Έκδοση Κάρτας Ενόπλων Δυνάμεων για την Ελεύθερη Διέλευση των Στρατιωτικών από Σταθμούς Διοδίων

 

Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί, Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, Αξιότιμε κ. Γενικέ Γραμματέα, Αξιότιμοι κ.κ. Αρχηγοί,

1.    Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών - Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ, ως αποδέκτρια νεότερης επιστολής από την Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας (Ε.Σ.Π.Ε.ΑΙΤ), επανέρχεται στο θέμα της ελεύθερης διέλευσης των στρατιωτικών από Σταθμούς Διοδίων και ιδιαίτερα της διέλευσης της Υποθαλάσσιας σήραγγας Ακτίου, καθόσον την παρούσα περίοδο, κρίνεται όσο ποτέ επιβεβλημένη η λήψη μέτρων για την οικονομική ελάφρυνση των συναδέλφων από έξοδα που πλήττουν και επιβαρύνουν σημαντικά την επιβίωση ων οικογενειών τους.

2.   Η οικονομική κρίση που βιώνουμε, δημιουργεί νέες πραγματικότητες και η Πολιτεία οφείλει να επανεξετάσει οποιοδήποτε οικονομικό αίτημα είχε απορριφθεί ή είχε παγώσει, για λόγους έλλειψης ρεαλιστικών επιχειρημάτων. Αναλύοντας λοιπόν έτι περαιτέρω τα δεδομένα που σας έχουμε καταθέσει με τα σχετικά έγγραφα μας υπό το πρίσμα και της οικονομικής κρίσης που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, σας επισημαίνουμε τα ακόλουθα:

      α.   Τα στελέχη που υπηρετούν σε Μονάδες της Αιτωλοακαρνανίας μετακινούνται από και προς τους τόπους διαμονής τους, χρησιμοποιώντας την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου, την Ιονία Οδό και την Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου. Ειδικά η διέλευση από την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου είναι ο μοναδικός τρόπος για μετάβαση, των στρατιωτικών που διαμένουν στην Ήπειρο, προς το στρατιωτικό Α/Δ Ακτίου και η μόνη εναλλακτική επαρχιακή διαδρομή χωρίς διόδια, είναι ο γύρος του Αμβρακικού κόλπου δια μέσω Αμφιλοχίας.

     β.    Στις Μονάδες της περιοχής, Μεσολογγίου – Αγρινίου – Ακτίου, εκτελούνται δρομολόγια υπηρεσιακών στρατιωτικών λεωφορείων, για την εξυπηρέτηση του προσωπικού, μόνο από και προς το στρατιωτικό Α/Δ του Ακτίου με προορισμούς την Άρτα και το Αγρίνιο. Τα συγκεκριμένα δρομολόγια των υπηρεσιακών λεωφορείων, καλύπτουν μόνο εργάσιμες μέρες και ώρες και συνεπώς δεν εξυπηρετούν τα στελέχη σε αργίες και μη εργάσιμες ώρες. Για οποιαδήποτε άλλη μετακίνηση, προς τις Μονάδες Αγρινίου και Μεσολογγίου, δεν υφίσταται υπηρεσιακό λεωφορείο και αυτές πραγματοποιούνται με Ι.Χ. οχήματα, επιβαρύνοντας σημαντικά τα στελέχη με έξοδα καυσίμων και διοδίων.

    γ.    Αντιλαμβανόμαστε πλήρως ότι η διαμονή των συναδέλφων μας, σε πόλεις μακριά από την Μονάδα που υπηρετούν αποτελεί μια σημαντική πτυχή του προβλήματος των πανάκριβων μετακινήσεων τους. Όμως η μετακόμιση των οικογενειών τους σε περιοχές πλησίον της Μονάδας τους δεν είναι τις περισσότερες φορές κάτι εύκολο και ρεαλιστικό. Οι Μονάδες δεν διαθέτουν καθόλου ή διαθέτουν πολύ λίγα οικήματα στέγασης, ενώ η εύρεση κατοικιών στις πλησιέστερες πόλεις είναι μια δύσκολη εξίσωση, λόγω κυρίως της σύγχρονης πραγματικότητας με τις ενοικιάσεις σπιτιών μέσω «Airbnb». Επίσης σε πολλές οικογένειες στρατιωτικών υπάρχουν σύζυγοι που εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα, με συνέπεια να είναι αδύνατη η αλλαγή κατοικίας, αφού θα χαθεί ο ένας μισθός από τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

4.   Με βάση λοιπόν την νέα κατάσταση πραγμάτων και δεδομένου των παραπάνω σημείων που αναλύσαμε θα πρέπει τα συναρμόδια Υπουργεία, προεξέχοντος του ΥΠΕΘΑ, ως ο πολιτικός προϊστάμενος των στελεχών των Ε.Δ., να ενσκήψουν στο πρόβλημα και να δείξουν εμπράκτως τον σεβασμό που συνεχώς διαμηνύουν στον δημόσιο λόγο τους, προς τους στρατιωτικούς ενώ παράλληλα οφείλουν να κρατήσουν ψηλά το αξιόμαχο των Ε.Δ. Δεν μπορεί η Πολιτεία να ζητεί την εμπλοκή των στρατιωτικών, σε κάθε κρίση που βιώνει η Χώρα, ακόμη και για θέματα που δεν είναι στα καθήκοντά τους, και από την άλλη να απαντά αρνητικά στην επίλυση προβλημάτων, χρησιμοποιώντας ως επιχείρημα ότι «...η απαλλαγή κοινωνικών ομάδων από την καταβολή τελών διοδίων δεν δύναται να υποστηριχθεί από τους αρμόδιους Φορείς...». Με αυτή την λογική και η εμπλοκή των στρατιωτικών σε πολλές περιπτώσεις δεν δύναται να πραγματοποιηθεί διότι δεν συνάδει με το έργο και την αποστολή των Ε.Δ.

5.    Θεωρούμε λοιπόν αυτονόητο, ότι η επίλυση του συγκεκριμένου θέματος πρέπει άμεσα να προβληματίσει τους αρμόδιους φορείς και να αναληφθούν τάχιστα πρωτοβουλίες που θα έχουν ως στόχο την οικονομική ελάφρυνση των στελεχών για την μετάβαση τους στις Μονάδες, όπου εκτελούν το καθήκον τους έναντι της Χώρας και των Ελλήνων πολιτών. Για τον σκοπό αυτό και κατόπιν ενδελεχούς εξέτασης των υφιστάμενων και ρεαλιστικών δεδομένων προτείνουμε:

       α.    Για τις μετακινήσεις στελεχών που χρησιμοποιούν την Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και την Ιονία Οδό, να πραγματοποιηθεί από τις Υπηρεσίες του ΥΠΕΘΑ καταγραφή των συναδέλφων και αριθμός των μετακινήσεων τους, ώστε έχοντας πλέον συγκεκριμένα στοιχεία κόστους να πραγματοποιηθεί διαβούλευση με τις εταιρείες για την έκδοση μιας Κάρτας Ενόπλων Δυνάμεων, που θα έχει ως σκοπό την δωρεάν διέλευση των συγκεκριμένων συναδέλφων, ενώ παράλληλα θα πραγματοποιηθούν οι απαιτούμενες τροποποιήσεις των εν ισχύ νομοθετικών διατάξεων και συμβάσεων παραχώρησης. Σε αυτή την περίπτωση μπορεί να υπάρχουν δύο επιλογές:

             (1)  Το κόστος των διελεύσεων που θα περιλαμβάνονται στις κάρτες θα αποτελούν δωρεά της ιδιωτικής εταιρείας προς το ΥΠΕΘΑ και τα στελέχη των Ε.Δ.

             (2) Το κόστος των διελεύσεων θα επιβαρύνει μερικώς ή ολικώς συγκεκριμένες πιστώσεις του ΥΠΕΘΑ ως μέτρο οικονομικής στήριξης και αναγνώρισης της πολύπλευρης προσφοράς των στελεχών των Ε.Δ. στην Πολιτεία.

        β.  Όσον αφορά την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου την τροποποίηση της 6686/14-11-2014 2014 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών -Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΦΕΚ Β ́ 3086/2014) περί χωροθέτησης σταθμών διοδίων και καθορισμού τελών διοδίων στην Εγνατία Οδό και στους καθέτους άξονες αυτής, με την προσθήκη στην παράγραφο 1, του άρθρου 6, του (α) σχετικού, του παρακάτω εδαφίου:

«θ. Επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν κατά κυριότητα σε στελέχη των Ε.Δ., τα οποία υπηρετούν στο στρατιωτικό Α/Δ Ακτίου, και διαμένουν μόνιμα σε περιοχές της Ηπείρου. Τα στελέχη θα πρέπει να προσκομίζουν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την έκδοση ειδικής κάρτας Ε.Δ. από τον σταθμό των διοδίων.»

Άλλωστε σύμφωνα με το (ε) σχετικό, η αρμοδιότητα είσπραξης διοδίων τελών στο σταθμό του Ακτίου έχουν μεταβιβαστεί στην Εγνατία Οδός Α.Ε., η οποία είναι εταιρεία με μόνο μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ σύμφωνα με το (δ) σχετικό, τα συγκεκριμένα θέματα δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ. Συνάγεται λοιπόν το συμπέρασμα ότι για την συγκεκριμένη περίπτωση χρειάζεται πολιτική βούληση και συνεργασία των συναρμόδιων Υπουργείων.

6.    Επιπρόσθετα πρέπει να τονιστεί η αφιλοκερδής προσφορά των στρατιωτικών, που υπηρετούν στο στρατιωτικό Α/Δ Ακτίου, στην υποστήριξη των πολιτικών πτήσεων, όπου μέσω της σχετικής σύμβασης, (β) σχετικό, το Ελληνικό Δημόσιο λαμβάνει από την Παραχωρησιούχο εταιρεία περισσότερα από 1.000.000€ ετησίως.

7.    Συμπληρωματικά σας κοινοποιούμε το (γ) σχετικό https://www.pomens.gr/enimerosi/epistoles/1011-pomens-doste-epitelous-lysi-stis-metakiniseis-tou-stratiotikoy-prosopikoy-diodia-m-m-m στο οποίο εμπεριέχονται παλαιότερες προτάσεις που είχαμε καταθέσει για την επίλυση θεμάτων που σχετίζονται με μετακινήσεις των στελεχών των Ε.Δ., από και προς τις Μονάδες που υπηρετούν.

Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί, Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, Αξιότιμε κ. Γενικέ Γραμματέα, Αξιότιμοι κ.κ. Αρχηγοί,

8.    Ως Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών - Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ εκτιμούμε ότι εφόσον υπάρχει θετική διάθεση, πολιτική βούληση και συνεργασία των συναρμόδιων Υπουργείων με τους φορείς θεσμικής εκπροσώπησης των εν’ ενεργεία στρατιωτικών, δύναται να εξευρεθούν ρεαλιστικές λύσεις που θα δώσουν μια σημαντική και δίκαιη οικονομική ελάφρυνση στα στελέχη, δείχνοντας παράλληλα την έμπρακτη αναγνώριση της Πολιτείας στα όσα κατά καιρούς προσφέρουν οι στρατιωτικοί στην Πατρίδα. Αυτό αποτελεί καθήκον της κάθε Κυβέρνησης προς τα στελέχη των Ε.Δ. ώστε ο πολλαπλασιαστής ισχύος της αμυντικής θωράκισης της Χώρας, που είναι το ανθρώπινο δυναμικό, να λαμβάνει στήριξη και να διατηρείται το αξιόμαχο του στρατεύματος στο υψηλότερο επίπεδο.

9.    Εισηγητής θέματος: Αναπληρωτής Οργανωτικός Γραμματέας: Υπσγός (ΤΣΕ) Λεμονιάς Απόστολος, τηλέφ. 6983 511103.

10.  Χειριστής θέματος, Αντιπρόεδρος Μέριμνας Προσωπικού: Αντισμήναρχος (ΤΣΕ) Νικόλαος Παναγιωτίδης, τηλέφ. 6983 503377.

 

Μετά τιμής

Για την Εκτελεστική Γραμματεία     

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

  

Δημήτριος Ρώτας

Ασμχος (ΥΔΚ)

Γεώργιος Θεοδώρου

Τχης (ΠΖ)

Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά