Αποφάσισαν ή Εισηγήθηκαν οι Αρχηγοί των Επιτελείων το Πολυνομοσχέδιο για το Σώμα Υπαξιωματικών και το Νέο Μισθολόγιο

 







ΘΕΜΑ : Αποφάσισαν ή Εισηγήθηκαν οι Αρχηγοί των Επιτελείων το Πολυνομοσχέδιο για

το Σώμα Υπαξιωματικών και το Νέο Μισθολόγιο; Πρέπει να απαντήσουν.-

1. Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Σερρών (Ε.Σ.ΠΕ.Ε.Σ.) τονίζει

ότι, λειτουργώντας πάντα με πατερναλιστική προσέγγιση, εκπροσωπεί θεσμικά τα

συμφέροντα όλων των εν ενεργεία στρατιωτικών της Π.Ε. Σερρών, ανεξαρτήτως

βαθμού και προέλευσης, είτε αρέσει είτε δεν αρέσει σε μερικούς. Τα αιρετά μέλη του

Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.Σ.ΠΕ.Ε.Σ. χαίρουν της εμπιστοσύνης των

συναδέλφων, η οποία εκφράστηκε πανηγυρικά δια των πρόσφατων αρχαιρεσιών και

της μεγάλης προσέλευσης. Οι θεσμικές ενέργειές τους δεν δείχνουν σε καμία περίπτωση

ιδιοτέλεια, εξάρτηση από τον εργοδότη για ιδία συμφέροντα, προσκόλληση για όφελός

τους σε ενέργειες των στρατιωτικών διοικούντων, καθώς και δεν επιδιώκουν ερείσματα

προσωπικής προβολής και ανέλιξης. Δεν επιδίδονται από τη θέση της διοίκησης της

Ένωσης σε αλισβερίσια εξυπηρετήσεων με πολιτικούς και πολιτειακούς φορείς, αλλά

στοχεύουν σε έμπρακτες δράσεις προς το συλλογικό συμφέρον των συναδέλφων,

με κίνδυνο τον ενδεχόμενο προσωπικό αντίκτυπο για τα ίδια τα μέλη του Διοικητικού

Συμβουλίου και των οικογενειών τους.

2. Σε κάθε περίπτωση, απευθυνόμαστε πρωτίστως, διά του κυρίου διαύλου

επικοινωνίας μας, στον ΑΔΦ Σερρών (παρ. 8γ του άρθρου 30Γ του Ν.1664/1982), ο

οποίος αποτελεί το όργανο/πρόσωπο που λειτουργεί ως εκπρόσωπος των Ενόπλων

Δυνάμεων (Ελληνικού Δημοσίου), δηλαδή ενεργεί στο όνομα του εργοδότη στο Νομό


2


Η οικειοποίηση άνευ παραπομπής, μέρους ή του συνόλου του παρόντος κειμένου αποτελεί λογοκλοπή και καθιστά

παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων της Ε.Σ.ΠΕ.Ε. ΣΕΡΡΩΝ (Ν.2121/1993, 2014/26/ΕΕ , Ν.4481/2017).

Σερρών (παρ. 2 του άρθρου 30 του Ν.1664/1982, παρ. 2 του άρθρου 2 του Π.Δ.

84/2009, παρ. 1β του άρθρου 3 του Ν.3850/2010), ώστε να λάβουμε τις προσήκουσες

απαντήσεις.

3. Ως εκ τούτου, ζητούμε να ενημερωθούμε αν, στις διαρθρωτικές αλλαγές

που ανακοίνωσε στις 30 Σεπτεμβρίου 2025 στη ΛΑΕΔ ο ΥΠΕΘΑ, με τίτλο «Χάρτης

μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων στη Νέα Εποχή», παρουσία των Αρχηγών

των Γενικών Επιτελείων, εισηγήθηκε ή είναι σύμφωνη η φυσική ηγεσία των Ε.Δ.,

ήτοι οι Αρχηγοί των Γενικών Επιτελείων, ο Στρατηγός Διοικητής 1ης Στρατιάς, ο

Στρατηγός Διοικητής της ΑΣΔΗΜ, ο ΑΔΦ Σερρών καθώς και οι Διοικητές των

Μονάδων που οργανικά έχουν προσωπικό στην Π.Ε. Σερρών.

4. Από τις ανακοινώσεις του ΥΠΕΘΑ προκύπτει αβίαστα ότι επωφελούνται κατ’

ουσίαν οι στρατιωτικοί απόφοιτοι ΑΣΕΙ, που συγκεντρώνουν σε ολοκληρωτικό βαθμό την

εξουσία λήψης αποφάσεων στις Ε.Δ., ενώ όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες/προελεύσεις

(ΑΣΣΥ, ΕΜΘ και ΕΠΟΠ) θα απολέσουν κεκτημένα δικαιώματα.

5. Ενδεικτικά, διαπιστώνουμε ότι οι αξιωματικοί προελεύσεως ΑΣΕΙ:

α. Δεν θίγονται βαθμολογικά, διατηρώντας την αξία που προσδίδει ο βαθμός σε

υπηρεσιακό και κοινωνικό επίπεδο.

β. Αυξάνονται ικανοποιητικά οι μισθολογικές αποδοχές τους, με ευνοϊκή

συνέπεια στη σύνταξη, στο εφάπαξ, στα μερίσματα του ΜΤΣ, στο Β.Ο.Ε.Α.

(προικοδότηση), στις μοριοδοτήσεις Κ.Α.Α.Υ. κ.λπ.

γ. Οι σπουδαστές ΑΣΕΙ λαμβάνουν τετραπλάσιες αποδοχές.

δ. Λαμβάνουν μετάλλια με διαδικασίες fast track, με μοναδικό κριτήριο την

αποφοίτησή τους από τα ΑΣΕΙ, μεγιστοποιώντας επικοινωνιακά και αυτόβουλα την αξία

τους με την απονομή αυτών.

6. Αντιθέτως, οι υπόλοιποι:

α. Βαθμολογικά, οι ΑΣΣΥ χάνουν 6-7 βαθμούς, οι ΕΜΘ 3 και οι ΕΠΟΠ 1, με

ιδιαίτερη βαθμολογική δυσμένεια των στελεχών ειδικής κατάστασης από ΑΣΣΥ.

β. Οι αυξήσεις είναι υποτυπώδεις και μακροχρόνια, με περαιτέρω συνέπειες.

γ. Οι αποδοχές των σπουδαστών ΑΣΣΥ διπλασιάστηκαν, σε αναντιστοιχία και

δυσανάλογα με εκείνες των σπουδαστών ΑΣΕΙ.

δ. Η αναγνώριση μέσω των ηθικών αμοιβών είναι υπολειμματική έναντι της

οφειλόμενης, εύλογης, ενιαίας μορφής διοίκησης του Οργανισμού.

7. Εάν η φυσική ηγεσία, που προέρχεται από τα ΑΣΕΙ και που πρέπει να ηγείται

υπό καθεστώς δικαιοσύνης και αμεροληψίας όλων των στελεχών των Ε.Δ., δέχεται την

αναμφίβολη υποβάθμιση των άλλων προελεύσεων δια των τελικών αποφάσεων του

Πολιτικού Προϊσταμένου, δημιουργείται διχόνοια μεταξύ των προελεύσεων και επέρχεται

έλλειψη της επιβεβλημένης εμπιστοσύνης, που αποτελεί βασικό συστατικό της συνοχής.

Σε κάθε περίπτωση, η συνοχή βελτιστοποιείται με τη γενική αποδοχή των κανόνων και

την αρμονική αλληλόδραση όλων των προελεύσεων, που στη συγκεκριμένη

περίπτωση δεν υφίσταται επ’ ουδενί. Υπενθυμίζουμε ότι η υλοποίηση του λεγόμενου

«Χάρτη μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων στη Νέα Εποχή» προσβάλλει και

προκαλεί το αίσθημα δικαίου για πρώτη φορά στα χρονικά των Ενόπλων

Δυνάμεων, επιφέροντας ευθέως έλλειψη εμπιστοσύνης και παραβίαση της

συνταγματικής επιταγής περί ισότητας.

8. Σε κάθε περίπτωση, θυμίζουμε ότι πολλοί αξιωματικοί εξ ΑΣΕΙ ανέβηκαν

στα υψηλότερα ιεραρχικά επίπεδα των Ε.Δ. με τη στήριξη των κόπων, των θυσιών


Η οικειοποίηση άνευ παραπομπής, μέρους ή του συνόλου του παρόντος κειμένου αποτελεί λογοκλοπή και καθιστά

παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων της Ε.Σ.ΠΕ.Ε. ΣΕΡΡΩΝ (Ν.2121/1993, 2014/26/ΕΕ , Ν.4481/2017).


./.


και της αυταπάρνησης των υπαξιωματικών και αξιωματικών εξ υπαξιωματικών,

και πολλές φορές εκπαιδεύτηκαν από αυτούς.


9. Οφείλουμε να θυμίσουμε επίσης εξαίρετους αξιωματικούς από τις τάξεις των

υπαξιωματικών, όπως τον Αντιστράτηγο Νικόλαο Πλαστήρα, τον Αντιστράτηγο Γεώργιο

Κονδύλη, τον Αντιστράτηγο Ναπολέοντα Ζέρβα, τον Αντιστράτηγο Γεώργιο Στανωτά, τον

Ταγματάρχη Δημήτριο Κωστάκη κ.ά., που έγραψαν με τις πράξεις τους τη μέγιστη

ιστορία στις Ένοπλες Δυνάμεις και στην Πατρίδα γενικότερα. Συνεπαγωγικά,

θεωρούμε ότι η εν λόγω υποβάθμιση των υπαξιωματικών, με το πρόσχημα της

μετάβασης στη νέα εποχή, αποτελεί ευθεία προσβολή στις ιστορικές αυτές μορφές του

Έθνους και έλλειψη σεβασμού. Εν προκειμένω, για αυτές τις μορφές, εκ μέρους του

Κράτους, ίσχυε η αρχή της αξιοκρατίας, που αποδόθηκε εύστοχα στον Επιτάφιο του

Περικλή με τη φράση: «Ἕκαστος πολίτης προτιμᾶται εἰς τὰ δημόσια ἀξιώματα, οὐχὶ διότι

ἀνήκει εἰς ὁρισμένην κοινωνικήν τάξιν, ἀλλὰ διὰ τὴν προσωπικήν του ἀξίαν, ἐφ’ ὅσον

διακρίνεται σὲ κάποιον κλάδον». Τα συμπεράσματα, για τον καθένα.

10. Τέλος, φαίνεται ότι οι αποφάσεις του «Χάρτη μετάβασης των Ενόπλων

Δυνάμεων στη Νέα Εποχή» κατακρημνίζουν τα εργασιακά θεμέλια του Στρατού σε μια

νέα εποχή που θα παρασύρει συντόμως και τους ικανοποιημένους προσωρινά

συναδέλφους προελεύσεως ΑΣΕΙ. Ήδη, ο ΥΠΕΘΑ ανακοίνωσε στις 29 Οκτωβρίου

2025 ότι «Έχουμε Συνταγματάρχες χωρίς Συντάγματα, Πλοιάρχους χωρίς πλοία και

Σμηνάρχους χωρίς αεροσκάφη». Εμείς, ερμηνευτικά, λέμε ότι το μικρότερο

στράτευμα θα συρρικνώσει συντόμως την αριθμητική και βαθμολογική εξέλιξη και

των αποφοίτων ΑΣΕΙ. Επισημαίνουμε επίσης ότι η πολιτική ηγεσία δεν μπορεί να

έχει γνώση της στρατιωτικής κουλτούρας και ότι οι Αρχηγοί των Επιτελείων

βρίσκονται στη δύση της σταδιοδρομίας τους.

11. Προσοχή, να μην καταδικαστούν οι επόμενες γενιές για μια εικονική νέα

εποχή στις Ε.Δ.

12. Οι κ.κ. Βουλευτές, ως αντιπρόσωποι του Έθνους, στους οποίους αποστέλλεται

το παρόν παρακαλούνται προς αξιολόγηση και κρίση του τιθέμενου θέματος ώστε να

τεθεί στους αρμόδιους φορείς με τα μέσα κοινοβουλευτικού ελέγχου.

13. Ο ΑΔΦ Σερρών, παρακαλείται, περί του ευρύτερου ενδιαφέροντος θέματος, για

τις περαιτέρω ενέργειές του στο πλαίσιο του Ν.2690/1999 (ΦΕΚ Α' 45) «Κώδικας

Διοικητικής Διαδικασίας» και των διαλαμβανομένων της παραγράφου 8γ του άρθρου 30Γ

του Ν.1264/1982.

14. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (ΠΟΜΕΝΣ)

παρακαλείται για τις δικές της συλλογικές ενέργειες ώστε το θέμα να τεθεί στον στους

Αρχηγούς των Επιτελείων.

15. Στα ΜΜΕ αποστέλλεται το έγγραφο για κοινωνική ανάδειξη και προβολή προς

ενίσχυση των θέσεών μας.

16. Στα Τακτικά Μέλη μας κοινοποιείται το παρόν στο πλαίσιο της αδιάλειπτης

διαφάνειας, που χαρακτηρίζει την Ένωση και την εν συνόλω πορεία των ενεργειών που

τα αφορούν.


4


Η οικειοποίηση άνευ παραπομπής, μέρους ή του συνόλου του παρόντος κειμένου αποτελεί λογοκλοπή και καθιστά

παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων της Ε.Σ.ΠΕ.Ε. ΣΕΡΡΩΝ (Ν.2121/1993, 2014/26/ΕΕ , Ν.4481/2017).

17. Είμαστε στη διάθεσή σας, για οποιαδήποτε πληροφορία ή/και διευκρίνιση

καθώς και για περαιτέρω στοιχειοθέτηση των θεμάτων του Σωματείου μας τα οποία

εδράζονται υπό δεδομένα αντικειμενικότητας, κοινωνικής και επαγγελματικής

δικαιοσύνης με απόληξη την έλλογη εξομάλυνση του εργασιακού βίου των στρατιωτικών.


Για το Διοικητικό Συμβούλιο

-Ο- -Ο-

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Αθανάσιος Μακράκης, NCOA,BSc ,MSc Νικόλαος Γεράκης

Ταγματάρχης Πυροβολικού Ανθυπασπιστής Μηχανικού

6947293370 6949736583

Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά