Δημήτρης Μεθενίτης- Η απάντησή του για τα όσα ακούστηκαν για το δικαστήριο

 





Αναφορικά με το πρόσφατο ναυτοδικείο μου, μιας κι εγώ δεν έχω μιλήσει μέχρι σήμερα.
Την 18-Ιανουαρίου-2022 έλαβε χώρα ακροαματική διαδικασία στο Ναυτοδικείο Πειραιώς, κατά την οποίαν ήμουν κατηγορούμενος. Εγκαλών, άσχετα εάν μάλλον ουδέποτε του άρεσε ο όρος (και ανεξάρτητα από το τρικ της ατομικής αναφοράς που έχει χρησιμοποιηθεί), ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας ΠΟΜΕΝΣ, κ.Δ.Ρώτας. Η κατηγορία ήταν «εξύβριση ανωτέρου, όχι κατά την υπηρεσία ή λόγω αυτής».
Ο πρόεδρος της εν λόγω Ομοσπονδίας προκειμένου να μην υπάρχουν αμφιβολίες ως προς το αν υπήρχε έγκληση ή όχι, παρέστη ως πολιτικός ενάγων με μάρτυρα κατηγορίας μου τον Οργανωτικό Γραμματέα της ίδιας Ομοσπονδίας, Η.Κολλύρη. Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τους όρους, πολιτικός ενάγων σημαίνει κατήγορος, δηλαδή ο συνάδελφος συνδικαλιστής κ.Ρώτας ήρθε με συνήγορο και μάρτυρα με μοναδικό σκοπό να με καταδικάσει. Ενδεικτική η μνεία του μάρτυρα κατηγορίας, ότι στην συγκεκριμένη υπόθεση δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί το «ακαταδίωκτο των συνδικαλιστών», αφαιρώντας το συνδικαλιστικό τόνο από την υπόθεση, παρόλο που οι μαρτυρίες κυρίως περιστράφησαν γύρω από το συνδικαλισμό.
Απόφαση δικαστηρίου που μπήκε στην ουσία της υπόθεσης: ΑΘΩΟΣ.
Η υπόθεση αυτή πιθανώς να μην ενδιέφερε κανέναν τρίτο, αν την επόμενη ημέρα, ο εγκαλών, για ακατανόητους λόγους τουλάχιστον σε’μένα, δεν έσπευδε να την παρουσιάσει στο διαδίκτυο υπό τη δική του εκδοχή περί το αποτέλεσμα της δίκης. Επιπρόσθετα, έκρινε ότι έπρεπε να ενημερώσει τους πάντες ακόμα και για πράγματα που δήθεν είπα εντός του δικαστηρίου. Δύο εξ αυτών, μάλλον τα πλέον εντυπωσιακά, ήταν ότι:
α) δήθεν του ζήτησα συγγνώμη
β) χάρηκε για την αθώωσή μου.
Προς αποκατάσταση της αλήθειας και επειδή η υπόθεση αυτή όντως αφορά κάθε συνάδελφο, διότι αφορούσε σχολιασμό στο facebook (για το οποίο έχουν γίνει κι άλλα στρατοδικεία με τους ίδιους κατηγόρους και εκκρεμεί προσεχώς και ένα ακόμα) θα ήθελα να γνωστοποιήσω προς πάσα κατεύθυνση τα κάτωθι:
- Ουδέποτε ζήτησα συγγνώμη από τον εγκαλώντας διότι εξ αρχής ενέμεινα στη θέση μου ότι δεν υπήρξε καμία πράξη και καμία εξύβριση. Αν είχα ζητήσει συγγνώμη αυτομάτως θα είχα αποδεχθεί την κατηγορία, άρα δεν θα είχα αθωωθεί. Από την αρχή έως το τέλος της διαδικασίας ενέμεινα σθεναρά την αθωώτητά μου, άρα αν είχα ζητήσει συγγνώμη θα ήμουν ανακόλουθος ακόμα και έναντι της υπερασπιστικής μου γραμμής.
- Ο εγκαλών μαζί με τον μάρτυρα και, εξυπακούεται, το συνήγορό του, προσπάθησαν κοπιωδώς να με καταδικάσουν. Απόδειξη τούτου δεν αποτελούν μόνο οι μαρτυρίες τους, αλλά ιδίως η τελική αγόρευση (πριν την ανακοίνωση της απόφασης) του συνηγόρου που ζήτησε την καταδίκη μου. Πότε ακριβώς ανέκυψε η χαρά της αθώωσής μου, παραμένει μυστήριο.
- Κατά την ακροαματική διαδικασία ειπώθηκαν από τους κατηγόρους μου τερατώδη ψεύδη τα οποία θα αξιολογηθούν αρμοδίως εν ευθέτω χρόνω. Επιχειρήθηκαν λογικές ακροβασίες και άλματα προκειμένου να αποδειχθεί η ενοχή μου και, κυρίως, «το ποιόν του χαρακτήρα μου», όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε. Προς τούτο, παρουσιάστηκε μαζί με τις προφορικές «επεξηγήσεις» τους, επιλογή από διάφορες αναρτήσεις μου (από το λογαριασμό μου στο facebook), ο οποίος συνειδητοποίησα ότι βρίσκεται υπό συστηματική παρακολούθηση. Ενδεικτικά ειπώθηκε ότι «υπάρχουν εκατοντάδες υποτυπώσεις» (από διαλόγους και αναρτήσεις). Ωστόσο, κανείς από τους ισχυρισμούς των κατηγόρων μου δεν μπόρεσε να αποδειχθεί, παρά τις, ομολογουμένως, φιλότιμες προσπάθειές τους.
Εικάζω ότι απόφαση δεν τους άρεσε. Πιθανώς γι’αυτό και έσπευσαν την επόμενη ημέρα, αφενός ο, ηττημένος, κατήγορός μου να «ενημερώσει» διά του facebook, αφετέρου ο μάρτυράς του να αναπαράγει την «ενημέρωση» σε πλήθος ομάδων με (αθροιστικά) χιλιάδες μέλη, για ένα θέμα που έτσι όπως παρουσιάστηκε δεν αφορούσε κανέναν τρίτο.
Ίσως όντως να ήθελαν να μοιραστούν με όλους τη χαρά τους για την αθώωσή μου, δεν μπορώ να το γνωρίζω.
Όπως είπα και ενώπιον του προεδρείου, οι άνθρωποι αυτοί που ήρθαν μέχρι το Ναυτοδικείο με μοναδικό σκοπό να με καταδικάσουν, δεν έχουν καμία επιθετική ενέργεια εναντίον τους από μέρους, όπως κανένας άλλος δεν έχει.
Τόσο καιρό ακούμε για τις δήθεν αιτιολογημένες ενέργειες της Ομοσπονδίας που ο κ.Ρώτας εκπροσωπεί, για μηνύσεις φαντάσματα που δήθεν έχουμε κάνει κατά άλλων συναδέλφων του συνδικαλιστών, αλλά στο δικαστήριο δεν παρουσιάστηκε κανένα σχετικό τεκμήριο. Μόνο ατεκμηρίωτες απόψεις, όπως το ότι οι στρατιωτικοί εγγράφονται ως μέλη σε Ομοσπονδίες (κάτι που αφορούσε την αρχική ανάρτηση), που είναι αναληθές. Δύο και πλέον ώρες, δικάστηκε ένα σχόλιο στο facebook, αν αυτό λέει κάτι.
Παρομοίως, ανέμενα κάτι πολύ σοβαρότερο από μερικές αναρτήσεις στο facebook, που κανένα όνομα δεν ανέφεραν και των οποίων το περιεχόμενο διαστεβλώθηκε τερατωδώς. Δεν το έπραξαν, άρα προσπάθησαν να με βλάψουν αναιτίως και με βάση τις προσωπικές τους απόψεις που απεδείχθησαν ανεπαρκείς, αν όχι αβάσιμες.
Ως εκ τούτων, δηλώνω δημοσίως ότι χαίρομαι κι εγώ για τη χαρά τους που αθωώθηκα και εύχομαι να τη διατηρήσουν και στα δύσκολα που θα έρθουν γι’αυτούς, τα οποία προς αποφυγήν παρεξηγήσεων και παρερμηνειών, δεν θα αφορούν τα σωματεία που εκπροσωπούν, αλλά θα είναι η νόμιμη απάντησή μου προσωπικά στους ίδιους.
Είναι το ελάχιστο που μπορώ να κάνω για να τους ευχαριστήσω για τα όσα μου έχουν κάνει μέχρι σήμερα.


Δημήτριος Μεθενίτης

Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας ΠΟΕΣ

Πρόεδρος ΕΣΠΕΕ Νήσων Περιφέρειας Αττικής


Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά