Αναζητούν μεταχειρισμένα «Super Hercules» – Ακόμη μια προσπάθεια για αποκατάσταση του μεταφορικού στόλου της Αεροπορίας



FILE PHOTO: Το υπουργείο Εθνικής άμυνας αλλά και η Πολεμική Αεροπορία συζητούν διάφορες λύσεις που θα κόψει τον προβληματικό γόρδιο δεσμό ο οποίος κρατά τα C-130 στο έδαφος. Πηγή: Πολεμική Αεροπορία




Η αναζήτηση της μεθόδου και του τρόπου με τον οποίο «θ’ αναστηθεί» η 356 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών συνεχίζεται από το αεροπορικό επιτελείο, με τελευταία προσπάθεια να είναι αυτή της εκδήλωσης ενδιαφέροντος για πληροφορίες σχετικά με τα 14 προς διάθεση C-130 J της Βρετανικής Πολεμικής Αεροπορίας.


Στην τηλεδιάσκεψη που έγινε προ 3ημέρου ανάμεσα σε Βρετανούς και στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας, δεν ήταν λίγα εκείνα που ειπώθηκαν, με την Ελληνική πλευρά να θέλει να μάθει περισσότερα για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα βρετανικά C-130 J και με ποιον τρόπο θα μπορούσαν να γνωρίσουν περισσότερα, καθώς η Ελλάδα εδώ και χρόνια αντιμετωπίζει προβλήματα με τον πολεμικό μεταφορικό στόλο.

Εκείνο που φρόντιζαν οι Άγγλοι να επαναλαμβάνουν είναι πως πέραν της Ελλάδας υπάρχουν και άλλοι «μνηστήρες» που έχουν δείξει ενδιαφέρον για τα προς πώληση μεταγωγικά αεροσκάφη και ορισμένοι εξ αυτών ζητούν πληροφορίες και για τα 14.


Μάλιστα ήθελαν να μάθει η Ελληνική πλευρά με ποιον τρόπο λειτουργεί η Αγγλική Διεύθυνση Εξοπλισμών.




Πολλά εκ των C-130 J, σύμφωνα με πληροφορίες, θεωρούνται «φορτωμένα» με χιλιάδες ώρες πτητικών ωρών, περισσότερες και από των Ελληνικών και πιο παλιάς τεχνολογίας C-130.

Αν θα επαναληφθεί το διαδικτυακό ραντεβού ή αν θα συσταθεί κάποια επιτροπή ιπταμένων και μηχανικών ώστε Ελληνικό κλιμάκιο να μεταβεί στην Αγγλία και να δει από κοντά πρόσωπα και αεροσκάφη, παραμένει ακόμη ανοιχτό, την στιγμή που το αεροπορικό επιτελείο προσπαθεί να πιέσει την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία για την απόδοση αεροσκαφών που βρίσκονται και επισκευάζονται στην Τανάγρα.


Πηγές από την Αεροπορική Βιομηχανία, επιμένουν προς ώρας, να δηλώνουν αισιόδοξοι πως θα καταφέρουν να αποδώσουν στην 356 Μοίρα «Ηρακλής» το αμέσως επόμενο διάστημα δυο C-130 και μέσα στο πρώτο 6μηνο του 2023, πιθανά ακόμη ένα.

Το θέμα αναζήτησης μεταχειρισμένων C-130, ξεκαθαρίζεται από την αεροπορία πως παραμένει σε προτεραιότητα παρά το γεγονός πως σε επίπεδο εξοπλιστικών προηγείται ο στόλος των μαχητικών αεροσκαφών.

Πάντως κατά το πρόσφατο ταξίδι του Αρχηγού της Πολεμικής Αεροπορίας, Αντιπτεράρχου Θεμιστοκλή Μπουρολιά στις Ηνωμένες Πολιτείες και την επίσκεψη που είχε πραγματοποιήσει στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο Τέξας, ενημερώθηκε- εκτός από τα προγράμματα των F-35, F-16 Viper, την μετατροπή των Block 50 σε επίπεδο «Μ»- και για τα C-130 J. Και αυτό είχε γίνει από την εταιρεία ξανά τον περασμένο Ιούλιο στο ταξίδι που είχε κάνει ο υπουργός Εθνικής άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος.


Οι μελέτες δείχνουν το «J», έστω και μεταχειρισμένο…

Οι πληροφορίες που υπάρχουν από στρατιωτικές πηγές είναι πως μέσα από τις μελέτες που γίνονται στο αεροπορικό Επιτελείο και με βάση τις προσπάθειες συντήρησης του υφιστάμενου στόλου των C-130, οι Επιτελείς καταλήγουν στο γεγονός πως πρέπει να εντοπιστεί έστω ένας μικρός αριθμός μεταχειρισμένων των λεγόμενων «Super Hercules».

Και μάλιστα εκτός της Μεγάλης Βρετανίας, το ενδιαφέρον στρέφεται- αν και καθυστερεί αυτό το πακέτο- και στην Αυστραλία που ετοιμάζεται για μια ανάλογη κίνηση με των Άγγλων, να θέσουν προς διάθεση τα δικά τους C-130 J.

Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως η αγορά νέων που θα ήταν tο ιδεατό «απογειώνει» το budget της Πολεμικής Αεροπορίας, η οποία επί του παρόντος έχει εστιάσει στον σχεδιασμό του μελλοντικού αεροπορικού στόλου των μαχητικών, με τον οποίο θ’ ανοίξει ακόμη περισσότερο το ισοζύγιο των αεροπορικών δυνάμεων Ελλάδας- Τουρκίας.

Όμως η προμήθεια, έστω και 4-5 μεταχειρισμένων C-130J αυτομάτως θα τριπλασιάσει το τρέχον και βραχυπρόθεσμο έως μεσοπρόθεσμο επίπεδο της διαθέσιμης τακτικής μεταφορικής ικανότητας και θα διπλασιάσει τη μακροπρόθεσμη μεταφορική ικανότητα του στόλου C-130.

Δηλαδή μια τέτοια κίνηση θα βοηθήσει σημαντικά στην επιχείρηση αποκατάστασης των δυνατοτήτων μεταφοράς της αεροπορίας αλλά και στα όσα απαιτεί το σύνολο των Ενόπλων Δυνάμεων, σε ένα αποδεκτό όριο.


Share on Google Plus

About VALIA ABATZI

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά