Τα «αγκάθια» για νέο ναύσταθμο - μελέτη για την στρατιωτική αξιοποίηση του λιμανιού του Βόλου

 

Πολεμικό Ναυτικό: Τα «αγκάθια» για νέο ναύσταθμο - Στο Βόλο μαζί με τους Πεζοναύτες τα αρματαγωγά

Εξαιρετικά σημαντικό έργο αλλά με τεράστιο κόστος – Η ανέξοδη λύση που μπορεί να ικανοποιήσει πολλές ανάγκες

Εκτός από την αναβάθμιση του ναυστάθμου της Σούδας, ο οποίος αναμένεται να εξελιχθεί σε εφάμιλλο της Σαλαμίνας, υπάρχει στα… σκαριά και η μελέτη για την στρατιωτική αξιοποίηση του λιμανιού του Βόλου.

Στόχος είναι το λιμάνι της Μαγνησίας, το οποίο έχει άμεση έξοδο προς το κεντρικό Αιγαίο, να έχει αναβαθμισμένο ρόλο και να μετατραπεί σε μόνιμο χώρο ελλιμενισμού των αρματαγωγών του ελληνικού Στόλου, τα οποία χρησιμοποιούν κατά βάση οι πεζοναύτες της 32ης Ταξιαρχίας και τα δύο εκ των τριών ταγμάτων της, 505 και 521 του Βόλου. Έτσι, τα στρατεύματα που προορίζονται να εκτελέσουν αμφίβιες αποβατικές επιχειρήσεις, θα βρίσκονται δίπλα στα μέσα του Πολεμικού Ναυτικού που θα τους μεταφέρουν.

Με τα συγκεκριμένα πλοία, είναι εφικτή η μεταφορά ενός πλήρους Αποβατικού Τάγματος προς το Αιγαίο σε πολύ μικρότερους χρόνους, καθώς πλέον δεν θα απαιτείται το ταξίδι από τη Σαλαμίνα στο Βόλο, προκειμένου να παραληφθούν οι πεζοναύτες, γεγονός που σημαίνει φυσικά και εξοικονόμηση χρημάτων. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα για ακόμα περισσότερες ασκήσεις, μιας και τα αρματαγωγά θα είναι μόνιμα ελλιμενισμένα στο Βόλο και στη διάθεση της 32ας Ταξιαρχίας, αλλά και των υπόλοιπών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων που εδρεύουν στην κεντρική Ελλάδα.

Το συγκεκριμένο σχέδιο, για ναυτική βάση μέσα στο πολιτικό λιμάνι του Βόλου, φαίνεται πως… καλοβλέπουν και οι ΗΠΑ καθώς, υπενθυμίζεται πως στη Μαγνησία, και συγκεκριμένα στις εγκαταστάσεις της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού στο Στεφανοβίκειο, εδρεύει για τουλάχιστον 6 μήνες το χρόνο η 3rd CAB των ΗΠΑ με ελικόπτερα Apache και Blackhawk, τα οποία εκτελούν κοινές ασκήσεις και εκπαίδευση με Έλληνες πιλότους και μηχανικούς.

«Αγκάθι» το κόστος

Τη μελέτη έχει αναλάβει να εκπονήσει το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, το οποίο εξετάζει και τις αναγκαίες εργασίες επεκτάσεως του λιμένος Βόλου, με σκοπό την δημιουργία υποδομών για μόνιμο ελλιμενισμό τριών αρματαγωγών κλάσεως ΣΑΜΟΣ.

Παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη θα έλυνε πολλά προβλήματα, τόσο σε οργανωτικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο, πρόκειται για ένα τεράστιο έργο, με επίσης τεράστιο κόστος και ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικο. Για να μετατραπεί άλλωστε ένα πολιτικό λιμάνι, έστω και μέρος του, σε στρατιωτικό, απαιτείται απαραίτητα η δημιουργία ενός ολόκληρου δικτύου εγκαταστάσεων και υποδομών, που φυσικά στο Βόλο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν. Δημιουργία περισσότερων προβλητών, εγκαταστάσεις αποθήκευσης οπλισμού, εγκαταστάσεις για επισκευές των μονάδων, χώροι δεξαμενών, είναι τα βασικά μόνο που πρέπει να γίνουν στο μεγάλο λιμάνι της Μαγνησίας για να αναβαθμιστεί σε βάση του Πολεμικού Ναυτικού.

Όλα αυτά φυσικά απαιτούν πολύ χρήμα. Τεράστια κονδύλια θα πρέπει να βρεθούν για να δημιουργηθεί ναυτική βάση για τα αρματαγωγά στο πολιτικό λιμάνι του Βόλου και μάλιστα σε μια περίοδο που βασικός στόχος πρέπει να είναι η εξοπλιστική ενίσχυση του Στόλου μας με νέα πλοία και οπλικά συστήματα. Επομένως, απαραίτητη προϋπόθεση στην δημιουργία του νέου ναυστάθμου, είναι να μην λειτουργήσει εις βάρος του εξοπλιστικού προγράμματος για το Ναυτικό. Δεν πρέπει, σε καμία περίπτωση, τόσο η αναβάθμιση της Σούδας όσο και του Βόλου να λειτουργήσουν ανασταλτικά στην απόκτηση νέων φρεγατών, άλλων πλοίων ή όπλων.

Εξάλλου, αν είναι τόσο αναγκαίο να υπάρχουν αρματαγωγά στο λιμάνι του Βόλου, ας αποφασιστεί ο μόνιμος ελλιμενισμός ενός ή δύο πλοίων, κλάσης ΣΑΜΟΣ, μέσα στο πολιτικό λιμάνι του Βόλου. Λύση ανέξοδη που σίγουρα θα ικανοποιήσει πολλές ανάγκες.

newsbomb

Share on Google Plus

About Newsroom

Δημοσιογράφος Αρκαδίας με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ΜΜΕ. Είναι Υπεύθυνη Δημοσίων σχέσεων σε γνωστά πρόσωπα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα.Έχει κάνει μετεκπαιδευση στο Λονδίνο.Καθηγήτρια Δημοσιογραφίας.Μέλος Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ενόπλων Δυνάμεων, μέλος Συλλόγου Εφέδρων Πελοποννήσου- Μέλος Δημοσιογραφικών Ενώσεων. Διευθύντρια Δημοσίων σχέσεων UNESCO Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art, Παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ¨Μαζί στην Πρώτη Γραμμή. Μεταπτυχιακό στην Διαδικτυακή Δημοσιογραφία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των άρθρων χωρίς την έγκριση της ιδιοκτήτριας .
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Η μη αναφορά στην πηγή διώκεται ποινικά