ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΣΧΗ(Ο)κ.ΜΑΚΡΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ ΤΩΝ ΕΜΘ

Λάβαμε σήμερα κοινοποίηση απαντητικής επιστολής σχετικα με το αρθρο του ε.α Σχη (0)κ.Μακρή στην επίσημη ιστοσελίδα της Α.Κ.Ι.Σ http://www.akis2010.net/1/post/2013/04/421.html με Θεμα σχετικά με το εφάπαξ των ΕΜΘ ,και σας την παρουσιάζουμε αυτούσια.



Κυριε Προεδρε της ΑΚΙΣ

Κατ αρχην ευχαριστουμε και εσας καθως και τον κ.Μακρη για το ενδιαφερον σας που ασχολειστε με το θεμα του εφαπαξ των ΕΜΘ,θεμα που προεκυψε αυτό το μηνα από το ΕΛΟΑΣ.
Διαβάζοντας το αρθρο του κ.Μακρη θα ηθελα να επισημανω καποια πραγματα τα οποια ισως ο κ.Μακρης θα μπορουσε να δωσει καποιες απαντησεις ώστε να υπάρξει μια ολοκληρωμένη ενημερωση των συναδελφων μας.

1.Υπάρχει αναδρομικότητα σε μια διοικητικη πραξη-αποφαση υπουργου;Και κατά ποσον είναι νομιμη η εφαρμογή μιας τετοιας αποφασης σε ανθρώπους που ειτε ελαβαν το εφαπαξ βοηθημα απο το ΕΛΟΑΣ προγενεστερα της 5-4-2013,ημερομηνιας που εκδοθηκε η αποφαση του κ.Καραμπελα,ειτε σε ανθρωπους που αποστρατευτηκαν με ΦΕΚ προγενεστερα της ημερομηνιας αυτης ,αλλα δεν εχουν λαβει το εφαπαξ βοηθημα από το ΕΛΟΑΣ. (Πρακτικά Ολ. Ελ. Συν. 24ης συν. της 30-5-1983, Ι Τμ. 168/1997, 15/2003Πράξη Ι Τμήματος 39/2006)

2.Πως ο κ.Καράμπελας κανει αποδεκτη την γνωμάτευση 299/2008 του ΝΣΚ ,η οποια ρητως αναφερει πως βασιζεται σε γραμματικη ερμηνεια των διατάξεων,και ΟΧΙ σε Νομικη και επι της ουσίας ερμηνεια!!!Μηπως θα επρεπε ο κ.Υφυπουργος να ζητησει μια νεα γνωματευση που να στηρίζεται σε καθαρά Νομικη και επι της ουσιας ερμηνεια των διατάξεων που επικαλείται και όχι σε «γραμματικη ερμηνεια»;
2.Πως είναι δυνατον να γινεται δεκτη μια γνωματευση του ΝΣΚ (299/2008)οπου αποφασίζει πως οι ΕΜΘ εμπιπτουν στις διαταξεις του ν.398/1974 ,ενώ σε μεταγενεστερη γνωμάτευση του ΝΣΚ (63/2011) για παραπλήσιο θεμα,να γνωματευεται από το ΝΣΚ πως οι ΕΜΘ δεν εμπιπτουν στις διαταξεις του ν.398/1974;!!!!!Δηλαδη σε μια γνωματευση εμπίπτουμε στο νομο αυτό και σε άλλη δεν εμπιπτουμε;

3.Ελαβε υποψιν του ο κ.Υφυπουργος στην αποφασης του την παρ. 1 άρθρου 15 του Ν.1513/1985η οποια λεει πως «1. Οι αποδοχές και κάθε είδους παροχές των οπλιτών με πενταετή υποχρέωση υπόκεινται στις ίδιες κρατήσεις, που προβλέπονται για τους μόνιμους υπαξιωματικούς».;
Το άρθρο 10του Ν.Δ. 398/1974 λεει πως
«1.Αναγνωρίζεται ως χρόνος μετοχικής σχέσεως των εν άρθρ. 8 μετόχων, εις το οικείον Ταμείον Αλληλοβοηθείας, αι κάτωθι υπηρεσίαι εις οιονδήποτε Κλάδον των Ενόπλων Δυνάμεων ή Σώμα Ασφαλείας ή Λιμενικόν Σώμα, ασχέτως της χρονικής περιόδου κατά την οποίαν διηνύθησαν αύται, ως και ο χρόνος σπουδών, εφ' όσον δεν συμπίπτει προς ετέραν υπηρεσίαν, αναγνωριζομένην ως τοιαύτην μετοχικής σχέσεως προς το ταμείον τούτο.
ς. Ο χρόνος υπηρεσίας ο διανυθείς υπό την αρμοδιότητα του εθελοντού, ή ανακαταταγμένου Υπαξιωματικού και στρατιώτου

Γνωρίζει ο κ.Υφυπουργος πως οι αιτιάσεις της 299/2008 ΝΣΚ γνωμοδότησης είναι ανίσχυρες,διότι παρεισάγουν ανεπίτρεπτη διάκριση μεταξύ δύο κατηγοριών υπαξκών (μόνιμοι και Εθελοντές Μακράς Θητείας) υπό τις ίδιες νομικές και πραγματικές συνθήκες τελούντων και ως εκ τούτου, αντίκεινται ευθέως στην προστατεύουσα την ισότητα συνταγματική διάταξη (άρθρου 4 παρ. 1), μη δυνάμενες να θεμελιώσουν αποκλεισμό μετοχικής σχέσης με το Ταμείο των Εθελοντών Πενταετούς Υπηρεσίας μετέπειτα Εθελοντών Μακράς Θητείας χωρίς καταβολή πρόσθετης κράτησης (αναλογική ΣτΕ Ολομέλεια 2102/1975);

Απόλυτα σχετική προς τα ανωτέρω είναι και η αριθμ. 87/90 Γνωμοδότηση της Συνέλευσης Προϊσταμένων Νομικών Διευθύνσεων της συνεδρίασης 2ας Φεβρουαρίου 1989 δεχθέντες καταληκτικά ότι:
«Οι μέτοχοι του Ταμείου είναι όλοι όσοι εισφέρουν σε αυτό με κρατήσεις που γίνονται στις αποδοχές των. Αλλά τα χρονικά διαστήματα που υπεβλήθησαν σε εισφορές οι μέτοχοι δεν είναι για όλους συντάξιμος χρόνος, αλλά μόνο για εκείνους που ήσαν αρχήθεν και μέχρι της εξόδου των μόνιμοι και για τους εθελοντές και ανακατεταχθέντες που μονιμοποιήθηκαν μέχρι της εξόδου των. Οι λοιποί μέτοχοι που δεν απέκτησαν μέχρι της εξόδου των την ιδιότητα του μονίμου, οσηδήποτε υπηρεσία και αν πραγματοποίησαν στην Πολεμική Αεροπορία δεν δικαιούνται μερίσματος, διότι η υπηρεσία των αυτή δεν είναι συντάξιμη για το λόγο ότι αυτοί δεν απέκτησαν την ιδιότητα του μονίμου μέχρι της εκ του στρατεύματος εξόδου των».

Γνωρίζει ο κ.Υφυπουργός πως οι ΕΜΘ εχουν την ιδιότητα του ΜΟΝΙΜΟΥ συμφωνα με το Ν. 3883/2010;


4.Αναφερει ο κ.Μακρης στο αρθρο του πως οι ΕΜΘ θα πρεπει να περιμενουν τις τελικες αποφάσεις του Υπουργειου και του Ταμειου.
Μα η από18/4/2013 ανακοινωση του Ταμειου δεν είναι τελικη αποφαση;


Δηλαδή στην συνεδρίαση της επιτροπης απονομης βοηθηματος εφαπαξ της 22/4/2013δεν θα εφαρμοσθει η αποφαση αυτή;Και γιατι σε τηλεφωνικη μας επικοινωνια με το τμ.Παροχων του ΕΛΟΑΣ ,μου ελεχθη ρητα και κατηγορηματικα την Πεμπτη 18/4/2013ακομα και το ποσο της παρακρατησηςστη συνεδριαση της Δευτερας;
Τι άλλο δηλαδη θα πρεπει να περιμενουμε ώστε να μην διεκδικησουμε τα χρηματα που η Μαφια του Υπουργειου Εθν.Αμυνας και του ΜΤΣ/ΕΛΟΑΣ προσπαθει να μας ΚΛΕΨΕΙ;

Και εστω πως η κρατηση αυτή είναι νομιμη συμφωνα με την αποφαση του κ.Υφυπουργου,γιατι δεν τελειται συμφωνα με τις αποδοχες και το βαθμο που ειχαν οι ΟΠΥ την περιοδο 1985-1992 ,και τελειται σημερα με τις σημερινες αποδοχες;


Ευχαριστω πολύ
Παναγιωτου Δημητριος
ΕΜΘ Ανθστης(ΤΘ) ε.α
Μέλος της ΑΚΙΣ
Share on Google Plus

About VALIA ABATZI

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά