Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας - ΑΒ Δεκέλειας (1ο μέρος)




  Τελικός στόχος του Μ/ΠΑ είναι να δημιουργηθεί ένας πόλος έλξης για μεγάλο αριθμό επισκεπτών οι οποίοι μάλιστα θα μπορούν να συμμετέχουν ενεργά στις δραστηριότητές του Μουσείου, όπως συνηθίζεται σε αντίστοιχα σύγχρονα μουσεία του εξωτερικού.
  Το Μ/ΠΑ ενθαρρύνει την επίσκεψη στους χώρους του, ιδιαίτερα για τη νέα γενιά η οποία μπορεί να έρθει σε μια συναρπαστική πρώτη επαφή με τον χώρο της αεροπορικής τεχνολογίας. Αλλά και οι μεγαλύτεροι θα εντυπωσιαστούν παρακολουθώντας τις εργασίες αποκατάστασης πάνω στα μουσειακά αεροπλάνα, οχήματα και το άλλο υλικό, εργασίες που απαιτούν ένα πρωτοφανή συνδυασμό γνώσεων και τεχνικών δεξιοτήτων.

Canadair CL-13 Mk.2 (F-86E) Sabre

Canadair CL-13 Sabre Mk.2 s/n 19168 (F-86E)
Canadair CL-13 Sabre Mk.2 s/n 19168 (F-86E)



  Αεροσκάφος NAA F-86E(M) κατασκευής υπό άδεια στο εργοστασίου Canadair ως CL-13 Mk.2, με έτος κατασκευής 1951, αριθμό Σειράς 19168 και αριθμό Κατασκευής 68. Παρελήφθη από τη Καναδική Αεροπορία (RοCAF) στις 04/09/1951 και εντάχθηκε στην 1 Πτέρυγα Μάχης, υπηρετώντας με τις 439 και 441 Μοίρες, διαγράφηκε από τη RοCAF στις 04/08/1955, και μεταβιβάστηκε στην Ελλάδα μέσω MDAP, πριν από την παράδοση του υπέστη τροποποίηση στην πτέρυγα και από Slated έγινε ευρείας χορδής 6-3 με αεροφράκτη και χωρίς Slats. 
  Ο τύπος εντάχθηκε σε υπηρεσία με την Π.Α. τον Ιούλιο του 1957 απεσύρθη από υπηρεσία τον Ιανουάριο του 1966. Από 1977 έως και τον Νοέμβριο του 1995 ευρίσκετο στο ΣΕΔΕΣ, με εντολή διάθεσης στις 11/12/1995 δόθηκε στο Μουσείο Π.Α. εις το οποίο εκτίθεται έκτοτε βαμμένο στα χρώματα του προσωπικού α/φους του άσσου της Κορέας Σμηναγού Joseph McConnell “BEAUTEOUS BUTCH II” με αριθμό Σειράς 51-2910 με το οποίο είχε πετύχει σε 106 αποστολές 16 καταρρίψεις, οι οποίες απεικονίζονται στην αριστερή πλευρά του α/φους ως 16 κόκκινα αστέρια.       
  Αυτό το αεροσκάφος του Μουσείου είναι βαμμένο ακριβώς όπως ήταν το F-86F του McConnell στις 19 Μαΐου 1953 κατά την επίσημη παρουσίαση του αεροπλάνου του στον τύπο, μια μέρα αφότου πέτυχε την τελευταία του κατάρριψη.

Mikoyan – Gurevich MiG-15bis

MiG-15  s/n 925  North Korea AF(fake)
Lim-2Rbis s/n 301 Polish AF
MiG-15  s/n 925  North Korea AF(fake)
Lim-2Rbis s/n 301 Polish AF 
  Αεροσκάφος Mikoyan – Gurevich MiG-15bis, κατασκευής υπό άδεια στο εργοστάσιο WSK-PZL της Πολωνίας ως Lim-2 bis με έτος κατασκευής 1954 και αριθμό κατασκευής 1B003-01. Παρελήφθη από την Ολλανδική Αεροπορία (KLu) ως ανταλλαγή με αεροσκάφος F-102A με αριθμό Σειράς 56-1052 της Π.Α. το οποίο παρέλαβε η KLu. 
  Το αεροσκάφος υπηρέτησε με την Πολωνική Αεροπορία. Το αεροσκάφος φέρει κινητήρα Klimov KV-1 με αριθμό Σειράς 2283120, πυροβόλο 1X Nudelman N-37 των 37mm με αριθμό Σειράς OC570 AYM (εκτίθεται επί βάσης χωριστά) και πυροβόλο 2Χ Nudelman-Reikhtr NR-23 των 23mm με αριθμό Σειράς N3 M6 136 / H Э1133 και Ν3 ΜΑ 101 / Η Э1399 αντίστοιχα (εκτίθενται επί βάσης χωριστά).
  Το πολωνικής κατασκευής Μιγκ-15 του Μουσείου είναι βαμμένο με τα εμβλήματα του προσωπικού α/φους του Συνταγματάρχη Γκεβγκένι Πεπελγιάεφ, ενός από τους εθελοντές Σοβιετικούς πιλότους που επάνδρωναν αεροσκάφη με βορειοκορεατικά εθνόσημα στο πόλεμο της Κορέας, ο οποίος αναδείχθηκε σε κορυφαίο άσσο του πολέμου, καταρρίπτοντας 23 συμμαχικά καταδιωκτικά σε 101 αποστολές.

North American F-86D Dog Sabre

North American F-86D Sabre s/n 52-10067
North American F-86D Sabre s/n 52-10067
  Αεροσκάφος NAA F-86D Sabre Dog κατασκευής εργοστασίου North American με έτος κατασκευής 1952 με αριθμό Σειράς 52-10006 και αριθμό κατασκευής 190-792. Παρελήφθη από την USAF μέσο MDAP to 1961 και απεσύρθη από υπηρεσία το 1967. 
  Το α/φος φέρει κινητήρα General Electric J47–GE–17B/33 με αριθμό Σειράς GE-067027. Το αεροσκάφος από το 1988 ευρίσκετο σε έκθεση στη Σ.Ι. Τον Οκτώβριο του 1993 μεταφέρθηκε στο Μουσείο Π.Α. αποκαταστάθηκε και έκτοτε εκτίθεται στην σημερινή του μορφή.

Republic F-84F Thunderstreak

Republic F-84F Thunderstreak s/n 26595





  Αεροσκάφος F-84F Thunderstreak κατασκευής εργοστασίου Republic με έτος κατασκευής 1952 και αριθμό Σειράς 52-6361. Παρελήφθη από την USAF μέσω MAP το Μάρτιο του 1958 και απεσύρθη από υπηρεσία το 1978, στις 06-10-78 τέθηκε στην Κατ.Ε1 και διατέθηκε στην 123ΠΤΕ για εκπαίδευση. Το 1984 δόθηκε στην ΣΤΥΑ. Τον Απρίλιο του 1995 το α/φος διατέθηκε στο Μουσείο Π.Α.. όπου και εκτίθεται. 
  Για τις ανάγκες του Μουσείου είναι βαμμένο στα χρώματα του αεροσκάφους με αριθμό Σειράς 52-6595. Φέρει κινητήρα Wright J65-W-3A turbojet με αριθμό Σειράς W640300, κύριους πτερυγικούς φορείς (Wing Pylons, Main), δευτερεύοντες πτερυγικούς φορείς (Wing Pylons, Secondary) με βόμβες Μκ.117 επί αυτών, σωλήνες ρουκετών 2,75Χ2 και φιάλες JATOX2.
  Περισσότερα από 100 F-84F παραδόθηκαν σταδιακά στη Ελλάδα. Άρχισαν να παραλαμβάνονται το 1957 και αντικατέστησαν τα F-84G ως την κύρια δύναμη κρούσης της Αεροπορίας. Τα τελευταία F-84F αποσύρθηκαν από την ενεργό υπηρεσία το 1984.

Republic RF-84F Thunderflash

Republic RF-84F Thunderflash s/n 17011








  Αεροσκάφος RF-84F Thunderflash κατασκευής εργοστασίου Republic με έτος κατασκευής 1951 και αριθμό Σειράς 51-17011. Παρελήφθη από την Luftwaffe (Γερμανική Αεροπορία) μέσω MAP το Μάρτιο του 1967 και απεσύρθη από υπηρεσία το Νοέμβριο 1989 στη Λάρισα. Κατ.Ε1. με Εντολή διάθεσης στο Μουσείο Π.Α. στις 27-12-1989.
  Το α/φος φέρει τέσσερις φωτογραφικές μηχανές και δυο δεξαμενές καυσίμου Wing Pylon Fuel Tanks.

Republic F-84G Thunderjet

Republic F-84G Thunderjet s/n 51-10822





 Αεροσκάφος F-84G Thunderjet κατασκευής εργοστασίου Republic με έτος κατασκευής 1951 με αριθμό Σειράς 51-10822 και αριθμό Κατασκευής 2541-1272B. Παρελήφθη από την USAF μέσο MDAP το Δεκέμβριο του 1952 και απεσύρθη από υπηρεσία το Δεκέμβριο 1959. Έως το 1989 ευρίσκετο στο ΣΕΔΕΣ, ενώ το 1990 μεταφέρθηκε στο Μουσείο Π.Α. οπού και αποκαταστάθηκε.
  Το αεροσκάφος είναι βαμμένο στα χρώματα του πρώτου Ακροβατικού Σμήνους κατά την τελευταία περίοδο λειτουργίας του και αναπαριστά το αεροσκάφος με αριθμό Σειράς 51-10998 το οποίο δόθηκε στην JRV(Γιουγκοσλαβική Αεροπορία) μετά την απόσυρση του τύπου το 1960.

Agusta – Bell AB-206A Jet Ranger II

AB-206A Jet Ranger II s/n 8005
AB-206A Jet Ranger II s/n 8005
  Ελικόπτερο AB-206A Jet Ranger II κατασκευής υπό άδεια στο εργοστάσιο της Agusta στο Samarate της Βορείου Ιταλίας με έτος κατασκευής 1967, και αριθμό κατασκευής 8005. Το ελικόπτερο παρελήφθη τον Ιούλιο του 1967 για τις ανάγκες του τότε Βασιλέως και προς αντικατάσταση του Bell 47J2. Εντάχθηκε στο ΣΜΥΠ (Σμήνος Υψηλών Προσώπων) οπού και υπηρέτησε μέχρι τον Νοέμβριο του 1974. 
  Το Ελικόπτερο αφού υπηρέτησε με την 358ΜΕ και την ΜΑΕΔΥ απεσύρθη τον Φεβρουάριο του 2002. Μεταφέρθηκε στο Μουσείο της Π.Α. τον Μάιο του 2006 όπου και εκτίθεται μέχρι σήμερα βαμμένο με τα χρώματα VIP.

Bell OH-13 Sioux

Bell OH-13 s/n 4944





  Ελικόπτερο Bell OH-13 κατασκευής εργοστάσιου Bell Helicopter με έτος κατασκευής 1957, αριθμό κατασκευής 59-4944 και αριθμό κατασκευής 2527. Το ελικόπτερο παρελήφθη τον Ιανουάριο του 1974 από την Αμερική με 2272:00 ώρες πτήσης. 
  Εντάχθηκε στην 359 ΜΑΕΔΥ οπού και υπηρέτησε μέχρι τον Νοέμβριο του 2005 οπότε και απεσύρθη. Μεταφέρθηκε στο Μουσείο της Π.Α. τον Μάιο του 2010 όπου και εκτίθεται μέχρι σήμερα.

πηγή στοιχείων:
https://www.haf.gr
https://el.wikipedia.org

http://plane-pics.blogspot.gr/2017/12/1.html
Share on Google Plus

About VALIA ABATZI

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά