Με το (κδ) σχετικό, που αφορά στην υγειονομική περίθαλψη μεταξύ των
άλλων και των στρατιωτικών, λίγο πριν τις εκλογές της 21 ης Μαΐου 2023, οι
προκάτοχοί σας, τροποποίησαν/κατήργησαν το (α) όμοιο.
Στο πλαίσιο της διαφάνειας, της δημοκρατίας και της διαβούλευσης που
διαχρονικά εφαρμόζει η Ένωσή μας, συναδέλφισσες και συνάδελφοί μας
εντόπισαν ότι, η διάταξη που ρυθμίζει την ετήσια υγειονομική εξέταση των
στρατιωτικών [παρ. 5 του άρθρου 3 του (κδ) σχετικού] παρέμεινε ως είχε.
Ειδικότερα, η ετήσια υγειονομική περίθαλψη στους στρατιωτικούς, παρέχεται από
τους ιατρούς των Μονάδων και τα Στρατιωτικά Νοσοκομεία. Εάν στην περιοχή
όπου υπηρετεί ο στρατιωτικός δεν υπηρετεί στρατιωτικός ιατρός ειδικότητας
ανάλογης της πάθησης ή δεν λειτουργεί στρατιωτικό νοσοκομείο ή αυτό που
λειτουργεί στερείται χώρου, θεραπευτικών μέσων ή ειδικευμένου επιστημονικού
προσωπικού, η δε κατάσταση του ασθενούς δεν επιτρέπει τη μετακίνησή του στο
πλησιέστερο στρατιωτικό νοσοκομείο, ή αν αυτή κρίνεται ασύμφορη για το
Δημόσιο, οι στρατιωτικοί δικαιούνται περίθαλψη ως εσωτερικοί ασθενείς κατά
προτεραιότητα στα δημόσια νοσοκομεία, τα νοσηλευτικά ιδρύματα ΝΠΙΔ
κοινωφελούς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και τις ιδιωτικές κλινικές και ως
εξωτερικοί ασθενείς από ιδιώτες ιατρούς ή εξωτερικά ιατρεία ιδιωτικών κλινικών,
εφόσον δεν είναι δυνατή η περίθαλψη στα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων και
νοσηλευτικών ιδρυμάτων.
Από τα παραπάνω, γενικά, περιληπτικά και συμπερασματικά, προκύπτει ότι
όταν στην περιοχή που υπηρετεί ο στρατιωτικός δεν υφίσταται στρατιωτικό
νοσοκομείο και εφόσον κρίνεται ασύμφορη η μετακίνησή του στο πλησιέστερο
στρατιωτικό, η υγειονομική του εξέταση πραγματοποιείται σε δημόσιο (πολιτικό)
νοσοκομείο.
Κατά τη διάρκεια του κοινοβουλευτικού ελέγχου των τεσσάρων (4)
τελευταίων ετών, κατατέθηκε πλήθος ερωτημάτων και αναφορών σχετιζόμενα με
το θέμα [ενδεικτικά παραθέτουμε τα (β) έως και (κδ) σχετικά]. Από το πλήθος των
ερωτήσεων και το ενδιαφέρον όλων των κομμάτων, συμπεραίνεται ότι το
πρόβλημα είναι μεγάλο, αλλά οι απαντήσεις που δόθηκαν από το Υπουργείο
Εθνικής Άμυνας δεν πείθουν, αφού εδράζονται κυρίως στο επιχείρημα ότι η
μετακίνηση των στρατιωτικών σε πλησιέστερο στρατιωτικό νοσοκομείο, το οποίο
μπορεί να απέχει ακόμα και 370 χιλιόμετρα (!) από τη Μονάδα υπηρέτησης [ιδέτε
(ιη) και (ιθ) σχετικά], είναι οικονομικότερη από την επίσκεψη στο δημόσιο
(πολιτικό) νοσοκομείο της περιοχής, ο δε χρόνος διεκπεραίωσης της υγειονομικής
εξέτασης δωδεκαπλασιάζεται σε αυτό (πολιτικό).
Από τα παραπάνω, προκύπτουν δύο σοβαρά ερωτήματα που αφορούν στο
γενικότερο πλαίσιο της υγειονομικής κατάστασης:
α. Πόσο κοστίζει μία πλήρης υγειονομική εξέταση σε στρατιωτικό
νοσοκομείο και πόσο σε ένα δημόσιο (πολιτικό); Εφόσον υπάρχει διαφορά, πού
οφείλεται αυτή; Εφόσον δεν υπάρχει διαφορά γιατί δεν πραγματοποιείται στο
πολιτικό νοσοκομείο;
-3-
Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης – έτος ίδρυσης 2016
β. Για ποιο λόγο μία πλήρης υγειονομική εξέταση καθυστερεί στο
δωδεκαπλάσιο [ιδέτε (κγ) σχετικό] σε σχέση με το στρατιωτικό νοσοκομείο, όταν
αυτή πραγματοποιείται στο δημόσιο (πολιτικό);
Τελικά κ.κ. Υπουργοί, οι κατά καιρούς απαντήσεις που δίνονται στο πλαίσιο
του κοινοβουλευτικού ελέγχου, βασίζονται σε οικονομοτεχνικές μελέτες ή σε
εικασίες; Εφόσον υπάρχουν οικονομοτεχνικές μελέτες, παρακαλούμε για την
κοινοποίησή τους.
Βρισκόμαστε στη διάθεσή σας για παροχή κάθε διευκρίνισης και
πληροφορίας.
Οι προς κοινοποίηση αποδέκτες, παρακαλούνται για την κατά την κρίση και
αρμοδιότητά τους ενέργειες.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Βάιος Τσαπρούνης Γεώργιος Λύρατζης
Υπολοχαγός (ΥΠ-Π) Ανθυπολοχαγός (ΔΒ)
τηλ. 6947401286 τηλ. 6932572880
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου