ΓΡΑΦΕΙ Ο ΔΡ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ.Ε.ΔΡΟΥΓΟΣ
Σε συνέχεια της προχθεσινής δημοσιοποίησης του άρθρου μου «ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΣΔΕΝ», θεωρήθηκε σκόπιμο να γίνει και μια σειρά προτάσεων ενός μικρού και ευέλικτου μετασχηματισμού και αναδιοργάνωσης, εντός των Ελληνικών δεδομένων. Η εντυπωσιακή αποδοχή και το ενδιαφέρον σας για το άρθρο μου ξεπέρασε όλα τα αναμενόμενα .Ρεκόρ ανάγνωσης και πρωτοφανής αριθμός επισκεψιμότητας .Και επειδή στην χώρα μας φοβούνται να προτείνουν επιλογές , προσωπικά ακολουθώ το αντίθετο.
Οι νέες αντιλήψεις για το μέλλον των Ελληνικών ΕΔ και ειδικά για τον 21ο αιώνα που ήδη διανύουμε την δεύτερη δεκαετία του δεν θα οδηγήσουν πουθενά μιας και επιχειρείται η προικοδότηση και συγκέντρωση υπερεξουσιών στο πολεμικό ναυτικό, σε βάρος του ΣΞ που αποτελεί παραδοσιακά τον πολυπληθέστερο κλάδο των ΕΔ.
Αξιοσημείωτο βέβαια είναι και το γεγονός τη μη αντίδρασης και του νέου Α/ΓΕΣ, τους λόγους της μη αντίδρασης τους γνωρίζει ΜΟΝΟ ο ίδιος. Προσωπικά θα τολμήσω να χαρακτηρίσω την στάση του ως «από περίεργη ως ιδιότυπα ύποπτη», λόγω της φερόμενης (;)συγκατάθεσή του στο παραπάνω. Ξεκινάει την θητεία του πολύ απλά με ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΗΜΟ και δύσκολα θα μαζευτεί αυτό κάτι που μέσα σε μία εβδομάδα πάρα πολλά στελέχη επισημαίνουν.(δεν επιθυμώ να περάσω σε λεπτομέρειες)
Θα επαναλάβω ξανά και ξανά το προχθεσινό σχόλιο μου λέγοντας ότι την δεκαετία του 90 η ΑΣΔΕΝ διέθετε οργανικά τμήματα ειδικών δυνάμεων (το 2ο ΣΑΛ στον Ασπρόπυργο και από 1 ΕΤΕΘ σε κάθε βασική νήσο) και μεταφορικών πτητικών μέσων (2ο ΤΕΑΣ) και εκτελούσε τόσο την ειρηνική όσο και την επιχειρησιακή της αποστολή με σχετική ευχέρεια, με εξαίρεση ίσως την κρίση των Ιμίων. Η αναδιοργάνωση που έγινε μετά την κρίση των Ιμίων αφαίρεσε τις δυνάμεις αυτές από την ΑΣΔΕΝ και τις ενέταξε στο «μακρυνό» λόγω απόστασης Β’ ΣΣ (Βέροια), μιας και είχε αποφασιστεί να υπάρχει μια ανώτατη στρατιωτική διοίκηση που θα ασκούσε και διοίκηση αλλά και τον έλεγχο των σχηματισμών που αποτελούν τις εφεδρείες – ενισχύσεις του Θεάτρου Επιχειρήσεων.
Η γεωγραφική απόσταση αποτελεί ίσως τον βασικό παράγοντα επιτυχούς ή μη διοικήσεως. Όσο μακριά βρίσκονται μεταξύ τους προϊστάμενοι και υφιστάμενοι, τόσο δυσχερής είναι και ο έλεγχος και η διοίκηση. Ιδίως όταν παρεμβάλλεται ο θαλάσσιος χώρος του Αιγαίου, με ότι αυτό κι αν συνεπάγεται. Η αναπροσαρμογή πλέον είναι επιβεβλημένη. Ενδεικτικά μια πιο εξορθλολογισμένη δομή διοίκησης μπορεί να είναι η εξής:
α. ΓΕΕΘΑ
Διατηρεί τις μονάδες ειδικών αποστολών που έχει και σήμερα. Ασκεί τον πλήρη έλεγχο των ΕΔ όπως μέχρι τώρα.
β. ΠΝ(ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ)
1/ Υπαγωγή της 32 ΤΑΞΠΝ υπό το ΑΣ(ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΣΤΟΛΟΥ) με παράλληλη μεταστάθμευση της Διοίκησης Αποβατικών Δυνάμεων στο Βόλο, για λόγους και επιχειρησιακούς και εκπαίδευσης και εξοικείωσης των ΠΖΝ(ΠΕΖΟΝΑΥΤΩΝ) με τα αποβατικά πλοία.Η 32 ΤΑΞΠΖΝ πρέπει επιτέλους να μαζευτεί όλη μαζί στο Ναυσταθμο ή Αυλώνα . Δεν γίνεται η Ταξιαρχία να απέχει μία μέρα εν πλω μακριά από τα αρματαγωγά της....(ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΟΥ ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΩ ΕΔΩ ΝΑ ΕΝΔΟΣΚΟΠΗΣΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ)
2/ Διάθεση στην ΑΣΔΕΝ μοίρας ταχυπλόων σκαφών για την αμεσότερη αντιμετώπιση επιτήρησης, αλλά και περιστατικών επιχειρησιακής αποστολής.
γ. ΠΑ(ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ0
1/ Υπαγωγή της 71 Α/Μ ΤΑΞ(Νεα Σάντα/Κιλκίς), υπό την Διοίκηση Αεροπορικής Υποστήριξης (ΔΑΥ)/Ελευσίνα , με την τελευταία να μετασταθμεύει από την Αθήνα στη Θεσ/νικη, για εγγύτητα απόστασης με την ταξχία.
2/ Υπαγωγή σε περίοδο επχσεων της ΤΑΞΑΛ ή ΣΑΛ(Ρεντίνα) στην ΔΑΥ.(ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ)
γ. Σ.Ξ.(ΣΤΡΑΤΟΣ ΞΗΡΑΣ)
1/ Διαχωρισμός της 1ης ΤΑΞΚΔ-ΑΛ σε ΤΑΞΚΔ και ΤΑΞΑΛ ή σε Σύνταγμα ΚΔ (ΣΚΔ) και Σύνταγμα ΑΛ (ΣΑΛ). Διοίκηση και έλεγχος στην ειρήνη από Α/ΓΕΣ (μέσω ΓΕΣ/ΔΕΔ). Υπαγωγή σε περίοδο επχσεων της ΤΑΞΚΔ ή ΣΚΔ υπό την ΣΤΡΑΤΙΑ και της ΤΑΞΑΛ ή ΣΑΛ υπό το ΓΕΑ/ΔΑΥ.
2/ Δημιουργία Διοίκησης Εφεδρειών και Εθνοφυλακής επιπέδου ΣΣ(ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΡΑΤΟΥ), με Δκτή τον εκάστοτε ΓΕΠΣ για την διοίκηση, έλεγχο και συντονισμό των περιφερειακών ΔΑΜ(ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΟΠΙΣΘΕΝ), ανά γεωγραφική περιοχή.
3/ ΑΣΔΕΝ(ΚΑΡΕΑΣ)
α/ Παραμένει με την μέχρι τώρα οργανωτική δομή της και επιπλέον, ενισχύεται με οργανικά μέσα ειδικών αποστολών και επιχειρήσεων, όπως (1 Τάγμα ΕΠ ενισχυμένο με λόχο Ε/ΕΠ), 1 ΕΤΕΘ (μονάδα ΚΔ) ανά ΑΔΤΕ.(ΛΕΣΒΟΣ-ΧΙΟΣ-ΣΑΜΟΣ-ΚΩΣ-ΡΟΔΟΣ-αλλά και ΛΗΜΝΟΣ)
β/ Πρόβλεψη για ύπαρξη στην ΑΣΔΕΝ Δκσης Ταχυπλόων Σκαφών με τη διάθεση από το ΑΣ(ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΣΤΟΛΟΥ) μοίρας ταχυπλόων σκαφών.
γ/ Μετατροπή εκ νέου του στρατηγείου σε μίνι διακλαδικό, με αριθμό αξκών επιτελών συνδέσμων του ΠΝ, της ΠΑ, των ΕΔ και της ΑΣ.(ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ)
4/ ΑΣΔΥΣ(ΓΟΥΔΗ)
Όπως μέχρι τώρα.
5/ Δ’ ΣΣ
α/ Πρόβλεψη για δημιουργία Δκσης Ασφαλείας Μετόπισθεν (ΔΑΜ), επιπέδου Μεραρχίας (Διοικητής Υπτγος εκ των Δνσεων όπλων του ΓΕΣ) και με αποκλειστικά επιστρατευόμενες μονάδες και μονάδες εθνοφυλάκων, για τον έλεγχο και ασφάλεια των περιοχών μετόπισθεν του ΣΣ(ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΡΑΤΟΥ), ιδιαίτερα της Ροδόπης και της Ξάνθης, με παράλληλη απαγκίστρωση της 29 ΤΑΞ,(ΚΟΜΟΤΗΝΗ) λόγω φύλαξης – κάλυψης της ΕΒ(ΕΛΛΗΝΟ-ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗΣ )μεθορίου.
β/ Προικοδότηση του Δ’ ΣΣ (ΔΑΜ) με επιστρατευόμενους ανεξάρτητους λόχους ΚΔ(ΚΑΤΑΔΡΟΜΕΙΣ), για εκτέλεση επιχειρήσεων κυρίως στον ορεινό όγκο της Ροδόπης.
6/ ΣΤΡΑΤΙΑ
Αναλαμβάνει την 1η ΤΑΞΑΣ (πλην του ΤΕΑΣ που διατίθεται στην ΑΣΔΕΝ), την ΤΑΞ ΚΔ (μετά τον διαχωρισμό της από την ΤΑΞΑΛ), την ΔΑΜ Περιοχής Στρατιάς (Θεσσαλίας) και τις μέχρι σήμερα δυνάμεις που αποτελούν τις εφεδρείες της Στρατιάς.
7/ Επανεργοποίηση των Α’ και Β’ ΣΣ σε Κοζάνη και Βέροια (επιστρατευόμενα επιπέδου μεραρχίας και σε περίοδο επιχειρήσεων ως ΔΑΜ Ηπείρου – Μακεδονίας αντίστοιχα).
8/ Αναβάθμιση της 8ης ΤΑΞ ΠΖ στα Γιάννενα σε ΜΠ(μεραρχία πεζικού), σε περίοδο επιχειρήσεων.
Για όλα τα παραπάνω υπάρχουν δικαιολογητικές σκέψεις οι οποίες όμως δεν είναι του παρόντος να αναλυθούν. Η δημιουργία όμως από τώρα μεικτών διακλαδικών σχηματισμών όχι μόνο σε επίπεδο επιτελείων αλλά και μονάδων, η συνεργασία μεταξύ των, η συνύπαρξη, η συνεκπαίδευση και πολλά άλλα κοινά θα προσδώσουν μια διαφορετική ώθηση στην ποθούμενη διακλαδικότητα, χωρίς να παραβλέπεται το…. Έκαστος στο είδος του.
Σε συνέχεια της προχθεσινής δημοσιοποίησης του άρθρου μου «ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΣΔΕΝ», θεωρήθηκε σκόπιμο να γίνει και μια σειρά προτάσεων ενός μικρού και ευέλικτου μετασχηματισμού και αναδιοργάνωσης, εντός των Ελληνικών δεδομένων. Η εντυπωσιακή αποδοχή και το ενδιαφέρον σας για το άρθρο μου ξεπέρασε όλα τα αναμενόμενα .Ρεκόρ ανάγνωσης και πρωτοφανής αριθμός επισκεψιμότητας .Και επειδή στην χώρα μας φοβούνται να προτείνουν επιλογές , προσωπικά ακολουθώ το αντίθετο.
Οι νέες αντιλήψεις για το μέλλον των Ελληνικών ΕΔ και ειδικά για τον 21ο αιώνα που ήδη διανύουμε την δεύτερη δεκαετία του δεν θα οδηγήσουν πουθενά μιας και επιχειρείται η προικοδότηση και συγκέντρωση υπερεξουσιών στο πολεμικό ναυτικό, σε βάρος του ΣΞ που αποτελεί παραδοσιακά τον πολυπληθέστερο κλάδο των ΕΔ.
Αξιοσημείωτο βέβαια είναι και το γεγονός τη μη αντίδρασης και του νέου Α/ΓΕΣ, τους λόγους της μη αντίδρασης τους γνωρίζει ΜΟΝΟ ο ίδιος. Προσωπικά θα τολμήσω να χαρακτηρίσω την στάση του ως «από περίεργη ως ιδιότυπα ύποπτη», λόγω της φερόμενης (;)συγκατάθεσή του στο παραπάνω. Ξεκινάει την θητεία του πολύ απλά με ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΗΜΟ και δύσκολα θα μαζευτεί αυτό κάτι που μέσα σε μία εβδομάδα πάρα πολλά στελέχη επισημαίνουν.(δεν επιθυμώ να περάσω σε λεπτομέρειες)
Θα επαναλάβω ξανά και ξανά το προχθεσινό σχόλιο μου λέγοντας ότι την δεκαετία του 90 η ΑΣΔΕΝ διέθετε οργανικά τμήματα ειδικών δυνάμεων (το 2ο ΣΑΛ στον Ασπρόπυργο και από 1 ΕΤΕΘ σε κάθε βασική νήσο) και μεταφορικών πτητικών μέσων (2ο ΤΕΑΣ) και εκτελούσε τόσο την ειρηνική όσο και την επιχειρησιακή της αποστολή με σχετική ευχέρεια, με εξαίρεση ίσως την κρίση των Ιμίων. Η αναδιοργάνωση που έγινε μετά την κρίση των Ιμίων αφαίρεσε τις δυνάμεις αυτές από την ΑΣΔΕΝ και τις ενέταξε στο «μακρυνό» λόγω απόστασης Β’ ΣΣ (Βέροια), μιας και είχε αποφασιστεί να υπάρχει μια ανώτατη στρατιωτική διοίκηση που θα ασκούσε και διοίκηση αλλά και τον έλεγχο των σχηματισμών που αποτελούν τις εφεδρείες – ενισχύσεις του Θεάτρου Επιχειρήσεων.
Η γεωγραφική απόσταση αποτελεί ίσως τον βασικό παράγοντα επιτυχούς ή μη διοικήσεως. Όσο μακριά βρίσκονται μεταξύ τους προϊστάμενοι και υφιστάμενοι, τόσο δυσχερής είναι και ο έλεγχος και η διοίκηση. Ιδίως όταν παρεμβάλλεται ο θαλάσσιος χώρος του Αιγαίου, με ότι αυτό κι αν συνεπάγεται. Η αναπροσαρμογή πλέον είναι επιβεβλημένη. Ενδεικτικά μια πιο εξορθλολογισμένη δομή διοίκησης μπορεί να είναι η εξής:
α. ΓΕΕΘΑ
Διατηρεί τις μονάδες ειδικών αποστολών που έχει και σήμερα. Ασκεί τον πλήρη έλεγχο των ΕΔ όπως μέχρι τώρα.
β. ΠΝ(ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ)
1/ Υπαγωγή της 32 ΤΑΞΠΝ υπό το ΑΣ(ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΣΤΟΛΟΥ) με παράλληλη μεταστάθμευση της Διοίκησης Αποβατικών Δυνάμεων στο Βόλο, για λόγους και επιχειρησιακούς και εκπαίδευσης και εξοικείωσης των ΠΖΝ(ΠΕΖΟΝΑΥΤΩΝ) με τα αποβατικά πλοία.Η 32 ΤΑΞΠΖΝ πρέπει επιτέλους να μαζευτεί όλη μαζί στο Ναυσταθμο ή Αυλώνα . Δεν γίνεται η Ταξιαρχία να απέχει μία μέρα εν πλω μακριά από τα αρματαγωγά της....(ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΟΥ ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΩ ΕΔΩ ΝΑ ΕΝΔΟΣΚΟΠΗΣΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ)
2/ Διάθεση στην ΑΣΔΕΝ μοίρας ταχυπλόων σκαφών για την αμεσότερη αντιμετώπιση επιτήρησης, αλλά και περιστατικών επιχειρησιακής αποστολής.
γ. ΠΑ(ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ0
1/ Υπαγωγή της 71 Α/Μ ΤΑΞ(Νεα Σάντα/Κιλκίς), υπό την Διοίκηση Αεροπορικής Υποστήριξης (ΔΑΥ)/Ελευσίνα , με την τελευταία να μετασταθμεύει από την Αθήνα στη Θεσ/νικη, για εγγύτητα απόστασης με την ταξχία.
2/ Υπαγωγή σε περίοδο επχσεων της ΤΑΞΑΛ ή ΣΑΛ(Ρεντίνα) στην ΔΑΥ.(ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ)
γ. Σ.Ξ.(ΣΤΡΑΤΟΣ ΞΗΡΑΣ)
1/ Διαχωρισμός της 1ης ΤΑΞΚΔ-ΑΛ σε ΤΑΞΚΔ και ΤΑΞΑΛ ή σε Σύνταγμα ΚΔ (ΣΚΔ) και Σύνταγμα ΑΛ (ΣΑΛ). Διοίκηση και έλεγχος στην ειρήνη από Α/ΓΕΣ (μέσω ΓΕΣ/ΔΕΔ). Υπαγωγή σε περίοδο επχσεων της ΤΑΞΚΔ ή ΣΚΔ υπό την ΣΤΡΑΤΙΑ και της ΤΑΞΑΛ ή ΣΑΛ υπό το ΓΕΑ/ΔΑΥ.
2/ Δημιουργία Διοίκησης Εφεδρειών και Εθνοφυλακής επιπέδου ΣΣ(ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΡΑΤΟΥ), με Δκτή τον εκάστοτε ΓΕΠΣ για την διοίκηση, έλεγχο και συντονισμό των περιφερειακών ΔΑΜ(ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΟΠΙΣΘΕΝ), ανά γεωγραφική περιοχή.
3/ ΑΣΔΕΝ(ΚΑΡΕΑΣ)
α/ Παραμένει με την μέχρι τώρα οργανωτική δομή της και επιπλέον, ενισχύεται με οργανικά μέσα ειδικών αποστολών και επιχειρήσεων, όπως (1 Τάγμα ΕΠ ενισχυμένο με λόχο Ε/ΕΠ), 1 ΕΤΕΘ (μονάδα ΚΔ) ανά ΑΔΤΕ.(ΛΕΣΒΟΣ-ΧΙΟΣ-ΣΑΜΟΣ-ΚΩΣ-ΡΟΔΟΣ-αλλά και ΛΗΜΝΟΣ)
β/ Πρόβλεψη για ύπαρξη στην ΑΣΔΕΝ Δκσης Ταχυπλόων Σκαφών με τη διάθεση από το ΑΣ(ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΣΤΟΛΟΥ) μοίρας ταχυπλόων σκαφών.
γ/ Μετατροπή εκ νέου του στρατηγείου σε μίνι διακλαδικό, με αριθμό αξκών επιτελών συνδέσμων του ΠΝ, της ΠΑ, των ΕΔ και της ΑΣ.(ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ)
4/ ΑΣΔΥΣ(ΓΟΥΔΗ)
Όπως μέχρι τώρα.
5/ Δ’ ΣΣ
α/ Πρόβλεψη για δημιουργία Δκσης Ασφαλείας Μετόπισθεν (ΔΑΜ), επιπέδου Μεραρχίας (Διοικητής Υπτγος εκ των Δνσεων όπλων του ΓΕΣ) και με αποκλειστικά επιστρατευόμενες μονάδες και μονάδες εθνοφυλάκων, για τον έλεγχο και ασφάλεια των περιοχών μετόπισθεν του ΣΣ(ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΡΑΤΟΥ), ιδιαίτερα της Ροδόπης και της Ξάνθης, με παράλληλη απαγκίστρωση της 29 ΤΑΞ,(ΚΟΜΟΤΗΝΗ) λόγω φύλαξης – κάλυψης της ΕΒ(ΕΛΛΗΝΟ-ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗΣ )μεθορίου.
β/ Προικοδότηση του Δ’ ΣΣ (ΔΑΜ) με επιστρατευόμενους ανεξάρτητους λόχους ΚΔ(ΚΑΤΑΔΡΟΜΕΙΣ), για εκτέλεση επιχειρήσεων κυρίως στον ορεινό όγκο της Ροδόπης.
6/ ΣΤΡΑΤΙΑ
Αναλαμβάνει την 1η ΤΑΞΑΣ (πλην του ΤΕΑΣ που διατίθεται στην ΑΣΔΕΝ), την ΤΑΞ ΚΔ (μετά τον διαχωρισμό της από την ΤΑΞΑΛ), την ΔΑΜ Περιοχής Στρατιάς (Θεσσαλίας) και τις μέχρι σήμερα δυνάμεις που αποτελούν τις εφεδρείες της Στρατιάς.
7/ Επανεργοποίηση των Α’ και Β’ ΣΣ σε Κοζάνη και Βέροια (επιστρατευόμενα επιπέδου μεραρχίας και σε περίοδο επιχειρήσεων ως ΔΑΜ Ηπείρου – Μακεδονίας αντίστοιχα).
8/ Αναβάθμιση της 8ης ΤΑΞ ΠΖ στα Γιάννενα σε ΜΠ(μεραρχία πεζικού), σε περίοδο επιχειρήσεων.
Για όλα τα παραπάνω υπάρχουν δικαιολογητικές σκέψεις οι οποίες όμως δεν είναι του παρόντος να αναλυθούν. Η δημιουργία όμως από τώρα μεικτών διακλαδικών σχηματισμών όχι μόνο σε επίπεδο επιτελείων αλλά και μονάδων, η συνεργασία μεταξύ των, η συνύπαρξη, η συνεκπαίδευση και πολλά άλλα κοινά θα προσδώσουν μια διαφορετική ώθηση στην ποθούμενη διακλαδικότητα, χωρίς να παραβλέπεται το…. Έκαστος στο είδος του.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου