Συνέντευξη ΥΕΘΑ Νίκου Δένδια στην τηλεοπτική εκπομπή «Κοινωνία ώρα Μega»


Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΕΑΣ: Κύριε Υπουργέ, καλημέρα. Τι εικόνα τώρα έχετε εσείς από την επιχείρηση διάσωσης;

 

Ν. ΔΕΝΔΙΑΣ: Να σας εξηγήσω πού βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τις πληροφορίες του επιχειρησιακού κέντρου, στο οποίο βρίσκονται αυτή τη στιγμή ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ και οι τρεις Αρχηγοί των κλάδων.

 

Η πληροφορία ότι έχουν διασωθεί ως τώρα 265 επιβάτες είναι περίπου ακριβής. Σύμφωνα με τις δικές μας πληροφορίες έχουν διασωθεί τρία ή τέσσερα άτομα παραπάνω, δηλαδή 268, ενώ προφανώς κάποιοι άνθρωποι ακόμα βρίσκονται ήδη εν πτήσει και γι’ αυτό δεν έχουν καταμετρηθεί και δεν έχει δοθεί ο τελικός αριθμός.

 

Από την πλευρά μας, αυτή τη στιγμή επιχειρούν τρία ελικόπτερα, δύο Super Puma,  και εκτός από τα δύο Super Puma επίσης ένα Sikorsky. 

 

Έχουμε θέσει κι άλλα ελικόπτερα στη διάθεση των ιταλικών αρχών, τα οποία βρίσκονται στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας. Συγκεκριμένα υπάρχουν ένα Sikorsky, δύο ελικόπτερα ΑΒ-205 καθώς και άλλα δύο ελικόπτερα ΝΗ-90.

 

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΕΑΣ: Γιατί δεν έχουν εμπλακεί στις επιχειρήσεις; Δεν το θέλουν οι Ιταλοί;

 

Ν. ΔΕΝΔΙΑΣ: Διότι δεν μας εζητήθη από τον Ιταλό συντονιστή των επιχειρήσεων. Η ελληνική πλευρά τα έχει θέσει στη διάθεση του Ιταλού συντονιστή των επιχειρήσεων. Εκείνος αποφασίζει και μας ζητεί ανάλογα με την κρίση και τις ανάγκες του.

 

Δ. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ: Γιατί φαντάζομαι ότι υπάρχει συμφόρηση ιπτάμενων μέσων πάνω από το πλοίο και δεν θα είναι τεχνικά δυνατόν;

 

Ν. ΔΕΝΔΙΑΣ: Η εντύπωσή μου είναι η εξής, υπάρχουν δύο λόγοι.

Καταρχήν το βράδυ ο Ιταλός συντονιστής προσπάθησε να προσεγγίσει το πλοίο που βρίσκεται σε κίνδυνο με το ελικοπτεροφόρο “Saint George” για να μεταφέρει τους επιβάτες. Για να προβεί σ’ αυτήν την ενέργεια, δεν χρησιμοποίησε το σύνολο του στόλου των ελικοπτέρων που ήταν διαθέσιμο κατά τις νυχτερινές ώρες. 

 

Αυτό το οποίο κάνει τώρα -εφ' όσον απέτυχε αυτή η προσπάθεια- είναι να εντάξει όσα ελικόπτερα μπορεί και να τα κατευθύνει σε αυτή την προσπάθεια διάσωσης. Ελπίζω ότι αυτή η προσπάθεια θα στεφθεί από επιτυχία.

 

Τα καιρικά φαινόμενα παραμένουν έντονα, πάνω από 6-7 μποφόρ. Οι άνθρωποι που μάχονται για τη διάσωση των συνανθρώπων μας, οι οποίοι κινδυνεύουν, χρειάστηκε χθες να παλέψουν με εξαιρετικά δυσμενή καιρικά φαινόμενα.

 

Μία καταιγίδα είχε σταθεί ανάμεσα στο πλοίο και στην Κέρκυρα με ανέμους 10 και 11 μποφόρ, την οποία χρειάστηκε να διαπεράσουν οι διασώστες μας, οι πιλότοι αλλά και η φρεγάτα «Ναβαρίνο» η οποία πλέει στην ευρύτερη περιοχή της Κέρκυρας και κατευθύνεται προς βορρά με όση ταχύτητα της επιτρέπει η καταιγίδα.

 

Δ. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ: Εμένα πάντως μου κάνει εντύπωση, κύριε Υπουργέ, η τακτική των Ιταλών. Σαν να μην θέλουν τα ελληνικά…

 

Ν. ΔΕΝΔΙΑΣ: Δεν έχω τη δυνατότητα να αναμιχθώ τώρα σε μία τέτοια συζήτηση. Μπορούμε να την κάνουμε αφού ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία.

 

Δ. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ: Επειδή έχω ορισμένες πληροφορίες ότι οι Ιταλοί τις διασώσεις αυτού του είδους τις χρεώνουν. Λοιπόν, επειδή τις χρεώνουν στην ναυτιλιακή εταιρεία, όταν στείλει η ελληνική πλευρά τα δικά της ελικόπτερα δεν μπορούν να χρεώσουν. Τώρα θα μου πεις, παίζουν με ζωές και εμείς λέμε τέτοια πράγματα. Αλλά εντάξει, σύμφωνοι...

 

Ν. ΔΕΝΔΙΑΣ: Το κύριο ενδιαφέρον μας είναι να σώσουμε τους ανθρώπους αυτούς. Επίσης έχουν γίνει και τα εξής συμπληρωματικά ως προς την πιθανότητα χρήσης λιμένων της περιοχής.

 

Στο μεν Πρίντεζι και στο Μπάρι έχει αναλάβει δράση ο Πρέσβης μας στη Ρώμη ο κ. Δεμίρης, ο οποίος δημιουργεί την ανάλογη υποδομή. Εμείς έχουμε ήδη στείλει ένα C-130 το οποίο βρίσκεται στο αεροδρόμιο του Λέτσε για να παραλάβει αυτούς οι οποίοι θέλουν να γυρίσουν στην Ελλάδα από τα λιμάνια του Μπρίντεζι ή του Μπάρι.

 

Από την αλβανική πλευρά, μίλησα με τη συνάδελφό μου την κ. Μιμί Κοντέλλι, η οποία έσπευσε στο Δυρράχιο μαζί με τον Υπουργό Υγείας της Αλβανίας ώστε να υπάρχει και εκεί μία ανάλογη υποδομή και έχουμε θέσει και για εκεί σε ετοιμότητα C-130 το οποίο θα πάει αν υπάρξουν Έλληνες στα λιμάνια αυτά οι οποίοι θέλουν να επιστρέψουν στην Ελλάδα.

 

Βεβαίως έχουμε δύο Chinook σε εφεδρεία για να μεταφέρουν οποιονδήποτε από το αεροδρόμιο της Κέρκυρας ή από οποιοδήποτε άλλο λιμάνι της ευρύτερης περιοχής.

 

Στέλνουμε επίσης βόρεια, με όση ταχύτητα επιτρέπει η καταιγίδα, το πλοίο «Αξιός» και την πυραυλάκατο «Δανιόλος» ώστε να μπορούν τα μέσα μας να ανεφοδιάζονται. Έχουμε προωθήσει καύσιμα παντού όπου επιχειρούν τα ελικόπτερά μας.

 

Νομίζω ότι έχει γίνει από την ελληνική πλευρά μία εξαιρετική κινητοποίηση και έχουν ληφθεί υπόψη όλα τα  πιθανά  ενδεχόμενα. Αυτό μπορούμε να κάνουμε, δουλεύουμε συνεχώς, ελπίζουμε να φέρουμε τους ανθρώπους μας πίσω.

 

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΕΑΣ: Οι επιβάτες πάνω στο καράβι και αυτοί που έχουν διασωθεί και αυτοί που παραμένουν, είναι στην πλειοψηφία τους Έλληνες;

 

Ν. ΔΕΝΔΙΑΣ: Υπάρχουν και αρκετοί Έλληνες. Αλλά θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι από εκεί και πέρα…

 

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΕΑΣ: Θέλω να πω δεν θα έπρεπε να έχουμε εμείς τον πρώτο λόγο;

 

Ν. ΔΕΝΔΙΑΣ: Είναι γεωγραφικός ο καθορισμός. Δεδομένου ότι έγινε στη συγκεκριμένη περιοχή, υπάρχουν κανόνες, οι Ιταλοί έχουν τον πρώτο λόγο.

 

Δ. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ: Εντάξει. Κύριε Δένδια, τώρα εντάξει, το βασικό είναι να σωθούν οι άνθρωποι.

 

Ν. ΔΕΝΔΙΑΣ: Εύχομαι να τα καταφέρουμε.
Share on Google Plus

About VALIA ABATZI

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά