Η πιθανότητα αποχώρησης της Lockheed Martin από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) καθιστά τη λειτουργία της όχι ζημιογόνα αλλά υπερζημιογόνα, υπογράμμισε σε δηλώσεις του ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, 'Αδωνις Γεωργιάδης σε παρέμβασή του σήμερα, στο ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ 100.3, αναφορικά με την απεργιακή κινητοποίηση στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ).
Ο υπουργός γνωστοποίησε ότι ο ίδιος και ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, ως συναρμόδιοι υπουργοί έδωσαν εντολή στη διοίκηση και προσέφυγε στην ελληνική δικαιοσύνη, καταθέτοντας ασφαλιστικά μέτρα για να κηρυχθεί παράνομη η απεργία, στο δικαστήριο της Θήβας και αναμένεται, ίσως σήμερα ή αύριο, η απόφαση ενώ είχε τηλεφωνική επικοινωνία και με το σωματείο εργαζομένων.
Όπως σημείωσε ο υπουργός «οι εργάτες στην ΕΑΒ είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, δεν κινδυνεύουν από τον εργολάβο».
Αναλυτικά ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε:
«Η ΕΑΒ έχει δύο βασικούς πελάτες, την Πολεμική Αεροπορία και τη Lockheed Martin. Βασικός πελάτης είναι η Lockheed Martin σε επίπεδο τζίρου. Τα χρονοδιαγράμματα παραγωγής των παραγγελιών της Lockheed Martin έχουν μείνει πια πάρα πολύ πίσω. Είμαστε σε μία πολύμηνη διαδικασία διαπραγματεύσεων με την Lockheed Martin για το πως θα αυξήσουμε την παραγωγικότητα ώστε να μη φύγει ο πελάτης από την ΕΑΒ.
Μία από τις λύσεις που πρότεινε η Lockheed Martin και αποδεχθήκαμε, ήταν και η πρόσκληση κάποιων τεχνικών, μηχανικών και συνταξιούχων της ΕΑΒ, οι οποίοι μέσω ενός εργολάβου θα έπαιρναν δουλειά εδώ και περίπου δύο εβδομάδες για να πάνε στις γραμμές παραγωγής και να επιταχύνουν τη διαδικασία και να εκπαιδεύσουν νέους εργαζομένους σε αυτή τη διαδικασία.
Όταν κάποιοι συνδικαλιστές έμαθαν ότι πρόκειται να μπουν 15 εργαζόμενοι πληρωτέοι από την Lockheed Martin μέσα στην ΕΑΒ, ξεκίνησαν απεργιακή κινητοποίηση απαιτώντας «να μην πατήσουν το πόδι τους οι εργολάβοι μέσα στην ΕΑΒ».
Αυτό έχει κρατήσει κάποιες μέρες. Το χειρότερο είναι ότι έχτισαν την πύλη του εργοστασίου για να εμποδίσουν αυτούς τους εργολάβους να μπουν μέσα, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του εργοστασίου. Η Lockheed Martin μας ενημέρωσε ότι δεν μπορεί να συνεχίζει να παίζει αυτό το παιχνίδι, να χάνει παραγγελίες στο εξωτερικό επειδή η ΕΑΒ δεν μπορεί να ρυθμίσει την παραγωγικότητά της.
Εχθές, ο κύριος Σταϊκούρας και εγώ - είμαστε οι δύο συναρμόδιοι υπουργοί της ΕΑΒ- δώσαμε εντολή στη διοίκηση και προσέφυγε στην ελληνική δικαιοσύνη, στο δικαστήριο της Θήβας. Αναμένουμε ίσως σήμερα ή αύριο την απόφασή του. Αλλά είχα και μία τηλεφωνική επικοινωνία με το σωματείο στο οποίο εξήγησα τα δεδομένα. Και τα δεδομένα είναι πάρα πολύ απλά.
Η ΕΑΒ σήμερα κοστίζει στον ελληνικό λαό περίπου 30 εκατομμύρια το χρόνο, χρήματα που βάζει από τον κρατικό προϋπολογισμό το κράτος για να συνεχίσει τη λειτουργία της. Καίτοι η ΕΑΒ θα μπορούσε να έχει πάρα πολλούς πελάτες και να είναι κερδοφόρα.
Η πιθανότητα αποχώρησης της Lockheed Martin από την ΕΑΒ καθιστά τη λειτουργία της όχι ζημιογόνα αλλά υπερζημιογόνα, δηλαδή σε σημείο τραγικό. 'Αρα, όπως σωστά γράφει η "Καθημερινή", εάν αποχωρήσει η Lockheed Martin τίθεται σοβαρό ζήτημα ύπαρξης αυτής της εταιρείας, γιατί δεν μπορεί ο Έλληνας φορολογούμενος να πληρώνει 50, 80, 100 εκατομμύρια το χρόνο.
'Αρα, λοιπόν, τα πράγματα είναι πολύ καθαρά. Εγώ εξήγησα σε όλους τους εργαζομένους της ΕΑΒ και το λέω και από εδώ, είμαστε όλοι μεγάλα παιδιά και ενήλικες άνθρωποι.
Η εταιρεία Lockheed Martin μας προειδοποίησε με επιστολή. Φαντάζομαι η ελληνική δικαιοσύνη θα αποφασίσει άμεσα για το παράνομο αυτής της πρακτικής. Το είχε κάνει και πέρσι, γι' αυτό λέω "φαντάζομαι", είχε βγάλει παρόμοια απόφαση σε ανάλογο περιστατικό.
Δεν έχει να κάνει με τη δουλειά των ίδιων των εργατών στην ΕΑΒ. Οι εργάτες στην ΕΑΒ είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, δεν κινδυνεύουν από τον εργολάβο. Αλλά είναι και ένα ιδεολογικό ζήτημα. Οι συνδικαλιστές δεν θέλουν να μπει εργολάβος διότι θεωρούν την παρουσία του ιδιώτου παραβίαση των ιερών αγελάδων του συνδικαλισμού.
Εμείς καταθέσαμε ασφαλιστικά μέτρα για να κηρυχθεί παράνομη η απεργία έτσι ώστε να σταματήσει άμεσα αυτό το οποίο συμβαίνει στην πύλη του εργοστασίου και να μπορεί να λειτουργήσει με τους εργολάβους φυσικά κανονικά το εργοστάσιο».
msn
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου