Μάχη για τις κορβέτες, παρέμβαση Ντράγκι – Αύριο το σ/ν για Ναυπηγεία Ελευσίνας

 Πλησιάζουν οι αποφάσεις της κυβέρνησης για το πρόγραμμα των κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού, που αναμένονται πιθανότατα μέσα στον Ιούλιο. Υπέρ της πρότασης της ιταλικής Fincantieri, που συμπράττει με την Onex στη διάσωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, έριξε το πολιτικό του βάρος ο πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Ντράγκι. Παράλληλα, αναμένεται αύριο να δοθεί σε διαβούλευση των νομοσχέδιο για τη διάσωση των ναυπηγείων.

Μάχη για τις κορβέτες, παρέμβαση Ντράγκι – Αύριο το σ/ν για Ναυπηγεία Ελευσίνας
© Παρέχεται από: sofokleousin.gr
Μάχη για τις κορβέτες, παρέμβαση Ντράγκι – Αύριο το σ/ν για Ναυπηγεία Ελευσίνας


Παρότι η πρόταση της γαλλικής Naval για τις κορβέτες Gowind έχει την ισχυρή υποστήριξη του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς θεωρούνται εξαιρετικά προηγμένες τεχνολογικά και συμβατές με τις φρεγάτες Belhara, που κατασκευάζονται επίσης από τη Naval, οι Ιταλοί δεν καταθέτουν τα όπλα και επιχειρούν να «εμβολίσουν» τις γαλλικές προτάσεις με μια δική τους, την οποία η κυβέρνηση δεν θα μπορεί να αρνηθεί.

Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με πληροφορίες, εκδηλώθηκε αρχικά, στη συνάντηση Μητσοτάκη - Ντράγκι, μια πολύ σημαντική παρέμβαση του Ιταλού πρωθυπουργού, ο οποίος ζήτησε από τον Έλληνα ομόλογό του να ληφθεί πολύ σοβαρά υπόψη η πρόταση της Fincantieri για το εξοπλιστικό πρόγραμμα του Ναυτικού, σε συνδυασμό βεβαίως και με τις επενδύσεις που προτίθεται να κάνει ο ιταλικός κολοσσός της αμυντικής βιομηχανίας για να διασφαλισθεί η βιωσιμότητα του αμυντικού σκέλους των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

Αμέσως μετά, κατά τις ίδιες πληροφορίες, κατατέθηκε ανεπίσημα, σε αυτό το στάδιο, πρόταση της Fincantieri που θα μπορούσε να αποτελέσει "game changer" στη διαδικασία αξιολόγησης των διεθνών προτάσεων για το πρόγραμμα του Ναυτικού. Οι Ιταλοί πρόσφεραν για άμεση παράδοση δύο φρεγάτες κλάσης Doha, που έχουν παραγγελθεί από το Κατάρ, σε πολύ ελκυστική τιμή, οι οποίος θα «κουμπώσουν» με την πρόταση που έχει καταθέσει η Fincantieri για τις τέσσερις κορβέτες, οι οποίες προτείνεται να κατασκευασθούν στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, σε αντίθεση με τις γαλλικές που θα κατασκευασθούν εξ ολοκλήρου στη Γαλλία.

Ουσιαστικά, η ιταλική πρόταση απαντά στην ανάγκη του Πολεμικού Ναυτικού για αναβάθμιση των τεσσάρων παλαιών φρεγατών τύπου MEKO με μια λύση που θα προσθέσει στο δυναμικό του Ναυτικού δύο ελαφρές φρεγάτες τελευταίας τεχνολογίας και μάλιστα με πολύ γρήγορη παράδοση, ώστε να συμβάλλουν γρήγορα στην ενίσχυση της ελληνικής παρουσίας στο Αιγαίο και στην Αν. Μεσόγειο, σε μια περίοδο κλιμάκωσης των τουρκικών προκλήσεων.

Η πρόταση των Ιταλών, που συνδυάζει ικανοποιητικό κόστος, άμεση ενίσχυση του Ναυτικού και συμπαραγωγή πλοίων στην Ελλάδα για να διασφαλισθεί η βιωσιμότητα των Ναυπηγείων Ελευσίνας φαίνεται ακαταμάχητη, ωστόσο η κυβέρνηση θα δώσει τη δυνατότητα στη γαλλική Naval και σε άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες να καταθέσουν τις δικές τους τελικές προτάσεις, πριν λάβει την τελική απόφασή της.

Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για εξυγίανση

Στο μεταξύ, πάντως, η διάσωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας μπαίνει στην τελική της φάση, καθώς αναμένεται αύριο, εκτός σοβαρού απροόπτου, να δοθεί σε δημόσια διαβούλευση, ώστε να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στο πρώτο 15θήμερο του Ιουλίου, το νομοσχέδιο για την εξυγίανση με διαγραφή μέρους του χρέους.

Το σχέδιο που έχει επεξεργασθεί η Onex και έχει γίνει δεκτό από το προσωπικό των ναυπηγείων προβλέπει ότι μεταφέρεται σε μια νέα εταιρεία, την ONEX Elefsis Shipyards, η δραστηριότητα και τα στοιχεία ενεργητικού των ναυπηγείων, ενώ «ψαλιδίζεται» κατά το ήμισυ το χρέος τους και θα εξυπηρετηθεί σε βάθος πολλών ετών. Υπενθυμίζεται ότι το χρέος ανέρχεται σε 423 εκατ. ευρώ, ή 337 εκατ. χωρίς τις προσαυξήσεις. Τα περισσότερα οφείλονται στο Πολεμικό Ναυτικό (149 εκατ.) και στις τράπεζες (117 εκατ.), ενώ οι φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις υπολογίζονται σε 105 εκατ. ευρώ.

Την περασμένη εβδομάδα, οι εργαζόμενοι των ναυπηγείων, με επιστολή τους στον πρωθυπουργό και τους συναρμόδιους υπουργούς, είχαν καλέσει την κυβέρνηση να επισπεύσει τη διαδικασία έγκρισης του νομοσχεδίου από τη Βουλή, ώστε «να μπορέσουμε εμείς να διασώσουμε τα ναυπηγεία μας και τις ζωές μας», όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν.

Όπως ανέφεραν οι εργαζόμενοι στην ίδια επιστολή, δόθηκε ο χρόνος και η δυνατότητα σε όποιον εργαζόμενο θεωρούσε ότι δεν καλύπτονταν τα ατομικά του συμφέροντα να προσέλθει και να προχωρήσει σε έγγραφη δήλωσή του, ώστε να μην συμβληθεί στο σχέδιο εξυγίανσης. Κανείς εργαζόμενος δεν προσήλθε με συνέπεια να διατηρείται το υψηλότατο ποσοστό αποδοχής του σχεδίου, το οποίο ανέρχεται σε ποσοστό 99,7% επί του συνόλου του προσωπικού.

Το σχέδιο προβλέπει ότι για την επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Ελευσίνας θα επενδυθούν άμεσα 100 εκατ. δολάρια, για να επισκευασθούν οι δεξαμενές, να γίνει περιβαλλοντική αποκατάσταση και οποιαδήποτε άλλη εργασία χρειάζεται. Οι εργαζόμενοι θα λάβουν από την ONEX αρχικά όλη την προβλεπόμενη από τον νόμο αποζημίωση και τα υπόλοιπα χρήματα που δικαιούνται για δεδουλευμένα από το παρελθόν θα καταβληθούν στο μέλλον από τα έσοδα που θα έχουν τα ναυπηγεία από αμυντικά προγράμματα, ελληνικά ή ξένα.

Από αυτή την άποψη, γίνεται ακόμη πιο κρίσιμη η σημασία της ανάθεσης στην Fincantieri της κατασκευής των τεσσάρων κορβετών, μέσω της οποίας περνά και η αποπληρωμή οφειλών προς τους εργαζομένους.

msn

Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά