαίτισης. Τον Φεβρουάριο του 1983 της ανατέθηκε κύριος ρόλος οι αποστολές Αναχαίτισης με δευτερεύοντα τη Δίωξη-Βομβαρδισμό.

Με την επιχειρησιακή πιστοποίηση της 339 Μοίρας τον Δεκέμβριο του 2003 από το ΑΤΑ η Μοίρα αναλαμβάνει ως κύριο τον ρόλο Αναχαίτισης και ως δευτερεύον ρόλο Δίωξης-Βομβαρδισμού.
http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/2017/04/117.html
Share on Google Plus

About VALIA ABATZI

Παιδί στρατιωτικής οικογένειας. Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Πτυχιούχος Ειδικός Εφαρμογών Πληροφορικής με Πολυμέσα. Έχει παρουσιάσει αρκετές εκδηλώσεις και είναι η ιδιοκτήτρια του ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ και ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας ΔΙΕΚ Τρίπολης. Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου