Καθηλωμένα σχεδόν όλα τα C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας - Κινδυνεύει να «ξεμείνει» από μεταγωγικά αεροσκάφη

 

Καθηλωμένα σχεδόν όλα τα C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας - Κινδυνεύει να «ξεμείνει» από μεταγωγικά αεροσκάφη
Σε «εμπόλεμο κλίμα» οι σχέσεις Ενόπλων Δυνάμεων - ΕΑΒ, επειδή η εταιρεία δεν έχει βρει κινητήρες για τα C-130

Σε ατμόσφαιρα «εμπόλεμης ζώνης» παραπέμπουν οι σχέσεις των Ενόπλων Δυνάμεων με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), εξαιτίας των μεταγωγικών αεροσκαφών, C-130, τα οποία η εταιρεία έχει αναλάβει να συντηρήσει, να επισκευάσει και να τα παραδώσει, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, στην Πολεμική Αεροπορία.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες στρατιωτικές πηγές, η διαθεσιμότητα των C-130, δηλαδή του βασικού αεροσκάφους για τις μεταφορές των ελληνικών ΕΔ, αλλά και για σειρά ποικίλων άλλων αποστολών, ακόμα και για μεταφορές ασθενών, κινείται σε δραματικά χαμηλά επίπεδα. Τόσο, που, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι, η ελληνική ΠΑ κινδυνεύει να «ξεμείνει» από C-130. Αυτή η απογοητευτική εικόνα υπάρχει τη στιγμή που αυξάνονται ολοένα περισσότερο οι δαπάνες για νέα εξοπλιστικά προγράμματα.

Οι «παραδόσεις» του Οκτωβρίου

Ειδικότερα, «παρατηρείται εξαιρετικά σοβαρό πρόβλημα στην υλοποίηση των συμβατικών υποχρεώσεων της ΕΑΒ με τις Ένοπλες Δυνάμεις», τονίζουν οι ίδιες στρατιωτικές πηγές, σημειώνοντας ότι κατ' αυτό τον τρόπο επέρχεται σοβαρό πλήγμα στις επιχειρησιακές δυνατότητές τους.

Κατά τις ίδιες πηγές, «ενόψει της δέσμευσης της ΕΑΒ να παραδώσει τουλάχιστον ένα C-130 στις ΕΔ, τον Οκτώβριο, για μια ακόμη φορά παρουσιάζονται σοβαρές επιπλοκές».

Χαρακτηριστικά, αναφέρουν, «δύο C-130 θα πρέπει να παραδοθούν στην Πολεμική Αεροπορία. Ωστόσο, για ένα από αυτά, του οποίου μάλιστα έχουν ολοκληρωθεί οι επισκευές - συντήρηση ήδη από τον Ιούνιο, στην 112 Πτέρυγα Μάχης, ακόμα δεν έχει ανευρεθεί κινητήρας. Κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι η ΠΑ θα έχει μόνο ένα (!) C-130 στη διάθεσή της».

«Δεσμεύσεις» υπουργείου Άμυνας και ΕΑΒ

Το θέμα της προβληματικής διαθεσιμότητας των C-130 έχει κατ' επανάληψη έλθει στη Βουλή. Ωστόσο, οι υποσχέσεις που έχουν δοθεί από το υπουργείο Άμυνας για την επίλυσή του, αντί να καθησυχάζουν, μάλλον συγκεντρώνουν τα επικριτικά πυρά της αντιπολίτευσης.

Χαρακτηριστικά, ήδη στο τέλος του Ιουλίου του 2020, ο τομέας Άμυνας του ΚΙΝΑΛ επέκρινε τον υπουργό Άμυνας, Νίκο Παναγιωτόπουλο, για τις υποσχέσεις του, σημειώνοντας πως, αν και ο ίδιος «λέει ότι η ΕΑΒ στο επόμενο εξάμηνο θα παραδώσει ένα αεροσκάφος (που πολύ αμφιβάλλουμε), σημαίνει ότι αγνοεί τη σπουδαιότητα του έργου ως προς το αξιόμαχο της ΠΑ».

Να σημειωθεί πως η ΕΑΒ σε ενημερώσεις της που έκανε προ διμήνου -και- προς το μέγαρο Μαξίμου, παρουσίασε, μεταξύ άλλων, χρονοδιάγραμμα παραδόσεων των C-130 προς την Πολεμική Αεροπορία. Μένει να φανεί, βέβαια, κατά πόσον θα μπορέσει να τηρήσει τις υποσχέσεις της.

Πλην όμως, οι ανησυχητικές πληροφορίες το τελευταίο διάστημα δείχνουν μια λίαν προβληματική αντιμετώπιση του ζητήματος που δεν συνάδει με τις «δεσμεύσεις» που έχουν αναληφθεί έναντι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας της χώρας.

Μόνιμο πρόβλημα

Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, προ μηνών η ΕΑΒ φέρεται να είχε δεσμευθεί ότι θα παραδώσει οκτώ κινητήρες μέχρι το τέλος του 2021, Τους τέσσερις εξ' αυτών, μάλιστα, άμεσα.

Κατά τις ίδιες πηγές, από το 2018 έως τις αρχές του 2021 παραδόθηκαν μόνο δύο κινητήρες. Με αυτούς τους «ρυθμούς», προσθέτουν, η ΠΑ κινδυνεύει να «ξεμείνει» τους πρώτους μήνες του 2022 με ένα C-130 από τα συνολικά 13 που διαθέτει.

Το ενδιαφέρον είναι ότι, εν μέσω αυτής της προβληματικής κατάστασης, εξεταζόταν η εκδοχή να σταλούν τρία C-130 της ΠΑ στο Ισραήλ. Ωστόσο, εκδηλώθηκαν αρκετές αντιδράσεις, τόσο για «τεχνικούς» - επιχειρηματικούς λόγους (επειδή, σύμφωνα με πληροφορίες, οι Ισραηλινοί δεν διέθεταν τη σχετική πιστοποίηση), όσο και για πολιτικούς.

Ενδεικτικές είναι οι αντιπαραθέσεις στη Βουλή, με τον Ν. Παναγιωτόπουλο να απαντά σε ερώτηση σχετικά με την «εργοστασιακή συντήρηση αεροσκαφών C-130 στο Ισραήλ» ότι «εάν η ΕΑΒ ήταν σε θέση να εγγυηθεί την έγκαιρη και εντός χρονοδιαγράμματος συντήρηση, επισκευή και απόδοση στην ΠΑ των Α/Φ C-130 δεν θα ήταν αναγκαίο η ΠΑ να αναζητά εναγωνίως λύσεις εκτός πλαισίου δυνατοτήτων της ΕΑΒ».

Αντίθετα, μερίδα της αντιπολίτευσης τον κατηγορούσε ότι απαξιώνει την ΕΑΒ και ναρκοθετεί το μέλλον της.

https://www.lawandorder.gr/Article/158219/defence/kathilomena-schedon-ola-ta-c-130-tis-polemikis-aeroporias-kinduneuei-na-isonxemeineisin-apo-metagogika-aeroskafi

Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά